Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

DPP si připomíná 100 let od první pokuty za jízdu „na černo“ v pražské MHD

DPP2Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) si letos připomíná sté výročí od zavedení pokut za jízdu „na černo“ v prostředcích pražské městské hromadné dopravy. Přepravní kontroloři začali poprvé pokutovat cestující za jízdu bez platného dokladu 1. července 1914. Do té doby museli cestující přichycení bez platné jízdenky zaplatit jen jízdné bez přirážky.

Od 1. července 1914 začali cestující v pražské městské dopravě (tehdy jen tramvajové) platit pokutu, pokud se při přepravní kontrole nemohli revizorům prokázat platnou jízdenkou. Do té doby bylo jediným trestem pro „neplatiče“ zaplacení nebo v případě ztráty jízdenky opětovné zaplacení jízdného.

Motivem k zavedení nového dopravního řádu byla snaha sjednotit v základních rysech pravidla všech tramvajových provozů na rakouském území. Zavedením pokut se Praha inspirovala Vídní, kde se přirážky začaly vybírat v roce 1912.

Číst dál: DPP si připomíná 100 let od první pokuty za jízdu „na černo“ v pražské MHD

Dopravní podnik hl. města Prahy se nechystá odprodat tramvaje 15 T ForCity

2013-06-02@9118@@Médii proběhla v uplynulém týdnu mylná informace, že Praha možná odprodá desítky tramvají 15 T ForCity. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) o jejich prodeji v současnosti neuvažuje a ani o něm nevede žádná jednání. Tramvaje 15 T ForCity považuje DPP za vozidla plně vyhovující potřebám pražské MHD.

„Před několika týdny se nám podařilo dojednat pro DPP výrazně lepší podmínky, jako například bezúročný odklad poloviny plateb o 4 roky, klimatizaci a wifi pro cestující, lepší servisní podmínky, prodloužení záruky. Jedná se o nejmodernější nízkopodlažní tramvaje, které Praha potřebuje, aby cestujícím byl i nadále zaručen vysoký komfort přepravy. V tuto chvíli je v provozu již sto tramvají tohoto typu a DPP o jejich prodeji nyní neuvažuje,“ uvedl generální ředitel DPP Jaroslav Ďuriš.

Číst dál: Dopravní podnik hl. města Prahy se nechystá odprodat tramvaje 15 T ForCity

Nové autobusy Solaris u ČSAD Střední Čechy

Za přítomnosti starosty města Brandýs nad Labem-Stará Boleslav, Ing. Přenosila, bylo dne 12. června 2014 slavnostně uvedena do provozu pětice nových kloubových autobusů: Solaris Urbino 18. Autobusy jsou určeny zejména pro cestující na linkách Pražské integrované dopravy ze Staré Boleslavi do Prahy (linky č. 375 a 367) a rozšiřují tím flotilu vozů tohoto typu ve firmě ČSAD Střední Čechy. 

Předání novýc...
Předání novýc...
Předání novýc...
Předání novýc...
Předání novýc...
     

Několik fotografií ze slavnostního předávání nových Solarisů, foto ČSAD Střední Čechy a.s.

Číst dál: Nové autobusy Solaris u ČSAD Střední Čechy

Na Národní třídě po dvou letech opět zastavuje metro

V pátek 27. června 2014 ve 14:23 zastavila ve stanici metra Národní třída v Praze první souprava po téměř dvou letech, kdy byly prostory stanice uzavřeny z důvodu výstavby polyfunkčního objektu Quadrio, který se buduje nad ní. Uzavření stanice na lince B, které započalo 10. července 2012, pak bylo využito pro její kompletní rekontrukci, která stála celkem 671 milionů korun.

Rekontrukce zahrnovala výměnu eskalátorů, obkladů i obnovu technologického zázemí, přičemž byl však zachován původní ráz stanice, tedy její do zlatova zbarvené obložení. Rovněž byly zřízeny nové výtahy pro bezbariérový přístup od zastávky tramvají Lazarská, čímž se stanice stala čtrnáctou pro vozíčkáře bez bariér přístupnou stanicí z celkových 24, které na trase B metro obsluhuje.

Mezi další novinky patří rozdělení původních dlouhých eskalátorů na dvě dílčí části s mezipatrem, nahrazení reklamních tabulí s papírovými plakáty podél eskalátorů moderními digitálními obrazovkami a instalování automatu na jízdenky, kde si cestující mají možnost zakoupit jízdenky i pomocí bezkontaktní platební karty, vůbec jako na prvním místě v Praze.

Číst dál: Na Národní třídě po dvou letech opět zastavuje metro

Dopravní podnik Ostrava testuje opory ke stání na zastávkách

Na začátku měsíce června Dopravní podnik Ostrava a.s. nainstaloval na tramvajových nástupištích zastávek "Dům energetiky" v obou směrech zkušebně nové prvky, tzv. opory ke stání. Inspiroval se na nových nástupištích Svinov mosty horní zastávka, kde se podobné opory ke stání objevily po jejich celkové rekonstrukci v roce 2012 a dále také u provozovatelů zastávek MHD v jiných městech. Tyto jednoduché prvky zastávkového mobiliáře mohou cestujícím, čekajícím na svůj spoj, usnadnit pobyt na nástupištích. Umožňují se pohodlně opřít a ulevit tak alespoň částečně dolním končetinám.

Na nástupišti směrem do centra zvolil dopravce řešení ze dvou samostatných opěradel umístěných na zábradlí, ve směru do Poruby byla použita vodorovnou ocelovou trubku v délce jednoho pole zábradí. Všechny instalované prvky jsou s povrchovou upravou v barvě žluté, a zapadají tak do barevného řešení zastávek DPO. V případě potvrzeného zájmu cestujících chtěl by tyto prvky instalovat DPO i na jiná tramvajová nástupiště. Na webu DPO probíhá anketa, kterému konkrétnímu řešení byste dali přednost.

Odkaz na anketu

27.6.2014 - O...

Opora ke stání typ A

27.6.2014 - O...
27.6.2014 - O...

Opora ke stání typ B

Zdroj: Dopravní podnik Ostrava a.s.

Výběr dopravce

Nové fotografie

duben 2021
Po 5121926
Út 6132027
St 7142128
Čt18152229
29162330
So3101724 
Ne4111825 
Jste zde: