Budoucnost CNG vozidel
Praha (21. května 2014) - Nejvíce vozidel na CNG přibývá v oblasti kamionové dopravy, dodávek a autobusů, protože pro firmy to znamená velké úspory a doba návratnosti investic je velmi krátká. Podle poslední zprávy Navigant Research z dubna 2014 by mělo jezdit do roku 2022 jen nákladních vozů a autobusů na CNG až 3,7 milionu. Do roku 2020 by pak celkově auta na zemní plyn měla mít podíl 9 procent ze všech vozidel na světě a podle těchto odhadů pak bude CNG třetím nejoblíbenějším palivem po benzínu a naftě.
V roce 2007 jezdilo ve světě 5,3 milionu CNG vozidel, v roce 2010 pak 11 milionů a na konci roku 2014 už 20 milionů CNG vozidel, to je dvojnásobný nárůst každé tři až 4 roky. Ročně se prodá ve světě asi 2,3 miliony CNG vozidel a toto číslo každým rokem narůstá, v roce 2023 by to mělo být ročně dokonce 3,5 milionu.
V ČR je dnes již více než 7 tisíc CNG vozidel, poslední meziroční nárůst byl více než 2 tisíce vozidel. Největší vozové parky organizací v ČR, tzv. fleety, mají už 500-700 CNG vozidel.
Na trhu je dnes asi 35 typů osobních sériově vyráběných vozidel, s dodávkami, nákladními vozy a autobusy celkem 65 typů.




Hasičský záchranný sbor Moravskoslezského kraje vydal závěrečnou písemnou zprávu k požáru depa Městského dopravního podniku Opava, a.s / MDPO/ ze dne 22.4.2014. Při něm došlo ke značné materiální škodě na majetku MDPO včetně kompletního zničení 7 ks trolejbusů. Je však nutné dodat, že díky rychlému a kvalifikovanému zásahu hasičů bylo zároveň zachráněno dalších 17 vozidel i další majetek.