Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Další nové autobusy SOR pro mostecko-litvínovský DP

MostLitvinovV roce 2019 zařadil DP měst Mostu a Litvínova a.s. (dále jen DPmML) do svého vozového parku prvních pět nových autobusů SOR NS 12, které obdržely ev. č. 54–58. Autobusy SOR nejsou v Mostě žádnými nováčky, místní DP provozuje již 47 autobusů SOR CITY NB 12 a 5 zmíněných vozů SOR NS 12. K těmto autobusům nyní přibudou další nové.

Po více než roce totiž DPmML opět obnovuje svůj autobusový park novými autobusy z produkce české firmy SOR Libchavy spol. s r.o. Byly dodány celkem čtyři vozy typu SOR NS 12, které obdrží ev. č. 59, 70–72, přičemž vozy ev. č. 59 a 70 poputují do garáží v Mostě a do litvínovských garáží budou přiřazeny autobusy ev. č. 71 a 72.

DP most
Nové autobusy SOR NS 12.

Číst dál: Další nové autobusy SOR pro mostecko-litvínovský DP

Dopravní podnik města Brna se připravuje na zimu

dpmbZkontrolovat vozy, doplnit písek a zprovoznit mazací šalinu. Zimní období znamená pro provoz městské hromadné dopravy zvýšenou zátěž, Dopravní podnik města Brna proto každoročně přijímá sérii zimních opatření, která pomohou zhoršené povětrnostní podmínky zvládnout. Patří mezi ně kontrola technického stavu vozidel, vyhřívání výhybek nebo preventivní ošetřování trolejového vedení proti námraze.

„Za přípravou na zimní období stojí velký kus práce, která není vidět, ale zajistí bezpečný provoz MHD i v nepříznivých podmínkách. Pracovníci dopravního podniku musí být stále připraveni reagovat na aktuální situaci a k dispozici musí mít veškerou potřebnou techniku a vybavení – například zásoby písku na posyp kolejí, funkční vozy a techniku na ošetření trolejového vedení a řešení mimořádných událostí a mnoho dalšího,uvedla primátorka města Brna Markéta Vaňková.

Číst dál: Dopravní podnik města Brna se připravuje na zimu

Nové Solarisy vytlačují z ostravských ulic také Citelisy

dpoZařazování nových kloubových autobusů Solaris Urbino 18 CNG výrazně mění diverzitu vozového parku městského dopravce v moravskoslezské metropoli. Jako první novým kloubákům ustoupily poslední vysokopodlažní Karosy, dalším typem autobusů, který z ostravských ulic také rychle mizí, jsou patnáctimetrové Solarisy Urbino 15 a brzy už na linkách Dopravního podniku Ostrava a.s. (dále jen DPO) nepotkáme ani nízkopodlažní Citelisy z produkce tehdejší společnosti Irisbus Iveco (dnešní Iveco Bus).

Již nyní je desítka z celkových jedenácti dosud provozních ostravských vozů Irisbus Citelis zahrnuta v nabídce na odprodej na webu DPO. Lze tedy očekávat, že jejich odstavování z provozu je spíše otázkou dní a týdnů než měsíců.

2019 01 13@7019@5T9 9815@Garáže Hranečník
Autobusy Irisbus Citelis 12 M v garážích Hranečník.

Stejně jako u patnáctimetrových Solarisů, i z tohoto typu by měl ještě ve stavu mezi provozními zůstat nejmladší vůz. Ale pojďme postupně...

Číst dál: Nové Solarisy vytlačují z ostravských ulic také Citelisy

Výluky ochromily o minulém víkendu většinu brněnských tramvajových linek

dpmbO víkendu 21. – 22. listopadu 2020 probíhalo naráz několik stavebních prací na tramvajových tratích v Brně. První probíhaly na tramvajové trati mezi zastávkami Celní a Krematorium. V sobotu byly ve směru do centra, v neděli ve směru z centra. Jednalo se o podbíjení kolejnic.

Druhé stavební práce se týkaly výměny kolejových objektů a výhybky v centru Brna poblíž vlakového nádraží v ulici Benešova.

22.11.2020   ul. Benešova
22.11.2020   Hlavní nádraží 22.11.2020   ul. Vídeňská

Číst dál: Výluky ochromily o minulém víkendu většinu brněnských tramvajových linek

Dodávka nových velkokapacitních tramvají pro Dopravní podnik Ostrava

dpoPo vysoutěžené zakázce na dodávku 40 ks nových středněkapacitních nízkopodlažních tramvají, kterou překvapivě vyhrála švýcarská společnost Stadler Bussnang AG (více informací) vypsal DPO 4. září 2017 další veřejnou zakázku s názvem „Dodávka 40 ks nových nízkopodlažních velkokapacitních tramvají“, která má po roce (7. září 2018) známého vítěze, kterým je Škoda Transportation s modelem Škoda 39T ForCity Smart, ale bo Ostrava je kraj razowity, tak je příběh zajímavější než jen tisková zpráva.

Skoda ForCity Smart
První vizualizace nových tramvají Škoda 39T ForCity Smart pro Ostravu. Zdroj: www.skoda.cz

Technická specifikace nových velkokapacitních tramvají:
Délka skříně vozidla bez spřáhel by měla být max. 32,4 m, šířka karoserie od 2,45 do 2,6 m. Obsaditelnost tramvaje při 5 os/m2 min. 200 osob je jedním z hodnotících kritérií. Všechny podvozky musí být otočné. 

Číst dál: Dodávka nových velkokapacitních tramvají pro Dopravní podnik Ostrava

Výběr dopravce

Nové fotografie

březen 2021
Po18152229
Út29162330
St310172431
Čt4111825 
5121926 
So6132027 
Ne7142128 
Jste zde: