Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Již téměř 2000 občanů je pro Zelený Havířov

3csad nove

Do společné kampaně dopravní skupiny 3CSAD a magistrátu města Havířov propagující hromadnou dopravu ve městě se za prvních 14 dní po spuštění zapojilo 1937 lidí.

Z celkové návštěvnosti 23874 návštěvníků webu www.zelenyhavirov.cz za poslední dva týdny vyplývá, že do kampaně se aktivně registroval každý 12 návštěvník, což považujeme za velký úspěch.

2014-01-03@@8T5 0567@Město, nemocniceMomentálně se občané Havířova mohou s kampaní setkat na celkem 11 velkoplošných polepech autobusů, které obsluhují městskou hromadnou dopravu v centru Havířova. Kolemjdoucí pak mohou výzvu kampaně zaregistrovat na více než 31 plakátovacích plochách ve městě.

Tento týden budou občanům k dispozici letáky a brožury v informačním centru, na autobusovém stanovišti a dalších veřejných místech. Nové informační letáky Zeleného Havířova se také objeví přímo v autobusech.

Již nyní je velice pravděpodobné, že 6 měsíční kampaň předčí celkový odhadovaný dosah oslovených a zapojených občanů. Jsme rádi, že otázka ekologie a zodpovědného přístupu ke svému okolí je pro občany Havířova zajímavá.

Zdroj: Tisková zpráva Dopravní skupiny 3ČSAD

Půlmaraton odstartoval sprint změn v Ústí nad Labem

V sobotu 14. září 2014 byla v Ústí nad Labem razantně omezena městská hromadná doprava a dokonce po celý den nevyjely trolejbusy. Příčinou objízdných tras a zkrácení linek byl Ústecký 1/2maraton konající se zde už potřetí. Jeho trasa uzavřela skoro celé centrum města a v určitých časech i další úseky důležité pro dopravu. Pro MHD to znamenalo zrušení zastávek Divadlo, Revoluční, Mírové náměstí, Malá Hradební, Hlavní nádraží, ZPA a Krajský soud, dále omezení provozu v některých zastávkách (Hraničář, Hilarova), ale paradoxně i posílení v jiných místech. Pro obsluhu centra byla zřízena zastávka Uhlozbyt.

Zkráceny byly linky č. 3, 11, 52 ve směru Mírové náměstí/Hlavní nádraží pouze do zastávky Hraničář. Ve směru Revoluční byly předčasně ukončeny linky č. 13, 19 v zastávce Uhlozbyt, kam byly odkloněny i spoje linek č. 1, 4, 6 a 12 ze zastávky Divadlo. Největší změnu zažili cestující z Dobětic, neboť linka č. 54 byla rozdělena na dvě části. První polovina jela v úseku Všebořice – Hraničář, druhá vedla z Dobětic k Uhlozbytu.

Číst dál: Půlmaraton odstartoval sprint změn v Ústí nad Labem

Euro 6 v DP Karlovy Vary

Dopravní podnik Karlovy Vary obnovuje svůj vozový park a tak v polovině září vyjel na meziměstské linky nový Iveco Crossway 12 M LINE. Vůz obdržel evidenční číslo 147 a registrační značku 3K7 4306. Vozidlo jako první u DP Karlovy Vary splňuje normu EURO 6. Dále je vůz vybaven vybaven klimatizací salónu cestujích.

147 - 3K7 430...
147 - 3K7 430...

Nový vůz Iveco Crossway 12 M LINE (ev. č. 147).

Pražský DP se rozloučil s Karosami B 731

V pátek dne 12. září 2014 se Dopravní podnik hl. m. Prahy oficiálně rozloučil s autobusy typu Karosa B 731 - městským autobusem se třemi dveřmi a automatickou převodovkou, vyznačujícím se typickými hranatými čely. Posledních pět provozních vozů ev. č. 7226, 7227, 7232, 7251 a 7252 dojezdilo na lince č. 158, spojující stanice metra Českomoravská a Letňany. Autobusy tohoto typu z produkce podniku Karosa Vysoké Mýto začaly brázdit ulice hlavního města již od počátku své výroby, tedy od roku 1982, přičemž poslední nové vozy, z nichž pocházelo i těchto posledních pět mohykánů, byly do vozového parku pražských autobusů zařazeny v roce 1995. Celkem pražský dopravní podnik provozoval v průběhu těchto 14 let 987 vozů tohoto typu. Od roku 1996 se pak v ulicích začaly objevovat Karosy inovované řady 900.

7227 - AU 76-...
7227 - AU 76-...
7227 - AU 76-...

Jeden z posledních pražských autobusů typu Karosa B 731 (ev. č. 7227), pauzující na konečné zastávce Českomoravská.

Číst dál: Pražský DP se rozloučil s Karosami B 731

Městský dopravní podnik Opava má nové trolejbusy

Po říjnovém požáru vozovny v Opavě-Kylešovicích, kde shořelo celkem sedm trolejbusů, řešil Městský dopravní podnik Opava a.s. (dále jen MDPO) složitou otázku s vypravováním vozů. Po první pomocné ruce ze stran dopravců Dopravní podnik Ostrava a.s. a TQM – holding s.r.o., kteří zapůjčili své autobusy, se MDPO dále vzpamatovával ze škod. Zbylá vozidla bylo třeba umýt, poněvadž byly zakouřené, a nasadit je urychleně do provozu. Po zprovoznění všech vozů byla vypravenost vozidel MDPO na hraně a ve vozovně nezůstávalo jako záloha prakticky nic.

Urychleně tedy MDPO vypsal výběrové řízení na dodávku nových nízkopodlažních trolejbusů, které byly podpořeny finančně Evropskou unií z programu ROP Moravskoslezsko. Vítězem se stala společnost ŠKODA ELECTRIC a.s. se svým nabízeným modelem Škoda 26 Tr Solaris. Zmiňme, že cestující v Opavě již tento typ trolejbusu znají. Místní dopravce již provozuje šest těchto vozidel označených evidenčními čísly 301 – 306.

Číst dál: Městský dopravní podnik Opava má nové trolejbusy

Výběr dopravce

Nové fotografie

prosinec 2025
Po18152229
Út29162330
St310172431
Čt4111825 
5121926 
So6132027 
Ne7142128 
Jste zde: