Nejdelší a zároveň i nejmladší trasa pražského metra oslavila v pondělí 2. listopadu 2015 tři desetiletí provozu. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) připravil pro cestující u příležitosti tohoto jubilea zvláštní jízdy historickými soupravami metra.
Žlutá linka pražského metra zahájila svůj provoz 2. listopadu 1985 ve stanici Náměstí Republiky. Ve svých počátcích mělo „béčko“ pouhých sedm stanic a měřilo 4,9 kilometru. Dnes je trasa se svými 24 stanicemi a více než 25,7 kilometry nejdelší v systému pražského metra. Z 24 stanic jich je 15 bezbariérových. Nejkratší mezistaniční úsek na trase B je mezi stanicemi Můstek a Národní třída – 500 m, nejdelší úsek je pak mezi stanicemi Smíchovské nádraží a Radlická – 2140 m.
„Mám pocit, že dnes všichni považují metro v Praze za něco samozřejmého. Málokdo si uvědomuje, o jak unikátní stavbu a technologii se jedná, a kolik lidí tvrdě pracuje na tom, aby se den co den mohly rychle a ekologicky dostat z jednoho konce města na druhý statisíce cestujících. Nejde o žádnou samozřejmost, což moc dobře vědí ve městech, kde po metru roky marně touží. Alespoň při podobných výročích bychom si to měli připomenout a uvědomit,“ uvedl náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD).




V letošním roce došlo k posledním středním opravám na autobusech Karosa v olomouckém dopravním podniku. Ten si nechal provést střední opravu na dvou autobusech Karosa B 961.1970 a jedné Karose B 952.1714. Taktéž došlo v průběhu podzimu k prodeji zájezdového autobusu Karosa LC 936 XE bývalého ev. č. 902, který v Olomouci sloužil od roku 2001.
Východočeskécyklobusy, které vozily výletníky i s koly z Hradce Králové, Jaroměře, Nového Města, Náchoda, Pardubic nebo Hradce Králové na vrcholky Orlických hor, zažily rekordní sezonu. Počet cestujících v nich letos vzrostl o 10 %. Rychle si získala popularitu také nová linka z Chrudimi a Pardubic do Orlických hor, která jezdila v této sezoně vůbec poprvé, a populární byl také cyklobus do Železných hor.