Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

V Ostravě začala rekonstrukce tramvajové trati v Pavlovově ulici

dpoV uplynulých dnech započal Dopravní podnik Ostrava a.s. (dále DPO) s další z plánovaných rekonstrukcí tramvajových tratí v Ostravě. Úpravou prochází úsek tratě v Pavlovově ulici mezi křižovatkami s ulicemi Rodimcevovou a Kpt. Vajdy. Po několika týdnech stavebních úprav se tak cestující i obyvatelé přilehlého okolí budou moci těšit z nižšího hluku, upravených zastávek i z dalšího moderního městského mobiliáře.

12.3.2020   Tramvajová trať v ulici Pavlovova (1)
Současný stav tramvajové trati v ulici Pavlovova.

Snížení hluku a vibrací z průjezdu tramvajových vozidel zajistí přestavba stávající konstrukce kolejového roštu na systém pevné jízdní dráhy. Ta kromě nižší hlučnosti vyniká také delší životností a menší potřebou údržby.

Číst dál: V Ostravě začala rekonstrukce tramvajové trati v Pavlovově ulici

Dopravní podnik Ostrava vypsal zakázku na dodávku nových vodíkových autobusů

dpoDne 29. dubna 2021 se na portálu Věstníku veřejných zakázek objevila od dopravce Dopravní podnik Ostrava a.s. nová zakázka s názvem „Dodávka až 10 ks nových jednočlánkových autobusů na vodíkový pohon (H2)“

Z dalších technických parametrů: Maximální délka vozu je omezena 11 až 12,5 m šířka 2,45 až 2,55 m výška max 3,5 m. Celková obsaditelnost by měla být minimálně 70 cestujících, z toho min. 20 sedících. Konstrukční rychlost by měla být minimálně 80 km/h. Autobusy by měly být vybaveny klimatizací, kamerovým systémem. Z předchozích dodávek nových autobusů do Ostravy budou nové vodíkové autobusy vybaveny také oddělenou kabinou řidiče od cestujících, která bude provedena až do první poloviny dveří. Vnější informační panely bude možné dodat ve variantě LED nebo DOT-LED a budou zobrazovat informace v bílé barvě.
Z technické specifikace zmiňme, že nové vodíkové autobusy budou prakticky elektrobusy. Elektřinu pro svůj provoz budou získávat z palivových článků, které mají mít životnost 6 let nebo 30 000 provozních hodin. Elektrická energie se tak získá proměnou chemické energie paliva a okysličovadla.. Vůz bude tedy obsahovat trakční baterie o minimální kapacitě 30kWh, výkon elektromotoru bude minimálně 200 KW. Autobusy budou vybaveny klasickou nádrží, kde se bude čerpat vodík a budou mít minimální dojezd 350 km.

Číst dál: Dopravní podnik Ostrava vypsal zakázku na dodávku nových vodíkových autobusů

Nudíte se? Kupte si kloubový autobus!

dpo

Pokud jste si přáli mít vlastní autobus a nestačil by Vám jen klasický, ale chcete kloubový, právě jste o jednu možnost přišli – Dopravní podnik Ostrava (dále DPO) se v aktualizované nabídce na svých webových stránkách již opakovaně snažil zbavit mimo jiné rovné desítky již nepotřebných autobusů značky Solaris, včetně dvou kloubových. Lhůta pro podávání nabídek skončila posledním březnovým dnem.

Při předchozích výprodejích byly předmětem úspěšného prodeje hlavně polské autobusy Solaris. Zcela čerstvou informací je úspěšný prodej trojice krátkých Solarisů ev. č. 7738, 7739 a 7740 z listopadové prodejní nabídky. Poputují k pracovní agentuře Recra Moravia, která je zřejmě bude využívat k zaměstnaneckému svozu. Za každý z vozů zaplatila nejnižší možnou cenu 236 900 korun bez DPH.

Podařilo se prodat také všechny nabízené patnáctimetrové Solarisy (o jejich konci v Ostravě jsme psali zde). Všech deset vozů určených na prodej (ev. č. 7620–7629) odkoupila pražská společnost Truck Centre, která se je snaží prodat dále – nejprve za ně chtěla mezi 320 a 370 tisíci, po nezájmu zlevnila na současných 250–300 tisíc korun bez DPH za jeden kus.

Také DPO šlo ve své aktuální nabídce, v níž jsou zařazeny vozy, které se nepodařilo při předchozích pokusech prodat, s cenou dolů. Mezi celkem 20 vozy je půl na půl zastoupena česká a polská produkce. Z Vysokého Mýta je to desítka čerstvě odstavených autobusů Irisbus Citelis 12 M (jejich konec v ostravských ulicích jsme čtenářům přiblížili zde), ze závodu Solarisu v polském Bolechowě je osm dvanáctimetrových vozů Solaris Urbino 12 a dvojice kloubových autobusů Solaris Urbino 18. Všechny vozy splňují emisní normu Euro 5.

Číst dál: Nudíte se? Kupte si kloubový autobus!

Práce na stavbě nové tramvajové trati k brněnskému Kampusu se naplno rozjely

dpmb

Rok 2020
V minulých týdnech neuniklo žádnému člověku, pohybujícímu se v okolí brněnského Kampusu a ve Starém Lískovci, že se naplno rozjely stavební práce na stavbě nové tramvajové trati, která bude spojovat uzel Starý Lískovec Osová s uzlem u nemocnice Bohunice, a bude vedena převážně v tunelu. Linka č. 8 tak v budoucnu zajistí přímé, rychlejší a bez dopravních komplikací spojení Kampusu s centrem města, uleví doposud přetíženým trolejbusovým a autobusovým linkám, které dopravu stovek tisíc lidí do této oblasti zajišťují.

Mezi největší stavební práce patří odtěžování a odvoz zeminy v prostoru mezi Kampusem a Mikuláškovým náměstím, odkud bude zahájena ražba samotného tunelu a kde bude v budoucnu stát tramvajová zastávka pracovně nazvaná „Nová Jihlavská“ – viz. fotografie níže.  Probíhá zde také vrtání pilotů pro zajištění samotné stavební jámy. Na samotném Mikuláškově náměstí u domova důchodců probíhá vybagrování svrchní vrstvy zeminy – viz. fotografie níže. Další fotografie  mapuje stavební práce přímo na ulici Jihlavské, kde probíhala přeložka inženýrských sítí.

Číst dál: Práce na stavbě nové tramvajové trati k brněnskému Kampusu se naplno rozjely

Kolejový trojúhelník Semilasso v Brně se konečně rekonstruuje

V pondělí 22. března 2021 zahájily Brněnské vodárny a kanalizace dlouho očekávanou rekonstrukci kolejového trojúhelníku Semilasso, spojující ulice Kosmovu a Palackého třídu v Králově Poli.

Havarijní stav komunikací, chodníků i tramvajové trati už dlouho trápí brněnské řidiče, obyvatele Králova Pole i Dopravní podnik města Brna (dále jen DPMB). Viditelně nejhorší byly propadené panely a dlažební kostky na silnicích. Oprav za 42 mil. Kč se tak postupně v průběhu letošního roku dočkají komunikace, chodníky, kanalizace, vodovod, 350m dvoukolejné tramvajové trati i trolejové vedení. DPMB využije odklonů šalin a vymění staré ojeté koleje i ve smyčce Královo Pole nádraží. Vše ukazují fotografie níže.

2021 03 23@1643@@Semilasso
23.3.2021   Semilasso (1) 23.3.2021   Semilasso

Číst dál: Kolejový trojúhelník Semilasso v Brně se konečně rekonstruuje

Výběr dopravce

Nové fotografie

květen 2021
Po 310172431
Út 4111825 
St 5121926 
Čt 6132027 
 7142128 
So18152229 
Ne29162330 
Jste zde: