Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Dopravní podnik Ostrava nakoupí 10 parciálních trolejbusů

dpoDopravní podnik Ostrava a.s. (dále jne DPO) v pondělí 30. října 2023 ve věstníku veřejných zakázek zveřejnil zakázku s názvem ,, Dodávka 10 ks nových nízkopodlažních trolejbusů ".Bude se jednat o parciální trolejbusy, které budou schopny provozu z elektrické energie z trakčního vedení, ale také elektrickou energií uloženou v akumulátorech pro využití provozu bez připojení na trakční vedení. Nákup nových parciálních trolejbusů je spolufinancován Evropskou unií – Evropský fond pro regionální rozvoj v rámci Integrovaného regionálního operačního programu (IROP).. Předběžná hodnota této veřejné zakázky je 175 milionů Kč bez DPH. Lhůta pro podání nabídek končí 30. listopadu 2023.

2023 02 15@3745@@Betonářská
Posledními nově dodanými parciálními trolejbusy jsou v počtu 18 ks vozy Škoda 36 Tr T’CITY.

Číst dál: Dopravní podnik Ostrava nakoupí 10 parciálních trolejbusů

Do Ostravy byly dodány další trolejbusy Škoda 36 Tr T’CITY

dpo

Soutěž na dodání nových parciálních trolejbusů do Ostravy zná po několikaměsíčních průtazích konečně svého vítěze. Stala se jím společnost Ganz – Skoda Electric Ltd. Ta porazila další tři účastníky výběrového řízení, kterými byly společnosti SOR Libchavy, Trams for Envi s ukrajinským výrobcem Bohdan a Škoda Electric (bývalá Ekova Electric). Vítěz tak dodá do Ostravy celkem 12 parciálních trolejbusů Škoda 36 Tr T’CITY s karoserií tureckého výrobce Temsa, s opcí na dalších šest vozů. Jeden vůz vyjde Dopravní podnik Ostrava (dále jen DPO) na 11,27 milionu korun, což je 20% pokles oproti předpokládané hodnotě zakázky. 

2023 02 15@3746@@ul. Hornopolní
Ostravský trolejbus Škoda 36 Tr T’CITY ev. č. 3746 v pravidelném provozu s cestujícími projíždí ulicí Hornopolní.

Číst dál: Do Ostravy byly dodány další trolejbusy Škoda 36 Tr T’CITY

Městský dopravní podnik Opava zařadil do provozu nové trolejbusy Škoda 36 Tr T’CITY.

mdpo noveMěstský dopravní podnik Opava uzavřel smlouvu se Škoda Group na dodávku tří nových dvanáctimetrových trolejbusů typu Škoda 36 Tr T’CITY.

2023 09 24@329@@křižovatka ulic Krnovská x U Jaktařské brány x Olbrichova
Trolejbus Škoda 36 Tr T’CITY ev. č. 329 v opavských ulicích.

Číst dál: Městský dopravní podnik Opava zařadil do provozu nové trolejbusy Škoda 36 Tr T’CITY.

Město Kopřivnice spouští anketu o MHD

koprivnice logoKopřivnická radnice spouští anketu ohledně městské hromadné dopravy. Námět na zavedení MHD se objevil na diskuzním fóru Zdravého města a v následném celoměstském hlasování se umístil na prvním místě jako příležitost pro rozvoj Kopřivnice. Anketa poběží do konce září a její výsledky poslouží jako podklad pro rozhodování, zda tuto službu zavést či nikoliv.

koprivnice znakV Kopřivnici funguje linková autobusová doprava, která staví v různých částech města a místní spoje částečně supluje. Anketa má prověřit, jak lidé vnímají možnost zavedení vnitroměstských linek jen pro Kopřivnici a místní části. „Cílem je zjistit preference místních obyvatel a získat představu o využitelnosti MHD. Zajímá nás například, jak často a za jakým účelem by lidé MHD využívali, jaká vzdálenost zastávky od jejich domu je pro ně přijatelná, jestli by byli ochotni přestupovat nebo zda by díky této službě omezili jízdy auty,“ uvedla koordinátorka projektu Zdravé město Kopřivnice Ivana Holubová s tím, že průzkum vznikl ve spolupráci se zkušeným odborným řešitelem v rámci projektu Zapojení veřejnosti do rozvoje obce financovaného z Fondu Evropského hospodářského prostoru v rámci programu Řádná správa.

Číst dál: Město Kopřivnice spouští anketu o MHD

Návrh nového linkového vedení tramvajové dopravy v Ostravě

 dpoV současné době Ostravany velice zajímá návrh změny linkového vedení tramvajové dopravy v Ostravě. Dopravní podnik Ostrava a.s. (dále jen DPO) ve spolupráci se statutárním městem Ostrava a Koordinátorem ODIS (KODIS) navrhl změny v tramvajové dopravě, jelikož poslední větší změny proběhly v roce 2013. Měly by vzniknout tři páteřní tramvajové linky č. 1, 2 a 8 (sídlištní celky Dubina + Hrabůvka, Výškovice + Zábřeh, Poruba). Ve špičce by jezdily v intervalu 3 až 5 minut a mimo špičku a o víkendech každých 10 minut. Tento systém byl pojmenován jako ,,ostravské metro“. Páteřní síť by pak doplnily další navazující tramvajové linky. Další změnou je posílení autobusových linek č. 48 a 78. Těmito změnami by měl zřizovatel DPO, tedy město Ostrava, ušetřit bezmála 50 milionů korun. Navrhnutý model tramvajové dopravy byl vytvořen na základě dat získaných měřením obsaditelnosti spojů. Tímto by se mělo podle DPO eliminovat, že spoje budou přeplněné nebo naopak nevyužívané.

Systém ,,ostravského metra“ čerpal inspiraci z moderních provozů na západě Evropy. Ty spočívají v nejmenším možném počtu linek jedoucích v krátkých intervalech. V Ostravě by tak mělo dojít k redukci linek – nově by mělo být v provozu jedenáct denních a pět nočních linek.


Původně navrhovaný plán sítě tramvajové dopravy - denní provoz. Návrh DPO.

Číst dál: Návrh nového linkového vedení tramvajové dopravy v Ostravě

Výběr dopravce

Nové fotografie

únor 2024
Po 5121926
Út 6132027
St 7142128
Čt18152229
291623 
So3101724 
Ne4111825 
Jste zde: