Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Dopravný podnik Bratislava zaradil do prevádzky nové parciálne trolejbusy SOR TNS 12

bratislavaDopravný podnik Bratislava (ďalej len DPB) finalizuje zaraďovanie päťdesiatich nových trolejbusov do prevádzky. Jedenásť nových krátkych trolejbusov SOR TNS 12 nasadil na predĺženú linku č. 44, ktorú nahradíme autobusovú linku č. 41. Táto úprava predstavuje ďalší významný krok na ceste k ekologizácii.

Na nové hybridné trolejbusy s dĺžkou 12 metrov sa v posledných týždňoch školili naši vodiči a vyskúšať si ich už mohli aj cestujúci. Zaujímavosťou je, že časť homologizačných skúšok sa vykonávala aj v Banskej Bystrici, kde je rozdielne napätie trolejbusovej siete. Typ vozidla je vďaka tomu schválený pre dráhovú prevádzku v rámci celého územia SR. Nové trolejbusy tak doplnia šestnásť trolejbusov Škoda-Solaris 24m a dvadsaťtri kĺbových trolejbusov Škoda 27 Tr, ktoré DPB zaradil do prevádzky v poslednom období.

SOR TNS 12   Bratislava (1)
Nové parciálne trolejbusy SOR TNS 12.

Číst dál: Dopravný podnik Bratislava zaradil do prevádzky nové parciálne trolejbusy SOR TNS 12

V Žiline testovali bratislavský trolejbus Škoda-Solaris 24m

DPMZDopravný podnik mesta Žiliny s.r.o. (ďalej len DPMZ) testoval v období 20. - 22. marca 2024 na linkách Žilinskej MHD nový typ trolejbusu Škoda-Solaris 24m.

2024 03 21@6903@@Žilina
Trolejbus Škoda-Solaris 24m v uliciach Žiliny.

Číst dál: V Žiline testovali bratislavský trolejbus Škoda-Solaris 24m

Společnost TQM – holding obnovuje svůj vozový park na Valašsku a Rožnovsku

TQMOpavská společnost TQM – holding s.r.o. provozující veřejnou linkovou dopravu na Valašsku a Rožnovsku a provozující MHD ve Valašském Meziříčí, odprodala počátkem roku 2024 dva starší autobusy SOR CN 12 vyrobené v roce 2010. Jednalo se o vozy RZ: 6T6 6275 (ev. č. 98044) a 8T8 9526 (ev. č. 98045). Oba autobusy byly vedené pod provozovnou v Rožnově pod Radhoštěm a sloužily jako záložní vozidla. Autobusy byly nabízeny k odprodeji na serveru www.bazos.cz. Na stejném serveru je nyní nabízen další vůz SOR CN 12 RZ: 7T6 7853, který je provozován v Opavě.

2024 03 15@@@Kar group a.s. Ostrava (1)
Nové autobusy Iveco Crossway LE 12 M LINE pro dopravce TQM - holding s.r.o. u ostravského dealera KAR group.

Číst dál: Společnost TQM – holding obnovuje svůj vozový park na Valašsku a Rožnovsku

Počátky vodíkového pohonu v Ostravě se odkládají

dpoV Ostravě cestující dobře znají autobusy poháněné stlačeným zemním plynem (CNG), taktéž provoz elektrobusů se nadále rozšiřuje dodávkou 24 nových elektrobusů. U DPO však dostala zelenou i další alternativní paliva. Dnes se zaměříme na vodíkový pohon.

Vodik
Vizualizace: DPO.

Číst dál: Počátky vodíkového pohonu v Ostravě se odkládají

Dopravní podnik Ostrava zrušil druhou zakázku na dodávku nových vodíkových autobusů

dpoDne 29. dubna 2021 se na portálu Věstníku veřejných zakázek objevila od dopravce Dopravní podnik Ostrava a.s. nová zakázka s názvem „Dodávka až 10 ks nových jednočlánkových autobusů na vodíkový pohon (H2)“

Z dalších technických parametrů: Maximální délka vozu je omezena 11 až 12,5 m šířka 2,45 až 2,55 m výška max 3,5 m. Celková obsaditelnost by měla být minimálně 70 cestujících, z toho min. 20 sedících. Konstrukční rychlost by měla být minimálně 80 km/h. Autobusy by měly být vybaveny klimatizací, kamerovým systémem. Z předchozích dodávek nových autobusů do Ostravy budou nové vodíkové autobusy vybaveny také oddělenou kabinou řidiče od cestujících, která bude provedena až do první poloviny dveří. Vnější informační panely bude možné dodat ve variantě LED nebo DOT-LED a budou zobrazovat informace v bílé barvě.
Z technické specifikace zmiňme, že nové vodíkové autobusy budou prakticky elektrobusy. Elektřinu pro svůj provoz budou získávat z palivových článků, které mají mít životnost 6 let nebo 30 000 provozních hodin. Elektrická energie se tak získá proměnou chemické energie paliva a okysličovadla.. Vůz bude tedy obsahovat trakční baterie o minimální kapacitě 30kWh, výkon elektromotoru bude minimálně 200 KW. Autobusy budou vybaveny klasickou nádrží, kde se bude čerpat vodík a budou mít minimální dojezd 350 km.

Číst dál: Dopravní podnik Ostrava zrušil druhou zakázku na dodávku nových vodíkových autobusů

Výběr dopravce

Nové fotografie

říjen 2024
Po 7142128
Út18152229
St29162330
Čt310172431
4111825 
So5121926 
Ne6132027 
Jste zde: