Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Změny jízdních řádu v Dopravní skupině 3CSAD od 15.6.2014

3csad nove  3CSAD 

Přehled změn:

ČSAD Frýdek-Místek
a.s.

Změny MHD Frýdek - Místek
Změny PHD Frýdek - Místek

ČSAD Havířov a.s.

Změny PHD Havířov

Linka č. 870441
spoj č. 162 ve 2:20 prodloužená jízdní doba

Linka č. 870442
spoj č. 118 opožděn o 5 minut na 22:50

Linka č. 870451
spoj č. 5 opožděn o 6 minut na 5:01
spoje č. 118, 124, 120 ve 21:20, 22:55, 23:20 prodloužená jízdní doba

Číst dál: Změny jízdních řádu v Dopravní skupině 3CSAD od 15.6.2014

Změna organizace dopravy v oblasti Rychvaldu

Od 15. 6. 2014 dojde k zásadním změnám v provozu příměstských linek  č. 553, 557, 558, 591 a 592 v oblasti Rychvaldu.

Cílem projektu je především zefektivnění dopravní obsluhy v této oblasti a zavedení taktové dopravy v relacích Orlová – Rychvald – Ostrava a Orlová – Rychvald – Bohumín znamenající zpravidelnění nabídky spojů v uvedených relacích, snadnější zapamatovatelnost odjezdů a podstatné zlepšení návazností na dálkovou železniční dopravu na zastávce Ostrava,hlavní nádraží a částečně také na zastávce Bohumín,Nový Bohumín, žel.st.

Z linek 557 a 558 jedoucích z Bohumína bude možno na zastávce Rychvald,Městský úřad ráno přestoupit na linky 553 a 591 do Ostravy a odpoledne až do večera opět z linek č. 553 a 591 z Ostravy na linky č. 557 a 558 do Bohumína. 

Číst dál: Změna organizace dopravy v oblasti Rychvaldu

Změny jízdních řádů ve společnosti Arriva Morava od 15. června 2014

arriva-male

Přehled změn:

MHD Krnov

Linka č. 806

spoj č. 5 - Krnov, st. Hranice odjezd v 7:05 do zastávky Krnov,Cvilín, točna s příjezdem 7:26, upraveny časy odjezdů v nácestných zastávkách
spoj č. 11 - Krnov, st. Hranice odjezd v 14.10 do zastávky Krnov, Cvilín, točna s příjezdem 14:31, upraveny časy odjezdů v nácestných zastávkách

MHD Třinec

Linka č. 709
spoj č. 16 uspíšen o 2 minuty a nově obsluhuje zastávku Třinec, Konská, ZD

Linka č. 713
spoj č. 15 uspíšen o 2 miinuty
spoj č. 34 nejede od 28.6.2014 do 31.8.2014

Další změny od 15. června u Arriva Morava

Zdroj: Arriva Morava a.s.
 

Dopravní podnik Ostrava zkouší další elektrobus, tentokrát z Číny

Dne 20. května, krátce po 21. hodině večerní dorazil do ostravských autobusových garáží Hranečník čínský elektrobus BYD (RZ: 72-BDH-9), vůz obdržel ev. č. 9990. Poté byl odvezen do vozovny trolejbusů, kde bude po dobu testování parkovat. Ve vozovně trolejbusů došlo k seznámení s elektrobusem a potřebným zaškolení dílny a řidičů.

9990 - 72-BDH...
9990 - 72-BDH...
9990 - 72-BDH...
9990 - 72-BDH...

Elektrobus BYD eBUS-12 (ev. č. 9990) v ulicích Ostravy.

Elektrobus BYD eBUS-12 má délku klasických 12 metrů. Na jedno nabití je výrobcem udáván dojezd 250 km při spotřebě 130 kW / 100 km. Obsaditelnost cestujícími je podobná s klasickým 12m vozidlem. Baterie jsou umístěny hned za kabinou řidiče nad přední nápravou, v zadní části vozu pod podlahou a na střeše vozidla, vyráběny jsou tak jako zbytek elektrobusu firmou BYD. Vůz je vybaven pouze dvojicí dveří. Výrobcem tohoto elektrobusu je společnost BYD Coach Company, Ltd., která spadá pod výrobce BYD Auto Co., Ltd., který má své sídlo v Číně.

Číst dál: Dopravní podnik Ostrava zkouší další elektrobus, tentokrát z Číny

Blíží se konec „sedmistovek“ v Moravskoslezském kraji?

Karosy řady B 731/732 - běžný obrázek autobusového provozu ve většině československých měst na přelomu 80. a 90. let. S jejich výrobou se začalo na počátku 80. let v tehdejší společnosti Karosa n. p. Vysoké Mýto a výroba téhož typu pouze s drobnými úpravami přežila i transformaci firmy na akciovou společnost a své modernější nástupce získaly "sedmistovky" až v roce 1997, do té doby se jich ale stihlo vyrobit několik tisíc kusů. Následkem nezastavitelně se zvyšujícího stáří těchto vozů, nedostačujících parametrů a velkého technologického pokroku ve výrobě nejen autobusů, začal tento typ postupně upadat a dopravci jej ve svém vozovém parku začali již v 2. polovině 90. let obměňovat za modernější vozidla.

Moravskoslezský kraj zaznamenal velký úpadek těchto vozů především počátkem 21. století a dnes se v této oblasti na pravidelných linkách MHD vyskytuje již jen jediný kus. Jedná se o vůz typu Karosa B 732.1652, vyrobený v roce 1990, který náleží Městskému dopravnímu podniku Opava a. s. a pod evidenčním číslem 111 zde odkrajuje již 25. rok svého provozu. V posledních letech zastával převážně funkci dílenského (především odtahového) vozu, ale po požáru trolejbusové vozovny (20. října 2013) byl vůz pro nedostatek provozuschopných vozidel nasazen opět do pravidelného linkového provozu. V současnosti se na pravidelných linkách vyskytuje už jen minimálně, podle potřeby dopravce. Jeho zatím poslední známý výjezd se datuje na přelom soboty a neděle 7. a 8. června 2014, kdy zajišťoval provoz na nočních linkách. Z tohoto provozního dne vám také přinášíme několik fotografií.

Číst dál: Blíží se konec „sedmistovek“ v Moravskoslezském kraji?

Výběr dopravce

Nové fotografie

duben 2021
Po 5121926
Út 6132027
St 7142128
Čt18152229
29162330
So3101724 
Ne4111825 
Jste zde: