Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Je rozhodnuto - plynové autobusy dodá do Opavy libchavský SOR

mdpo nove

Městský dopravní podnik Opava (dále MDPO) vyhlásil na počátku ledna 2021 veřejnou zakázku s názvem "Dodávka autobusů městské hromadné přepravy osob s pohonem CNG v roce 2021", celkem pět nových plynových autobusů mělo obnovit část vozového parku v závěru letošního roku.

Jaké parametry byly v zadávací dokumentaci požadovány? Délka 11,5 až 12,5 metru, šířka 2,50 až 2,55 m s pohonem na CNG, s trojicí dvoukřídlých dveří o minimální šířce 1190 mm, šířkou uličky mezi předními podběhy min. 800 mm, minimální kapacitou 80 osob s nejméně 32 místy k sezení (max. 2 sklopná), výkonem motoru min. 210 kW a objemem max. 8 000 cm3, celovozovou klimatizací a 15letou životností.

SOR NSG 12
Vizualizace SOR NSG 12 pro MDPO. Autor: Jiří Tvrdoň

Číst dál: Je rozhodnuto - plynové autobusy dodá do Opavy libchavský SOR

Zapůjčený hybridní autobus Volvo obohatil kroměřížskou MHD nastálo

kromerizske technicke sluzbyV lednu 2021 bylo v Kroměříži vypsáno výběrové řízení na dodání jednoho hybridního autobusu se stářím nejvýše 5 let. Výběrové řízení vyhrála společnost Volvo Group Czech Republic s vozem Volvo 7900 LH, který byl již v Kroměříži zapůjčen po dobu pěti měsíců (namísto původně plánovaného měsíce). Nákup vozidla byl plně hrazen Kroměřížskými technickými službami (dále KTS) a městem, tak jako před lety nákup autobusů Urbanway na zemní plyn.

2021 03 16@@4SZ 3292@Kroměříž, Hulínská
Nejnovější přírustek ve vozovém parku KTS je vůz Volvo 7900 LH, který byl vyfotografován v ulici Hulínská.

Číst dál: Zapůjčený hybridní autobus Volvo obohatil kroměřížskou MHD nastálo

Zajímavosti ve vypravenosti vozidel na brněnské linky MHD

dpmbPrávě se chystáte přečíst velice zajímavý článek, týkající se vypravování vozidel z vozového parku brněnského Dopravního podniku (dále jen DPMB) na linky brněnské MHD. Většina z Vás ví, jaké typy tramvají, trolejbusů a autobusů jezdí na jakých linkách. Běžné vypravování vozidel je závislé na kapacitě vozidel (jsou linky kde je potřeba standardní vozidlo, na jiných zase kapacitnější), na rozřazení vozidel do vozoven a jaké linky jezdí z jaké vozovny (jedna určitá linka patří pod nějakou vozovnu, a každá vozovna má určité typy vozidel), a také například na typu konečné zastávky určité linky - jsou tramvajové linky ukončené úvratí, tak zde musí jezdit obousměrné tramvaje, jsou linky, kde musí z důvodu průjezdnosti jezdit například jen minibusy (linka č. x55) nebo sem nesmí kloubová vozidla (linka č. 52 Žebětín Ríšova).

Málokdo ovšem ví, že existuje spousta výjimek a speciálních vypravení, která mají jiný - zajímavý původ. A s těmito se právě v tomto článku seznámíme.

2021 02 04@7522@2BA 3977@Ondráčkova
Povinná minibusová výluková linka č. x55 v ulici Ondráčkově, vůz Dekstra Bus LF 38 ev. č. 7522.

Číst dál: Zajímavosti ve vypravenosti vozidel na brněnské linky MHD

Do Prahy byla završena dodávka vozů SOR CITY NB z Libchav

DPP2Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) si dne 19. března 2021 od společnosti SOR Libchavy převzal poslední autobus SOR CITY NB 12 s výrobním číslem 1000, který je současně posledním dodaným vozidlem typové řady SOR NB. Končí tak jedna etapa modernizace autobusové flotily DPP, která probíhala v uplynulých necelých čtyřech letech, v níž hlavní roli hrála dieselová vozidla s emisní normou EURO VI a největší měrou se na ní podílely právě autobusy značky SOR. Díky tomu má DPP nejen nejmladší flotilu v novodobé historii s průměrným stářím autobusů 5,39 let, ale došlo také k jejímu výraznému sjednocení. V dalších letech se DPP bude při obnově vozového parku více zaměřovat na elektrobusy, trolejbusy, nebo hybridní autobusy v souladu s koncepcí využití alternativních paliv.

SOR CITY NB 12 1000 kus (2)
Křest 1000. vyrobeného autobusu SOR CITY NB 12.

Číst dál: Do Prahy byla završena dodávka vozů SOR CITY NB z Libchav

Konec provozu tramvají Astra v Plzni

PMDPPlzeňské městské dopravní podniky (PMDP) dne 18. března 2021 naposledy do provozu vypravily tramvaje typu LTM 10.08, známé pod názvem ASTRA. Tyto první vozy s bezbariérovým přístupem Plzeňanům sloužily téměř čtvrt století. Jedna z tramvají v Plzni zůstane a zařadí se do flotily historických vozů.

První vůz ASTRA bylo možné spatřit v Plzni v roce 1997 při zkušební jízdě. Jednalo se o první moderní tramvaj s asynchronními trakčními motory na střídavý proud (odtud právě název ASTRA=ASynchronní TRAmvaj). Tramvaj byla také prvním částečně nízkopodlažním vozem s bezbariérovým přístupem a s výsuvnou plošinou, která usnadňovala nástup invalidům na vozíku či maminkám s kočárky.

2009 06 14@305@@Bolevec (1)
Ilustrační fotografie: Tramvaje Škoda LTM 10.08 (Astra) jsou již v plzeňských ulicích minulostí. Na fotografii můžete vidět vůz ev. č. 305.

Číst dál: Konec provozu tramvají Astra v Plzni

Výběr dopravce

Nové fotografie

listopad 2021
Po18152229
Út29162330
St3101724 
Čt4111825 
5121926 
So6132027 
Ne7142128 
Jste zde: