Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Bonett je znovu největším prodejcem CNG v České republice a zažil další rekordní rok

bonett nove2V roce 2020 společnost Bonett prodala téměř 16 milionu m3 stlačeného zemního plynu pro dopravu, čímž opět posunula své maximum. Svůj podíl na trhu zvýšila na 17,3 %. Vedle 10 nových stanic na CNG plánuje velké investice v řádu stovek milionů do LNG a biometanu.

Pro českou skupinu Bonett byl loňský rok úspěšný hned ve dvou ohledech. Na 45stanicích ve své síti totiž prodala téměř 16milionu m3 CNG, což ve srovnání s předchozím rokem představuje nárůst o 15%. Bonett se tak významnou měrou podílel na celkové spotřebě CNG v Česku, která dosáhla přes 90 milionu m3, a to podílem přes 17 %. Meziročně se tak podařilo navýšit tržní podíl a díky tomu se Bonett po roce opět vrátil na pozici největšího prodejce CNG pro dopravu u nás.

Bonett CS Kladno Oáza
Plnící stanice CNG Kladno Oáza.

Číst dál: Bonett je znovu největším prodejcem CNG v České republice a zažil další rekordní rok

Rekonstrukce tramvajové trati na ul. Opavská v Ostravě-Porubě

dpoOstravský dopravní podnik (dále DPO) zveřejnil dne 22. března 2021 veřejnou zakázku s názvem ,,PJD na ul. Opavská“. Jedná se o rekonstrukci další tramvajové trati, kde dojde ke zvýšení maximální provozní rychlosti na 80 km/h.

4.4.2021   Tramvajová trať na ul. Opavská
Současný stav tramvajové trati na ul. Opavská. (u křižovatky ulic Opavská x 17. listopadu).

Číst dál: Rekonstrukce tramvajové trati na ul. Opavská v Ostravě-Porubě

Nové Solarisy vytlačují z ostravských ulic také Citelisy

dpoZařazování nových kloubových autobusů Solaris Urbino 18 CNG výrazně mění diverzitu vozového parku městského dopravce v moravskoslezské metropoli. Jako první novým kloubákům ustoupily poslední vysokopodlažní Karosy, dalším typem autobusů, který z ostravských ulic také rychle mizí, jsou patnáctimetrové Solarisy Urbino 15 a brzy už na linkách Dopravního podniku Ostrava a.s. (dále jen DPO) nepotkáme ani nízkopodlažní Citelisy z produkce tehdejší společnosti Irisbus Iveco (dnešní Iveco Bus).

Již v listopadu 2020 byla desítka z celkových jedenácti tehdy provozních ostravských vozů Irisbus Citelis zahrnuta v nabídce na odprodej na webu DPO. Jako jediný provozní nakonec v ulicích Ostravy zůstává nejmladší vůz. Ale pojďme postupně...

2019 01 13@7019@5T9 9815@Garáže Hranečník
Autobusy Irisbus Citelis 12 M v garážích Hranečník.

Číst dál: Nové Solarisy vytlačují z ostravských ulic také Citelisy

V Ostravě vznikne rekonstrukcí další rychlodrážní tramvajová trať

dpoOstravský dopravní podnik (dále DPO) zahájí v neděli 7. března 2021 rekonstrukci tramvajové tratě v úseku mezi zastávkami Důl Zárubek a Hranečník. Jde zároveň o další z úseků vybraných ke zvýšení maximální provozní rychlosti na 80 km/h.

30.1.2021   Důl Zárubek
Současný stav tramvajové trati u zastávky Důl Zárubek.

Číst dál: V Ostravě vznikne rekonstrukcí další rychlodrážní tramvajová trať

Je rozhodnuto - plynové autobusy dodá do Opavy libchavský SOR

mdpo nove

Městský dopravní podnik Opava (dále MDPO) vyhlásil na počátku ledna 2021 veřejnou zakázku s názvem "Dodávka autobusů městské hromadné přepravy osob s pohonem CNG v roce 2021", celkem pět nových plynových autobusů mělo obnovit část vozového parku v závěru letošního roku.

Jaké parametry byly v zadávací dokumentaci požadovány? Délka 11,5 až 12,5 metru, šířka 2,50 až 2,55 m s pohonem na CNG, s trojicí dvoukřídlých dveří o minimální šířce 1190 mm, šířkou uličky mezi předními podběhy min. 800 mm, minimální kapacitou 80 osob s nejméně 32 místy k sezení (max. 2 sklopná), výkonem motoru min. 210 kW a objemem max. 8 000 cm3, celovozovou klimatizací a 15letou životností.

SOR NSG 12
Vizualizace SOR NSG 12 pro MDPO. Autor: Jiří Tvrdoň

Číst dál: Je rozhodnuto - plynové autobusy dodá do Opavy libchavský SOR

Výběr dopravce

Nové fotografie

srpen 2021
Po 29162330
Út 310172431
St 4111825 
Čt 5121926 
 6132027 
So 7142128 
Ne18152229 
Jste zde: