Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Jihomoravští dopravci v některých oblastech začali od května jezdit podle nově uzavřených smluv

idsjmkNa začátku dubna 2021 byly uzavřeny smlouvy pro zbývající části výběrového řízení IDS JMK na dopravní obslužnost regionálních autobusových linek v Jihomoravském kraji v částech 1-34.

Pevné smlouvy jsou uzavřené od 1. května 2021 do 30. září 2030 s následujícími dopravci . Na všech kurzech linky č. 201 a části výkonů linky č. 157 místo dopravce ČAD Blansko nově jezdí dopravce BDS - BUS. Na linkách v oblastech Veselsko, Hodonínsko a Strážnicko místo dopravce VYDOS BUS jsou dva dopravci – ČSAD Kyjov Bus a ČSAD Hodonín. I nadále obhájili svoje oblasti tito dopravci. BDS BUS na linkách na Bítešsku a Pozořicku, Tourbus na Vyškovsku, Čsad Tišnov na Tišnovsku a Kuřimsku, ČSAD Kyjov Bus na Kyjovsku. Jedná se o části číslo 1 – 5, 11-12, 22, 30, 32-33.

2021 05 07@@6J7 1608@Židenice nádraží
Autobusy SOR CN 12 vyfotografované na zastávce Židenice nádraží.

Číst dál: Jihomoravští dopravci v některých oblastech začali od května jezdit podle nově uzavřených smluv

Další rozšíření vozového parku liberecko-jabloneckého DP

LiberecDopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou v nedávné minulosti nakupoval pouze ojeté vozy, a to díky šetření vedení společnosti, kdy byl na celý podnik uvrhnut zákaz vypisování výběrových řízení. To je však již minulostí. 5. února 2020 totiž dopravní podnik podepsal se společností SOLARIS CZECH spol. s r. o. zakázku na dodání 10 kloubových vozidel s pohonem na zemní plyn (CNG), vůbec poprvé v historii tak bude v Liberci zastoupen tento polský výrobce. Celý kontrakt má hodnotu 79 752 960 Kč vč. DPH. Kvůli těmto vozům je však nutné upravit i garáže, a to rekonstrukcí jedné haly údržby, výstavbou nové plnicí stanice a zpevněním vozovky.

vizualizace solaris
Vizualizace kloubových autobusů Solaris Urbino 18 CNG.

Číst dál: Další rozšíření vozového parku liberecko-jabloneckého DP

Rekonstrukce zastávky a podchodu Náměstí Ostrava-Jih

Zastávka Hotelový dům Hlubina, jejíž současný název je Náměstí Ostrava-Jih, se dočká poslední rekonstrukce a to přilehlého podchodu. V těsném sousedství již proběhla rekonstrukce prostranství u autobusové zastávky Ostrava-Jih směrem do Výškovic. Byl zrekonstruován veřejný prostor, kdy došlo k přejmenování zastávky Hotelový dům Hlubina na zastávku Náměstí Ostrava-Jih, protože městský obvod vybudoval v této lokalitě malé náměstí.

Tramvajová zastávka dnes již Náměstí Ostrava-Jih prošla v období duben–červen 2019 rekonstrukcí za plného provozu, kdy byla uzavřena vždy jen část nástupiště. Opravou prošlo osvětlení, střecha a obklady konstrukcí zastávky a také dlažba.

6.8.2020   Zrekonstruovaná zastávka Náměstí Ostrava Jih (2)
6.8.2020   Zrekonstruovaná zastávka Náměstí Ostrava Jih (3) 6.8.2020   Zrekonstruovaná zastávka Náměstí Ostrava Jih (1)

Zrekonstruovaná tramvajová zastávka Náměstí Ostrava-Jih.

Číst dál: Rekonstrukce zastávky a podchodu Náměstí Ostrava-Jih

Rekonstrukci čeká v Ostravě další tramvajový úsek

dpoOstravský dopravní podnik (dále DPO) zveřejnil 6. dubna 2021 veřejnou zakázku s názvem „Traťový úsek Dolní Vítkovice – Kolonie Jeremenko – Zvyšování rychlosti“. Předmětem zakázky jsou stavební práce na zmíněném tramvajovém úseku, které umožní zvýšení traťové rychlosti na 80 km/h. Jedná se o pokračování projektu Zvyšování rychlosti tramvajové dopravy v DPO.

3.5.2021   Úsek mezi zastávkami Kolonie Jeremnko   Důl Jeremenko
Současný stav tramvajové trati poblíž zastávky Důl Jeremenko.

Číst dál: Rekonstrukci čeká v Ostravě další tramvajový úsek

V Brně vyjíždějí z dílen další Draci

dpmbV roce 2018 vypsal Dopravní podnik města Brna a.s. (dále jen DPMB) výběrové řízení na dodávku až 41 nových tramvají, které měly být střední kapacity v délce 20 až 25 m s tím, že by si tyto vozy DPMB vyráběl sám ve vlastních dílnách na základě licenční smlouvy. Hlavním kritériem byla jako ve většině případů cena, s poměrem 90 %. Kromě zmíněné délky vozů byla dále požadována obsaditelnost min. 220 cestujících, z toho min. 40 sedících, vstup a výstup měly zajišťovat čtvery dveře a vozy měly být plně bezbariérové (nikde však nebyla zmínka o tom, že vozidlo má být 100% nízkopodlažní, pouze měla být průchozí v celé délce bez schodů). Dále měla být tramvaj plně klimatizovaná a vybavena min. třemi podvozky, z nichž všechny měly být hnané a otočné.

Vize DPMB byla taková, že vítězná firma dodá všechny komponenty spolu s dokumentací a pod dozorem jejich pracovníka si brněnský dopravce ve vlastních dílnách tramvaj sestaví.

Vítězem tohoto výběrového řízeni se nakonec stala společnost Pragoimex se svým modelem tramvaje EVO2. DPMB následně vyhlásil anketu jak o jménu nové tramvaje, tak o jejím barevném schématu. Mezi finální kandidáty na jméno nové tramvaje veřejnost vybrala jména: Evička, Ester, Sisi nebo Drak. Právě poslední jméno - návrh Antona Somova - nakonec zvítězilo. Z vnějších barevných provedení se nakonec nejvíce líbila relativně jednoduchá bílo-červená kombinace, která respektuje brněnské městské barvy a kterou navrhl Miroslav Rajnocha. Oba vítězové byly oceněni dne 18. května 2019 při Dni otevřených dveří v Medlánkách.

Číst dál: V Brně vyjíždějí z dílen další Draci

Výběr dopravce

Nové fotografie

srpen 2021
Po 29162330
Út 310172431
St 4111825 
Čt 5121926 
 6132027 
So 7142128 
Ne18152229 
Jste zde: