Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Oslavy 130 let MHD v Ostravě

dpoDopravní podnik Ostrava a.s. (dále jen DPO) v letošním roce slaví 100. výročí vzniku Velké Ostravy, ale také i své výročí. Dne 18. srpna 1894 byla zprovozněna místní dráha, která vedla z Přívozu přes oravskou Ostravu do Vítkovic. Na tuto dráhu byly nasazovány parní vlaky a přesně 18. srpna 2024 uplyne 130 let od této významné události.

2024 04 18@1758@@VŠB TU
Tramvaj Škoda 39T ForCity Smart ev.č. 1758 s polepem odkazující na výročí 130 let MHD v Ostravě.

Číst dál: Oslavy 130 let MHD v Ostravě

Dopravní podnik Ostrava přestaví pro marketingové účely kloubový autobus Solaris

dpoDne 23. dubna 2024 zveřejnil Dopravní podnik Ostrava a.s. (dále jen DPO) veřejnou zakázku s názvem ,, Modifikace 18 m autobusu pro potřeby marketingu“. Předmětem zakázky bude přestavba článkového autobusu pro prezentační (marketingové) účely DPO. Předpokládaná cena zakázky by měla být 1 040 000 Kč bez DPH. Kritéria této zakázky jsou: 70 % celková cena bez DPH a 30 % doba realizace díla.

01

 

Foto: Zadávací dokumentace DPO.

Číst dál: Dopravní podnik Ostrava přestaví pro marketingové účely kloubový autobus Solaris

Dopravní podnik Ostrava zavádí celodenní nástup předními dveřmi na vybraných linkách

dpoDopravní podnik Ostrava a.s. zavedl v neděli 11. prosince 2016 celodenní nástup předními dveřmi na linkách č. 21 a 81. Zkušební nástup předními dveřmi na těchto linkách měl probíhat v následujících měsících a poté dojít vyhodnocení a rozhodnutí o dalším postupu.

2024 03 15@7756@7T5 9784@Outlet centrum
Od 1. dubna 2024 bude také na lince č. 32 celodenní nástup pouze předními dveřmi.

Číst dál: Dopravní podnik Ostrava zavádí celodenní nástup předními dveřmi na vybraných linkách

Počátky vodíkového pohonu v Ostravě se odkládají

dpoV Ostravě cestující dobře znají autobusy poháněné stlačeným zemním plynem (CNG), taktéž provoz elektrobusů se nadále rozšiřuje dodávkou 24 nových elektrobusů. U DPO však dostala zelenou i další alternativní paliva. Dnes se zaměříme na vodíkový pohon.

Vodik
Vizualizace: DPO.

Číst dál: Počátky vodíkového pohonu v Ostravě se odkládají

Dopravní podnik Ostrava zrušil druhou zakázku na dodávku nových vodíkových autobusů

dpoDne 29. dubna 2021 se na portálu Věstníku veřejných zakázek objevila od dopravce Dopravní podnik Ostrava a.s. nová zakázka s názvem „Dodávka až 10 ks nových jednočlánkových autobusů na vodíkový pohon (H2)“

Z dalších technických parametrů: Maximální délka vozu je omezena 11 až 12,5 m šířka 2,45 až 2,55 m výška max 3,5 m. Celková obsaditelnost by měla být minimálně 70 cestujících, z toho min. 20 sedících. Konstrukční rychlost by měla být minimálně 80 km/h. Autobusy by měly být vybaveny klimatizací, kamerovým systémem. Z předchozích dodávek nových autobusů do Ostravy budou nové vodíkové autobusy vybaveny také oddělenou kabinou řidiče od cestujících, která bude provedena až do první poloviny dveří. Vnější informační panely bude možné dodat ve variantě LED nebo DOT-LED a budou zobrazovat informace v bílé barvě.
Z technické specifikace zmiňme, že nové vodíkové autobusy budou prakticky elektrobusy. Elektřinu pro svůj provoz budou získávat z palivových článků, které mají mít životnost 6 let nebo 30 000 provozních hodin. Elektrická energie se tak získá proměnou chemické energie paliva a okysličovadla.. Vůz bude tedy obsahovat trakční baterie o minimální kapacitě 30kWh, výkon elektromotoru bude minimálně 200 KW. Autobusy budou vybaveny klasickou nádrží, kde se bude čerpat vodík a budou mít minimální dojezd 350 km.

Číst dál: Dopravní podnik Ostrava zrušil druhou zakázku na dodávku nových vodíkových autobusů

Nové fotografie

květen 2024
Po 6132027
Út 7142128
St18152229
Čt29162330
310172431
So4111825 
Ne5121926 
Jste zde: