Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Dopravní podnik Ostrava zkouší optimalizaci oběhů vozidel a směn řidičů

dpoZačátkem letních prázdnin, tedy od 1. července 2020, Dopravní podnik Ostrava a.s. (dále jen DPO) zavede do testovacího provozu první fázi optimalizace oběhů vozidel a směn řidičů MHD. Tato změna byla navržena speciálním softwarem, který DPO zakoupil od izraelské společnosti Optibus. První krok optimalizace bude obnášet víkendový provoz trolejbusové dopravy a také vybraných autobusových linek končících na zastávce Křižíkova a využívajících odstavnou plochu na ulici Valchařská. Tramvajové dopravy se první fáze týkat nebude, neboť se stále hledá řešení řazení na obratištích.
Proto v této chvíli mohl Optibus pracovat pouze s omezeným počtem linek. V podzimní části pak do optimalizačních výpočtů Optibusu vstoupí i zbývající linky, což by se mohlo projevit např. i na snížení počtu autobusových linek u některých kurzů.

2018
Ilustrační fotografie: Odstavené autobusy Solaris Urbino 12 v garážích Hranečník.

Číst dál: Dopravní podnik Ostrava zkouší optimalizaci oběhů vozidel a směn řidičů

Dopravní podnik Karlovy Vary pořídil další autobusy Iveco

dpkv newI v letošním roce pokračuje Dopravní podnik Karlovy Vary (dále jen DPKV) s obnovou vozového parku. Díky získání finančních prostředků z dotačního titulu IPRÚ ve výši 85 % je tak možné i letos zařadit do provozu nové nízkopodlažní autobusy s pohonem na stlačený zemní plyn (CNG). Jedná se o 3 vozy značky Iveco Crossway LE 12 M NP, tedy klasické linkové autobusy se dvěma dveřmi.

DPKV (1)

Číst dál: Dopravní podnik Karlovy Vary pořídil další autobusy Iveco

Oprava vratimovského přejezdu vyžene autobusy na objízdné trasy

Ačkoliv se již náš server krátkodobým výlukám moc nevěnuje, v případě zajímavých počinů, jako je plánovaná výluka ve Vratimově, činíme výjimku. Konkrétně se tam od úterý 20. dubna do soboty 1. května 2021 kvůli opravě železničního přejezdu na ulici Buničité uzavře přilehlá část silnice č. II/447.

S tím souvisí i celkem rozsáhlá úprava vedení autobusových linek č. 21, 41, 81, 286, 352, 354, 448 a 550, které daným místem běžně projíždí. Od ranních 7 hodin 20. dubna do večerních 19 hodin 1. května proto musí cestující počítat s objízdnými trasami dotčených linek, které jsou následující:

2019 10 11@7728@3T7 6704@ŮAN

Číst dál: Oprava vratimovského přejezdu vyžene autobusy na objízdné trasy

V Brně se letos rozloučí s krátkými naftovými Citelisy

dpmb

V srpnu a září letošního roku obdrží Dopravní podnik města Brna a.s. (dále jen DPMB)nové autobusy. Dodávka nových autobusů způsobí vyřazení všech zbývajících provozních autobusů Irisbus Citelis 12 M, které nyní brázdí ulicemi města a které tak vymizí více jak o rok později po ukončení provozu jejich kloubové verzi (Irisbus Citelis 18 M) . Autobusy typu Irisbus Citelis 12 M byly DPMB dodávány postupně v letech 2006 až 2009. Z celkového počtu 41 dodaných vozů nyní jsou provozní pouze vozy ev. č. 7651, 7652, 7653, 7656, 7658, 7659, 7661 - momentálně odstaven, 7663, 7665 z vozovny Slatina a ev. č. 7666, 7667, 7669 - momentálně odstaven, 7670 a 7671- (momentálně odstaven) z medlánecké vozovny. Po vyřazení naftových Citelisů bude dopravce DPMB disponovat 6 autobusy typu Irisbus Citelis 12 M CNG ev. č. 7007 - 7012. Vůz ev. č. 7007 je v současné době dočasně odstaven z provozu

Autobusy tohoto typu dopravce zařadil mezi záložní, a tak se objevují nepravidelně na všech linkách, týden od týdne však méně a méně. Důvodem je mimo jiné také omezení dopravy vlivem pandemie koronaviru, jelikož se od března jezdí omezeně a vozů tak je nadbytek. Autobusy Irisbus Citelis 12 M nahrazují hlavně autobusy na opravách nebo po nehodách.

2020 06 30@7663@6B6 6845@Česká
Velice netypické vypravení autobusu Irisbus Citelis 12 M ev. č. 7663 na linku č. 82 kurz 08203 dne 30. června 2020. Autobus byl vyfotografován na zastávce Česká.

Číst dál: V Brně se letos rozloučí s krátkými naftovými Citelisy

Dopravní podnik Ostrava vypsal zakázku na dodávku nových vodíkových autobusů

dpoDne 29. dubna 2021 se na portálu Věstníku veřejných zakázek objevila od dopravce Dopravní podnik Ostrava a.s. nová zakázka s názvem „Dodávka až 10 ks nových jednočlánkových autobusů na vodíkový pohon (H2)“

Z dalších technických parametrů: Maximální délka vozu je omezena 11 až 12,5 m šířka 2,45 až 2,55 m výška max 3,5 m. Celková obsaditelnost by měla být minimálně 70 cestujících, z toho min. 20 sedících. Konstrukční rychlost by měla být minimálně 80 km/h. Autobusy by měly být vybaveny klimatizací, kamerovým systémem. Z předchozích dodávek nových autobusů do Ostravy budou nové vodíkové autobusy vybaveny také oddělenou kabinou řidiče od cestujících, která bude provedena až do první poloviny dveří. Vnější informační panely bude možné dodat ve variantě LED nebo DOT-LED a budou zobrazovat informace v bílé barvě.
Z technické specifikace zmiňme, že nové vodíkové autobusy budou prakticky elektrobusy. Elektřinu pro svůj provoz budou získávat z palivových článků, které mají mít životnost 6 let nebo 30 000 provozních hodin. Elektrická energie se tak získá proměnou chemické energie paliva a okysličovadla.. Vůz bude tedy obsahovat trakční baterie o minimální kapacitě 30kWh, výkon elektromotoru bude minimálně 200 KW. Autobusy budou vybaveny klasickou nádrží, kde se bude čerpat vodík a budou mít minimální dojezd 350 km.

Číst dál: Dopravní podnik Ostrava vypsal zakázku na dodávku nových vodíkových autobusů

Výběr dopravce

Nové fotografie

srpen 2021
Po 29162330
Út 310172431
St 4111825 
Čt 5121926 
 6132027 
So 7142128 
Ne18152229 
Jste zde: