Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Kolejový trojúhelník Semilasso v Brně je již po rekonstrukci

V pondělí 22. března 2021 zahájily Brněnské vodárny a kanalizace dlouho očekávanou rekonstrukci kolejového trojúhelníku Semilasso, spojující ulice Kosmovu a Palackého třídu v Králově Poli.

Havarijní stav komunikací, chodníků i tramvajové trati už dlouho trápí brněnské řidiče, obyvatele Králova Pole i Dopravní podnik města Brna (dále jen DPMB). Viditelně nejhorší byly propadené panely a dlažební kostky na silnicích. Oprav za 42 mil. Kč se tak postupně v průběhu letošního roku dočkají komunikace, chodníky, kanalizace, vodovod, 350m dvoukolejné tramvajové trati i trolejové vedení. DPMB využije odklonů šalin a vymění staré ojeté koleje i ve smyčce Královo Pole nádraží. Vše ukazují fotografie níže.

2021 03 23@1643@@Semilasso
23.3.2021   Semilasso (1) 23.3.2021   Semilasso

Číst dál: Kolejový trojúhelník Semilasso v Brně je již po rekonstrukci

Změny jízdních řádů na linkách MHD v Ostravě platné od 1. září 2021

dpoOd 1. září 2021 dochází ke změnám v jízdních řádech na linkách MHD v Ostravě Nově započnou výluky na ul. Hlučínské, Místecké a mezi Starou Bělou a Polankou. Mezi další významné změny patří změna linkového vedení v Polance, Klimkovicích a Krásném Poli. Tyto změny linkového vedení se týkají linek č. 46, 53, 59, 64 a 76.

Změny na linkach MHD v Ostravě:

Linka č. 3
Ruší se pár spojů s odjezdem v 16:53 h ze zast. Poruba vozovna směr Dubina a spoj s odjezdem v 17:45 h ze zast. Dubina směr Poruba vozovna.

Číst dál: Změny jízdních řádů na linkách MHD v Ostravě platné od 1. září 2021

Ostrava zmodernizuje další Varia

dpoDopravní podnik Ostrava a.s. (dále jen DPO) vypsal výběrové řízení na modernizaci až 41 tramvají Vario LF. Dle zadání by předmětem zakázky měla být úprava 25 vozů Vario LFR.E s výzbrojí TV Europulse a 16 vozů Vario LFR.S s výzbrojí Škoda, a to po vzoru již šesti dříve modernizovaných Varií. Nejvýznamnější zvenčí viditelnou změnou bude nahrazení výklopných dveří za skládací (vozy do ev. č. 1361), cestující pak ocení zvláště v letních měsících dosazení celovozové klimatizace, přínosem budou i USB konektory, sjednocení s novějšími vozidly zajistí i instalace nerezových zádržných madel.

@1333@@Plynárny
Již dříve zmodernizovaná tramvaj Vario LFR.E ev. č. 1333.

Číst dál: Ostrava zmodernizuje další Varia

Nudíte se? Kupte si autobus!

dpo

Pokud jste si přáli mít vlastní autobus, opět se vám naskýtá jedna možnost – Dopravní podnik Ostrava (dále DPO) v aktualizované nabídce na webových stránkách nabízí vedle pracovních strojů a osobních automobilů k prodeji také Karosu B 952 E ev. č. 9213, která poslední roky sloužila pro výcvik nových řidičů. Vůz původního čísla 6554 z roku 2006 je k mání za minimální cenu 30 tisíc včetně DPH. Lhůta pro podávání nabídek je do 3. června.

Při předchozích výprodejích byly předmětem úspěšného prodeje hlavně polské autobusy Solaris. Úspěšný byl prodej trojice krátkých Solarisů ev. č. 7738, 7739 a 7740 z listopadové prodejní nabídky. Ty v březnu 2021 odkoupila pracovní agentura Recra Moravia za nejnižší možnou cenu 236 900 korun bez DPH za kus. V České republice ale nakonec nezůstaly, v dubnu totiž byly odprodány dopravní firmě Kłosok z polského města Żory. Dopravce se se svým vozovým parkem podílí na zajištění dopravní obslužnosti v celkem šesti polských městech, kromě čtyř měst Slezského vojvodství, která jsou nedaleko Ostravy (Wodzisław Śląski, Rybnik, Pszczyna, Zabrze) má pobočky také ve Wrocławi a dolnoslezském Dzierżoniówě.

Podařilo se prodat také všechny nabízené patnáctimetrové Solarisy (o jejich konci v Ostravě jsme psali zde). Všech deset vozů určených na prodej (ev. č. 7620–7629) odkoupila pražská společnost Truck Centre, která se je snaží prodat dále – nejprve za ně chtěla mezi 320 a 370 tisíci, po nezájmu zlevnila na současných 250–300 tisíc korun bez DPH za jeden kus.

V zatím poslední ryze autobusové výprodeji DPO z března letošního roku byly zařazeny vozy, které se nepodařilo prodat při předchozích pokusech a prodávající šel výrazně s cenou dolů. Mezi celkem 20 vozy byla půl na půl zastoupena česká a polská produkce. Z Vysokého Mýta to byla desítka čerstvě odstavených autobusů Irisbus Citelis 12 M (jejich konec v ostravských ulicích jsme čtenářům přiblížili zde), ze závodu Solarisu v polském Bolechowě to bylo osm dvanáctimetrových vozů Solaris Urbino 12 a dvojice kloubových autobusů Solaris Urbino 18. Všechny vozy splňují emisní normu Euro 5.

Číst dál: Nudíte se? Kupte si autobus!

Na ostravskou smyčku Poruba, Vřesinská se tramvají svezete až v září

dpoLetošní letní prázdniny příliš nepřejí fanouškům tramvajových jednokolejek. Zatímco na liberecko-jablonecké trati se mohli svézt alespoň do půlky července (od 18. července je trať v celém úseku v dlouhodobé výluce kvůli celkové rekonstrukci ještě neopravených úseků a změně rozchodu z 1000 na 1435 mm), druhá jednokolejná tramvajová trať v České republice - z Poruby do Budišovic - má výluku po celé prázdniny.

2011 01 08@809@@Vřesinská
Pohled na smyčku Poruba, Vřesinská s tramvajemi typu ČKD K2 je již minulostí. Za chvíli i původní vzhled smyčky bude historie.

Číst dál: Na ostravskou smyčku Poruba, Vřesinská se tramvají svezete až v září

Výběr dopravce

Nové fotografie

září 2021
Po 6132027
Út 7142128
St18152229
Čt29162330
3101724 
So4111825 
Ne5121926 
Jste zde: