Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Znovuzavedení minibusové linky číslo 99 v Ostravě

dpoOstravský dopravní podnik od 1. září zahájil provoz na autobusové lince číslo 99. Přesně po šesti a půl letech se tak minibusy vrátí nejen před Městskou nemocnici, ale i na jiná místa v centru města.

2019 09 02@7310@1TR 1522@Městská nemocnice
Minubus Dekstra Bus Daily LE 37 CNG ev. č. 7310, vyfotografovaný na zastávce Městská nemocnice.

Původní linka s číslem 99 totiž zahájila provoz již před 20 lety, 30. května 1999. S různými drobnými obměnami trasy jezdila až do 1. března 2013 a spojovala Městskou nemocnici, Úřad práce, Novou radnici, Náměstí Jurije Gagarina a Výstaviště, s konečnou opět u nemocnice.

Číst dál: Znovuzavedení minibusové linky číslo 99 v Ostravě

Na přímé lince z Prahy do slovenské Nitry vypraví Arriva denně dva vlaky

arriva nove db companyArriva na lince z Prahy přes Olomouc, Uherské Hradiště a Trenčianskou Teplou do Nitry provozuje své zelené vlaky už déle než tři a půl roku. Počty přepravených cestujících na ní neustále rostou, a proto Arriva od začátku nového školního roku na této pravidelné lince nasadí denně dva stálé spoje a navýší tak jejich počet o pět týdně na celkových čtrnáct.

Před několika dny jezdili cestující z Prahy do Nitry spojem ve 14.17, v pátek a sobotu navíc také ráno v 8.36. Zpět z Nitry do Prahy jezdí spoj pravidelně v 6.36, v sobotu a neděli také ve 12.45. Od 1. září se ze spojů, které jezdí navíc v pátek a sobotu z Prahy a v sobotu a neděli zpět z Nitry, stanou spoje pravidelné, které budou jezdit každý den. „Navýšení počtu vlaků v jednom dni bylo jedním z nejčastějších požadavků našich cestujících. Vyslyšeli jsme je a od 31. srpna počet spojů navyšujeme. Každý den vypravíme dva pravidelné spoje. Jeden ráno a druhý po obědě, celkově nabídneme kapacitu 240 cestujících,“ říká Jiří Nálevka, ředitel společnosti Arriva vlaky.

Číst dál: Na přímé lince z Prahy do slovenské Nitry vypraví Arriva denně dva vlaky

Opavská TESCO linka č. 230 v podání autobusu Irisbus Citelis 12 M

mdpo noveNa opavské autobusové lince č. 230 k hypermarketu TESCO došlo v minulých dnech k trvalé výměně autobusu. Ke konci měsíce srpna  2019 zde provozovaný Solaris Urbino ev. č. 146 byl nahrazen autobusem Irisbus Citelis 12 M ev. č. 148. Ten byl do Opavy dodán shodou okolností v době, kdy na TESCO lince přebíral provozní štafetu právě výše zmíněný Solaris, a to od zde předtím provozovaného vozu SOR B 10.5 ev. č. 137. Solaris byl aktuálně převeden mezi záložní vozidla, ale vzhledem ke stavu, v němž se nachází, je zřejmé, že nasazen bude opravdu pouze v krajním případě nouze, kdy již nebudou k dispozici jiné vozy. Mezi předchozí vozy, které jezdili na bezplatné TESCO lince č. 230 byly také autobusy Karosa B 731 ev. č. 108 a delší dobu k vidění na této lince byl vůz Karosa B 732 ev. č. 112.

2019 08 27@148@7T4 8155@Tesco (1)
Irisbus Citelis 12 M ev. č. 148 na lince č. 230.

Číst dál: Opavská TESCO linka č. 230 v podání autobusu Irisbus Citelis 12 M

Nové kapacitní autobusy Arrivy mezi Prahou a Příbramí jsou s klimatizací a bez schodů

arriva nove db companyArriva Střední Čechy začne na linky z Prahy přes Dobříš do Příbrami nasazovat nové nízkopodlažní autobusy. Po nedávné integraci linek do systému PID budou vybrané spoje zajišťovány kapacitními vozidly a cestujícím nabídnou větší komfort.

Arriva Příbram (6)
Nové autobusy Iveco a Setra u dopravce Arriva Střední Čechy.

Číst dál: Nové kapacitní autobusy Arrivy mezi Prahou a Příbramí jsou s klimatizací a bez schodů

Pochybné zadávání zakázek dopravci ČSAD Vsetín a.s.

Již je to několik týdnů co dopravce ČSAD Vsetín a.s. zahájil podle vyhraného výběrového řízení dopravní obslužnost Opavska a Vítkovska v Moravskoslezském kraji a vystřídal tak dlouholetého dopravce v tomto regionu společnost TQM – holding s.r.o. Začátky byly relativně kruté řidiči neznali trasy, neboť si dopravce pro nedostatek řidičů vypůjčil své řidiče z holdingu Z-Group. Častými jevy podlé cestujících kteří se vyjadřovali na sociálních sítích byly vynechané spoje a nebo dokonce, že řidiči nevěděli ani kde mají jet. Situace se pomalu uklidnila, ale ovšem někdy ještě výjimečně nastane, že cestující se svého spoje nedočkají. Podle nás kraj toto výběrové řízení totálně spackal… pokládáme si otázku jak může vyhrát dopravce, který nabídne 100% vozového parku na CNG a nemá postavenou plničku CNG ani do dnešního dne? Není žádnou novou informací, že autobusy ČSAD Vsetín jezdí tankovat např. i 30 km do Ostravy a nebo jiných měst. Těmito nesmyslnými přejezdy které si dotuje samo ČSAD se logicky myslícímu člověku musí vybavit, že se toto podnikání nevyplatí a společnost výrazně prodělává a za další pokud vezmeme v potaz ekologii tak těmito zbytečnými ,,tankovacími“ přejezdy postrádá smysl ,,ekologických“ CNG autobusů neboť dnešní dieselové motory s emisní normou EURO 6 produkují podobné množství škodlivin jako motory s pohonem na CNG. A určitě by produkovali míň škodlivin protože nemusí jezdit tankovat skoro denně cca 60 km a někdy i dál. Začne opět ,,plný“ provoz po velkých prázdninách uvidíme jak na tom dopravce bude, protože je známo, že stále nemá plný stav řidičů a vypomáhá dost řidičů z řad brigádníku a ostatních společností Z-Group, což nejde stále takto aplikovat neustále.

@22 0006@6Z5 8242@Opava, Východní nádraží (1)
Autobus Scania Citywide Suburban LE 12 M dopravce ČSAD Vsetín a.s. vyfotografovaný v Opavě u Východního nádraží.

Číst dál: Pochybné zadávání zakázek dopravci ČSAD Vsetín a.s.

Výběr dopravce

Nové fotografie

říjen 2019
Po 7142128
Út18152229
St29162330
Čt310172431
4111825 
So5121926 
Ne6132027 
Poslední příspěvky:
Nepodařilo se načíst příspěvky.
Jste zde: