Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Elektrobusům musí pomoci k cestě na výsluní veřejné zdroje

Seminář „Elektrické autobusy pro město“, který se uskutečnil v rámci říjnového dopravního veletrhu Eurotrans v Brně, dospěl k těmto závěrům:

•  Elektrické autobusy jsou perspektivním směrem ekologické MHD značně přesahujícím svým významem a potenciálními přínosy odvětví dopravy.

• Dávno neplatí zažité mýty o „prakticky nepoužitelných“ elektrobusech, „laboratorních“ palivočlánkových autobusech, „nespolehlivých“ diesel-hybridních autobusech nebo „omezených“ trolejbusech. Technologie elektrických autobusů, jejich pohonů a dobíjecí (či plnicí) infrastruktury se rychle vyvíjejí a na každý problém je řešení, například v podobě průběžného dobíjení elektrobusů nebo energetických zásobníků u trolejbusů.

Číst dál: Elektrobusům musí pomoci k cestě na výsluní veřejné zdroje

Dopravní podnik Karlovy Vary vyřadil první Citybusy

Ve středu 9. října 2013 brány garáží karlovarského Dopravního podniku naposled opustily dva vozy typu Karosa - Renault Citybus 12 M, a to ev. č. 359 ( r.v.1999 ) a ev. č. 365 ( r.v.2000). V Karlových Varech byl již jejich osud naplněn a nyní zamířily k novému majiteli.

359 - KVL 70-...
365 - KVL 95-...
365 - KVL 95-...
 

Vyřazené vozy Karosa - Renault Citybus 12 M (ev. č. 359 a 365)

První z nich – vůz ev. č. 359 (RZ: KVL 70-14) – byl pořízen na přelomu let 1999 a 2000 a jednalo se o prvního zástupce těchto vozů v DP. První jízdu po linkách MHD si odbyl na začátku ledna 2000 a naposledy do karlovarských ulic s cestujícími se vydal na noční linku 52 z pondělí 7. na úterý 8. října. 

Druhý autobus ev. č. 365 (RZ: KVL 95-86) zasáhl poprvé do provozu v prosinci roku 2000 a éru v Karlových Varech zakončil na konci srpna 2013, kdy byl odstaven z provozu.

Oba vozy byly ke konci svého provozu používány jako záloha a jak bylo zmíněno, 9. října se vydaly z Karlových Varů k novému majiteli (pravděpodobně do bazaru v Bohumíně). V DP Karlovy Vary tak aktuálně jezdí ještě 11 vozů Citybus (z toho 4 kusy typu Karosa – Renault Citybus a 7 kusů Irisbus Citybus).

Před 40 lety přijely poprvé do Prahy sovětské soupravy metra Ečs

Ve středu 16. října oslaví sovětské soupravy Ečs 40 let v pražském metru. Aktivní služba souprav skončila po 24 letech v roce 1997. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) si však jednu provozuschopnou soupravu se třemi vozy zanechal. Tento zrenovovaný vlak je často využíván během oslav historických výročí provozu metra a nedávno si zahrál i v historickém filmu Child 44 pod vedením Ridleyho Scotta.  

Číst dál: Před 40 lety přijely poprvé do Prahy sovětské soupravy metra Ečs

Po Trojském mostě projela poslední tramvaj – po 32 letech se tak most loučí

V pondělí 7. října byl ukončen provoz tramvají na Trojském mostě mezi Holešovicemi a Trojou, tzv. Rámusáku. Od stejného data bude pro cestující zavedena náhradní autobusová doprava X17 a dojde ke změnám tramvajových linek. Výluka potrvá přibližně do dubna 2014. Po jejím skončení začnou tramvaje jezdit po novém Trojském mostě.

Tramvajový most v Troji, Pražany přezdívaný „Rámusák“, má charakter dlouhodobého provizoria a sloužil tramvajovému provozu od počátku 80. let minulého století. Jeho historie nyní končí a zapíše se tak významně do historie pražské tramvajové dopravy.

„Tento provizorní tramvajový most sloužil dobře a dlouho – 32 let, což je jistě déle, než předpokládali projektanti, a prokázal tak kvalitu a spolehlivost vojenských mostních konstrukcí. Most bude nahrazen novým Trojským mostem s definitivní tramvajovou tratí,“ řekl pražský radní pro dopravu Jiří Pařízek.

Číst dál: Po Trojském mostě projela poslední tramvaj – po 32 letech se tak most loučí

Druhý Iveco Crossway LE 10.8 M LINE ve vozovém parku ČSAD Frýdek-Místek a.s. vyjel na pravidelné linky

V pondělí 14.října 2013 vyjel na pravidelné linky zajišťované ČSAD Frýdek-Místek a.s. nový vůz Iveco Crossway LE 10.8 M LINE RZ: 8T4 6487. Jedná se o druhý vůz tohoto typu ve vozovém parku frýdeckomísteckého dopravce. První krátký nízkopodlažní Crossway 7T7 9773 obohatil vozový park v lednu letošního roku.

Iveco Crossway LE 10.8M LINE je model meziměstského, dvoudveřového, částečně nízkopodlažního autobusu, který v rámci koncernu Irisbus vyrábí od podzimu roku 2011 společnost Iveco Czech Republic ve Vysokém Mýtě (dříve Karosa).

Konstrukce vozu vychází plně z dvanáctimetrové verze autobusu. Došlo u něj ovšem ke zkrácení rozvoru mezi nápravami. Ten činí pouze 4825 mm oproti původním 6030 mm. Zkrátila se tak přední nízkopodlažní část autobusu. Přední i zadní převis zůstal stejný jako u varianty 12m. (2673 mm vpředu a 3292 mm vzadu). Délka autobusu je 10790 mm, šířka 2550 mm, výška 3052 mm. Nástupní hladina dosahuje u prvních dveří 320 mm a 330 mm u druhých. Přední dveře jsou jednokřídlé (šířka 650 mm), druhé dvoukřídlé (1200 mm). Autobus pojme 37 sedících a až 39 stojících cestujících. Výklopná plošina pro vozíčkáře se nachází u druhých dveří, naproti nim je pak místo vyhrazené pro invalidní vozík nebo dětský kočárek.

592 - 8T4 648...
592 - 8T4 648...
592 - 8T4 648...
592 - 8T4 648...

Nový vůz Iveco Crossway LE 10.8 M RZ: 8T4 6487

Číst dál: Druhý Iveco Crossway LE 10.8 M LINE ve vozovém parku ČSAD Frýdek-Místek a.s. vyjel na pravidelné...

Výběr dopravce

Nové fotografie

červenec 2025
Po 7142128
Út18152229
St29162330
Čt310172431
4111825 
So5121926 
Ne6132027 
Jste zde: