Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

První pražské bezplatné elektrobusy mají najeto 60 tisíc kilometrů

arriva dbcompanyČeské elektrobusy značky SOR provozované na trase pravidelné pražské linky BB1 a BB2 dnes pokořily hranici 60 tisíc naježděných kilometrů. Spoje na linkách mezi multifunkčním areálem BB Centrum se stanicí metra Budějovická dosud přepravily téměř 800 tisíc pasažérů. Nasazení prvních bezplatných elektrických autobusů do provozu pražské hromadné dopravy je společným projektem developerské a investiční společnosti PASSERINVEST GROUP, Skupiny ČEZ a dopravní společnosti ARRIVA, kterým chtějí přispět ke zlepšení životního prostředí a snížení dopravního hluku v BB Centru a okolí.

2016 02 03@@5AE 5685@Praha
Elektrobusy SOR EBN 9.5 nasazené na linky BB1 a BB2.

Číst dál: První pražské bezplatné elektrobusy mají najeto 60 tisíc kilometrů

Dodávka nových elektrominibusů

dpoDopravce Dopravní podnik Ostrava a.s. po zadání výběrového řízení na dodávku minibusů s pohonem na CNG nyní ve výběrovém řízení ve věstníku veřejných zakázek poptává novou zakázku ,,Dodávka 3 ks elektrominibusů“.

Ze zadávací dokumentace můžeme vyčíst, že vozidla by měla být vybavena celovozovou klimatizací pro cestující, USB přípojkami pro dobíjení mobilů a také vybavena přípravou na instalaci Wi-Fi. Ve vozidlech by neměl chybět informační LCD displej. Dále se v zadávací dokumentaci můžeme dočíst, že zadavatel (tedy dopravce) bude vést předběžné tržní konzultace se společnostmi: ROŠERO-P, s.r.o., KAR group, a.s., SKD TRADE,a.s, EVC GROUP, s.r.o.

Dále krom 3 nových elektrominibusů by měl výherce výběrového řízení mimojiné dodat 4 ks nových mobilních nabíjecích stanic pro nabíjení dodaných elektrominibusů, provést zaškolení obsluhy a také dodat dokumentaci ke všem elektominibusů a také dodat všechny příslušné softwary.

Předpokládaná cena této zakázky je odhadována na 21 miliónů Kč bez DPH. DPO předpokládá, že většina z této sumy bude financována z prostředků EU konkrétně z operačního programu Nízkoemisní a bezemisní vozidla.

Číst dál: Dodávka nových elektrominibusů

DPO: jak naštvat své zaměstnance pro trochu marketingu

dpoNěkolika, původně jistě dobře míněnými výroky, si současný ředitel Dopravního podniku Ostrava poštval proti sobě své zaměstnance, když ve článku pro iDnes zmínil, že hodlá vytvořit skupinu elitních 40 řidičů. Tak si Ing. Daniel Morys, MBA rozzlobil stávající řidiče, kteří se cítí dotčení svým zařazením mezi podřadné zaměstnance i když denně odvádí práci v náročném prostředí silničního či tramvajového provozu.

To vše v době, kdy DPO prokazuje, že není dlouhodobě schopný pracovat efektivně s personalistikou: chybí mu noví řidiči, současní jsou unavení z nucených přesčasů, některé běžné linky nejsou vůbec vypravovány pro nedostatek zaměstnanců. Zdá se, že nedomyšleným krokem v honu za vyššími výsledky v oblasti PR se dá přijít o mnohem více.

Ještě abychom vysvětlili onen krok: nemá vzniknout skupina elitních řidičů, ale jen skupina univerzálních řidičů, kteří budou mít oprávnění na všechny druhy trakcí, které DPO provozuje, tedy tramvaje, trolejbusy i autobusy. V případě potřeby mají být pružně nasazováni tam, kde je potřeba. Takovým krokem se tak dá předejít například loňské situaci, kdy chyběli trolejbusoví řidiči a některé z linek byly nahrazeny autobusy. Letošní krize v tramvajovém provozu vinou komplikovaného zisku drážní licence neumožňuje tento problém takto jednoduše vyřešit, pomoci by mohli právě univerzální zaměstnanci.

Číst dál: DPO: jak naštvat své zaměstnance pro trochu marketingu

Provoz MHD v Kroměříži

ktsMěstská hromadná doprava byla tomto hanáckém městě až donedávna provozována na vlastní komerční riziko Kroměřížských technických služeb s.r.o. (dále jen KTS), což je méně obvyklý model. Ztrátu z provozu KTS financovalo z jiných prostředků (např. parkovacích automatů), v krajním případě z dotací města. Od 1. dubna 2017 však došlo i zde ke změně na klasický model a byla uzavřena s městem Kroměříž smlouva o závazku veřejné služby (provozování MHD) na dobu 10 let. Tolik k ekonomickému zázemí provozu.

Pro techničtěji zaměřené čtenáře přinášíme přehled vozového parku: Celkem mají k dispozici 10 vozů: 5x Volvo 7700, 2x Volvo 7000 a 2x Iveco Urbanway 12 M CNG. Jednoduchou sumou zjistíme, že jedno vozidlo chybí ve výčtu, a je jím poslední vysokopodlažní vůz – záložní Karosa B 951. Pro zajištění běžného provozu postačuje denní vypravenost 5 vozů. Počet vozidel je momentálně stále vyšší, neboť nedošlo k vyřazení starších kusů a jako obvykle se drží některé záložní vozy jako náhrada za poruchy a servisovaná vozidla.

2017 05 11@@KMH 83 35@ul. Wolkerova (1)
Nejstarší provozní vůz KTS, s.r.o. je Karosa B 951 RZ: KMH 83-35. Nyní je vozidlo záložní a vyjíždí minimálně na linky MHD.

Číst dál: Provoz MHD v Kroměříži

Teplickými Cyklobusy na vrcholky Krušných hor, o prázdninách i ve všední dny

arriva dbcompanyTeplické cyklobusy Arriva míří i letos za krásami Moldavy a na Komáří vížku. 1. července přibude spoj, který pojede ve všední dny a přidá se tak k cyklobusům, které převáží cyklisty o sobotách, nedělích a svátcích už od 29. dubna. Poplatek za přepravu kola činí 20 Kč. Souprava autobusu s přívěsem uveze 20 kol.
Na cyklobusy se opět letos proměnily linky 484 a 493, které vozí cyklisty z Teplic do Krušných hor až do 1. října. K ceně klasické jízdenky cestující zaplatí za přepravu kola 20 korun v případě jízdenky pro jednotlivou jízdu, a nebo 90 korun za celodenní jízdenku. Jediným omezením je počet míst pro kola v cyklovleku a rozměr kola, které se musí vejít na stojan. Skladné koloběžky cyklobusy převáží v zavazadlovém prostoru.

Linka 493 s přívěsem na kola jezdí pravidelně třikrát denně a dopraví cestující až na Moldavu. O letních prázdninách navíc bude jezdit i v pracovní dny. Linka 484 jezdí s cyklovlekem čtyřikrát denně až na Komáří vížku:

  • Linka 484: Teplice – Srbice – Krupka – Krupka, Fojtovice, jízdní řád ZDE
  • Linka 493: Teplice – Košťany – Hrob – Mikulov – Moldava – Dolní Moldava, jízdní řád ZDE.

„Těší mě, že zájem o teplické cyklobusy rok od roku roste, v loňské sezóně jsme přepravili přes tisíc cyklistů i s koly,“ říká obchodní ředitel ARRIVA CITY, Petr Havlík. „Základním pravidlem je, že kolo nesmí mít na sobě nic, co by se z něj mohlo uvolnit a poškodit tak ostatní kola. Každý cestující dostane místenku s číslem stojanu na kolo a proti této místence kolo při vystupování zase dostane. Pokud ji ztratí, musí dojet až na konečnou a počkat, které kolo na něj zbyde,“ doplnil Havlík.

Detailně jsou pravidla pro nakládání kol uvedena na webu Arrivy ZDE.

Zdroj: Tisková zpráva společnosti ARRIVA CITY s.r.o.

Výběr dopravce

Nové fotografie

říjen 2017
Po 29162330
Út 310172431
St 4111825 
Čt 5121926 
 6132027 
So 7142128 
Ne18152229 
Poslední příspěvky:
  21.10.2017 11:31
Řidiči MHD v Brně chtějí přidat. Jděte jezdit do Vídně, řekl jim ředitel - iDNES.cz

>> Přejít na odkaz

  21.10.2017 08:36
kzmostrava.net

>> Přejít na odkaz

  19.10.2017 20:16
Dnešní slavnostní uvedení do provozu šesti nových elektrobusů SOR EBN 9.5 u dopravce ČSAD Frýdek-Místek a.s. - provoz MHD Hranice. Další fotografie a článek k této akci přineseme zítra na našem webu.

  19.10.2017 19:15
V servisním středisku společnosti Scania v Paskově můžete již zahlédnout novou třínapravovou Scanii Citywide, která je poháněna na CNG a je určena na linky MHD v Havířově, kde místní MHD provozuje společnost ČSAD Havířov a.s. Děkujeme za fotografii našemu čtenáři, a také se omlouváme za zhoršenou kvalitu fotografie, jedná se pouze o dokumentační fotografii.

  17.10.2017 15:58
Nový elektrobus SOR EBN 9.5 (ev. č. 636), dopravce ČSAD Frýdek-Místek a.s. - provoz MHD Hranice na Moravě. (14.10.2017)

  17.10.2017 15:04
Fotogalerie - MHD ŽIVĚ.cz

>> Přejít na odkaz

  16.10.2017 00:15
V brněnské MHD se bojuje o vyšší mzdy, podnik chce řidiče z Ukrajiny - iDNES.cz

>> Přejít na odkaz

Jste zde: