Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Stržené vedení omezilo provoz trolejbusů v Brně-Novém Lískovci

dpmbV pondělí 22. června v 6.40h. došlo ke stržení trolejového vedení u zastávky Čtvrtě v brněnském Novém Lískovci, kde jezdí páteřní trolejbusové linky č. 25 a 26. Řidič trolejbusy Škoda 31 Tr SOR  ev. č. 3639 (linka č. 25 kurz 02514) strhnul vedení při projíždění přes sjížděcí výhybku a poškodil vedení ve směru do centra. Zároveň na místě zůstal uvíznutý a blokoval tak dopravu. Na místo byli vysláni pracovníci traťového vedení, kteří 40 minut vedení opravovali. Dopravu na místě řídila osádka dispečinku, doprava byla vedena kyvadlově vždy v jednom jízdním pruhu. Trolejbusy ve směru do centra projížděly krokem a se staženými sběrači proudu za asistence dispečinku nebo řidiče uvíznutého trolejbusu. Zdržení trolejbusů i veřejné dopravy bylo na místě 5-10 minut.

22.6.2020   Čtvrtě (2)

Číst dál: Stržené vedení omezilo provoz trolejbusů v Brně-Novém Lískovci

Rekonstrukce zastávky Náměstí Svatopluka Čecha v Ostravě

dpoDne 4. května 2020 byla zahájena rekonstrukce sdružené zastávky Náměstí Svatopluka Čecha a má trvat do 30. června 2020. Jde o první ze série oprav, ve se nachází také tramvajové zastávky na ulicích Výškovická, Hlučínská a Opavská a které budou realizovány všechny do roku 2022. Investiční akce je významným podílem financována z dotace Evropské unie a zhotovitelem je společnost Strabag Rail s.r.o. Cena za zhotovení stavby bude více než 38 miliónu korun bez DPH.

29.4.2020   Zastávka Náměstí Svatopluka Čecha (2)

Číst dál: Rekonstrukce zastávky Náměstí Svatopluka Čecha v Ostravě

Druhá vlna elektronického odbavování cestujících v Brně

dpmbOd 1. července Dopravní podnik města Brna a.s. (dále jen DPMB) spouští v MHD druhou vlnu elektronického odbavování cestujících (EOC).

Systém je velice jednoduchý. Cestující,který chce cestovat bez jízdního dokladu, při nástupu do každého vozidla kterým pojede přiloží k validátoru ve voze, umístěného u každých dveří, svoji kreditní kartu akceptující bezkontaktní platby (event. Chytré hodinky nebo mobil, pokud to umí). Systém si zapamatuje v rámci 1 dne všechny jeho cesty a na konci dne vyhodnotí kolik má zaplatit a sumu automaticky strhne. Pokud tak cestující během jedné hodiny jel třeba třemi spoji po 8 minutách, místo třech 15 minutových jízdenek po 20korunách zaplatí na konci dne pouze jedinou – hodinovou za 25 korun. To samé, pokud cestující jel během jednoho dne třeba 4 jízdy po 30 minutách, nezaplatí čtyři hodinové jízdenky po 25 korunách, nýbrž jednu jednodenní za 90 korun. Výhodné to je například pro ty, co chtějí cestovat během dne různě a dopředu neví jak. Nemusí si tak pořizovat například univerzální jízdenku a řešit jak si ji označit, nebo mít větší zásobu jízdenek v dokladovce, nebo kupovat více SMS jízdenek a nakonec litovat, že by bylo lepší mít jednodenní jízdenku. Cestující také nemusí řešit dopředu jak dlouho a kam pojede, a dle toho pořizovat jízdní doklady. Odpadá také nutnost řešit kde je jízdenkový automat nebo předprodej jízdenek.

Číst dál: Druhá vlna elektronického odbavování cestujících v Brně

Bude se v Ostravě rozšiřovat tramvaj?

Tramvaj je bezpochyby moderní a ekologickou páteřní dopravou města. Nyní se v Ostravě otevřela možnost její prodloužení…

Vizualizace Duha (DPO)
Vizualizace DPO nové tramvajové trati v Ostravě Porubě u zastávky Duha z prezentace Chytrá a přátelská doprava pro Ostravu.

Nastalo období příprav dalšího období čerpání dotací z evropských fondů pro zlepšování životní úrovně občanů ČR. Jedním z projektů, na který jsou již připraveny finance z Ministerstva dopravy a na který je možné čerpat také evropské peníze, je výstavba nové tramvajové trati na sídliště v Ostravě - Porubě. Zbývá jen, aby se obyvatelé dotčené oblasti měli aktivní zájem o realizaci. Pojďme si společně projít podrobnosti této zajímavé dopravní stavby.

Číst dál: Bude se v Ostravě rozšiřovat tramvaj?

Rekonstrukce přednádražního prostoru v Havířově

V pondělí 6. ledna 2020 stvrdili svými podpisy zástupci města Havířov a zástupci brněnské společnosti OHL ŽS úpravu přednádražního prostoru v Havířově. Právě zmíněná společnost OHL ŽS se stala vítězem výběrového řízení této zakázky, když porazila dalších šest konkurenčních společností, a to díky ceně a termínu dokončení. Právě na tyto dva parametry kladlo město Havířov největší váhu. Hodnota zakázky je nakonec okolo 100 milionů Kč a firma musí úpravu před havířovským nádražím stihnout do 12 měsíců od předání staveniště. Rekonstrukce započala 5. února 2020.

6.5.2020   Informační cedule o stavbě

Číst dál: Rekonstrukce přednádražního prostoru v Havířově

Výběr dopravce

Nové fotografie

červenec 2020
Po 6132027
Út 7142128
St18152229
Čt29162330
310172431
So4111825 
Ne5121926 
Poslední příspěvky:
Nepodařilo se načíst příspěvky.
Jste zde: