Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Omezení dopravy v Moravskoslezském kraji kvůli novému infekčnímu onemocnění COVID-19

Bezpečnostní opatření platné od 1. září 2020
Ministerstvo zdravotnictví České republiky opětovně zavedlo od 1.  září 2020 k opětovnému zavedení povinnost chránit si nos a ústa ochrannými prostředky (rouškou) ve všech prostředcícj veřejné hromadné dopravy, a to na území celé České republiky.

Bezpečnostní opatření platné od 14. srpna 2020
Z důvodu zhoršené epidemiologické situaci byla v Moravskoslezském kraji dne 14. srpna 2020 znovuobnovena povinost v dopravních prostředcích chránit si nos a ústa ochrannými prostředky (rouškou). Tato povinost platí v okresech Ostrava-město, Opava, Nový Jičín a Karviná.

Bezpečnostní opatření platné od 1. července 2020
S účinností od 1. července 2020 je celorepublikově ukončena povinnost nošení roušek a jiných ochranných pomůcek, které kryjí nos a ústa v prostředcích veřejné dopravy. 

Ovšem nastávají výjimky a to Moravskoslezský kraj – přesněji okresy Karviná a Frýdek-Místek. V těchto okresech je zhoršená epidemiologická situace. V těchto okresech platí přísnější bezpečnostní opatření například restaurace zavírají dříve, nebo také je v dopravních prostředcích veřejné dopravy stále povinnost nosit roušku nebo jiného prostředku, který zakryje nos a ústa. Povinnost nošení roušek se týká několika linek Dopravního podniku Ostrava, které zajíždějí do těchto zmíněných okresů. Jedná se o linky č. 23, 29, 30, 39, 71, 81 a trolejbusovou linku č. 101. Ochranné prostředky (roušky) je povinnost si nasadit na zmíněných linkách na hranici zmíněných okresů (Karviná, Frýdek-Místek).

Z čínského města Wu-chan se v prosinci 2019 rozšířil nový typ koronaviru, později pojmenovaný jako SARS-CoV-2, který způsobuje onemocnění horních a dolních dýchacích cest označované jako COVID-19. Po masivním rozšíření této nemoci ve světě došlo k nakažení také lidí v Evropě. Nejhůře postižené oblasti jsou Itálie, Francie, Německo a další země hlásí další nové případy a bohužel také úmrtí. Nejvíce úmrtí hlásí Itálie. Nový typ koronaviru se v České republice objevil na začátku měsíce března 2020, k dnešnímu dni (1. července 2020) bylo v ČR touto nemocí zasaženo 11954 pacientů. Vláda podnikla rázné kroky, naříklad uzavření škol, nově také omezení restaurací. Platí také zákaz shromažďování nad 30 osob a od 12. března 2020 od 14 hodin byl vyhlášen nouzový stav, který zpřísňuje další opatření, které se dočtete na internetu. Od půlnoci 16. března 2020 byly vyhlášena celorepubliková karanténa, která lidem dovoluje chodit do práce, zajít si nakoupit, vyvenčit psa a jiné důležité věci. Lidé by tedy neměli zbytečně chodit ven nebo cestovat.

Příměstská autobusová doprava

Bezpečnostní opatření platné od 16. března 2020
Kvůli uzavření škol v souvislosti s nákazou koronavirem budou v Moravskoslezském kraji jezdit autobusy podle letních prázdninových jízdních řádů. Lidé budou muset počítat s menším počtem spojů. Omezení příměstské autobusové dopravy začne platit od pondělí 16. března 2020. Zároveň dopravci v autobusech dbají na důslednější hygienická opatření.

Číst dál: Omezení dopravy v Moravskoslezském kraji kvůli novému infekčnímu onemocnění COVID-19

Rekonstrukce tramvajové trati na ul. Výškovická a zastávek Kotva, Zábřeh, vodárna a také přilehlé křižovatky v Ostravě

dpoZáměr spolu s přípravou na realizaci projektu rekonstrukce ostravských tramvajových zastávek Kotva včetně přilehlé křižovatky probíhal v letech 2017–2019. Samotná realizace je v plánu na letošní rok 2020. Vítězem veřejné zakázky se stala společnost IDS – Inženýrské a dopravní stavby Olomouc, která porazila ostatních pět zájemců nabídnutou cenou 71,2 mil. Kč vč. DPH.

30.6.2020   Rekonstrukce zastávky Kotva a přilehlé křižovatky (3)
Souprava tramvají ČKD T6 odbavuje cestující na současné zastávce Kotva.

Číst dál: Rekonstrukce tramvajové trati na ul. Výškovická a zastávek Kotva, Zábřeh, vodárna a také přilehlé...

Dopravní podnik Ostrava poptává nové minibusy

dpoDne 18. května 2020 se ve věstníku veřejných zakázek na profilu zadavatele Dopravní podnik Ostrava a.s. (dále jen DPO) objevila nová zakázka s názvem ,, Dodávka 2 ks nových minibusů na pohon CNG“ Předpokládaná cena zakázky je 6 400 000 Kč bez DPH.

Naposled zařadil DPO do svého vozového parku nové minibusy Dekstra Bus Daily LE 37 CNG ev. č. 7307 - 7310, jak je z názvu patrné s pohonem na CNG a také 2 elektrominibusy Rošero First FCLLI Electric ev. č. 5304 – 5305. Po zařazení nových minibusů se předpokládalo vyřazení i starších minibusů Mercedes-Benz 411 CDI NP ev. č. 7904 a Fiat MAVE CiBus 3Z ev. č. 7302, ovšem DPO si tyto vozy ponechalo nejspíš jako záložní. Zmíněné vyřazení těchto vozidel by mohlo nastat právě nyní po nákupu dvou nových minibusů. Nabídky je možné podávat do 16. června 2020.

Dopravní podnik Ostrava již vedl předběžné tržní komutace: s dodavateli:
Bus Design, Dekstra Bus, EvoBus Česká republika, Mave, KAR group, KHMC, ROŠERO-P a Zliner.

Číst dál: Dopravní podnik Ostrava poptává nové minibusy

V Brně vyjely do provozu nové autobusy SOR

dpmbV loňském roce vyhrála společnost SOR Libchavy spol. s r.o. výběrové řízení Dopravního podniku města Brna a.s. (dále jen DPMB) na dodávku 20 dvanáctimetrových dvounápravových autobusů na dieselový pohon. Cena jednoho autobusu je 4,95 mil. Kč. V rámci opce může DPMB získat dalších 31 těchto autobusů do konce roku 2022 v celkové hodnotě 150 milionů Kč, a to pokud s nimi podnik bude spokojený.

2020 09 11@7692@2BK 7946@Křivánkovo náměstí
Nový brněnský autobus SOR NS 12 ev. č. 7692.

Autobusy postupně v provozu nahrazují staré autobusy Karosa B 931 E.1707, z nichž zůstane pouze pár vozů, a nahradí všechny autobusy Irisbus Citelis 12 M. Všechny autobusy budou přidělené do autobusové vozovny Medlánky. Postupně se tak přeřadí doposud jezdící starší autobusy Irisbus Crossway LE 12 M z roku 2010 z této vozovny do druhé vozovny slatinské. Autobusy jsou vypravovány hlavně na linky č. 41, 43, 52, 54, 57, 70 a 71.V nepracovní dny také na okružní linku č. 44. Po dodávce všech vozů bude v Brně ze 320 autobusů již 300 nízkopodlažních.

Autobusy obdržely RZ 2BK 7941 – 2BK 7960. Evidenční čísla navazují na poslední dodané autobusy standardní délky Iveco Urbanway 12 M (ev. č. 7672-7686). Mají tedy ev. čísla 7687 – 7706.

Číst dál: V Brně vyjely do provozu nové autobusy SOR

Výběrové řízení na dopravní obslužnost Havířovska

3csad noveMoravskoslezský kraj (dále jen MSK) zadal výběrové řízení na autobusovou obslužnost Havířovska. Oblast byla rozdělena do dvou částí a to Havířovsko 1 a Havířovsko 2. Obě oblasti vyhrál dopravce ČSAD Havířov a.s., který je členem skupiny Transdev.

Havířovsko 1
Pro potřeby této oblasti bude potřeba na dopravní obsluhu 50 autobusů. Všechny autobusy musí být s pohonem na CNG. Staronový dopravce v této oblasti ČSAD Havířov a.s. získal smlouvu na provozování dopravy na 10 let.

Havířovsko 2
Tuto menší oblast získal dopravce ČSAD Havířov pouze na 2 roky – jedná se o dopravní obsluhu na trati Havířov – Ostrava. Důvod pouze dvouleté smlouvy je záměr na této trase od prosince 2023 provozovat autobusy s pohonem na vodík. Výběrové řízení na tento záměr má být vypsáno ještě v tomto roce.

2018 01 27@255@9T5 4714@Vratimov, Kartonážka
Ilustrační fotografie: Autovbus Scania Citywide LE 12 M CNG ev. č. 255 (51-1203) dopravce ČSAD Havířov a.s. Dopravce v poslední době obnovoval vozový park příměstských autobusů právě zmíněnými Scaniemi nebo také CNG autobusy značek Iveco a SOR.

Číst dál: Výběrové řízení na dopravní obslužnost Havířovska

Výběr dopravce

Nové fotografie

září 2020
Po 7142128
Út18152229
St29162330
Čt3101724 
4111825 
So5121926 
Ne6132027 
Poslední příspěvky:
Nepodařilo se načíst příspěvky.
Jste zde: