Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

DPO: jak naštvat své zaměstnance pro trochu marketingu

dpoNěkolika, původně jistě dobře míněnými výroky, si současný ředitel Dopravního podniku Ostrava poštval proti sobě své zaměstnance, když ve článku pro iDnes zmínil, že hodlá vytvořit skupinu elitních 40 řidičů. Tak si Ing. Daniel Morys, MBA rozzlobil stávající řidiče, kteří se cítí dotčení svým zařazením mezi podřadné zaměstnance i když denně odvádí práci v náročném prostředí silničního či tramvajového provozu.

To vše v době, kdy DPO prokazuje, že není dlouhodobě schopný pracovat efektivně s personalistikou: chybí mu noví řidiči, současní jsou unavení z nucených přesčasů, některé běžné linky nejsou vůbec vypravovány pro nedostatek zaměstnanců. Zdá se, že nedomyšleným krokem v honu za vyššími výsledky v oblasti PR se dá přijít o mnohem více.

Ještě abychom vysvětlili onen krok: nemá vzniknout skupina elitních řidičů, ale jen skupina univerzálních řidičů, kteří budou mít oprávnění na všechny druhy trakcí, které DPO provozuje, tedy tramvaje, trolejbusy i autobusy. V případě potřeby mají být pružně nasazováni tam, kde je potřeba. Takovým krokem se tak dá předejít například loňské situaci, kdy chyběli trolejbusoví řidiči a některé z linek byly nahrazeny autobusy. Letošní krize v tramvajovém provozu vinou komplikovaného zisku drážní licence neumožňuje tento problém takto jednoduše vyřešit, pomoci by mohli právě univerzální zaměstnanci.

Číst dál: DPO: jak naštvat své zaměstnance pro trochu marketingu

Provoz MHD v Kroměříži

ktsMěstská hromadná doprava byla tomto hanáckém městě až donedávna provozována na vlastní komerční riziko Kroměřížských technických služeb s.r.o. (dále jen KTS), což je méně obvyklý model. Ztrátu z provozu KTS financovalo z jiných prostředků (např. parkovacích automatů), v krajním případě z dotací města. Od 1. dubna 2017 však došlo i zde ke změně na klasický model a byla uzavřena s městem Kroměříž smlouva o závazku veřejné služby (provozování MHD) na dobu 10 let. Tolik k ekonomickému zázemí provozu.

Pro techničtěji zaměřené čtenáře přinášíme přehled vozového parku: Celkem mají k dispozici 10 vozů: 5x Volvo 7700, 2x Volvo 7000 a 2x Iveco Urbanway 12 M CNG. Jednoduchou sumou zjistíme, že jedno vozidlo chybí ve výčtu, a je jím poslední vysokopodlažní vůz – záložní Karosa B 951. Pro zajištění běžného provozu postačuje denní vypravenost 5 vozů. Počet vozidel je momentálně stále vyšší, neboť nedošlo k vyřazení starších kusů a jako obvykle se drží některé záložní vozy jako náhrada za poruchy a servisovaná vozidla.

2017 05 11@@KMH 83 35@ul. Wolkerova (1)
Nejstarší provozní vůz KTS, s.r.o. je Karosa B 951 RZ: KMH 83-35. Nyní je vozidlo záložní a vyjíždí minimálně na linky MHD.

Číst dál: Provoz MHD v Kroměříži

Teplickými Cyklobusy na vrcholky Krušných hor, o prázdninách i ve všední dny

arriva dbcompanyTeplické cyklobusy Arriva míří i letos za krásami Moldavy a na Komáří vížku. 1. července přibude spoj, který pojede ve všední dny a přidá se tak k cyklobusům, které převáží cyklisty o sobotách, nedělích a svátcích už od 29. dubna. Poplatek za přepravu kola činí 20 Kč. Souprava autobusu s přívěsem uveze 20 kol.
Na cyklobusy se opět letos proměnily linky 484 a 493, které vozí cyklisty z Teplic do Krušných hor až do 1. října. K ceně klasické jízdenky cestující zaplatí za přepravu kola 20 korun v případě jízdenky pro jednotlivou jízdu, a nebo 90 korun za celodenní jízdenku. Jediným omezením je počet míst pro kola v cyklovleku a rozměr kola, které se musí vejít na stojan. Skladné koloběžky cyklobusy převáží v zavazadlovém prostoru.

Linka 493 s přívěsem na kola jezdí pravidelně třikrát denně a dopraví cestující až na Moldavu. O letních prázdninách navíc bude jezdit i v pracovní dny. Linka 484 jezdí s cyklovlekem čtyřikrát denně až na Komáří vížku:

  • Linka 484: Teplice – Srbice – Krupka – Krupka, Fojtovice, jízdní řád ZDE
  • Linka 493: Teplice – Košťany – Hrob – Mikulov – Moldava – Dolní Moldava, jízdní řád ZDE.

„Těší mě, že zájem o teplické cyklobusy rok od roku roste, v loňské sezóně jsme přepravili přes tisíc cyklistů i s koly,“ říká obchodní ředitel ARRIVA CITY, Petr Havlík. „Základním pravidlem je, že kolo nesmí mít na sobě nic, co by se z něj mohlo uvolnit a poškodit tak ostatní kola. Každý cestující dostane místenku s číslem stojanu na kolo a proti této místence kolo při vystupování zase dostane. Pokud ji ztratí, musí dojet až na konečnou a počkat, které kolo na něj zbyde,“ doplnil Havlík.

Detailně jsou pravidla pro nakládání kol uvedena na webu Arrivy ZDE.

Zdroj: Tisková zpráva společnosti ARRIVA CITY s.r.o.

Nové autobusy pro 3CSAD

3csad noveRegionální dopravní společnosti ČSAD Havířov, ČSAD Frýdek-Místek a ČSAD Karviná, které společně patří do Dopravní skupiny 3CSAD a které vedle příměstské provozují také městskou dopravu,vypsaly veřejné zakázky na rok 2017 - 2018 na dodávku celkem 34 ekologických vozidel právě pro městské linky. Z tohoto počtu má být 28 vozidel na CNG, u zbylých šest se má jednat o elektrobusy. Konkrétní rozpis pro jednotlivé společnosti a podmínky zadání zakázky přinášíme níže.

ČSAD Havířov: veřejná zakázka 2017 - 2018
1x městský, CNG, do 15m, termín dodání do prosince 2017.  Specifikace zakázky.
8x městský, CNG, do 13m, termín dodání 6ks do prosince 2017 a 2ks do června 2018. Specifikace zakázky.
4x městský, CNG, do 10m, termín dodání 2ks do prosince 2017 a 2ks do června 2018. Specifikace zakázky.
3x elektrobus, do 13m, termín dodání do března 2018. Specifikace zakázky.

ČSAD Frýdek - Místek: veřejná zakázka 2017 - 2018
1x městský, CNG, do 11m, termín dodání do prosince 2017. Specifikace zakázky.
3x městský, CNG, do 13m, termín dodání do června 2018. Specifikace zakázky.
2x elektrobus, do 13m, termín dodání do března 2018. Specifikace zakázky.

Číst dál: Nové autobusy pro 3CSAD

Den otevřených dveří v Dopravní společnosti Zlín - Otrokovice

zlin logoDne 10. června 2017 se ve vozovně společnosti DSZO na ulici Podvesné XVII. uskutečnil den otevřených dveří. Na ploše vozovny byly vystaveny všechny provozní vozy, které DSZO nasazuje na linky MHD. Po městě jste se mohli svést také zřízenými historickými linkami, na kterých se střídaly trolejbusy typu Škoda T 11, ktrý patří do sbírky Technického muzea v Brně (dále jen TMB) a autobusy Škoda 706 RTO MEX s přívěsem Karosa B 40 (DSZO), Škoda 706 RO s přívěsem Karosa B 40 (sbírka TMB), Karosa ŠM 11 (sbírka TMB) a Škoda ŠD 11.

10.6.2017 - 2...
10.6.2017 - V...
10.6.2017 - V...
10.6.2017 - 3...
2 - 3Z6 6930 ...
     

Fotografie č. 1: Trolejbus typu Škoda T 11.
Fotografie č. 2: Karosa ŠM 11.
Fotografie č. 3: Škoda 706 RO + přívěs Karosa B 40.
Fotografie č. 4: Karosa ŠD 11.
Fotografie č. 5: Škoda 706 RTO MEX s přivěsem Karosa B 40.

Číst dál: Den otevřených dveří v Dopravní společnosti Zlín - Otrokovice

Výběr dopravce

Nové fotografie

srpen 2017
Po 7142128
Út18152229
St29162330
Čt310172431
4111825 
So5121926 
Ne6132027 
Poslední příspěvky:
  16.8.2017 01:25
Gratulujeme k nádhernému počtu ujetých kilometrů bez nehody a přejeme příjemnou penzi:-)

  15.8.2017 19:06
Výměna kolejí u vodárny v Nové Vsi - MHD ŽIVĚ.cz

>> Přejít na odkaz

  15.8.2017 05:13
Zajimavá situace v SAD Poprad....

  14.8.2017 19:14
Opět se omlouváme za delší odmlku již od zítřka se těšte na další články a aktuality. Váš tým MHD ŽIVĚ.cz
  11.8.2017 09:54
Probíhající oprava autobusu Karosa B 941 E ev. č. 4276 po nedávné nehodě s tramvají.

  10.8.2017 19:54
Jedno dobové video z Prahy z 60. let ukazuje, že problém s nedostatkem řidičů a s jejich vysokou nemocností byl problémem již tehdy a že současná přetrvávající personální krize v ostravském DP se od ve videu popisované příliš neliší. I když Dopravní podnik Ostrava zvýšil řidičům mzdy, stále není řidičů dostatek.
  9.8.2017 10:00
Mezi zastávkami Karolina a Náměstí Republiky v Ostravě již probíhá zkušebně aplikace rozchodníku neboli kolejového absorbéru hluku, ten snižuje hlučnost a prašnost z tramvajové dopravy.

  8.8.2017 09:20
Fotogalerie - MHD ŽIVĚ.cz

>> Přejít na odkaz

Jste zde: