Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Výběrové řízení na dopravní obslužnost Hlučínska

3csad noveMoravskoslezský kraj (dále jen MSK) postupně v minulých létech vypisoval tendry na dopravní obslužnost různých oblastí v kraji. Většinu z nich ovládla společnost Transdev Morava s.r.o., v některých oblastech zvítězil dopravce ČSAD Vsetín a.s. Napoprvé nevzešel akorát vítěz dopravní obslužnosti Hlučínska, až napodruhé se podařilo dopravce vybrat a stal se jím TQM – holding s.r.o. (dále jen TQM). Po prohrách v oblastech Opavsko a Vítkovsko, kde v minulosti TQM dominovalo, to byla alespoň malá náplast na udržení provozu poblíž své domovské základny v Opavě.

transdev moravaOvšem věci poté nabraly rychlý spád. Po nějaké době se společnost TQM vzdala této zakázky na provozování dopravní obslužnosti Hlučínska – za toto ,,vzdání“ zaplatila také pokutu. Druhou firmou ve výsledném pořadí tendru byla společnost ČSAD Havířov a.s., která tak měla na Hlučínsku TQM nahradit. Ale již v té době se hovořilo čím dál více o koupi Dopravní skupiny 3ČSAD, do které spadá i společnost ČSAD Havířov a.s., společností Transdev. A tak na linkách na Hlučínsku vyjel nakonec nový dopravce Transdev Morava s.r.o., přičemž na částečnou výpomoc pro pokrytí výkonů si vypůjčil autobusy od společnosti TQM. Od 14. června 2020 tuto dopravní oblast bude provozovat dopravce ČSAD Havířov a.s., který je členem skupiny Transdev Česká republika.

Číst dál: Výběrové řízení na dopravní obslužnost Hlučínska

Dopravní podnik hl. m. Prahy zavede na některé autobusové linky trolejbusy, záměr elektrifikace schválila Rada hl. m. Prahy

DPP2Autobusy na stávajících linkách č. 131, 137, 176 a 191 v budoucnu nahradí bateriové trolejbusy. Elektrifikaci čtyř linek na levém břehu Vltavy plánuje hlavní město Praha s Dopravním podnikem hl. m. Prahy (DPP), záměr schválila Rada hl. m. Prahy. Cílem projektu je snížení emisí CO2 v souladu s naplňováním Klimatického závazku hl. m. Prahy, snížení hlukové zátěže a zvyšování energetické účinnosti dopravy. Odhadované investiční náklady elektrifikace všech čtyř linek jsou v rozpětí 1 – 1,3 miliardy Kč, DPP na ni plánuje využít spolufinancování z fondů Evropské unie. Projekt by se měl realizovat po roce 2023.

2017 12 09@9505@@Palmovka (4)
Parciální trolejbus SOR TNB 12 ,,Acumario" ev. č. 9505, vyfotografovaný na konečné zastávce Palmovka během testovacího provozu.

Číst dál: Dopravní podnik hl. m. Prahy zavede na některé autobusové linky trolejbusy, záměr elektrifikace...

Dopravní podnik města Brna představil plán výluk na letošní letní prázdniny

dpmbTak jako každý rok, tak také letos využije brněnský Dopravní podnik letní prázdniny pro rozsáhlejší výluky a opravy tramvajových tratí. Tentokrát se zcela zastaví provoz tramvají v ulicích Křídlovické a Veveří.

První opravy za 46 milionů korun se týkají ulice Křídlovické v délce 690 m. Dojde k obnově svršku tramvajové trati zahrnující výměnu opotřebených kolejnic a upevňovadel. „Místo betonových panelů sem umístíme travnaté pásy, které se funkčně i esteticky osvědčily v ulici Nádražní. Kolejnice budou nově opatřeny pryžovými bokovnicemi, což v kombinaci s travnatými plochami výrazně přispěje ke snížení celkové hlučnosti tramvajové dopravy v ulici“ uvedl generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek.

Tramvajová trať  ul. Křídlovická
Současný stav tramvajové trati na ul. Křídlovické.

Číst dál: Dopravní podnik města Brna představil plán výluk na letošní letní prázdniny

Vyčísleno. Dopravní podniky v ČR přišly kvůli koronaviru o desetitisíce korun.

sdruzeni dopravnich podnikuDopravní podniky napříč republikou v důsledku koronavirové pandemie přišly o cestující, a tak i o výnosy z tržeb. Ztráty se ve větších podnicích pohybují v desítkách miliónů korun. Celkově 21 podniků začleněných do Sdružení dopravních podniků eviduje ztrátu 1,1 miliardy korun. Jejich hlavním cílem tak bude obnovit důvěru lidí ve veřejnou dopravu.

2020 04 08@3260@@Brno
Škoda 14 Tr v ulicích Brna.

Číst dál: Vyčísleno. Dopravní podniky v ČR přišly kvůli koronaviru o desetitisíce korun.

Práce na stavbě nové tramvajové trati k brněnskému Kampusu se naplno rozjely

dpmbV minulých týdnech neuniklo žádnému člověku, pohybujícímu se v okolí brněnského Kampusu a ve Starém Lískovci, že se naplno rozjely stavební práce na stavbě nové tramvajové trati, která bude spojovat uzel Starý Lískovec Osová s uzlem u nemocnice Bohunice, a bude vedena převážně v tunelu. Linka č. 8 tak v budoucnu zajistí přímé, rychlejší a bez dopravních komplikací spojení Kampusu s centrem města, uleví doposud přetíženým trolejbusovým a autobusovým linkám, které dopravu stovek tisíc lidí do této oblasti zajišťují.

Mezi největší stavební práce patří odtěžování a odvoz zeminy v prostoru mezi Kampusem a Mikuláškovým náměstím, odkud bude zahájena ražba samotného tunelu a kde bude v budoucnu stát tramvajová zastávka pracovně nazvaná „Nová Jihlavská“ – viz. fotografie níže.  Probíhá zde také vrtání pilotů pro zajištění samotné stavební jámy. Na samotném Mikuláškově náměstí u domova důchodců probíhá vybagrování svrchní vrstvy zeminy – viz. fotografie níže. Další fotografie  mapuje stavební práce přímo na ulici Jihlavské, kde probíhala přeložka inženýrských sítí.

Číst dál: Práce na stavbě nové tramvajové trati k brněnskému Kampusu se naplno rozjely

Výběr dopravce

Nové fotografie

červenec 2020
Po 6132027
Út 7142128
St18152229
Čt29162330
310172431
So4111825 
Ne5121926 
Poslední příspěvky:
Nepodařilo se načíst příspěvky.
Jste zde: