Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Řidiči v ČR mají již první stovku CNG stanic

cpsV České republice mají řidiči letos možnost tankovat už u dalších 31 nových veřejných CNG stanic a Česká republika tak právě překročila první stovku. Dochází k ještě rychlejší výstavbě než v loňském roce, kdy přibylo 26 CNG stanic za celý rok. Na konci roku 2016 by mohlo být v ČR už 150 až 160 veřejných CNG stanic, do roku 2030 pak (jak uvádí i vládou 20. listopadu schválený Národní akční plán čistá mobilita)nejméně 300 stanic.Procentuální nárůst spotřeby CNG odhaduje Český plynárenský svaz letos také zcela jistě ještě vyšší, než v předešlých 2 letech. Do listopadu přibylo jen letos na českých silnicích více než 3 tisíce CNG vozidel, dnes už jich jezdí u nás přes 12 tisíc. Za první polovinu letošního roku přibylo 2 krát tolik vozidel, než v předešlých 2 letech vždy za celý rok. Za 15 let by mělo jezdit v ČR kolem 250 tisíc CNG vozidel.

•    Meziroční nárůst registrací nových osobních CNG vozů na celkových registracích (1-9/2014 a 1-9/2015) byl 100 procent
•    Meziroční nárůst spotřeby CNG se letos odhaduje vyšší než 40% v předešlých letech
•    Za 15 let, v roce 2030, by mělo být v ČR více než 300 veřejných CNG stanic a
     250 tisíc CNG vozidel
•    V roce 2016 by 10% všech prodaných Octavií mělo jezdit v ČR na CNG
•    Zvyšování počtu vozidel na CNG je součástí Národního akčního plánu čisté mobility (NAP CM)

Číst dál: Řidiči v ČR mají již první stovku CNG stanic

Obnova CNG autobusy v Dopravní skupině 3CSAD

3csad novePodle současného trendu obnovy vozového parku u autobusových společností v kraji nezůstala ani Dopravní skupina 3CSAD pozadu. Ve výběrovém řízení na dodávku nových CNG autobusů získala celkem 55 nových částečně nízkopodlažních CNG autobusů od výrobce SOR Libchavy spol. s r.o. a to v městském a příměstském provedení. Vozy byly přerozděleny mezi všechny tři provozovny a to ČSAD Frýdek – Místek a.s., ČSAD Havířov a.s. a ČSAD Karviná a.s. Do těchto provozoven zamířilo celkem 25 městských vozů SOR BNG 12 a 30 příměstských vozů SOR CNG 12. Autobusy jsou vybaveny CNG motory Iveco Cursor 8 o výkonu 213 kW, splňují emisní normu Euro VI., starší modely vyrobené v roce 2014 splňují emisní normu Euro V. Městské vozy jsou vybaveny automatickou převodovkou, příměstské manuální.

Zajímavostí je, že ve výběrovém řízení byla poptávka také na kratší vozy v délce do  10,7 metru, namísto nich však výrobce dodal vozidla plnohodnotné 12 metrové délky.

Kromě této změny však již k dalším odchylkám v dodávce nedošlo a z veřejné zakázky jsme mohli vyčíst, že vozy byly pořízeny za podpory Evropské unie z dotačního programu Životní prostředí, ze kterého byly nedávno pořízeny také autobusy Dopravního podniku Ostrava a.s., Městského dopravního podniku Opava a.s., nebo také dotaci čerpal Dopravní podnik města Brna a.s. a Dopravní podnik města Ústí nad Labem a.s. Tedy nová vozidla byla pořízena s podporou 85% nákupní ceny a s podmínkou ekologické likvidace vozidel starých. Níže v tabulkách naleznete informace o nově dodaných autobusech SOR BNG 12 a SOR CNG 12. Po kliknutí v tabulkách na zvýrazněné evidenční číslo se zobrazí fotogalerie příslušného vozu.

Číst dál: Obnova CNG autobusy v Dopravní skupině 3CSAD

LNG v dopravě, v rámci veletrhu Czechbus

cpsV úterý 24. listopadu, proběhne v rámci veletrhu Czechbus na Pražském Výstavišti workshop na téma zkapalněného zemního plynu (LNG) v dopravě. V průběhu celodenního workshopu vystoupí zástupci Ministerstva průmyslu a obchodu (MPO), Ministerstva životního prostředí (MŽP), ČEPRO, Chart Ferox, E.ON Energie, Gazprom Germania, GAZPROM Export, Solbus, E.ON Global Commodities a další. Workshop moderuje pan Evgenij Pronin z Gazprom exportu Petrohrad. Program bude zpestřen i promítnutím několika krátkých filmů na dané téma. Diskutovat se bude o všech aspektech využití LNG, což pro Českou republiku je zajímavé především v kamionové a autobusové přepravě. Český plynárenský svaz poskytl akci záštitu.

Celodenní workshop „LNG v dopravě“ v rámci veletrhu Czechbus proběhne od 9:45 hod. do 17 hodin, v Levém křídle Průmyslového paláce areálu Výstaviště Praha 7 – Holešovice. Vstup je zdarma. Registrace začíná v 9 hod., workshop pak v 9:45 hod. Workshop je určen především zástupcům dopravních podniků a managementu soukromých společností kamionové přepravy, dále odborné veřejnosti, státní správě, představitelům krajských samospráv, médiím aj. Na konferenci budou diskutovány jak zkušenosti s provozem LNG autobusů ve veřejné dopravě, provoz plnicích LNG a LCNG stanic, tak ale zejména využití LNG v kamionové dopravě.

Číst dál: LNG v dopravě, v rámci veletrhu Czechbus

Nová celovozová reklama na Obchodní centrum Silesia v Opavě

MDPODne 10. října 2015 vyjel do ulic Opavy Solaris Urbino 12 ev. č. 146, který obdržel novou celovozovou reklamu na Obchodní centrum Silesia nacházející se na ul. Těšínské v Opavě. Autobus obsluhuje linku č. 230, která je vedena ve dvou trasách:

●  Tesco Kateřinky:  Tesco – Holasická – Partyzánská - U cukrovaru – Vrchní – Ratibořská -  Holasická – Tesco
● Tesco Kylešovice: Tesco - Východní nádraží – Stadion – Vaníčkova - Kylešovice Bílovecká – Gudrichova -  Kylešovský kopec – Bartoníčkova – Zukalova – Roosveltova – Tesco

Linka je v provozu celotýdně od 8:24 (první nástupní zastávka Kylešovice, Bílovecká) do 19:39 (opět poslední výstupní zastávka Kylešovice, Bílovecká).

146 - 3T4 703...
146 - 3T4 703...
146 - 3T4 703...
 

Autobus Solaris Urbino 12 ev. č. 146 vyfotografován na lince č. 230 ještě bez nové celovozové reklamy.

Číst dál: Nová celovozová reklama na Obchodní centrum Silesia v Opavě

Směrnice nařídila členským státům podpořit výstavbu infrastruktury CNG a LNG

cpsKoordinovaná strategie čisté mobility na podporu rozvoje v této oblasti pro Českou republiku (ČR) bude dne20. listopadu předložena na jednání Vlády ČR. Materiál Národní akční plán čisté mobility (NAP CM) vychází z požadavku směrnice Evropského parlamentu a Rady o zavádění infrastruktury pro alternativní paliva 2014/94/EU, která požaduje po každém členském státu předložit Evropské komisi svojí vnitrostátní strategii, tj. obecné a specifické cíle pro zavádění infrastruktury pro alternativní paliva definovaná směrnicí pro CNG a LNG, elektřinu a výhledově vodík.

Směrnice EU (finálně přijata Evropským parlamentem i Radou dne 29. září 2014),nařídila členským státům, aby vypracovaly (a pravidelně v tříletém horizontu aktualizovaly) národní politické rámce pro rozvoj trhu alternativních paliv a infrastrukturyu paliv CNG, LNG, elektřiny a vodíku. „Jelikož se Evropská unie rozhodla podporovat alternativní paliva, pak konkrétní podpora jednotlivých států je tudíž nevyhnutelná pro snížení rizik investorů. A právě Směrnice o alternativní dopravě se stala výrazným signálem pro všechny provozovatele i výrobce, aby se nadále zabývali intenzivněji rozvojem a perspektivou CNG a LNG v dopravě a to se začalo projevovat i u nás,“ říká Jiří Šimek, místopředseda Rady Českého plynárenského svazu ČPS. „Všechny členské státy EU musí zajistit, aby uživatelé vozidel na alternativní paliva, jako je například zemní plyn a biometan, mohli cestovat po celé Evropské unii bez problémů nedostatečné infrastruktury. Zatímco u některých paliv, jako např. u LPG, je již infrastruktura dostatečná, v EU je stále ještě 23 států, které mají méně než 100 CNG stanic a ČR mezi ně bohužel ještě letos také patřila.

Číst dál: Směrnice nařídila členským státům podpořit výstavbu infrastruktury CNG a LNG

Výběr dopravce

Nové fotografie

prosinec 2025
Po18152229
Út29162330
St310172431
Čt4111825 
5121926 
So6132027 
Ne7142128 
Jste zde: