Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Zapůjčený hybridní autobus Volvo obohatil kroměřížskou MHD nastálo

kromerizske technicke sluzbyV lednu 2021 bylo v Kroměříži vypsáno výběrové řízení na dodání jednoho hybridního autobusu se stářím nejvýše 5 let. Výběrové řízení vyhrála společnost Volvo Group Czech Republic s vozem Volvo 7900 LH, který byl již v Kroměříži zapůjčen po dobu pěti měsíců (namísto původně plánovaného měsíce). Nákup vozidla byl plně hrazen Kroměřížskými technickými službami (dále KTS) a městem, tak jako před lety nákup autobusů Urbanway na zemní plyn.

2021 03 16@@4SZ 3292@Kroměříž, Hulínská
Nejnovější přírustek ve vozovém parku KTS je vůz Volvo 7900 LH, který byl vyfotografován v ulici Hulínská.

Číst dál: Zapůjčený hybridní autobus Volvo obohatil kroměřížskou MHD nastálo

Zajímavosti ve vypravenosti vozidel na brněnské linky MHD

dpmbPrávě se chystáte přečíst velice zajímavý článek, týkající se vypravování vozidel z vozového parku brněnského Dopravního podniku (dále jen DPMB) na linky brněnské MHD. Většina z Vás ví, jaké typy tramvají, trolejbusů a autobusů jezdí na jakých linkách. Běžné vypravování vozidel je závislé na kapacitě vozidel (jsou linky kde je potřeba standardní vozidlo, na jiných zase kapacitnější), na rozřazení vozidel do vozoven a jaké linky jezdí z jaké vozovny (jedna určitá linka patří pod nějakou vozovnu, a každá vozovna má určité typy vozidel), a také například na typu konečné zastávky určité linky - jsou tramvajové linky ukončené úvratí, tak zde musí jezdit obousměrné tramvaje, jsou linky, kde musí z důvodu průjezdnosti jezdit například jen minibusy (linka č. x55) nebo sem nesmí kloubová vozidla (linka č. 52 Žebětín Ríšova).

Málokdo ovšem ví, že existuje spousta výjimek a speciálních vypravení, která mají jiný - zajímavý původ. A s těmito se právě v tomto článku seznámíme.

2021 02 04@7522@2BA 3977@Ondráčkova
Povinná minibusová výluková linka č. x55 v ulici Ondráčkově, vůz Dekstra Bus LF 38 ev. č. 7522.

Číst dál: Zajímavosti ve vypravenosti vozidel na brněnské linky MHD

Do Prahy byla završena dodávka vozů SOR CITY NB z Libchav

DPP2Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) si dne 19. března 2021 od společnosti SOR Libchavy převzal poslední autobus SOR CITY NB 12 s výrobním číslem 1000, který je současně posledním dodaným vozidlem typové řady SOR NB. Končí tak jedna etapa modernizace autobusové flotily DPP, která probíhala v uplynulých necelých čtyřech letech, v níž hlavní roli hrála dieselová vozidla s emisní normou EURO VI a největší měrou se na ní podílely právě autobusy značky SOR. Díky tomu má DPP nejen nejmladší flotilu v novodobé historii s průměrným stářím autobusů 5,39 let, ale došlo také k jejímu výraznému sjednocení. V dalších letech se DPP bude při obnově vozového parku více zaměřovat na elektrobusy, trolejbusy, nebo hybridní autobusy v souladu s koncepcí využití alternativních paliv.

SOR CITY NB 12 1000 kus (2)
Křest 1000. vyrobeného autobusu SOR CITY NB 12.

Číst dál: Do Prahy byla završena dodávka vozů SOR CITY NB z Libchav

Konec provozu tramvají Astra v Plzni

PMDPPlzeňské městské dopravní podniky (PMDP) dne 18. března 2021 naposledy do provozu vypravily tramvaje typu LTM 10.08, známé pod názvem ASTRA. Tyto první vozy s bezbariérovým přístupem Plzeňanům sloužily téměř čtvrt století. Jedna z tramvají v Plzni zůstane a zařadí se do flotily historických vozů.

První vůz ASTRA bylo možné spatřit v Plzni v roce 1997 při zkušební jízdě. Jednalo se o první moderní tramvaj s asynchronními trakčními motory na střídavý proud (odtud právě název ASTRA=ASynchronní TRAmvaj). Tramvaj byla také prvním částečně nízkopodlažním vozem s bezbariérovým přístupem a s výsuvnou plošinou, která usnadňovala nástup invalidům na vozíku či maminkám s kočárky.

2009 06 14@305@@Bolevec (1)
Ilustrační fotografie: Tramvaje Škoda LTM 10.08 (Astra) jsou již v plzeňských ulicích minulostí. Na fotografii můžete vidět vůz ev. č. 305.

Číst dál: Konec provozu tramvají Astra v Plzni

Omezení dopravy v Moravskoslezském kraji kvůli novému infekčnímu onemocnění COVID-19

Od 1. března 2021 je povinost v prostředcích hromadné dopravy mít zakrytá ústa a nos pomocí respirátoru FFP2 nebo vyšší.

Omezení v dopravě platné od 1. září 2020
Ministerstvo zdravotnictví České republiky opětovně zavedlo od 1.  září 2020 k opětovnému zavedení povinnost chránit si nos a ústa ochrannými prostředky (rouškou) ve všech prostředcích veřejné hromadné dopravy, a to na území celé České republiky.

Omezení v dopravě platné od 14. srpna 2020
Z důvodu zhoršené epidemiologické situaci byla v Moravskoslezském kraji dne 14. srpna 2020 znovuobnovena povinost v dopravních prostředcích chránit si nos a ústa ochrannými prostředky (rouškou). Tato povinost platí v okresech Ostrava-město, Opava, Nový Jičín a Karviná.

Omezení v dopravě platné od 1. července 2020
S účinností od 1. července 2020 je celorepublikově ukončena povinnost nošení roušek a jiných ochranných pomůcek, které kryjí nos a ústa v prostředcích veřejné dopravy. 

Ovšem nastávají výjimky a to Moravskoslezský kraj – přesněji okresy Karviná a Frýdek-Místek. V těchto okresech je zhoršená epidemiologická situace. V těchto okresech platí přísnější bezpečnostní opatření například restaurace zavírají dříve, nebo také je v dopravních prostředcích veřejné dopravy stále povinnost nosit roušku nebo jiného prostředku, který zakryje nos a ústa. Povinnost nošení roušek se týká několika linek Dopravního podniku Ostrava, které zajíždějí do těchto zmíněných okresů. Jedná se o linky č. 23, 29, 30, 39, 71, 81 a trolejbusovou linku č. 101. Ochranné prostředky (roušky) je povinnost si nasadit na zmíněných linkách na hranici zmíněných okresů (Karviná, Frýdek-Místek).

Číst dál: Omezení dopravy v Moravskoslezském kraji kvůli novému infekčnímu onemocnění COVID-19

Výběr dopravce

Nové fotografie

říjen 2021
Po 4111825
Út 5121926
St 6132027
Čt 7142128
18152229
So29162330
Ne310172431
Jste zde: