Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Dopravní podnik hl. m. Prahy obdržel první nové autobusy Solaris Urbino 10.5

DPP2V úterý 10. listopadu 2020 dorazilo do vršovických garáží Dopravního podniku hl. m. Prahy a.s. (dále jen DPP) prvních pět nových autobusů Solaris Urbino 10.5 z výběrového řízení Minibus+. V druhém výběrovém řízení kategorie Minibus by měli být dodány autobusy SOR BN 9.5.

Autobusy byly vyrobeny v bolechowském závodě polské společnosti Solaris Bus & Coach sp. z o.o., která je členem španělské společnosti CAF group.

Celkově má do Prahy do konce roku dorazit ještě dalších patnáct vozů.

2020 11 10@@@Garáže Vršovice
Nový autobus Solaris Urbino 10.5 pro DP hl. m. Prahy a.s.

Číst dál: Dopravní podnik hl. m. Prahy obdržel první nové autobusy Solaris Urbino 10.5

Tramvajová trať v Hrabůvce zezelená

Statutární město Ostrava vypsalo v květnu 2020 veřejnou zakázku s názvem Ozelenění tramvajové trati na ulici Dr. Martínka II – předmětem zakázky byla aplikace suchomilného vegetačního krytu včetně souvisejících prací a následná údržba po dobu 2 let. Předchozí zakázka byla zrušena na podzim 2019, protože se přihlásil pouze jeden účastník a navíc nabídl vysokou cenu. Při druhém pokusu se přihlásily tři společnosti: INTERTECH Plus s.r.o., BRENS EUROPE a.s. a ARBOR MORAVIA s.r.o. Poslední společnost se stala vítěznou s nabídnutou cenou 7 588 950 Kč bez DPH.

8.11.2020   Tramvajová trať na ul. Dr. Martínka (1)
Již dokončený vegetační pás na tramvajové trati na ul. Dr. Martínka v Ostravě-Hrabůvce.

Číst dál: Tramvajová trať v Hrabůvce zezelená

Dopravný podnik Bratislava testuje trolejbus Solaris Trollino 24

bratislavaPlánujeme riešiť čoraz vyšší dopyt cestujúcich na linke č. 201 nasadením dlhších trolejbusov. Nové trojčlánkové, 24-metrové vozidlá by mali nahradiť doterajšie 19-metrové kĺbové trolejbusy. Najbližšie podobne dlhé vozidlá jazdia v Linzi a vo viacerých švajčiarskych mestách. Keďže s takto dlhými, veľkokapacitnými vozidlami v Bratislave ešte nemáme skúsenosti, pred vyhlásením súťaže na nákup nových vozidiel sme oslovil viacerých výrobcov so žiadosťou o možnosť testovania. V uliciach Bratislavy otestujeme vozidlo výrobcu, ktorý na žiadosť reagoval pozitívne.

Trollino24 (2)
Solaris Trollino 24 v Bratislave.

Číst dál: Dopravný podnik Bratislava testuje trolejbus Solaris Trollino 24

V Ostravě se chýlí ke konci provoz autobusů Solaris Urbino 15

dpoPo ukončení provozu vysokopodlažních autobusů typu Karosa v Ostravě dne 7. listopadu 2020, kdy dlouhou etapu jejich provozu ukončil symbolicky vůz Karosa B 941 E ev. č. 4285, se již pomalu také vědělo, že Dopravní podnik Ostrava a.s. (dále jen DPO) po zprovoznění všech nových kloubových autobusů Solaris Urbino 18 CNG přistoupí k odstavování také zbývajících patnáctimetrových autobusů Solaris Urbino 15. Pojďme se tedy ohlédnout za historií těchto autobusů, kterých v ulicích Ostravy jezdilo rovných třicet.

Píše se rok 2000, kdy se v březnu do Ostravy dostal první autobus značky Solaris Bus & Coach. Jednalo se o plně nízkopodlažní patnáctimetrový autobus Solaris Urbino 15. V Ostravě vůz obdržel ev. č. 7601 a v období od března do června 2000 sloužil jako předváděcí vůz po různých DP v ČR: prezentován byl v Brně, Českých Budějovicích, Děčíně, Liberci, Pardubicích, Plzni, Praze, Olomouci a Zlíně, tehdy ještě na polských registračních značkách P 51 1700. Stal se vůbec prvním exportovaným autobusem polské společnosti Solaris do zahraničí.

2013 03 06@7601@OSB 59 31@ul. Horní
2013 03 06@7601@OSB 59 31@Poliklinika 2013 03 01@7601@OSB 59 31@Garáže Hranečník

Autobus Solaris Urbino 15 ev. č. 7601.

Číst dál: V Ostravě se chýlí ke konci provoz autobusů Solaris Urbino 15

ČSAD Havířov po 11 letech doplní svůj vozový park o nový kloubový autobus

3csad noveDopravce ČSAD Havířov a.s., člen skupiny 3CSAD, která je vlastněná společností Transdev Česká republika, vypsal dne 23. července 2020 veřejnou zakázku na 2 nové autobusy pro provoz v systému MHD Havířov s termínem dodání k 11. prosince 2020.

transdev moravaPředmětem zakázky je dodání jednoho autobusu standardní délky 11,5 -13 m a jednoho kloubového autobusu délky 18 - 18,75 m. Oba vozy mají být poháněné CNG.

První částí veřejné zakázky je celonízkopodlažní vůz (LF) délky 11,5 - 13 m, vybaven dle již naprosto běžných standardů, tedy celovozovou klimatizací, informačními tabulemi z přední, boční i zadní strany, zásuvkami USB či vnitřním LCD panelem umístěným ve střední části uličky. V provozu by měl nahradit jeden z nejstarších vozů Irisbus Citelis 12M CNG, které jsou v Havířově v posledních letech již vyřazovány a aktuálně jich je provozních, z 30 dodaných kusů v letech 2005 - 2014, pouze 21.

2019 04 20@175@5T6 5778@Havířov, Podlesí, Autobusové nádraží, odstavná plocha
Autobus Irisbus Citelis 18 M CNG ev. č. 175, vyfotografovaný na Autobusovém nádraží v Havířově - odstavná plocha.

Číst dál: ČSAD Havířov po 11 letech doplní svůj vozový park o nový kloubový autobus

Výběr dopravce

Nové fotografie

listopad 2020
Po 29162330
Út 3101724 
St 4111825 
Čt 5121926 
 6132027 
So 7142128 
Ne18152229 
Jste zde: