Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Dopravní podnik města Brna pořídí nové tramvaje i trolejbusy

dpmbDne 27. ledna 2021 byla podepsána kupní smlouva na dodávku nových trolejbusů do Brna. Proběhlo několik výběrových řízení, z nichž je nakonec vítězem se stala společnost Škoda Electric a.s. z Plzně. V rámci plnění bude do Brna do 360 dnů od podpisu smlouvy dodáno 20 nových kloubových trolejbusů s možností uzavření další dílčí kupní smlouvy na dalších 20 kusů v letech 2022 až 2024.

Bude se jednat o čtyřdveřové kloubové vozy, které budou klimatizované a plně nízkopodlažní. Sedačky budou pohodlné, částečně čalouněné, trolejbusy budou vybavené USB nabíječkami a LCD informačními monitory. Samozřejmostí bude také vyklápěcí plošina pro vozíčkáře. Délka vozu je 18 metrů, šířka 2,55m, výška 3,4m. Výkon vozidla 250kW a max. rychlostí 65km/h. Celkový počet cestujících bude 123.

27Tr Brno
Trolejbusy Škoda 27 Tr, Foto: DPMB.

Číst dál: Dopravní podnik města Brna pořídí nové tramvaje i trolejbusy

Dopravní podnik hl. m. Prahy nakoupí historicky první elektrobusy standardní délky, pro Prahu je vyrobí Škoda Electric

DPP2Praha, 1. února 2021 – Vítězem veřejné zakázky na nákup 14 nových elektrobusů standardní délky 12 metrů, kterou Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) vypsal v loňském roce, se stala společnost Škoda Electric. První elektrobus Škoda E’City by v rámci této zakázky měl do Prahy dorazit na sklonku letošního prosince, zbylých 13 pak na začátku příštího roku. DPP je plánuje nasazovat především na linky č. 154 a 213. Celková hodnota zakázky včetně možných opcí, např. na nákup nových akumulátorů, je 207 milionů Kč.

Dodávka 14 vozidel Škoda E’City pro DPP a pražskou MHD má minimálně dvě prvenství: budou to historicky první elektrobusy standardní, dvanáctimetrové délky, které DPP nakupuje do své flotily. Současně to je první dodávka elektrobusů, kterou Škoda Electric realizuje na platformě autobusů Temsa.

Skoda Ecity
ElektrobusŠkoda E’City, foto: Škoda Electric.

Číst dál: Dopravní podnik hl. m. Prahy nakoupí historicky první elektrobusy standardní délky, pro Prahu je...

V Ostravě se chýlí ke konci provoz autobusů Solaris Urbino 15

dpoPo ukončení provozu vysokopodlažních autobusů typu Karosa v Ostravě dne 7. listopadu 2020, kdy dlouhou etapu jejich provozu ukončil symbolicky vůz Karosa B 941 E ev. č. 4285, se již pomalu také vědělo, že Dopravní podnik Ostrava a.s. (dále jen DPO) po zprovoznění všech nových kloubových autobusů Solaris Urbino 18 CNG přistoupí k odstavování také zbývajících patnáctimetrových autobusů Solaris Urbino 15. Pojďme se tedy ohlédnout za historií těchto autobusů, kterých v ulicích Ostravy jezdilo rovných třicet.

Píše se rok 2000, kdy se v březnu do Ostravy dostal první autobus značky Solaris Bus & Coach. Jednalo se o plně nízkopodlažní patnáctimetrový autobus Solaris Urbino 15. V Ostravě vůz obdržel ev. č. 7601 a v období od března do června 2000 sloužil jako předváděcí vůz po různých DP v ČR: prezentován byl v Brně, Českých Budějovicích, Děčíně, Liberci, Pardubicích, Plzni, Praze, Olomouci a Zlíně, tehdy ještě na polských registračních značkách P 51 1700. Stal se vůbec prvním exportovaným autobusem polské společnosti Solaris do zahraničí.

2013 03 06@7601@OSB 59 31@ul. Horní
2013 03 06@7601@OSB 59 31@Poliklinika 2013 03 01@7601@OSB 59 31@Garáže Hranečník

Autobus Solaris Urbino 15 ev. č. 7601.

Číst dál: V Ostravě se chýlí ke konci provoz autobusů Solaris Urbino 15

Změny na linkách MHD v Ostravě platné od 1. února 2021

dpoOd 1. února 2021 dochází z důvodu úsporných opatření, další postupující optimalizaci  k následujícím změnám JŘ.

Změny v linkovém vedení:

Linka č. 26
Všechny spoje této linky po celý týden jsou ukončeny na konečné zastávce  Dubina. Linka bude tedy vedena pouze v úseku Hrabůvka, Poliklinika - Dubina.

Z důvodu realizace úsporných opatření, postupující optimalizace a provozních záležitostí dochází ke změnám v počtu spojů, nebo časových poloh u linek č.: 1, 3, 4, 6, 8, 10, 11, 12, 15, 17, 18, 19, 20, 24, 26, 31, 32, 37, 38, 40, 43, 44, 46, 53, 54, 62, 73, 74, 92 a 99

II. etapa stavby Velkého městského okruhu Žabovřeská prozatím pozastavena. Může za to ÚOHS

Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen ÚOHS) Petr Rafaj zřejmě definitivně zhatil naděje Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), že by letos na podzim mohla začít další etapa stavby na Velkém městském okruhu v Brně – ulici Žabovřeské.

„Předseda úřadu dnes zamítl podaný rozklad ve všech bodech a potvrdil rozhodnutí první instance,“ sdělil Švanda. Podrobnosti chce podle něj úřad zveřejnit poté, co bude rozhodnutí doručeno všem účastníkům. Rozhodnutí je pravomocné, čímž se termín zahájení stavby v letošním roce stal nereálným.

 22.5.2020   Žabovřeská (2) 
22.5.2020   Žabovřeská (1) 22.5.2020   Žabovřeská (3)

Číst dál: II. etapa stavby Velkého městského okruhu Žabovřeská prozatím pozastavena. Může za to ÚOHS

Výběr dopravce

Nové fotografie

květen 2021
Po 310172431
Út 4111825 
St 5121926 
Čt 6132027 
 7142128 
So18152229 
Ne29162330 
Jste zde: