Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Změny v linkovém vedení MHD Karlovy Vary od 1. ledna 2014

dpkvPo letech „kosmetických“ úprav čekají MHD v Karlových Varech radikálnější změny. Linka č. 10 bude zrušena úplně, naopak bude zavedena nová linka s číslem 18. U linek č. 2, 3 a 14 dojde ke změnám v trasování a linky č. 13 a 19 budou zajíždět na nově zavedené zastávky. Změnou projde i sezónní linka č. 23, která spojuje karlovarskou městskou hlavní přestupní stanici MHD Tržnice s historickým městem Loket.

Změnám se nevyhnou ani vyhlídkové turistické linky č. 91 a 92. Linka č. 91 má na letní sezónu připravenu zcela novou trasu a linka č. 92, která zajížděla do Lokte, by měla být zrušena a nahrazena linkou č. 23.

Nyní se podíváme na linkové vedení a případné změny dopodrobna:

Denní linky

Linka č. 1: Globus – Tržnice – Lázně III
Trasa zůstává stejná, jsou jen sladěny intervaly mezi zastávkami a mezi spoji. Navíc je zřízena zastávka Tašovice rozcestí i pro spoje jedoucí z centra ke Globusu.

Linka č. 2: Tašovice – OC Varyáda – Tržnice – Divadelní náměstí
Ze zastávky OC Varyáda jsou nově některé spoje prodlouženy ke Krajskému úřadu, resp. do Tašovic. Nově jsou jako linka 2 označeny i školní spoje v této oblasti. Spoje a intervaly ke Krajskému úřadu, resp. do Tašovic jsou téměř totožné se zrušenou linkou 10.

Číst dál: Změny v linkovém vedení MHD Karlovy Vary od 1. ledna 2014

Ekova Electric informuje

ekova-logoTěžká údržba DPO

Po celý rok 2013 prováděla EE plánovanou i mimořádnou údržbu tramvajových vozidel pro DPO. Celkem bylo provedeno 64 středních a 26 velkých prohlídek ve složení 76 vozidel standardních, 13 vozidel velkokapacitních a 1 vlečné vozidlo, posledních 5 vozidel bude předáno v průběhu padesátého až padesátého prvního týdne. Ve stavu rozpracovanosti zůstává v EE na přelomu roku 2013/2014 1 velká a 4 střední prohlídky.

Göteborg

V prosinci v EE dokončujeme již třicátou třetí revizi tříčlánkové tramvaje typu M31 pro konečného zákazníka Göteborgs Spårvãgar (Göteborg, Švédsko). Vůz poř. č. 33 (ev. č. 366) bude posledním vozidlem v letošním roce, které bude expedováno z EE. Ještě v letošním roce přijede do Ostravy vůz poř. č. 36 (ev. č. 343), který bude posledním prosincovým vozidlem roku 2013 a připojí se tak k vozům poř. č. 34 (ev. č. 329) a poř. č. 35 (ev. č. 355), jež budou čekat na expedici do roku 2014 a společně s dalšími 12 vozy budou v příštím roce dokončeny. EE tak každoročně plní svůj plán provést 15 ks revizí tramvají ročně a v roce 2014 již bude za polovičním objemem z celkového počtu tramvají, jež činí 79 ks, na základě smlouvy, kterou uzavřela EE se společností Cegelec a.s. již v roce 2011. Od příjezdu prvního vozidla ev. č. 341, které přijelo do Ostravy v červnu 2011 tak uplynulo přesně dva a půl roku.

Číst dál: Ekova Electric informuje

Nový autobus Irisbus Crossway LE 10.8 M CITY u ČSAD Karviná

Od pátku 27. prosince 2013 mohou cestující v Karviné využívat zbrusu nový autobus Irisbus Crossway LE 10.8 M CITY, který jezdí na linkách městské hromadné dopravy v Karviné. Nakoupením nového, částečně nízkopodlažního autobusu, který byl zakoupen za finanční účasti města, došlo ke zkulturnění cestování autobusy v městě Karviná.

Irisbus Crossway LE 10.8 M CITY je model městského částečně nízkopodlažního autobusu, který vyrábí společnost Iveco Czech Republic ve Vysokém Mýtě. Mezi základní technické parametry můžeme uvést délku vozu, která činí 10790 mm, šířka 2550 mm a výška 3210 mm. Celková dovolená hmonost vozu je 18 000 kilogramů. Pro nástup a výstup slouží troje dveřní prostory, kde přední a střední dveře o šířce 1200 mm jsou schodné jako u typu Citelis, tedy dvoukřídlé a otevírány dovnitř vozu. Zadní dveře o šířce 650 mm jsou jednokřídlé a válcovým mechanismem otevírány vně vozu. Šestiválcový motor Iveco Tector o výkonu 197 kW s emisní normou EURO 5 EEV přispívá k šetření ovzduší ve městě. Převodovka je automatická čtyřstupňová od výrobce Voith. Pro řidiče je také vůz vybaven klimatizací od firmy AUTOCLIMA, která je umístěna na střeše v přední části. Obsaditelnost autobusu je 30 sedících a 60 stojících cestujících.

8T3 0334 - 27...
8T3 0334 - 27...
8T3 0334 - 28...
8T3 0334 - 28...

Nový autobus Irisbus Crossway LE 10.8 M CITY, RZ: 8T3 0334, který je nasazován na linkách MHD v Karviné.

Číst dál: Nový autobus Irisbus Crossway LE 10.8 M CITY u ČSAD Karviná

Obnova vozového parku ostravských tramvají v roce 2013

V druhé polovině roku 2013 začala další etapa modernizace vozového parku tramvají v Ostravě. Jedná se o 4 ks tramvají Vario LFR.S (ev. č. 1358 – 1361) a 2 ks vozidel Vario LF2R.S (1402 – 1403). Vozidla vycházejí z koncepce Vario LF, která jsou v DPO a.s. provozována od roku 2004 a pro svůj tvar získala přezdívku ,,wana“. Svým ojedinělým designem, dobře řešenou nízkopodlažní částí a vysokou spolehlivostí se řadí mezi nejmodernější v České republice.

1358 - 28.11....
1358 - 28.11....
1358 - 28.11....
1358 - 28.11....
1358 - 28.11....
1360 - 18.12....
1359 - 29.12....
1359 - 29.12....

Foto č. 1. - Vario LFR.S (ev. č. 1358),
Foto č. 2. - Vario LFR.S (ev. č. 1358), detail elektronické kurzovky,
Foto č. 3. - Vario LFR.S (ev. č. 1358), detail nové sedadla od firmy MSV Interiér,
Foto č. 4. - Vario LFR.S (ev. č. 1358), detail bočního oboustranného panelu,
Foto č. 5. - Vario LFR.S (ev. č. 1358), pracoviště řidiče,
Foto č. 6. - Vario LFR.S (ev. č. 1360), zachycené při zkušební jízdě, omluvte prosím sníženou kvalitu fotografie.
Foto č. 7. - Vario LFR.S (ev. č. 1359),
Foto č. 8. - Vario LFR.S (ev. č. 1359), interiér.

Číst dál: Obnova vozového parku ostravských tramvají v roce 2013

Nové autobusy SOR CN 9.5 pro ČSAD Střední Čechy

Dne 13. listopadu 2013 dorazily do garáží společnosti ČSAD Střední Čechy 3 nová vozidla značky SOR typu CN 9.5, která byla představena veřejnosti 3. prosince na autobusovém nádraží v Mělníku. Na pravidelné linky vyjely den poté, tedy 4. prosince. Autobusy obdržely RZ: 2SN 6526, 2SN 6527 a 2SN 6528. Jde o vůbec první SORky zakoupené touto společností. Autobusy jsou vybaveny čtyřstupňovou automatickou převodovkou značky Voith, obsaditelnost vozidel je 66 cestujících, interiér je laděn do červené barvy. Součástí autobusu je také mechanická plošina pro invalidní vozík a moderní informační systémy. Autobusy jsou nasazovány zejména na linkách č. 250012, 250013, 250021, 250023 a také v sedle na linkách č. 125732 a 155731.

2SN 6526 - 5....
2SN 6526 - 5....
2SN 6526 - 5....
2SN 6526 - 5....
2SN 6526 - 5....
     

Jeden ze tří nových vozidel SOR CN 9.5 (RZ: 2SN  6526)

Výběr dopravce

Nové fotografie

duben 2024
Po18152229
Út29162330
St3101724 
Čt4111825 
5121926 
So6132027 
Ne7142128 
Jste zde: