Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Nové výluky ovlivňují tramvajovou dopravu v Brně

dpmbV sobotu 9. ledna 2021 odstartovaly v Brně dva větší stavební projekty, které ovlivňují provoz všech tramvajových linek ve městě. Jedná se o výluky v ulicích Žabovřeská a Lesnická.

2021 01 15@1221@@Rosického nám.
Souprava ex. pražských tramvají ČKD T6 ev. č. 1221+1227, byly vyfotografovány při obsluze zastávky Rosického náměstí.

Číst dál: Nové výluky ovlivňují tramvajovou dopravu v Brně

Dopravní podnik města Brna pořídí nové tramvaje i trolejbusy

dpmbDne 27. ledna 2021 byla podepsána kupní smlouva na dodávku nových trolejbusů do Brna. Proběhlo několik výběrových řízení, z nichž je nakonec vítězem se stala společnost Škoda Electric a.s. z Plzně. V rámci plnění bude do Brna do 360 dnů od podpisu smlouvy dodáno 20 nových kloubových trolejbusů s možností uzavření další dílčí kupní smlouvy na dalších 20 kusů v letech 2022 až 2024.

Bude se jednat o čtyřdveřové kloubové vozy, které budou klimatizované a plně nízkopodlažní. Sedačky budou pohodlné, částečně čalouněné, trolejbusy budou vybavené USB nabíječkami a LCD informačními monitory. Samozřejmostí bude také vyklápěcí plošina pro vozíčkáře. Délka vozu je 18 metrů, šířka 2,55m, výška 3,4m. Výkon vozidla 250kW a max. rychlostí 65km/h. Celkový počet cestujících bude 123.

27Tr Brno
Trolejbusy Škoda 27 Tr, Foto: DPMB.

Číst dál: Dopravní podnik města Brna pořídí nové tramvaje i trolejbusy

Dopravní podnik hl. m. Prahy nakoupí historicky první elektrobusy standardní délky, pro Prahu je vyrobí Škoda Electric

DPP2Praha, 1. února 2021 – Vítězem veřejné zakázky na nákup 14 nových elektrobusů standardní délky 12 metrů, kterou Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) vypsal v loňském roce, se stala společnost Škoda Electric. První elektrobus Škoda E’City by v rámci této zakázky měl do Prahy dorazit na sklonku letošního prosince, zbylých 13 pak na začátku příštího roku. DPP je plánuje nasazovat především na linky č. 154 a 213. Celková hodnota zakázky včetně možných opcí, např. na nákup nových akumulátorů, je 207 milionů Kč.

Dodávka 14 vozidel Škoda E’City pro DPP a pražskou MHD má minimálně dvě prvenství: budou to historicky první elektrobusy standardní, dvanáctimetrové délky, které DPP nakupuje do své flotily. Současně to je první dodávka elektrobusů, kterou Škoda Electric realizuje na platformě autobusů Temsa.

Skoda Ecity
ElektrobusŠkoda E’City, foto: Škoda Electric.

Číst dál: Dopravní podnik hl. m. Prahy nakoupí historicky první elektrobusy standardní délky, pro Prahu je...

V Ostravě se chýlí ke konci provoz autobusů Solaris Urbino 15

dpoPo ukončení provozu vysokopodlažních autobusů typu Karosa v Ostravě dne 7. listopadu 2020, kdy dlouhou etapu jejich provozu ukončil symbolicky vůz Karosa B 941 E ev. č. 4285, se již pomalu také vědělo, že Dopravní podnik Ostrava a.s. (dále jen DPO) po zprovoznění všech nových kloubových autobusů Solaris Urbino 18 CNG přistoupí k odstavování také zbývajících patnáctimetrových autobusů Solaris Urbino 15. Pojďme se tedy ohlédnout za historií těchto autobusů, kterých v ulicích Ostravy jezdilo rovných třicet.

Píše se rok 2000, kdy se v březnu do Ostravy dostal první autobus značky Solaris Bus & Coach. Jednalo se o plně nízkopodlažní patnáctimetrový autobus Solaris Urbino 15. V Ostravě vůz obdržel ev. č. 7601 a v období od března do června 2000 sloužil jako předváděcí vůz po různých DP v ČR: prezentován byl v Brně, Českých Budějovicích, Děčíně, Liberci, Pardubicích, Plzni, Praze, Olomouci a Zlíně, tehdy ještě na polských registračních značkách P 51 1700. Stal se vůbec prvním exportovaným autobusem polské společnosti Solaris do zahraničí.

2013 03 06@7601@OSB 59 31@ul. Horní
2013 03 06@7601@OSB 59 31@Poliklinika 2013 03 01@7601@OSB 59 31@Garáže Hranečník

Autobus Solaris Urbino 15 ev. č. 7601.

Číst dál: V Ostravě se chýlí ke konci provoz autobusů Solaris Urbino 15

Dopravní podnik Ostrava zkouší optimalizaci oběhů vozidel a směn řidičů

dpoZačátkem letních prázdnin, tedy od 1. července 2020, Dopravní podnik Ostrava a.s. (dále jen DPO) zavede do testovacího provozu první fázi optimalizace oběhů vozidel a směn řidičů MHD. Tato změna byla navržena speciálním softwarem, který DPO zakoupil od izraelské společnosti Optibus. První krok optimalizace bude obnášet víkendový provoz trolejbusové dopravy a také vybraných autobusových linek končících na zastávce Křižíkova a využívajících odstavnou plochu na ulici Valchařská. Tramvajové dopravy se první fáze týkat nebude, neboť se stále hledá řešení řazení na obratištích.
Proto v této chvíli mohl Optibus pracovat pouze s omezeným počtem linek. V podzimní části pak do optimalizačních výpočtů Optibusu vstoupí i zbývající linky, což by se mohlo projevit např. i na snížení počtu autobusových linek u některých kurzů.

2018
Ilustrační fotografie: Odstavené autobusy Solaris Urbino 12 v garážích Hranečník.

Číst dál: Dopravní podnik Ostrava zkouší optimalizaci oběhů vozidel a směn řidičů

Výběr dopravce

Nové fotografie

březen 2021
Po18152229
Út29162330
St310172431
Čt4111825 
5121926 
So6132027 
Ne7142128 
Jste zde: