Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Ekova Electric informuje

V minulých informacích jsme vám přinesli zmínku o opravě historického vlečného vozu ev. č. 218. Tento vůz vyrobený Královopolskou strojírnou v Brně v roce 1951 sloužil po ukončení provozu na trati do Hlučína jako sklad ve vozovně na Křivé ulici, dokud nebylo rozhodnuto o jeho zařazení do sbírky historických vozidel. V roce 1993 byly zahájeny práce na jeho opravě k blížícím se oslavám významných výročí ostravské MHD, avšak pro velkou náročnost se práce nepodařilo realizovat včas a oprava byla zastavena. Myšlenka opravy byla s ohledem na nedostatek provozních vlečných vozů ve sbírce DPO před několika lety opět oživena a již silami Ekovy Eletric byly ze značně štíhlého rozpočtu provedeny drobné práce na karoserii a poměrně náročná oprava pojezdu. Vzhledem k tomu, že se pro tento rok podařilo zajistit určitý objem finančních prostředků, probíhají v současné době další práce na opravě karoserie vozu. Protože v roce 2014 Ostravu opět čekají kulatá výročí, a Dopravnímu podniku Ostrava a.s. se daří (alespoň prozatím) najít prostředky pro nezbytné opravy, vyčleňuje Ekova potřebné kapacity k tomu, aby byla oprava vozu dokončena a vůz se mohl představit veřejnosti ve stavu přiměřeně odpovídajícím počátečnímu období svého provozního nasazení. O průběhu oprav budeme čtenáře postupně informovat.

Číst dál: Ekova Electric informuje

První autobus s celovozovou klimatizací u DPO

Dopravní podnik Ostrava zařadil na počátku října 2013 do svého vozového parku nový autobus Irisbus Citelis 12 M, který byl dodán jako náhrada za požárem zničený vůz stejného typu (ev. č. 7015). Nový Citelis obdržel (ev. č. 7027) a RZ: 8T9 3568 a je zařazen pod porubskou provozovnu. Od středy 9. října 2013, kdy byl poprvé nasazen do provozu, jej můžeme vídat na kurzu 34/1, kde nahradil vůz Irisbus Citelis 12 M (ev. č. 7025). Nový autobus je jako první a prozatím také jediný v DP Ostrava vybaven celovozovou klimatizací pro cestující. Standardně by DPO takovouto klimatizaci neobjednal, jelikož však byl vůz původně určen pro řeckého dopravce, byl dodán ve výbavě odpovídající řeckým požadavkům. 

Oproti starším ostravským Citelisům má tento několik novinek – kromě již zmíněné klimatizace se jedná o vyvedení výfuku vozidla na střechu, kabina řidiče je vybavena typem palubní desky dodávané spíše pro západo - či jihoevropské trhy a rovněž je jiné i řidičovo sedadlo. Také sedadla v salonu pro cestující jsou odlišná od ostatních v Ostravě používaných (modrý plast s textilním potahem), dále se liší barva podlahové krytiny i přídržných tyčí a prostor dveří je monitorován kamerovým systémem s napojením na LCD monitor v kabině řidiče.

7027 - 8T9 35...
7027 - 8T9 35...
7027 - 8T9 35...
7027 - 8T9 35...

Nový Irisbus Citelis 12 M (ev. č. 7027)

Další fotografie tohoto vozidla

 

PROBO BUS otevřel brány veřejnosti

Dne 5. října 2013 od 9 do 14 hodin zpřístupnila svůj areál společnost PROBO BUS a.s., sídlící v Králově Dvoře. Návštěvníci mohli vidět slavnostní přestřižení pásky u nově dodaných autobusů pro rok 2013, ocenění řidičů profesionálů, ukázku Policie ČR, zásah integrovaného záchranného systému a Hasičského záchranného sboru. Po celý den probíhaly prohlídky dílen, kde se vozidla opravují a také docházelo k ukázkám průjezdu vozidla myčkou. Na této akci nemohla chybět ani historická vozidla, a to v podobě vozů Škoda 706 RTO LUX, Ikarus 280 (vlastník PROBO BUS a.s.) a také Robur LO 2500.

5.10.2013 - H...
5.10.2013 - H...
5.10.2013 - O...
5.10.2013 - 1...
5.10.2013 - 1...
5.10.2013 - B...
5.10.2013 - G...
5.10.2013 - 1...

Fotografie č. 1 a 2 - Historie a současnost MHD Beroun
Fotografie č. 3 - Ocenění řidičů profesionálů
Fotografie č. 4 - Historický autobus Robur LO 2500
Fotografie č. 5 - Historický autobus Škoda 706 RTO LUX
Fotografie č. 6 - Historický autobus Ikarus 280
Fotografie č. 7 - Současné vozy společnosti PROBO BUS
Fotografie č. 8 - Mercedes - Benz Conecto -MHD Beroun 

Další fotografie z DOD PROBO BUS a.s.

Královéhradecká MHD oslavila pětaosmdesátiny

V sobotu 5. října 2013 si Dopravní podnik města Hradec Králové, a.s. připomněl 85 let místní MHD, a to akcí pro širokou veřejnost, v rámci níž byl zpřístupněn jednak areál DP v Pouchovské ulici, ale rovněž i dispečerské pracoviště na terminálu hromadné dopravy (tzv. kouli).

173 - 4E8 938...
236 - 5H3 723...
08 - 5.10.201...
17 - 5.10.201...

Vystavovaná vozidla DPmHK a.s.

Mezi těmito dvěma místy byli návštěvníci přepravováni zdarma zvláštní linkou označenou číslem 85, na níž byly nasazeny historické autobusy Karosa B 732.1654, Škoda 706 RTO LUX (zapůjčil Anvi Trade s.r.o.), Škoda 706 MTZ a historický trolejbus Škoda 9 Tr HT28 (zapůjčil sousední Dopravní podnik města Pardubic a.s.). Linka jezdila v čtvrthodinovém intervalu a byl o ní z řad veřejnosti velký zájem.

AX 38-60 - 5....
202 - HKA 75-...
28 - 1E0 3112...
358 - 5.10.20...

Historické autobusy a trolejbus na speciální lince č. 85

Číst dál: Královéhradecká MHD oslavila pětaosmdesátiny

Využítí zemního plynu v dopravě nadále stoupá, CNG autobusů jezdí o 12 % více než loni

daily-cng logo-6dc4d7Na světě jezdí celkem 17,73 milionů vozidel na stlačený zemní plyn (CNG). Oproti loňskému roku je to nárůst přes 9 procent. Nejvíce narostl počet CNG autobusů, a to o skoro 12 procent. Na světě tak jezdí už 781 396 autobusů na zemní plyn. Za poslední rok také přibylo 1 135 CNG stanic a celkově jich na světě je již 22 162. Dalších 1 787 stanic je v plánu výstavby.

„V Evropě jezdí dnes 1,848 milionů CNG vozidel, což je v meziročním srovnání nárůst o 7 procent,“ říká Zdeněk Prokopec, předseda představenstva Asociace NGV. „V Evropě jezdí také 278 503 CNG autobusů, jejich počet se za rok zvýšil o 191,“ dodává Prokopec.

Číst dál: Využítí zemního plynu v dopravě nadále stoupá, CNG autobusů jezdí o 12 % více než loni

Výběr dopravce

Nové fotografie

duben 2024
Po18152229
Út29162330
St3101724 
Čt4111825 
5121926 
So6132027 
Ne7142128 
Jste zde: