Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Arriva testuje elektrobus SOR pro kladenskou MHD

arriva nove db companyČSAD MHD Kladno ze skupiny Arriva testuje v kladenské městské dopravě autobus s elektrickým pohonem. Jedná se o vůbec první test elektrobusu v Kladně. Zelené vozidlo výrobce SOR Libchavy s výraznou přední maskou je nejen nízkoemisní, ale jeho jízda je i velmi tichá. Oba tyto benefity významně zlepšují život obyvatel ve větších městech. Pokud se technika osvědčí, je při splnění určitých podmínek reálné, že by se v horizontu tří let začaly v Kladně objevovat elektrobusy v běžném provozu. 

arriva kladno elektrobus
Elektrobus SOR NS 12 Electric  v ulicích Kladna.

Číst dál: Arriva testuje elektrobus SOR pro kladenskou MHD

Trolejbusový park v Mariánských Lázních

mdmlTrolejbusový provoz byl zahájen v městě Mariánské Lázně v roce 1952 s 5 vozy Škoda 7 Tr, které obdržely evidenční čísla 1 až 5. Mezi léty 1956 až 1961 se pak po kuse přidávaly Škody 8 Tr, které získaly čísla 6 až 10. V roce 1961 pak započaly rekonstrukce stávajících vozů 7 Tr na 8 Tr, ty byly hotové v roce 1964.

ML
Vizualizace nových trolejbus Škoda 30 Tr SOR pro Mariánské Lázně.

Číst dál: Trolejbusový park v Mariánských Lázních

Dopravní podnik hl. m. Prahy otestuje Iveco Urbanway 12 M Hybrid

DPP2Dopravní podnik hl. m. Prahy otestuje v letošním roce již třetí autobus s hybridním pohonem. Po kloubovém autobusu Volvo 7900A Hybrid je v současné době testován Solaris Urbino 12 Hybrid, který bude doplněn vozem s obchodním označením Iveco Urbanway 12 M Hybrid High Value.

2019 08 11@4998@6E3 3675@Garáž Hostivař
Zapůjčený autobus Iveco Urbanway 12 M Hybrid, který obdržel v Praze ev. č. 4998. Vůz byl vyfotografován v garáží Hostivař.

Číst dál: Dopravní podnik hl. m. Prahy otestuje Iveco Urbanway 12 M Hybrid

Trolejbusy v Jihlavě

dpmjTrolejbusový provoz v Jihlavě započal na konci roku 1948, a to s šesticí trolejbusů Vetra, které byli osazeny výzbrojí ČKD. Hned od počátku provozu město Jihlava trolejbusy často obměňovalo, a tak nikdy nebyla bez nových vozů déle než 5 let. Hned v roce 1951 podnik odebral 3 vozy typu Škoda 7 Tr2, stejně jako v případě předchozích vozů, s výzbrojí ČKD. Hned rok na to koupil další 2 vozy typu 7 Tr4, ovšem nyní už se standardní výzbrojí. V roce 1954 pak přišli další 4 vozy typu 7 Tr4, které společně s těmi předchozími vozy byly po čase rekonstruovány na trolejbusy Škoda 8 Tr.

32 Tr   Jihlava (1)
Návrh barevného schématu nových trolejbusů Škoda 32 Tr SOR pro Dopravní podnik města Jihlavy a.s.

Číst dál: Trolejbusy v Jihlavě

Stěhování ostravské smyčky Výstaviště

Ostravská tramvajová smyčka Výstaviště se s velkou pravděpodobností v dohledné době přemístí z moravského břehu řeky Ostravice na ten slezský. Místo, na kterém se nachází dnes, se má totiž kompletně proměnit. V oblasti za Divadlem Antonína Dvořáka, ohraničené tramvajovou tratí, řekou Ostravicí a ulicí Na Karolíně, kde se doposud kromě tramvajové smyčky nachází také areál s miniaturami známých českých i světových staveb MINIUNI, má totiž vyrůst nový multifunkční areál Ostravské univerzity.

2013 05 27@803@@Výstaviště (7)
Tramvaj typu ČKD K2 ev. č. 803 opuští smyčku Výstaviště.

Číst dál: Stěhování ostravské smyčky Výstaviště

Výběr dopravce

Nové fotografie

prosinec 2019
Po 29162330
Út 310172431
St 4111825 
Čt 5121926 
 6132027 
So 7142128 
Ne18152229 
Poslední příspěvky:
Nepodařilo se načíst příspěvky.
Jste zde: