Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Elektřina pohání ostravské tramvaje už 120 let

dpoPouze v tichosti na pozadí koronavirových opatření si Ostrava připomněla 120 let od výjezdu první elektrické tramvaje do ulic města - první jízda se uskutečnila 5. dubna 1901. Osobnímu provozu elektrickému předcházel provoz parní, a to od roku 1894.

2021 04 17@21@@ul. Ruská
Průvod historických tramvají DPO v čele s vozem ev. č. 21 ,,Barborka", vyfotografované na ul. Ruské v Ostravě-Vítkovicích.

Číst dál: Elektřina pohání ostravské tramvaje už 120 let

V Brně staví novou manipulační trolejbusovou trať mezi Líšní a Slatinou

dpmbV letošním roce započne tří letá stavba nové mimoúrovňové křižovatky a dalších objektů v oblasti Tomkově náměstí. Stavba se pak od příštího roku bude týkat i linek MHD.

Nová trolejbusová trať Brno (1)
Stavba nové trolejbusové manipulační trati v Brně mezi Líšní a Slatinou.

Číst dál: V Brně staví novou manipulační trolejbusovou trať mezi Líšní a Slatinou

Budování nové tramvajové tratě do Komárova i přes zdržení zdárně pokračuje

dpmbJe to už téměř 2 roky co započaly první stavební práce v ulici Plotní. I když práce jdou pomalu a nepřidala tomu ani situace ohledně nákazy koronavirem, stavební práce se přehouply do své druhé poloviny. Až do poloviny roku 2019 zde probíhala rekonstrukce kanalizace, vodovodu a vůbec veškerých inženýrských sítí. Probíhala také demolice starých a výstavba nových domů.

Investory projektu nazvaného Tramvaj Plotní jsou na základě smlouvy o spolupráci s městem Brnem Dopravní podnik města Brna, Teplárny Brno a Ředitelství silnic a dálnic.

Zhotovitelem je sdružení sdružení „Výstavba tramvajové tratě Plotní” s vedoucím společníkem IMOS Brno, a.s. Výše nabídkové ceny bez DPH: 1.197.447.545,43 Kč.

Postupně se zde buduje nová tramvajová trať, která se do této ulice přestěhovala ze sousední ulice Dornych. V ulici Plotní dříve jezdila automobilová doprava, v ulici Dornych pak tramvaje i automobilová doprava. V rámci projektu došlo k sjednocení druhů dopravy tak, že ulice Plotní bude sloužit pouze MHD (autobusy a tramvaje), naopak ulice Dornych už po rekonstrukci slouží pouze dopravě automobilové.

Číst dál: Budování nové tramvajové tratě do Komárova i přes zdržení zdárně pokračuje

Odstartovala II. etapa stavby v ulici Žabovřeské v Brně

V lednu 2021 byla zahájena II. etapa stavebních prací v ulici Žabovřeské v Brně, která potrvá dva roky. První stavební práce spočívaly ve vytrhávání kolejnic a panelů tramvajové tratě linky č. 1, která musí nové čtyřproudé komunikaci v této ulici, kterou projede denně průměrně 40 tisíc vozidel. Stavební práce budou stát více jak 2 mld. Kč.

18.2.2021   II. etapa ulice Žabovřeské (1)

Číst dál: Odstartovala II. etapa stavby v ulici Žabovřeské v Brně

Opravdu je ostravská MHD bez dieselu?

dpoZ regionálních médií, webu Dopravního podniku Ostrava a.s. (dále jen DPO), ale i z vozidel samotných na čtenáře, diváky, cestující i obyčejné Ostravany či návštěvníky Ostravy doslova útočí nepřehlédnutelné heslo: Bez dieselu. To odkazuje na fakt, že od 9. dubna 2021 údajně DPO nevypravuje do provozu již žádný dieselový autobus, pouze vozy na CNG nebo elektrobusy. Výjimky prý mohou nastat pouze při poruchách vozidel, kdy jako náhradní může být vypraven i naftový autobus. Jaká je však opravdová situace, pokud odhrneme „pí-ár“ závěs senzace a snahy o zviditelnění se?

2021 04 11@7515@8T0 4472@ul. 26. dubna
2021 04 11@7515@8T0 4472@ul. 26. dubna (1) 2021 04 11@7515@8T0 4472@ul. 29. dubna

I o vikendu jsou pravidelně podle vozových jízdních řadů vypravovány dieselové autobusy.

Číst dál: Opravdu je ostravská MHD bez dieselu?

Výběr dopravce

Nové fotografie

květen 2021
Po 310172431
Út 4111825 
St 5121926 
Čt 6132027 
 7142128 
So18152229 
Ne29162330 
Jste zde: