Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Konec provozu linky U v Olomouci

DPMOV první polovině roku 2018 si obyvatelé Olomouce ,,vydupali" příme spojení Neředína a Nové Ulice, vznikla tak nová linka s označením U. Avšak za 4 roky provozu se ukázalo, že linka není využívaná jak se původně očekávalo. Nyní už tramvaje s označením U v ulicích moravské metropole potkáme jen zřídka.

2022 11 08@207@@Neředín, krematorium
Linka U v podobě vozu Inekon Trio 2001 ev. č. 207 ve výstupní zastávce Neředín, krematorium.

Číst dál: Konec provozu linky U v Olomouci

Nudíte se? Kupte si autobus!

dpo

Pokud jste si přáli mít vlastní autobus, opět se vám naskýtá jedna možnost – Dopravní podnik Ostrava (dále DPO) v aktualizované nabídce na webových stránkách nabízí vedle pracovních strojů a osobních automobilů k prodeji také Karosu B 952 E ev. č. 9213, která poslední roky sloužila pro výcvik nových řidičů. Vůz původního čísla 6554 z roku 2006 je k mání za minimální cenu 30 tisíc včetně DPH. Lhůta pro podávání nabídek je do 3. června.

Při předchozích výprodejích byly předmětem úspěšného prodeje hlavně polské autobusy Solaris. Úspěšný byl prodej trojice krátkých Solarisů ev. č. 7738, 7739 a 7740 z listopadové prodejní nabídky. Ty v březnu 2021 odkoupila pracovní agentura Recra Moravia za nejnižší možnou cenu 236 900 korun bez DPH za kus. V České republice ale nakonec nezůstaly, v dubnu totiž byly odprodány dopravní firmě Kłosok z polského města Żory. Dopravce se se svým vozovým parkem podílí na zajištění dopravní obslužnosti v celkem šesti polských městech, kromě čtyř měst Slezského vojvodství, která jsou nedaleko Ostravy (Wodzisław Śląski, Rybnik, Pszczyna, Zabrze) má pobočky také ve Wrocławi a dolnoslezském Dzierżoniówě.

Podařilo se prodat také všechny nabízené patnáctimetrové Solarisy (o jejich konci v Ostravě jsme psali zde). Všech deset vozů určených na prodej (ev. č. 7620–7629) odkoupila pražská společnost Truck Centre, která se je snaží prodat dále – nejprve za ně chtěla mezi 320 a 370 tisíci, po nezájmu zlevnila na současných 250–300 tisíc korun bez DPH za jeden kus. Poté byly k vidění za cenu i 79 tisíc. Vozy 7627 a 7629 byly pražskou firmou odprodány do Portugalska - přesněji do města Matosinhos společnosti ViaMove – Soluçoes de Mobilidade, Lda. Tato společnost je vlastněná společnostmi Resende Actividades Turísticas a Maia Transportes Maré de Matosinhos. Zmíněná společnost ViaMove – Soluçoes de Mobilidade, Lda. provozuje dopravu v okolí měst Matosingos, Gondomar, Maia, Porto a Valongo

V zatím poslední ryze autobusové výprodeji DPO z března letošního roku byly zařazeny vozy, které se nepodařilo prodat při předchozích pokusech a prodávající šel výrazně s cenou dolů. Mezi celkem 20 vozy byla půl na půl zastoupena česká a polská produkce. Z Vysokého Mýta to byla desítka čerstvě odstavených autobusů Irisbus Citelis 12 M (jejich konec v ostravských ulicích jsme čtenářům přiblížili zde), ze závodu Solarisu v polském Bolechowě to bylo osm dvanáctimetrových vozů Solaris Urbino 12 a dvojice kloubových autobusů Solaris Urbino 18. Všechny vozy splňují emisní normu Euro 5.

Číst dál: Nudíte se? Kupte si autobus!

Dopravní podnik hl. m. Prahy plánuje zakoupit 70 standardních parciálních trolejbusů, vypsal již veřejnou zakázku

DPP2Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) chystá nákup až 70 městských nízkopodlažních bateriových trolejbusů typu Standard, v těchto dnech vyhlásil veřejnou zakázku na jejich dodavatele. DPP bude trolejbusy nasazovat na linky č. 131, 137, 176, 191 a 201, jejichž elektrifikaci schválila Rada hl. m. Prahy, a které jsou nyní v různé fázi projekční přípravy. Vítěz tendru by měl být znám na přelomu jara a léta 2023, DPP s ním uzavře rámcovou smlouvu. Termín dodání vozidel je jedním z hodnotících kritérií veřejné zakázky. Její celková hodnota je 1,176 miliardy korun.

2019 09 25@9507@@Palmovka (1)
Prototyp trolejbusu Ekova Electron 12T bude opět jezdit v pražských ulicích. DPP vypsal veřejnou soutěž na pronájem parciálního trolejbusu na 186 dnů. Na tuto nabídku reagovala jediná společnost Škoda Ekova, s prototypem Ekova Electron 12T. Jeden den pronájmu bude činit 4 504 Kč bez DPH.

Číst dál: Dopravní podnik hl. m. Prahy plánuje zakoupit 70 standardních parciálních trolejbusů, vypsal již...

Garáže DPO na ulici Vítkovické se stanou „elektrobusovými“ garážemi

dpoO koupi bývalých garáží společnosti Arriva Morava a.s., které odkoupil DPO jsme Vás informovali v samostatném článku. Nyní zde dopravce odstavuje autobusy v přestávce během dělené směny a sídlí zde dopravní dispečink.

2.3.2020   Garáže Vítkovická (3)
,,Nové" garáže v ulici Vítkovické nyní slouží převážně na odstavování autobusů během dělené směny a na čerpání pauzy linek č. 21 a 81. V areálu garáží také sídlí dopravní dispečink.

Číst dál: Garáže DPO na ulici Vítkovické se stanou „elektrobusovými“ garážemi

Po více než 70 letech vznikne v Praze nová vozovna. Dopravní podnik hl. m. Prahy jí staví v Hloubětíně

DPP2Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) dnes zahájil výstavbu vozovny Hloubětín. Hlavní částí stavby bude hala pro odstavování a opravu tramvají, přestavbou a modernizací nicméně projde naprostá většina areálu. Praha díky tomu po 73 letech dostane úplně novou, kapacitnější vozovnu s nejmodernějším vybavením. Postaví ji firmy VCES z francouzské skupiny Bouygues Construction a Chládek a Tintěra, Pardubice ze skupiny enteria ve sdružení „Společnost VCES-CHT pro Vozovnu Hloubětín“. Výstavba potrvá bezmála dva roky a dva měsíce, DPP její zprovoznění očekává ve druhé polovině října 2024.

2022-07-09-13-42-37-800-800-2-vizualizace-vozovny-hloubetin-fasada-zapad-sever-autor-metroprojekt.jpg
Vizualizace nové tramvajové vozovny v Hloubětíně.

Číst dál: Po více než 70 letech vznikne v Praze nová vozovna. Dopravní podnik hl. m. Prahy jí staví v...

Výběr dopravce

Nové fotografie

únor 2023
Po 6132027
Út 7142128
St181522 
Čt291623 
3101724 
So4111825 
Ne5121926 
Jste zde: