Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Počet nízkopodlažních vozů v Brně roste, na vybraných linkách se změnilo jejich značení v jízdních řádech

dpmb

S nákupem nových vozů v Brně postupně vzrostl podíl nízkopodlažních tramvají, trolejbusů i autobusů na 77 procent. Díky dlouhodobé strategii DPMB podnik pořizuje pouze vozy klimatizované a nízkopodlažní. U autobusů aktuálně činí podíl nízkopodlažních 94 procent. U většiny linek už tak nedává smysl označovat v jízdních řádech nízkopodlažní spoje ikonkou vozik a podnik přistoupil k opačnému značení – těch spojů, které obsluhují vozidla s vysokou podlahou.

„Nízkopodlažnost vozů MHD je jednou z našich dlouhodobých priorit, pro mnoho skupin cestujících je snadný nástup a výstup z vozu při přepravě klíčový. Nejsou to jen lidé s handicapem, ale i senioři a rodiče s kočárky nebo malými dětmi. Po pořízení 40 nových autobusů v letošním roce činí celkový podíl nízkopodlažních vozů 77 procent, u autobusů dokonce 94 procent,“přiblížil generální ředitel DPMB Miloš Havránek.

Vozy DPMB Celkem kusů Nízkopodlažních % nízkopodlažních
Autobusy bus 320 300 94%
Trolejbusy tbus 135 112 83%
Tramvaje tram 309 179 58%

Číst dál: Počet nízkopodlažních vozů v Brně roste, na vybraných linkách se změnilo jejich značení v...

Tramvajová smyčka Přívoz, Hlučínská v Ostravě projde proměnou

dpoTramvajová smyčka Hlučínská v Ostravě–Přívoze leží u křižovatky ulic Hlučínská a Slovenská již od roku 1976. Tehdy se po svém vzniku stala přestupním uzlem mezi tramvajemi linky č. 1 do Hlučína, která zůstávala v režii starých dvounápravových vozů, a linkami č. 14 a 15, které obsluhovaly centrum města, Vítkovice a Hrabůvku a byly obsluhovány moderními vozy řady T. Vznik smyčky umožnil odsunout vozy staré konstrukce na úseky mimo centrum města, takže mohlo dojít k celkovému zvýšení cestovní rychlosti. Původní provedení smyčky poskytovalo možnost k obracení jak tramvajových vlaků ve směru z centra města, tak souprav starých vozů od Hlučína.

16.6.2020   Smyčka Přívoz, Hlučínská (2)
16.6.2020   Smyčka Přívoz, Hlučínská (1) 16.6.2020   Smyčka Přívoz, Hlučínská (3)

Současný stav tramvajové smyčky Přívoz, Hlučínská.

Číst dál: Tramvajová smyčka Přívoz, Hlučínská v Ostravě projde proměnou

Budování nové tramvajové tratě do Komárova i přes zdržení zdárně pokračuje

dpmbJe to už téměř 2 roky co započaly první stavební práce v ulici Plotní. I když práce jdou pomalu a nepřidala tomu ani situace ohledně nákazy koronavirem, stavební práce se přehouply do své druhé poloviny. Až do poloviny roku 2019 zde probíhala rekonstrukce kanalizace, vodovodu a vůbec veškerých inženýrských sítí. Probíhala také demolice starých a výstavba nových domů.

Investory projektu nazvaného Tramvaj Plotní jsou na základě smlouvy o spolupráci s městem Brnem Dopravní podnik města Brna, Teplárny Brno a Ředitelství silnic a dálnic.

Zhotovitelem je sdružení sdružení „Výstavba tramvajové tratě Plotní” s vedoucím společníkem IMOS Brno, a.s. Výše nabídkové ceny bez DPH: 1.197.447.545,43 Kč.

Postupně se zde buduje nová tramvajová trať, která se do této ulice přestěhovala ze sousední ulice Dornych. V ulici Plotní dříve jezdila automobilová doprava, v ulici Dornych pak tramvaje i automobilová doprava. V rámci projektu došlo k sjednocení druhů dopravy tak, že ulice Plotní bude sloužit pouze MHD (autobusy a tramvaje), naopak ulice Dornych už po rekonstrukci slouží pouze dopravě automobilové.

Číst dál: Budování nové tramvajové tratě do Komárova i přes zdržení zdárně pokračuje

Rekonstrukce zastávky a podchodu Náměstí Ostrava-Jih

Zastávka Hotelový dům Hlubina, jejíž současný název je Náměstí Ostrava-Jih, se dočká poslední rekonstrukce a to přilehlého podchodu. V těsném sousedství již proběhla rekonstrukce prostranství u autobusové zastávky Ostrava-Jih směrem do Výškovic. Byl zrekonstruován veřejný prostor, kdy došlo k přejmenování zastávky Hotelový dům Hlubina na zastávku Náměstí Ostrava-Jih, protože městský obvod vybudoval v této lokalitě malé náměstí.

Tramvajová zastávka dnes již Náměstí Ostrava-Jih prošla v období duben–červen 2019 rekonstrukcí za plného provozu, kdy byla uzavřena vždy jen část nástupiště. Opravou prošlo osvětlení, střecha a obklady konstrukcí zastávky a také dlažba.

6.8.2020   Zrekonstruovaná zastávka Náměstí Ostrava Jih (2)
6.8.2020   Zrekonstruovaná zastávka Náměstí Ostrava Jih (3) 6.8.2020   Zrekonstruovaná zastávka Náměstí Ostrava Jih (1)

Zrekonstruovaná tramvajová zastávka Náměstí Ostrava-Jih.

Číst dál: Rekonstrukce zastávky a podchodu Náměstí Ostrava-Jih

Práce na stavbě nové tramvajové trati k brněnskému Kampusu se naplno rozjely

dpmbV minulých týdnech neuniklo žádnému člověku, pohybujícímu se v okolí brněnského Kampusu a ve Starém Lískovci, že se naplno rozjely stavební práce na stavbě nové tramvajové trati, která bude spojovat uzel Starý Lískovec Osová s uzlem u nemocnice Bohunice, a bude vedena převážně v tunelu. Linka č. 8 tak v budoucnu zajistí přímé, rychlejší a bez dopravních komplikací spojení Kampusu s centrem města, uleví doposud přetíženým trolejbusovým a autobusovým linkám, které dopravu stovek tisíc lidí do této oblasti zajišťují.

Mezi největší stavební práce patří odtěžování a odvoz zeminy v prostoru mezi Kampusem a Mikuláškovým náměstím, odkud bude zahájena ražba samotného tunelu a kde bude v budoucnu stát tramvajová zastávka pracovně nazvaná „Nová Jihlavská“ – viz. fotografie níže.  Probíhá zde také vrtání pilotů pro zajištění samotné stavební jámy. Na samotném Mikuláškově náměstí u domova důchodců probíhá vybagrování svrchní vrstvy zeminy – viz. fotografie níže. Další fotografie  mapuje stavební práce přímo na ulici Jihlavské, kde probíhala přeložka inženýrských sítí.

Číst dál: Práce na stavbě nové tramvajové trati k brněnskému Kampusu se naplno rozjely

Výběr dopravce

Nové fotografie

listopad 2020
Po 29162330
Út 3101724 
St 4111825 
Čt 5121926 
 6132027 
So 7142128 
Ne18152229 
Jste zde: