Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Český plynárenský svaz informuje

Budoucnost CNG vozidel

cpsPraha (21. května 2014) - Nejvíce vozidel na CNG přibývá v oblasti kamionové dopravy, dodávek a autobusů, protože pro firmy to znamená velké úspory a doba návratnosti investic je velmi krátká. Podle poslední zprávy Navigant Research z dubna 2014 by mělo jezdit do roku 2022 jen nákladních vozů a autobusů na CNG až 3,7 milionu. Do roku 2020 by pak celkově auta na zemní plyn měla mít podíl 9 procent ze všech vozidel na světě a podle těchto odhadů pak bude CNG třetím nejoblíbenějším palivem po benzínu a naftě.

V roce 2007 jezdilo ve světě 5,3 milionu CNG vozidel, v roce 2010 pak 11 milionů a na konci roku 2014 už 20 milionů CNG vozidel, to je dvojnásobný nárůst každé tři až 4 roky. Ročně se prodá ve světě asi 2,3 miliony CNG vozidel a toto číslo každým rokem narůstá, v roce 2023 by to mělo být ročně dokonce 3,5 milionu.

V ČR je dnes již více než 7 tisíc CNG vozidel, poslední meziroční nárůst byl více než 2 tisíce vozidel. Největší vozové parky organizací v ČR, tzv. fleety, mají už 500-700 CNG vozidel.

Na trhu je dnes asi 35 typů osobních sériově vyráběných vozidel, s dodávkami, nákladními vozy a autobusy celkem 65 typů.

Číst dál: Český plynárenský svaz informuje

Oslavy 65 let zahájení trolejbusové dopravy v Hradci Králové

Letos uplyne 65 let od zahájení pravidelné trolejbusové dopravy v Hradci Králové . kdy dne 2. května 1949 byla uvedena do provozu linka Nádraží – Nový Hradec Králové.

K tomuto výročí připravil Dopravní podnik města Hradce Králové v sobotu 17. května od 9. do 13. hodiny v prostorách terminálu hromadné dopravy oslavu s doprovodným programem a prezentacemi.

Mezi bohatým programem nechyběly bezplatné jízdy historickými vozidly. Jedním z nich byl i legendární trolejbus TATRA T 400/III, který v letech 1953 až 1970 mohli pamětníci potkat jako nejtypičtější trolejbus v pražských ulicích (vůz byl zapůjčen z tamního Muzea MHD), druhým a třetím trolejbusem bude Škoda 9Tr28HT a Škoda 14Tr08/6 - oba z DP města Pardubic a čtvrtým vozem pak hradecký vůz - Škoda 15Tr02/6, který veřejnost zná z tradičních „mikulášských“ jízd.

17.5.2014 - 4...
17.5.2014 - 4...
17.5.2014 - 4...
17.5.2014 - 4...

Trolejbus Tatra T400/III (ev. č. 431), který byl zapůjčen z Prahy konkrétně z muzea MHD, které provozuje DP hl. m. Prahy a.s.

Číst dál: Oslavy 65 let zahájení trolejbusové dopravy v Hradci Králové

Arriva Morava modernizuje vozový park za přispění evropských peněz

Společnost Arriva Morava pořídila v rozmezí let 2012 až 2014 s přispěním evropské dotace ROP Střední Morava celkem 16 autobusů v celkové hodnotě 78,673 miliony korun, výše dotace projektu dle smlouvy je 40 % z této částky. Do provozu bylo uvedeno 10 částečně nízkopodlažních autobusů typu SOR CN 12 a 6 plně nízkopodlažních autobusů typu Solaris Urbino 15. Vozidla byla předána dopravci ve třech dodávkách, poslední z nich se uskutečnila letos v dubnu (7 autobusů SOR CN 12).

8T0 5603 - 14...
9T2 8712 - 14...
9T2 8712 - 14...
9T2 8717 - 14...

Fotografie č. 1: Dříve dodané vozy Solaris Urbno 15 (RZ: 8T0 5602 a 8T0 5603)
Fotografie č. 2: Nový autobus SOR CN 12 (RZ: 9T2 8712)
Fotografie č. 3: Nové autobusy SOR CN 12 (RZ: 9T2 8713 a 9T2 8712) a dříve dodaný vůz SOR CN 12 (RZ: 8T7 1027)
Fotografie č. 4: Nově dodaný autobus SOR CN 12 (RZ: 9T2 8717)

Nová vozidla splňují nejpřísnější emisní limity EURO 5, jsou vybavena výklopnou plošinou pro nástup cestujících na invalidním vozíku nebo rodičů s kočárky a informačním systémem pro sluchově a zrakově postižené občany s vazbou na povelový vysílač nevidomého.

Číst dál: Arriva Morava modernizuje vozový park za přispění evropských peněz

Elektrobus Škoda Perun v Opavě

Škoda Perun, moderní elektrobus vlastní koncepce Škoda, úspěšně zahájil v roce 2014 testovací provoz ve vybraných českých a slovenských městech a nyní se nachází v Opavě, kde ve dnech od 12. do 16. května 2014 budou mít cestující možnost vyzkoušet a ohodnotit jeho jízdní vlastnosti na některých linkách MHD. Jedná se převážně o bezplatnou linku TESCO č. 230. Cílem akce je vyzkoušet tuto alternativní možnost v podmínkách denního provozu.

6P0 2180 - 13...
6P0 2180 - 13...
6P0 2180 - 13...
6P0 2180 - 13...

 Elektrobus Škoda Perun v ulicích Opavy

Bateriový autobus, jehož název je složený ze slov Pure Electric RUNner, evokující čistě bateriový provoz, je dvanáctimetrový nízkopodlažní elektrobus s asynchronním trakčním motorem ŠKODA o výkonu 160 kWh s maximální rychlostí 70 km/h a celkovou obsaditelností 82 cestujících. Bezúdržbové trakční baterie Li-Pol s celkovou energií 222 kWh umožňují dojezd až 150 km na jedno nabití. Umístění baterií za řidičem a v zadní části vozidla zajišťují efektivní rozložení hmotnosti, dobrý poměr nápravových tlaků a především není omezen pohyb cestujících uvnitř vozidla.

Číst dál: Elektrobus Škoda Perun v Opavě

Ukončení šetření požáru vozovny MDPO, a.s.

MDPOHasičský záchranný sbor Moravskoslezského kraje vydal závěrečnou písemnou zprávu k požáru depa Městského dopravního podniku Opava, a.s / MDPO/ ze dne 22.4.2014. Při něm došlo ke značné materiální škodě na majetku MDPO včetně kompletního zničení 7 ks trolejbusů. Je však nutné dodat, že díky rychlému a kvalifikovanému zásahu hasičů bylo zároveň zachráněno dalších 17 vozidel i další majetek.

Ze zprávy vyplývá, že požár vznikl vlivem nepředpokládaných změn provozních parametrů elektrické výzbroje trolejbusu ev. č. 96 zaparkovaného v prostoru odstavné garáže, tedy nepředvídatelnou technickou příčinou. Zároveň je zde uvedeno, že v přímé souvislosti se vznikem požáru nedošlo k porušení požárních předpisů.

MDPO konstatuje, že na základě šetření nedošlo ani k porušení provozních předpisů společnosti.

Co se týká otázek kolem elektronického zabezpečení odstavného stání, jenž bylo v předchozích letech demontováno, MDPO v rámci rekonstrukce haly zajistí instalaci příslušných zabezpečovacích prvků splňující příslušné normy a požadavky zákona, respektive požární bezpečnosti.

V případě uplatnění sankcí za demontáž tohoto zařízení bude příslušná škoda po dohodě s vlastníkem, tedy statutárním městem Opava, řešena uplatněním na vinících dle právních možností.

Zároveň již v loňském roce vedení společnosti zajistilo pojištění haly.

Věříme, že přijatá provozní a technická opatření v budoucnu zamezí vzniku těchto událostí.

Ing. Radek Filipczyk
Ředitel MDPO, a.s

Zdroj: Tisková zpráva MDPO a.s.

Výběr dopravce

Nové fotografie

prosinec 2025
Po18152229
Út29162330
St310172431
Čt4111825 
5121926 
So6132027 
Ne7142128 
Jste zde: