Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Ostrava si ponechá kloubovou Karosu

dpoJak jsme vás informovali, Dopravní podnik Ostrava a.s. (dále jen DPO) zanedlouho obdrží další nové kloubové autobusy Solaris Urbino 18 IV CNG. S tím je samozřejmě spjato i vyřazovaní těch nejstarších vozů. Tato dodávka tak umožní již definitivně vyřadit všechny zbývající vysokopodlažní autobusy – jde celkem o pětici vozů Karosa B 941 E.1962 a trojici Karos B 961 E.

2020 04 24@4284@OVZ 89 67@Fakultní nemocnice
Původní adept na nový přírustek historických vozidel DPO - Karosa B 941 E ev. č. 4284.

Kloubové autobusy Karosa B 941 byly do Ostravy dodávány v letech 1997 až 1998 (celkem 17 vozů, ev. č. 4251–4267), na tuto dodávku pak navazovala v letech 1999–2001 další dvacítka inovovaných autobusů Karosa B 941 E (ev. č. 4268–4287). Završení dodávek kloubových Karos pro DPO představoval příchod osmi autobusů B 961 E v letech 2003–2004 (ev. č. 4288–4295).

Číst dál: Ostrava si ponechá kloubovou Karosu

Chytrá města a inovativní technologie se rozvíjejí i v obtížných podmínkách Zpráva z konference Smart city v praxi V – Smart city FOR ARCH

smart cityDne 25. září 2020 proběhla v Kongresovém sále výstaviště PVA EXPO sdružená konference Smart city v praxi V – Smart city FOR ARCH. V podmínkách neustále se měnících protiepidemických opatření se konference zúčastnilo osobně celkem 60 odborníků zejména z měst, městských služeb a univerzit. Dalších 310 účastníků sledovalo konferenci v přímém přenosu na YouTube. Mezi nimi byli i kolegové z Mosambiku, bývalí studenti českých univerzit, kteří mají zájem o uplatnění konceptu smart city a moderních technologií v podmínkách metropole Maputo, byť jsou v mnohém odlišné od těch českých.

Významnou informací pro účastníky konference od MMR ČR, která koncept smart city metodicky zastřešuje na vládní úrovni, byl názorný přehled metodické a vzdělávací podpory z jeho strany a dále výčet dotačních zdrojů pro smartcities, zejména pak zdrojů EU pro oživení a transformaci ekonomiky (zelená a digitální). Z této prezentace bylo ovšem také zřejmé, že na úrovni měst, obcí a regionů navzdory vší podpoře stále existují značné rezervy v porozumění a v systematickém přístupu k rozvíjení tohoto konceptu a v efektivním využívání moderních technologií. Je tedy namístě další osvěta v této oblasti.Totéž potvrzují i zkušenosti konzultantů – organizátorů konference. V ČR existují města a obce se systematickým přístupem ke strategii smart city a její implementaci, ale také nejeden „Smart Kocourkov“.

Číst dál: Chytrá města a inovativní technologie se rozvíjejí i v obtížných podmínkách Zpráva z konference...

Dopravní podnik Ostrava poptává nové parciální trolejbusy

dpoPo neúspěšném původním výběrovém řízení, které bylo nakonec zrušeno, vypsal Dopravní podnik Ostrava a.s. (dále jen DPO) dne 2. října 2020 nové výběrové řízení s názvem „Dodávka až 18 ks parciálních trolejbusů“. Oproti původnímu zadání došlo k navýšení poptávaných vozidel z 12 kusů až na 18 a také k dalším dílčím úpravám. Nově musí uchazeč prokázat, že v rámci EU již dodal alespoň tři nové trolejbusy pro jednoho objednavatele v minimální hodnotě 35 mil. Kč. bez DPH a dále že splňuje normu EHK 107. Tím pádem se již nemůže přihlásit neúspěšná společnost z první veřejné zakázky, společnost Tram for Envi – která zastupovala společnost Bogdan – jelikož tyto podmínky nesplňuje.

Celková hodnota zakázky je 252 mil. Kč bez DPH – část této sumy bude hrazena EU pomocí programu Integrovaný regionální operační program IROP.

2018 01 26@3736@@ul. Těšínská
Ilustrační fotografie: Poslední dodané parciální trolejbusy pro DPO byly vozy Škoda 26 Tr.
Technická specifikace:

  • Trolejbusy by měly být dlouhé 11,5 až 12,5 m, široké maximálně 2,55 m.
  • Minimálně kapacita má být 80 cestujících.
  • Trolejbusy budou vybaveny celovozovou klimatizací, USB porty.
  • Vnější informační panely budou technologií LED nebo DOT-LED v bílé barvě.
  • Vozidla by měla být vybavena minimálně třemi dveřmi, přičemž přední polovina prvních dveří bude oddělena a bude sloužit výhradně ke vstupu na stanoviště řidiče.
  • Parciální trolejbusy budou vybaveny trakčními bateriemi, které bude možno dobíjet jak při jízdě vozidla, tak při jeho stání. Vůz by měl být schopen na baterie ujet 12 km, a to i za současného použití topení nebo klimatizace na 30 % jejich výkonu. DPO předpokládá 15 cyklů jízdy vozidla na trakční energii z baterie denně.

Číst dál: Dopravní podnik Ostrava poptává nové parciální trolejbusy

Poslední Vario zamířilo do Olomouce

DPMOV pátek dne 2. října 2020 byla do Olomouce místnímu dopravci, Dopravnímu podniku města Olomouce a.s. (dále jen DPMO) dodána zřejmě vůbec poslední vyrobená tramvaj typu Vario LF. Přesné označení tohoto konkrétního vozu, který obdrží ev. č. 248, je Vario LFR.S. Písmeno R v označení značí to, že se nejedná o novostavbu, ale o rekonstrukci (v tomto případě vozu ČKD T3R.P ev. č. 182 z roku 1982), kdy je však z původního vozu prakticky využit hlavně technický průkaz. Písmeno S pak značí výrobce elektrické výzbroje, v tomto případě jde o výzbroj Škoda (kromě této výzbroje se na Variích vyskytovala i výzbroj Europulse, v názvu tak bylo místo písmena S obsaženo E.
Suma, kterou DPMO za tramvaj Vario LFR.S ev. č. 248 zaplatil, byla 19,3 mil. Kč a dalších 5 mil. Kč padlo na servis a náhradní díly.

2020 10 02@248@@Vozovna DPMO (3)
Nejnovější olomoucká tramvaj - zrekonstruovaná tramvaj Vario LFR.S budoucího ev. č. 248.

Číst dál: Poslední Vario zamířilo do Olomouce

Unikátní brněnské noční rozjezdy oslavily letos v září 20 let provozu

dpmb„Noční rozjezdy jsou fenoménem města Brna. Jedná se o unikátní systém, díky kterému se v nočních hodinách cestující dostanou do všech částí města. Tím, že se všechny autobusy sjedou v jeden čas na Hlavním nádraží, k dosažení svého cíle lidé potřebují maximálně jeden přestup,“ uvedl generální ředitel Dopravního podniku města Brna (dále jen DPMB) Miloš Havránek.

10.4.2016   Noční rozjezdy Brno   Hlavní nádraží
Noční brněnské rozjezdy ze zastávky Hlavní nádraží.

Číst dál: Unikátní brněnské noční rozjezdy oslavily letos v září 20 let provozu

Výběr dopravce

Nové fotografie

prosinec 2020
Po 7142128
Út18152229
St29162330
Čt310172431
4111825 
So5121926 
Ne6132027 
Jste zde: