Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Rekonstrukce autobusového nádraží v Havířově

Dlouho plánovaná rekonstrukce autobusového nádraží v Havířově se stala skutečností. Stavební práce započaly v úterý 29. července 2014, kdy se celé staveniště oplotilo a byl stržen přístřešek nad 1. a 2. stanovištěm autobusů. Ve středu 30. července 2014 započali stavbaři demolici odjezdové haly tzv. rotundy. Rotunda byla vybudována v roce 1969 jako jedna z mnoha havířovských staveb v bruselském architektonickém stylu. K zemi půjde rovněž budova cestovní kanceláře ČSAD a přilehlé prodejní stánky. Všechny demoliční práce by měly být hotovy do poloviny srpna 2014.

30.7.2014 - R...
30.7.2014 - R...
30.7.2014 - R...
30.7.2014 - R...

Pohled na autobusové nádraží před demolicí 

30.7.2014 - R...
30.7.2014 - R...
30.7.2014 - R...
30.7.2014 - R...

Demolice rotundy na autobusovém nádraží v Havířově

Číst dál: Rekonstrukce autobusového nádraží v Havířově

Aktuálně z Dopravního podniku měst Mostu a Litvínova

MostLitvinov1. ledna 2015 byla v Mostě nasazena do provozu druhá částečně nízkopodlažní tramvaj Vario LF+ (ev. č. 315). Dopravní podnik měst Mostu a Litvínova a.s. má nyní k dispozici celkem čtyři nízkopodlažní tramvaje – dva kusy Škoda–Inekon LTM 10.08 (Astra) ev. č. 201 a 202 a druhou polovinu tvoří Varia LF+ ev. č. 314 a 315. Tramvaj byla zakoupena díky podpoře Integrovaného plánu rozvoje města – Doprava, který je jeden z dílčích projektů podporovaných Evropským fondem pro regionální rozvoj prostřednictvím Regionálního operačního programu Severozápad. Díky operačního programu Severozápad byly realizovány také projekty „Rekonstrukce zastávek“ a „Rekonstrukce tramvajového křížení a modernizace výhybek“, o kterých jsme vás již informovali.

315 - 1.1.201...
315 - 1.1.201...

Nejnovější tramvaj v DPmML a.s. Vario LF+ ev. č. 315.

Číst dál: Aktuálně z Dopravního podniku měst Mostu a Litvínova

Ekova Electric informuje

ekova-logoRok 2014 se již vytratil ze dveří a proto by bylo vhodné provést předběžnou rekapitulaci uplynulého období (konečnou rekapitulaci provedou ekonomové a následně auditor až v delším časovém horizontu). Jako již tradičně začneme „plánovanou údržbou“ kolejových vozidel pro DPO. Celkem bylo v uplynulém období provedeno na vozidlech DPO celkem 16 velkých a 77 středních prohlídek. Věříme, že spolupráce EE a DPO v oblasti údržby, oprav a rekonstrukcí vozidel bude i nadále na velmi dobré úrovni.

Modernizace dvanácti vozidel T3, která probíhala napříč rokem 2014, je již ukončena. Poslední vozidlo Vario LF ev. č. 1373 opustilo areál EE 26.11.2014. Tímto byla ukončena další významná etapa modernizace vozového parku kolejových vozidel DPO.

Další projekty realizované v roce 2014 (modernizace dalších 15 vozidel pro město Gotteborg, výroba 4 ks tříčlánkových vozidel a 3 ks hrubých staveb pro město Seattle, výroba trakčních asynchronních motorů atd.) byly postupně dokončeny nebo se částečně přesunují do roku 2015.

Číst dál: Ekova Electric informuje

Dodávky rekonstruovaných tramvají pro rok 2014 ukončeny

ekova-logo

V měsíci listopadu byly převzaty poslední čtyři kusy rekonstruovaných tramvají typu Vario LFR.S z celkového počtu 12 rekonstrukcí vozů typu T3, které jsou pořizovány na základě poskytnutých dotací Regionálního operačního programu Moravskoslezského kraje. Tímto byla uzavřena dodávka rekonstruovaných tramvají Dopravnímu podniku Ostrava pro rok 2014.

Vozy ev. č. 1370 a 1371 byly převzaty 6. listopadu a vozy ev. č. 1372 a 1373 25. listopadu 2014. Nové tramvaje jezdí převážně na páteřních linkách a DPO se snaží o jejich co největší vytíženost. První vozy, které byly dodány letos v červenci, mají najeto bezmála 30 000 km. Hlavním poznávacím znamením nových vozů jsou zalamovací dveře a nové informační panely firmy BUSE na bázi LED diod. Oba tyto prvky dodávají vozům jedinečný inovativní vzhled v rámci vozového parku Dopravního podniku Ostrava. Tramvaje působí v salónu pro cestující vzdušným dojmem díky použití moderních materiálů, jako jsou například nerezová madla v kombinaci s dřevěnými sedadly, které jsou doplněny o modře zabarvenou koženkovou sedací část. 

Číst dál: Dodávky rekonstruovaných tramvají pro rok 2014 ukončeny

Městská hromadná doprava v italském Římě

Hlavní město Itálie je vybaveno všemi druhy dopravních prostředků, avšak při turistické návštěvě jich mnoho nevyužijete, protože slouží převážně obyvatelům metropole.

Pokud jde o organizaci dopravy, pak klasické úsloví zní “Všechny cesty vedou do Říma”, nicméně přesněji by mělo být ve tvaru “Všechny cesty vedou na Termini”. Toto centrální nádraží je průsečík všech dopravních prostředků ze všech směrů, přičemž jej nemůžete minout. Jde o rozsáhlé slepé vlakové kolejiště s navazujícím autobusovým nádražím, linkou tramvají, jedinou přestupní stanicí dvou linek metra, úzkokolejkou a trolejbusy. Všechno pěkně v centru města.

Provozovatelem sítě MHD je městský dopravce ATAC. V integrovaném systému METREBUS ROMA je rovněž zahrnut dopravce Trenitalia pro vlakový příměstskou dopravu a autobusový dopravce COTRAL pro obsluhu vzdálenějších oblastí.

Metro
je nejvýhodnější prostředek pro pohyb kamkoliv, neboť má dostatečnou kapacitu, jezdí často a je dobře značené. V Římě jsou dvě linky, modernější A značená oranžově a starší modrá B. Protínají se ve stanici Termini.

Číst dál: Městská hromadná doprava v italském Římě

Výběr dopravce

Nové fotografie

prosinec 2025
Po18152229
Út29162330
St310172431
Čt4111825 
5121926 
So6132027 
Ne7142128 
Jste zde: