Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Oslavy 50 let „pantografů“ v Milovicích 26. dubna

Na sobotu 26. dubna 2014 byly naplánovány oslavy 50 let od zprovoznění první soupravy pantografové jednotky řady 451 (původní označení EM475.1).

Již 21. dubna se však vydala ze Šumperka do Prahy historická elektrická pantografová jednotka řady 451 „pantograf“, aby se právě v sobotu 26. dubna mohla spolu s dalšími třemi jednotkami stejného typu akce 50 let „pantografů“ zúčastnit. „Pantograf“ při přesunu do Prahy zastavoval ve všech stanicích a zastávkách.

21.4.2014 - C...
21.4.2014 - C...

Legendární ,,pantograf" na trati ze Šumperka do Prahy

Elektrické pantografové jednotky řady 451, které po dlouhá léta tvořily základ pražské příměstské železniční dopravy, letos slaví již půlstoletí od uvedení do provozu první soupravy. V poslední době už naprostou většinu těchto vlaků na linkách Eska vystřídaly moderní dvoupodlažní klimatizované jednotky řady 471 (City Elefant). V běžném provozu se s legendárními „pantografy“ můžete setkat ještě na linkách S4, S41 nebo S9, zejména ve špičkách pracovních dnů, kdy zajišťují především posilové vlaky.

Číst dál: Oslavy 50 let „pantografů“ v Milovicích 26. dubna

Testování autobusu Iveco Crossway EURO VI u ČSAD Česká Lípa

Od 3. dubna se přesunuly testy nového autobusu Iveco Crossway 12 M LINE splňujícího emisní normu EURO VI zpět do České republiky. Předtím probíhaly převážně u našich sousedů na Slovensku a to u dopravců :

● SAD Dunajská Streda,
● SAD Zvolen,
● Slovak Lines,
● Eurobus Košice a
● SAD Prešov.

U nás již vůz zavítal k dopravci ČSAD JIHOTRANS a jako další si první vyrobený vůz zapůjčil dopravce ČSAD Česká Lípa, který v poslední době začal obnovovat svůj vozový park autobusy Irisbus Crossway 12 M splňující emisní normu EURO V.

Dopravce má již 4 nové autobusy EURO V a dále by se měl rozšířit vozový park na 50 kusů autobusů značky Crossway. Autobusy jsou kupovány ve vysoké výbavě a na tohoto dopravce neobvyklé úrovni, např: klimatizace, dvojitá okna, tempomat, polohovatelná sedadla. Vozy jsou nasazovány především na linku 500490 (Nový Bor - Praha), kde nahradily jedny z prvních vyrobených autobusů SOR - Ekobus C 10.5 CNG.

2.4.2014 - 3A...

Jeden ze čtyř nově zakoupených autobusů Irsbus Crossway 12 M dopravce ČSAD Česká Lípa

Číst dál: Testování autobusu Iveco Crossway EURO VI u ČSAD Česká Lípa

Dopravní podnik Ostrava vybírá nové typy sedadel

V uplynulých měsících provedl Dopravní podnik Ostrava a.s. ve vybraných vozech městské hromadné dopravy obměnu sedadel pro cestující. Zcela přirozeně se zde nabízí otázka, proč k takovéto změně – tedy výměně dosavadních čalouněných sedadel – dochází. Důvodem jsou především zvýšené hygienické požadavky a nezanedbatelné jsou také útoky vandalů. V těchto dnech vám Dopravní podnik Ostrava a.s., nabízí příležitost vyzkoušet si pohodlí čtyř druhů nových sedadel. Tato sedadla jsou nainstalována v tzv. „testovacím voze“, kterým je tramvaj typu Vario LF3/2, ev.č. 1653. Pro vybrané, podle vás nejvhodnější sedadlo můžete hlasovat prostřednictvím ankety umístěné na stránkách www.dpo.cz.

Odlišnost od ostatních vozů je u tohoto testovacího patrná již při nástupu. Sedadla jsou pro lepší orientaci mezi jednotlivými typy označena výraznou červenou číslicí. Po vyhodnocení ankety a zkušebním provozu dojde k výběru nejvhodnějšího typu sedaček pro Ostravu. Jízdní řád testovací tramvaje.

1653 - 26.1.2...
1653 - 26.1.2...
1653 - 26.1.2...
1653 - 26.1.2...

Tramvaj Vario LF3/2 (ev. č. 1653) s testovacími sedadly. Zvenčí na tuto skutečnost upozorňuje reklama u dveří v prostředním článku.

Číst dál: Dopravní podnik Ostrava vybírá nové typy sedadel

Evropský parlament schválil Směrnici o zavedení infrastruktury pro alternativní paliva

cps

Praha (15. dubna 2014) – Evropský parlament dnes 15. dubna odpoledne na plénu schválil výraznou většinou (622 pro, 29 proti) Směrnici o zavedení infrastruktury pro alternativní paliva. Jde o zásadní krok směrem k dalšímu rozvoji alternativních paliv. Směrnice, kromě rozsáhlého seznamu opatření na podporu rozvoje trhu s alternativními palivy v Evropě, nařizuje konkrétní počty plnicích stanic na CNG, LNG, vodík a další paliva. Určuje například nezbytnou průměrnou vzdálenost mezi CNG stanicemi na 150 km a 400 km mezi stanicemi LNG na hlavních evropských komunikacích. Země EU, tedy i Česká republika, nyní musí do 2 let připravit příslušné plány, a to včetně stanovení konkrétních cílů ohledně počtu plnicích stanic a znění hlavních vnitrostátních právních předpisů, které přijmou. Každé tři roky pak musí členské státy EU předložit Evropské komisi zprávu o provádění vnitrostátního rámce politiky, jako například přímé pobídky k nákupu dopravních prostředků využívajících alternativní paliva, předpisy ohledně parkování, daňové pobídky, vyhrazené dopravní pruhy atd. Směrnice nabývá platnosti 20 dní po zveřejnění v úředním věstníku EU.

Protože síť stanic není v Evropě stále rovnoměrná, Evropská unie se rozhodla zavést konkrétní počty plnicích stanic, aby se automobily na alternativní paliva mohly volně pohybovat v celé Unii. Evropská Komise připravila v lednu 2013 návrh směrnice, která stanovila rozsáhlý seznam opatření na podporu rozvoje trhu s alternativními palivy, která doplňují ostatní strategie pro snížení spotřeby ropy a emisí skleníkových plynů z dopravy v EU. Základní podmínkou v jednotlivých členských státech EU je minimální množství čerpacích stanic pro automobily s pohonem na CNG, LNG a dalších paliv. „Je škoda, že průměrná vzdálenost mezi CNG stanicemi na hlavních evropských komunikacích byla oproti původnímu návrhu ze 100 kilometrů prodloužena na 150 kilometrů,“ říká Jiří Šimek, místopředseda Rady Českého plynárenského svazu (ČPS) a dodává: “Největší význam této směrnice je ale v tom, že je výrazným signálem pro všechny v Evropě, provozovatele, výrobce, ale i řidiče, aby se nadále zabývali intenzivněji rozvojem a perspektivou CNG v dopravě.“

Číst dál: Evropský parlament schválil Směrnici o zavedení infrastruktury pro alternativní paliva

Den s ČSAD autobusy Plzeň ve Vejprnicích

V sobotu 12.4.2014 proběhl v západočeské obci Vejprnice den s ČSAD autobusy Plzeň, kde bylo možné setkat se s zástupci firmy, prohlédnout si několik historických vozidel, které má tento dopravce ve vlastnictví. Byl k vidění i cyklobus obsluhující linky na nedalekou Šumavu a do Českého lesa. U zmíněného cyklobusu byl také stánek s reklamními materiály, upomínkovými předměty ČSAD a zajímavou soutěží o roční předplatné pro linky provozované tímto dopravcem. 

2P6 6510 - 12...
 

Cyklobus Karosa LC 956 E

Z historických vozidel byl k vidění například autobus Škoda 706 RTO - KAR, který ČSAD provozuje již od roku 2004. Od samotného počátku má hlavní využití na akci Historickým autobusem po památkách Plzeňska pořádané ve spolupráci s Národním památkovým ústavem v Plzni. Jde o nedělní výlety pro celou rodinu po hradech a zámcích v okolí Plzně za výhodné ceny, kdy v jízdence je zahrnuto i vstupné do historických objektů. Od roku 2007 se na této akci střídá s dalším historickým autobusem Karosa ŠL 11 – Turist, který se předvedl na této akci také. Společně s vozem Škoda 706 RTO - KAR se návštěvníkům předvedl i autobusový přívěs Karosa D4.  K vidění byl také historický nákladní automobil Škoda 706 R.

PS 82-73 - 12...
PS 82-73 - 12...
10V 0730 - 12...
305 - 10V 062...
305 - 10V 062...
RO 38-03 - 12...
RO 38-03 - 12...
 

Fotografie 1. a 2. - Škoda 706 RTO - KAR
Fotografie 3. - Autobusový přívěs Karosa D4

Fotografie 4. a 5. - Nákladní automobil Škoda 706 R
Fotografie 6. a 7. - Karosa ŠL 11 - Turist

Číst dál: Den s ČSAD autobusy Plzeň ve Vejprnicích

Výběr dopravce

Nové fotografie

březen 2021
Po18152229
Út29162330
St310172431
Čt4111825 
5121926 
So6132027 
Ne7142128 
Jste zde: