Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Nové autobusy pro Valašské Meziříčí

TQMDne 12. června 2022 vyjedou do ulic Valašského Meziříčí nové autobusy, které budou pod hlavičkou nového dopravce TQM.

Společnost Z – Group Bus dne 11. června 2022 vypraví na linky MHD ve Valašském Meziříčí poslední autobusové spoje, firma neobstála ve výběrovém řízení a na příštích 10 let ji nahradí opavská společnost TQM – holding s.r.o. Ta není v regionu nováčkem, neboť již provozuje meziměstskou dopravu v nedalekém Rožnově pod Radhoštěm, nicméně přímo městská hromadná doprava je pro tuto společnost novinkou. Rozšiřující článek o tomto novém dopravci naleznete zde.

2022 05 27@@@KAR group a.s. (3)
Nový autobus Iveco Urbanway 12 M CNG.

Číst dál: Nové autobusy pro Valašské Meziříčí

Dopravní podnik Ostrava vypsal zakázku na dodávku nových vodíkových autobusů

dpoDne 29. dubna 2021 se na portálu Věstníku veřejných zakázek objevila od dopravce Dopravní podnik Ostrava a.s. nová zakázka s názvem „Dodávka až 10 ks nových jednočlánkových autobusů na vodíkový pohon (H2)“

Z dalších technických parametrů: Maximální délka vozu je omezena 11 až 12,5 m šířka 2,45 až 2,55 m výška max 3,5 m. Celková obsaditelnost by měla být minimálně 70 cestujících, z toho min. 20 sedících. Konstrukční rychlost by měla být minimálně 80 km/h. Autobusy by měly být vybaveny klimatizací, kamerovým systémem. Z předchozích dodávek nových autobusů do Ostravy budou nové vodíkové autobusy vybaveny také oddělenou kabinou řidiče od cestujících, která bude provedena až do první poloviny dveří. Vnější informační panely bude možné dodat ve variantě LED nebo DOT-LED a budou zobrazovat informace v bílé barvě.
Z technické specifikace zmiňme, že nové vodíkové autobusy budou prakticky elektrobusy. Elektřinu pro svůj provoz budou získávat z palivových článků, které mají mít životnost 6 let nebo 30 000 provozních hodin. Elektrická energie se tak získá proměnou chemické energie paliva a okysličovadla.. Vůz bude tedy obsahovat trakční baterie o minimální kapacitě 30kWh, výkon elektromotoru bude minimálně 200 KW. Autobusy budou vybaveny klasickou nádrží, kde se bude čerpat vodík a budou mít minimální dojezd 350 km.

Číst dál: Dopravní podnik Ostrava vypsal zakázku na dodávku nových vodíkových autobusů

Ostravská muzejní noc 2022

dpoV sobotu 28. května 2022 se po covidovém odkladu opět uskutečnila Ostravská muzejní noc. Zapojilo se mnoho městských institucí mimojiné i DPO, které zpřístupnilo areál martinovských dílen.

2022 05 28@94@@Dílny DP Ostrava (1)
Tramvajový motorový vůz ev. č. 94 v pozadí s trolejbusem Škoda 14 Tr M ev. č. 3261.

Číst dál: Ostravská muzejní noc 2022

Předváděcí minibus Isuzu v Brně

dpmbV květnu obdržel k testování Dopravní podnik města Brna a.s. (dále jen DPMB) od společnosti TURANCAR CZ s.r.o. minibus Isuzu NOVO Citi Life Class I. Cílem této zápůjčky je vyzkoušet vozidlo této značky, které bude probíhat přibližně dva týdny.

2022 05 22@2730@9AD 9270@Zoologická zahrada (1)
Minibus Isuzu NOVO Citi Life Class I. ev. č. 2730 vyfotografovaný poblíž zastávky Zoologická zahrada.

Číst dál: Předváděcí minibus Isuzu v Brně

Dopravní podnik hl. m. Prahy na dalších čtyřech linkách nahradí autobusy trolejbusy a postaví tramvajovou trať Motol – Vypich; projekty schválila RHMP

DPP2Rada hlavního města Prahy (RHMP)  schválila investiční záměry elektrifikace dalších čtyř autobusových linek na levém břehu Vltavy: č. 142 (Nové Butovice – Velká Ohrada), č. 225 (Velká Ohrada – Nové Vokovice), č. 174 (Vypich – Nádraží Řeporyje), č. 184 (Vypich – Velká Ohrada) a výstavbu nové tramvajové tratě Motol – Vypich. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) začne na základě usnesení RHMP s jejich projektovou přípravou. Odhadované investiční náklady všech pěti uvedených projektů činí 1,78 miliardy korun.

Důvodem záměrů elektrifikace dalších autobusových linek v Praze a výstavby nové tramvajové tratě Motol – Vypich je především naplňování Klimatického závazku hl. m. Prahy, jehož cílem je snížení emisí CO2 do roku 2030 o 45 % ve srovnání s rokem 2010, dále naplňování cílů Klimatického plánu hl. m. Prahy, plnění evropské i národní legislativy určující podíl nízkoemisních nebo bezemisních vozidel ve vozovém parku dopravců a s tím související potřeba zajištění průběžné obnovy vozového parku autobusů DPP bezemisními vozidly. Dalším důvodem je, v neposlední řadě, plnění strategie rozvoje tramvajových tratí v Praze s cílem zajištění kvalitní, kapacitní a plynulé dopravy cestujících. Záměr také přispívá k zajištění energetické bezpečnosti hl. m Prahy a České republiky prostřednictvím snižování závislosti na fosilních palivech dodávaných ze zemí s nízkou mírou demokracie a ochrany lidských práv.

Číst dál: Dopravní podnik hl. m. Prahy na dalších čtyřech linkách nahradí autobusy trolejbusy a postaví...

Výběr dopravce

Nové fotografie

červenec 2022
Po 4111825
Út 5121926
St 6132027
Čt 7142128
18152229
So29162330
Ne310172431
Jste zde: