Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Omezení dopravy v Moravskoslezském kraji kvůli novému infekčnímu onemocnění COVID-19

Bezpečnostní opatření platné od 1. července 2020
S účinností od 1. července 2020 je celorepublikově ukončena povinnost nošení roušek a jiných ochranných pomůcek, které kryjí nos a ústa v prostředcích veřejné dopravy. 

Ovšem nastávají výjimky a to Moravskoslezský kraj – přesněji okresy Karviná a Frýdek-Místek. V těchto okresech je zhoršená epidemiologická situace. V těchto okresech platí přísnější bezpečnostní opatření například restaurace zavírají dříve, nebo také je v dopravních prostředcích veřejné dopravy stále povinnost nosit roušku nebo jiného prostředku, který zakryje nos a ústa. Povinnost nošení roušek se týká několika linek Dopravního podniku Ostrava, které zajíždějí do těchto zmíněných okresů. Jedná se o linky č. 23, 29, 30, 39, 71, 81 a trolejbusovou linku č. 101. Ochranné prostředky (roušky) je povinnost si nasadit na zmíněných linkách na hranici zmíněných okresů (Karviná, Frýdek-Místek).

Z čínského města Wu-chan se v prosinci 2019 rozšířil nový typ koronaviru, později pojmenovaný jako SARS-CoV-2, který způsobuje onemocnění horních a dolních dýchacích cest označované jako COVID-19. Po masivním rozšíření této nemoci ve světě došlo k nakažení také lidí v Evropě. Nejhůře postižené oblasti jsou Itálie, Francie, Německo a další země hlásí další nové případy a bohužel také úmrtí. Nejvíce úmrtí hlásí Itálie. Nový typ koronaviru se v České republice objevil na začátku měsíce března 2020, k dnešnímu dni (1. července 2020) bylo v ČR touto nemocí zasaženo 11954 pacientů. Vláda podnikla rázné kroky, naříklad uzavření škol, nově také omezení restaurací. Platí také zákaz shromažďování nad 30 osob a od 12. března 2020 od 14 hodin byl vyhlášen nouzový stav, který zpřísňuje další opatření, které se dočtete na internetu. Od půlnoci 16. března 2020 byly vyhlášena celorepubliková karanténa, která lidem dovoluje chodit do práce, zajít si nakoupit, vyvenčit psa a jiné důležité věci. Lidé by tedy neměli zbytečně chodit ven nebo cestovat.

Příměstská autobusová doprava

Bezpečnostní opatření platné od 16. března 2020
Kvůli uzavření škol v souvislosti s nákazou koronavirem budou v Moravskoslezském kraji jezdit autobusy podle letních prázdninových jízdních řádů. Lidé budou muset počítat s menším počtem spojů. Omezení příměstské autobusové dopravy začne platit od pondělí 16. března 2020. Zároveň dopravci v autobusech dbají na důslednější hygienická opatření.

Číst dál: Omezení dopravy v Moravskoslezském kraji kvůli novému infekčnímu onemocnění COVID-19

Nová autobusová zastávka v Ostravě

dpoS příchodem letních jízdních řádu vznikne v Ostravě-Kunčičkách od 1. července 2020 nová obousměrná autobusová zastávka Kunčičky, Contera Park. Novou autobusovou zastávku bude obsluhovat linka č. 61 jezdící v trase Výškovice – Kotva – Hotel Bělský les – Ocelářská – Frýdecka – Osada Míru – Kunčičky, Contera Park – Hranečník. Linka č. 61 sjede z ulice Lihovarská do průmyslové zóny ve kterém se nachází nová zmíněná zastávka. V první řadě došlo k vybudování autobusového zálivu a chodníku v prostoru zastávky. Zastávkový označník byl instalován dne 30. června 2020

30.6.2020   Kunčičky, Contera Park (1)
Nová autobusová zastávka Kunčičky, Contera Park pro autobusovou linku č. 61.

Číst dál: Nová autobusová zastávka v Ostravě

Rekonstrukce tramvajové zastávky Kotva a přilehlé křižovatky v Ostravě

dpoZáměr spolu s přípravou na realizaci projektu rekonstrukce ostravských tramvajových zastávek Kotva včetně přilehlé křižovatky probíhal v letech 2017–2019. Samotná realizace je v plánu na letošní rok 2020. Vítězem veřejné zakázky se stala společnost IDS – Inženýrské a dopravní stavby Olomouc, která porazila ostatních pět zájemců nabídnutou cenou 71,2 mil. Kč vč. DPH.

30.6.2020   Rekonstrukce zastávky Kotva a přilehlé křižovatky (3)
Souprava tramvají ČKD T6 odbavuje cestující na současné zastávce Kotva.

Číst dál: Rekonstrukce tramvajové zastávky Kotva a přilehlé křižovatky v Ostravě

Dlouhodobá železniční výluka v úseku Brno hlavní nádraží - Zastávka u Brna

Dne 15. června byly zahájeny přípravné práce na vlakové trati spojující Brno se Zastávkou u Brna a Rapoticemi. Trať projde kompletní modernizací, v některých úsecích bude dvoukolejný provoz tak, aby vlaky mohly jezdit častěji a v budoucnu nahradit některé souběžné regionální autobusové linky.

Náhradní dopravu za vlaky linky S4 zajištují dvě autobusové linky. První z nich je xS4A, jedná se o zrychlenou linku, jezdící pouze přes významné zastávky vlaku na trase Brno Hlavní nádraží – Rosice u Brna – Zastávka u Brna – Rapotice. Druhou je linka xS4B, pomalá linka, zajištující spojení mezi Brnem a Zastávkou u Brna, jedoucí přes všechny vlakové stanice a obce na trase.

Na těchto linkách jezdí jak větší autobusoví dopravci, kteří zajištují v jihomoravském kraji dopravu i v rámci IDS JMK, tak i menší soukromníci. K vidění zde jsou velice zajímavé typy i značky autobusů, proto jsem se opakovaně vydal tuto linku vyfotografovat.

Ve dnech 20. a 21. června jsem fotil na obou konečných: Zastávka u Brna žel. st. A Brno hlavní nádraží. První fotografie ze Zastávky u Brna žel. stanice zobrazuje Karosa AXER 12.8 M soukromého dopravce Vilém Leonhard. Jedná se o autobus z roku 2005, původně jezdící u OmnibusbetriebRonnyPasternak, Lassan. Na dalších fotografiích, pořízených na konečné Brno hlavní nádraží, zachytil fotograf další zajímavé kousky. Jedná se o SOR C 10.5 RZ 5B0 2199 (rok výroby 2008) dopravce DOPAZ, do roku 2018 zajištující výkony na regionálních linkách č. 251 a 290 na Boskovicku, nyní jezdící náhradní dopravu. Dále SOR C 10.5 RZ 3T3 0413 z roku 2005, původně jezdící u Arriva Morava a.s., nyní u soukromého dopravce Autodoprava Jíra. Dále zde byl k vidění Mercedes-Benz Citaro O 530 MÜ LE II RZ 2BJ 4273 z roku 2010, jezdící dříve u Omnibusbetrieb a nyní patřící soukromému dopravci Vilém Leonhard. Předposledním autobusem je Karosa AXER 12.8 M RZ 2BH 7181 z roku 2004, dříve jezdící u dopravce SAD Dunajská Streda a nyní patřící soukromému dopravci kmko logis. Poslední zajímavý autobus je MAN NÜ 313 Lion's City Ü z roku 2006, pocházející z Německa (DB ZugBUsRegionalverkehr Alb-Bodensee, od dubna 2020 jezdící u soukromého dopravce Autodoprava Jíra. Také dodávka RZ 5J6 2299, dopravce BDS-BUS, patří k této výluce a je určená pro přepravu zavazadel a kol na určených spojích linky XS4.

Číst dál: Dlouhodobá železniční výluka v úseku Brno hlavní nádraží - Zastávka u Brna

Svatební trolejbus v Mariánských Lázních

V sobotu 20. června 2020 si své Ano řekli dlouholetý řidič DP Mariánské Lázně Petr Faměra a Mgr. Michaela Sůsová. A nebyla to svatba obyčejná. Pro dopravu svatebčanů na místo, kde se konal obřad, byl vypraven speciálně vyzdobený trolejbus. Přinášíme vám rozhovor s novomanželem, který se v ulicích lázeňského města pohybuje v autobuse či trolejbuse již bezmála 30 let.

Svatba (2)
Svatební jízda v Mariánských Lázních.

Číst dál: Svatební trolejbus v Mariánských Lázních

Výběr dopravce

Nové fotografie

červenec 2020
Po 6132027
Út 7142128
St18152229
Čt29162330
310172431
So4111825 
Ne5121926 
Poslední příspěvky:
Nepodařilo se načíst příspěvky.
Jste zde: