Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

DP Ostrava a nové tramvaje

dpoLetošním rokem končí možnost čerpání dotací ze Strukturálních fondů EU - konkrétně v oblasti severovýchodní Moravy a Slezska se jednalo o Regionální operační program Moravskoslezsko (období 2007 - 2013). V letech 2010 - 2013 čerpal ve větší míře dotace z ROPu i Dopravní podnik Ostrava a.s., kterému se s podporou evropských fondů  poradřilo výrazně obnovit vozový park všech trakcí.

Pro následující období však musí Dopravní podnik Ostrava a.s. obnovovat vozový park již bez podpory EU. Výběrové řízení na veřejnou zakázku modernizace tramvají vyhrála společnost Pragoimex a.s. Obsahem zakázky je modernizace 11 tramvají typu T3 na Vario LF a 3 vozů K2 na Vario LF2 v celkové hodnotě 286, 7 mil. Kč. 

Nové tramvaje Vario LFR.E budou označeny ev. č. 1358 - 1368, vozy Vario LF2R.E ev. č. 1402 - 1404. Změnou u vozů Vario LF2 bude nově využití technického průkazu původních vozů K2, u vozů Vario LF2 ev. č. 1401 a Vario LF2+ ev. č. 1411 šlo o novostavbu.

1357 - 4.2.20...

Poslední dodané Vario LFR.E (ev. č. 1357)

Zdroj: Věstník veřejných zakázek

Dopravci na severu Čech a v Havířově začali provozovat autobusy na bionaftu

LiberecNové paliva s označením bionafta se začíná rozmáhat mezi českými autobusovými dopravci. .Od 1. května letošního roku začal testovat zkušební provoz Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou a.s. (DPMLJ). Děje se tak prozatím na šesti autobusech MHD v libereckém provozu, jedná se o tři vozidla City Bus a tři vozidla SOR BN 12.

Dopravce spatřuje v bionaftě především vidinu dalších provozních úspor (nižší pořizovací cena) a v DPMLJ tímto prezentují i ekologický přístup vedení společnosti k provozování dopravy. Podle sdělení tamních techniků mají autobusy používající bionaftu tzv. nižší kouřivost.

326 - 17.11.2...
380 - 30.6.20...

Autobusy typu SOR BN 12 a Karosa-Renault (Irisbus) Citybus 12 M

Číst dál: Dopravci na severu Čech a v Havířově začali provozovat autobusy na bionaftu

Brány provozů společnosti Vítkovice Machinery Group se po roce opět otevřely veřejnosti

Stalo se již tradicí, že každoročně první květnový den se otevírají brány provozů strojírenského gigantu Vítkovice Machinery Group. Nejinak tomu bylo i letos.

Tak jako v letech minulých jezdilo tzv. Vítkovické metro s původně pražskými vozy 81-71 ( ev.č.2395 a 2501) na trase od lokomotivního depa do Dolní oblasti a zpět. Velký zájem vzbudila u veřejnosti nově otevřená interaktivní expozice U6 v IV. energetické ústředně, kde byl představen nový exponát Lokomotivní trenažér Žabotlam (452 013-6). 

Nyní Vám nabízíme fotoprůřez celou akcí, které sice letos počasí moc nepřálo, přesto doufáme, že se vám fotografie budou líbit.

1.5.2013 - DO...
1.5.2013 - DO...
1.5.2013 - DO...
1.5.2013 - DO...
1.5.2013 - DO...
1.5.2013 - DO...
1.5.2013 - DO...
1.5.2013 - DO...

DOD Vítkovice Machinery Group (1:5.2013)

Tramvajová vozovna Vokovice si připomíná 80. výročí

t3Ve středu 1. května uplyne 80 let od zahájení provozu tramvajové vozovny Vokovice. Ta byla při zahájení provozu 1. 5. 1933 označená za největší halu v Praze. Souběžně s oslavami nynějšího jubilea byla zahájena rekonstrukce vozovny. Zájemci z řad veřejnosti mohou navíc od 29. dubna do 31. května navštívit fotografickou výstavu ve stanici metra Dejvická, která přiblíží historii této vozovny.

„V těchto dnech byla ve vozovně zahájena rekonstrukce kolejiště v halách, na kterou naváže i přestavba napojení a zřízení objízdné koleje. Při svých osmdesátinách tak vozovna omládne,“ uvedl Milan Křístek, generální ředitel DPP.

V současné době je ve Vokovicích více než 150 tramvají, jedná se o novější modifikace tramvají T3, tedy T3SUCS, T3R.PV, T3R.PLF a T3R.P. Vozovna Vokovice je jednou ze sedmi dnes funkčních tramvajových vozoven, nachází se v pražské čtvrti Veleslavín u hranice s Libocí, západně od Vokovic naproti Vokovickému hřbitovu.

Číst dál: Tramvajová vozovna Vokovice si připomíná 80. výročí

Ostrava se dočkala první zastávky vídeňského typu

Síť ostravských tramvají se vedle modernizujícího se vozového parku může pochlubit další novinkou. V nástupní stanici Zábřeh byla vybudována zastávka vídeňského typu (neboli také vídeňská zastávka, zastávka se zvýšenou vozovkou či pojížděný mys). Jde o v Česku používaný název pro typ stavebního uspořádání tramvajové zastávky, v níž nástupiště je tvořeno úsekem vozovky zvýšeným zcela nebo téměř na úroveň chodníku.

Zastávka Zábř...
Zastávka Zábř...
Zastávka Zábř...
Zastávka Zábř...

První ostravská zastávka vídeňského typu - Zábřeh

Číst dál: Ostrava se dočkala první zastávky vídeňského typu

Výběr dopravce

Nové fotografie

září 2021
Po 6132027
Út 7142128
St18152229
Čt29162330
3101724 
So4111825 
Ne5121926 
Jste zde: