Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Ekova Electric informuje

ekova-logoPlánovaná údržba kolejových vozidel DPO je i v letošním roce rozdělená na střední (SP), velké (VP) a mimořádné opravy. Za první čtyři měsíce letošního roku bylo přijato, nebo již bylo provedeno 6 VP a 26 SP z celkového plánovaného počtu 18 VP a 73 SP. Mimořádné opravy, které jsou nedílnou součásti tzv. neplánované údržby vozidel, provádí EE vždy v procesu schválení zástupců provozoven.

V letošním roce bude provedena modernizace 12 ks vozidel řady T3 na Vario LF. Novinkou v technologiích používaných při modernizacích těchto tramvají je systém počítání cestujících EYEONE smart XT německé firmy MG Industrie Elektronik GmbH. Systém založený na bázi stereokamer umístěných nad každými dveřmi vozidla vytváří trojrozměrný obraz nastupujících a vystupujících cestujících. Pomocí trojrozměrného skenování je každá osoba s vysokou spolehlivostí detekována. Načtená data jsou uchovávána v otřesuvzdorném počítači (B2host), odkud je lze vyčíst manuálně nebo pomocí dálkového přenosu. Na základě takto získaných dat lze přesně zjistit, kolik cestujících na dané zastávce nastoupilo nebo vystoupilo, a tak efektivně plánovat intervaly mezi jednotlivými spoji či kapacity vozidel.

Modernizace 79 kusů tříčlánkových vozidel typu M31, kterou provádí EE již třetím rokem pro švédského konečného zákazníka Göteborgs Spårvãgar, se přehoupla přes polovinu. V letošním roce takto projde modernizací celkem dalších 15 vozidel.

Údržbu a modernizaci vozidel DPO doplňuje k plnému kapacitnímu využití výrobních prostor EE dále výroba tříčlánkových vozidel typu TRIO pro konečného zákazníka Seattle, které si objednal náš partner Inekon General. Výroba, jež byla zahájena již v loňském roce, se dostává do konečné fáze. Po vyrobení hrubé stavby bylo provedeno dokončení hrubé stavby včetně povrchové úpravy a následně byla zahájena konečná montáž vozidel. Ze sedmi takto připravených skeletů, se budou v EE kompletovat celkem čtyři kusy, další tři kusy budou transportovány k cílovému zákazníkovi v rozpracovaném stavu.

Zdroj: Ekova Electric

Nová CNG plnicí stanice ve Zlíně

cpsPraha (29. května 2014) – V České republice dnes funguje již 53 veřejných plnicích stanic na stlačený zemní plyn (CNG) a jejich počet se neustále zvyšuje. Dnes otevřela společnost E.ON stanici CNG ve Zlíně – na čerpací stanici zlínského MAKRA – Třída 3. května, č.p. 119. Tato stanice tak nabídne klasický zákaznický standard jako při tankování benzinu či nafty a bude otevřena jak pro osobní, tak pro nákladní vozy (koncovka NGV1) a umožňuje i platbu kartou CCS.

„V roce 2007 jezdilo ve světě 5,3 milionu CNG vozidel, v roce 2010 pak 11 milionů a na konci roku 2014 už 20 milionů CNG vozidel, to je dvojnásobný nárůst každé tři až 4 roky. Podobný skokový nárůst je nyní i u nás a tomu se nyní chystáme rychle přizpůsobit počet plnicích stanic,“ říká Jiří Šimek, místopředseda Rady Českého plynárenského svazu (ČPS).

„Lavinu zájmu o CNG spustilo i uvedení nového vozu Škoda Octavia G-TEC s pohonem na CNG, ale rozvoj CNG tlačí také poptávka po ekologických vozech a plnění přísných emisních limitů,“ uvádí Jan Ruml, výkonný ředitel ČPS.

Na stlačený zemní plyn (CNG) u nás jezdí už více než 7 tisíc vozů, což je o dva tisíce více než před rokem. Např. Škoda Auto prodala od roku 2012 celkem 1900 vozů na zemní plyn, z toho 1300 jen v loňském roce.To je 0,14 procenta z celkového loňského prodeje. Škoda Octavia G-TEC (CNG) se začne prodávat na začátku června a společnost počítá s tím, želetos by se jich mělo prodat asi 500. V příštím roce očekávají prodej asi 1000vozů vozu Octavia G-TEC (CNG).

Číst dál: Nová CNG plnicí stanice ve Zlíně

Moderní autobusy Arriva Praha jezdí na Příbramsku za podpory evropských peněz

barevne logo ROParriva-male
Společnost Arriva Praha (dříve Veolia Transport Praha) pořídila v rozmezí let 2012 až 2014 s přispěním evropské dotace ROP Střední Čechy v rámci projektu modernizace vozového parku „Moderní autobusy společnosti VEOLIA TRANSPORT“ celkem 17 částečně nízkopodlažních autobusů v celkové hodnotě 65,898 milionů korun, výše dotace projektu dle smlouvy je 40 % z této částky (26 359 000 korun). Do provozu byly postupně uvedeny částečně nízkopodlažní vozidla SOR typů CN 10.5 (3 autobusy) a CN 12 (14 autobusů). Vozidla byla předána dopravci v několika dodávkách, poslední z nich se uskutečnila letos v dubnu (4 autobusy SOR CN 12). Všechny autobusy pořídil dopravce již v novém korporátním designu společnosti Arriva.

3AX 7862 - 27...
27.5.2014 - I...
27.5.2014 - Z...
27.5.2014 - Č...

Slavnostní předání nových autobusů se uskutečnilo 27.5.2014 na autobusovém nádraží v Příbrami

Číst dál: Moderní autobusy Arriva Praha jezdí na Příbramsku za podpory evropských peněz

Šestá Fotograficzna Majówka firmy Solaris

Dne 24. května 2014 se za krásného slunečného počasí konal již 6. ročník setkání fanoušků autobusů Solaris, Fotograficzna Majówka tentokrát v polské Toruni. Zúčastnilo se jí 107 příznivců tohoto autobusového výrobce, což je nový rekord této akce, z toho čtveřice jich byla z České republiky. Sraz byl v 11 hodin u vlakového nádraží Toruň – město, kde po úvodním přivítání účastníků celá akce odstartovala. Fanoušky převážely do jednotlivých „fotomíst“ 2 autobusy Solaris zdejšího dopravce Miejski Zakład Komunikacji w Toruniu Sp. z o.o.. První byl dieselový model Urbino 12, ev. č. 588, tím druhým bylo plynové Urbino 12, ev. č. 560, oba vozy patřily do III. generace. 

560 - CT 3467...
560 - CT 3467...
588 - CT 1453...
588 - CT 1453...

Fotografie č. 1. a 2.: Autobus Solaris Urbino 12 CNG (ev. č. 560), dopravce MZK w Toruniu Sp. z o.o., který sloužil pro převoz na trase Majówky.
Fotografie č. 3. a 4.: Autobus Solaris Urbino 12 (ev. č. 588), dopravce MZK w Toruniu Sp. z o.o., který sloužil pro převoz na trase Majówky.

Číst dál: Šestá Fotograficzna Majówka firmy Solaris

Český plynárenský svaz informuje

Budoucnost CNG vozidel

cpsPraha (21. května 2014) - Nejvíce vozidel na CNG přibývá v oblasti kamionové dopravy, dodávek a autobusů, protože pro firmy to znamená velké úspory a doba návratnosti investic je velmi krátká. Podle poslední zprávy Navigant Research z dubna 2014 by mělo jezdit do roku 2022 jen nákladních vozů a autobusů na CNG až 3,7 milionu. Do roku 2020 by pak celkově auta na zemní plyn měla mít podíl 9 procent ze všech vozidel na světě a podle těchto odhadů pak bude CNG třetím nejoblíbenějším palivem po benzínu a naftě.

V roce 2007 jezdilo ve světě 5,3 milionu CNG vozidel, v roce 2010 pak 11 milionů a na konci roku 2014 už 20 milionů CNG vozidel, to je dvojnásobný nárůst každé tři až 4 roky. Ročně se prodá ve světě asi 2,3 miliony CNG vozidel a toto číslo každým rokem narůstá, v roce 2023 by to mělo být ročně dokonce 3,5 milionu.

V ČR je dnes již více než 7 tisíc CNG vozidel, poslední meziroční nárůst byl více než 2 tisíce vozidel. Největší vozové parky organizací v ČR, tzv. fleety, mají už 500-700 CNG vozidel.

Na trhu je dnes asi 35 typů osobních sériově vyráběných vozidel, s dodávkami, nákladními vozy a autobusy celkem 65 typů.

Číst dál: Český plynárenský svaz informuje

Výběr dopravce

Nové fotografie

duben 2024
Po18152229
Út29162330
St3101724 
Čt4111825 
5121926 
So6132027 
Ne7142128 
Jste zde: