Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Rok 2015 v MHD Most a Litvínov

MostLitvinovV roce 2015 provedl Dopravní podnik měst Mostu a Litvínova a.s. (dále jen DPmML a.s.) přesun zbylých LPG autobusů typu MAN NL 243 F/LPG z litvínovské provozovny do Mostu. Opačným směrem bylo přeřazeno 7 vozů SOR CITY NB 12 a 4 vozy Irisbus Crossway LE 12 M CITY.

Během roku byl z provozu odstaven vůz MAN NL 222 (ev. č. 172). Dva odstavené vozy stejného typu (ev. č. 173 a 174) byly navráceny do provozu a můžeme je zahlédnout na smluvní dopravě. Dalšími odstavenými autobusy jsou všechny vozy typu MAN NL 243 F/LPG Castrosua (ev. č. 56, 57 a 58). Sešrotován byl autobus Man NL 243 F/ LPG Lion´s City ev.č. 91, který v prosinci 2014 poničil požár elektroinstalace.

Modernizace vozového parku autobusů bude pokračovat i v následujících letech, neboť během let 2016 – 2018 DPmML a.s. nakoupí 15 nových autobusů. U tramvají dojde letos k vyřazení tramvají typu T3SU ev. č. 229, 234 a 250 z roku 1982 a typu T3SUCS ev. č. 278 a 284. Dále pokračuje provádění velkých prohlídek (VP) na tramvajích typu ČKD T3, díky kterým dochází k rozšiřování poptávkového otevírání dveří.

Číst dál: Rok 2015 v MHD Most a Litvínov

Úprava jízdních řádu v ODIS Ostravsko od 1. dubna 2016

ODISOd 1. dubna 2016 dochází ke změně trasy linky č. 14 a drobným úpravám jízdních řádů na linkách č. 34, 37, 48, 53, 64, 79 a 101.

Přehled změn na jednotlivých linkách:

Linka č. 14
Bude po dobu II. etapy rekonstrukce ulice Nádražní provozována autobusy v pozměněné trase: „Hlučínská - Důl Odra - Sad B. Němcové - Vozovna trolejbusů - Nová radnice - Hranečník - Osada Míru - Vratimovská - NH učiliště - NH hlavní brána - NH jižní brána“ a zpět.

Linka č. 34
Na lince je zvýšen počet zaručených bezbariérových spojů.

Číst dál: Úprava jízdních řádu v ODIS Ostravsko od 1. dubna 2016

Ústecký trolejbus 571 po velké opravě

dpmulV březnu 2015 byl původně plzeňský trolejbus Škoda 15 Tr M ev. č. 571 odstaven z provozu k provedení velké opravy, která proběhla ve společnostech Acier s.r.o. a DPMÚL, a.s.  Přibližně po roce se v druhé polovině března vrátil trolejbus do provozu s cestujícími. Vůz v Acieru prošel opravou skeletu, oplechování a dostal nový lak v současném schématu – jeden červený pruh v dolní části karoserie, červený pruh mezi předními světly a zbytek vozu je proveden v bílé barvě. Opravu elektrické výzbroje a montáž interiéru má na starost dopravní podnik a byla provedena v dílně ve Vozovně Všebořice.

571 - 28.3.20...
571 - 28.3.20...
   

Trolejbus Škoda 15 Tr M ev. č. 571 po GO.

Číst dál: Ústecký trolejbus 571 po velké opravě

Zpráva z konference „Smart city v praxi“ na veletrhu AMPER 2016

smart cityÚvod
Inteligentní město – smart city – je v současné době aktuální téma, pro většinu ze zájemců o jeho realizaci je však stále poněkud nekonkrétní. Nebývalému zájmu více než 220 účastníků se proto těšila konference „Smart city v praxi“, pořádaná na veletrhu AMPER 2016 firmou Ing. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services, pod záštitou ministryně pro místní rozvoj ČR, ministra průmyslu a obchodu ČR, ministra dopravy ČR, primátora města Brna a Sdružení dopravních podniků ČR (SDP ČR).

proelektrotechniky maleKonference jako součást doprovodného programu AMPER SMART CITY a Pracovní komise pro elektromobilitu při SDP ČR
Tato konference je součástí doprovodného programu AMPER SMART CITY na veletrhu AMPER a provozovatel portálu www.proelektrotechniky.cz, Ing. Jakub Slavík, MBA, je jeho odborným garantem. Kromě konference „Smart city v praxi“ byly součástí tohoto doprovodného programu také expozice vybraných vystavovatelů, ať již své technologie a řešení na konferenci prezentovali nebo pouze projevili zájem být v rámci veletrhu s konceptem smart city spojováni.

Konference je zároveň jednou z aktivit Pracovní komise pro elektromobilitu při SDP ČR, stejně jako konference „Elektrické autobusy pro město“ na veletrhu Czechbus v Praze. Je proto nasnadě, že pod „čistou městskou mobilitou“, tímto jinak dosti nejednoznačným pojmem, se v pojetí této konference rozuměla především chytrá a lokálně bezemisní elektrická městská doprava. Jak konference ukázala, koncept smart city kromě toho nabízí jejím provozovatelům využití jejich technického zázemí a cenných praktických zkušeností také při rozvíjení „malé“ elektromobility ve městech, tedy při provozování, správě a udržování osobních a užitkových elektromobilů pro nejrůznější účely.

Číst dál: Zpráva z konference „Smart city v praxi“ na veletrhu AMPER 2016

V Opavě zařadili do provozu nové staré Karosy

MDPOTato zpráva udělá jistě radost všem vyznavačům klasických autobusů. V dobách, kdy se dopravní podniky v širokém okolí zabývají houfnou likvidací autobusů Karosa pořízených v 90. letech, které jsou dnes již morálně zastaralé, mnohdy i technicky, si dopravní podnik v Opavě dovoluje takové vozidlo nově pořídit a zařadit.

Městský dopravní podnik Opava a.s. (dále jen MDPO a.s.), si pod vánoční stromeček nadělil zánovní autobus značky Karosa. Po nedávném velkém vyřazování vozidel z důvodu nákupu nových ekologických CNG autobusů Iveco Urbanway 10.5 M CNG a 12 M CNG byly také vyřazeny poslední dvě Karosy a to Karosa B 732 ev. č. 111 a Karosa B 931 ev. č. 128. Tímto se ukončila dlouhá éra autobusů značky Karosa v Opavě.

Období bez autobusů Karosa ale netrvalo dlouho a přesně do 23. prosince 2015, tedy 131 dní podle našich záznamů, kdy byla do opavské vozovny v Kylešovicích dopravena Karosa C 954 E RZ: 2T7 6511, kterou MDPO a.s. zakoupil od společnosti ARRIVA MORAVA a.s.

Číst dál: V Opavě zařadili do provozu nové staré Karosy

Výběr dopravce

Nové fotografie

duben 2024
Po18152229
Út29162330
St3101724 
Čt4111825 
5121926 
So6132027 
Ne7142128 
Jste zde: