Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Dopravnímu podniku Ostrava stále chybí řidiči

dpoProblémy z podzimu 2021 a jara 2022 s nemocností řidičů městské hromadné dopravy přetrvávají. Po krátké přestávce, kdy se situace uklidnila se předzvěst komplikací znovu objevuje. Tentokráte může za nedostatek pracovníků za volantem sezóna letních dovolených a celkový podstav v tomto oboru. Zdá se, že finanční podmínky na této pozici nejsou dostatečně atraktivní na nábor nových zaměstnanců, podobně jako v jiných oborech. Dopravní podnik Ostrava navíc není vyhlášený v péči o své zaměstnance. O některých aférách jsme v minulosti informovali.
2020 12 20@7899@1TY 1868@ul. Francouzská
 

Číst dál: Dopravnímu podniku Ostrava stále chybí řidiči

Odprodej autobusů DPO na Slovensko

dpoAutobusy mají stanovenou životnost, po které je nerentabilní vozidlo dále udržovat, neboť každá vložená investice převyšuje zůstatkovou hodnotu vozidla. Jinými slovy je autobus z účetního hlediska tzv. odepsán.

2015 07 29@7807@7T2 1334@Hrabová zóna jih

Číst dál: Odprodej autobusů DPO na Slovensko

Dopravní podnik Ostrava si stále neváží svých zaměstnanců

dpoV několika posledních letech se nedalo přehlédnout, že Dopravní podnik je tvořen zejména řidiči a nikoliv vozidly. Autobusy se zjevně dají pronajmout odkudkoliv, ale pokud chybí pracovní síla dochází k omezování služeb za které cestující přímo či nepřímo platí.

Je tak s podivem, že vedení DP Ostrava nechalo vygradovat další interní "skandál", který vám dneska představíme s názvem "zrušení odměny pro řidiče za tzv. Profesionalitu"

DPO má pochopitelný interní motivační systém, kdy řidičům vyplácí bonus za jízdy bez nehod, nízkou spotřebu či bez stížností cestujících. Potud v pořádku. Zda se však, že selhal v nastavení pravidel, konkrétně v detailu načítání dnů profesionality u řidiče v pracovní neschopnosti, tedy kdy ze zákonem stanovených důvodů neřídí.

Číst dál: Dopravní podnik Ostrava si stále neváží svých zaměstnanců

Odprodej ostravských tramvaji v roce 2022

dpoDne 13. dubna 2022 zveřejnil Dopravní podnik Ostrava a.s. (dále jen DPO) nabídku na odkup svých starších tramvají, šlo o celkem 26 vozů, které nabídl za 2 259 366 Kč. Důvodem tohoto hromadného prodeje je postupné zařazování nových tramvají Škoda 39T ForCity Smart do provozu. Dalším faktorem snižujícím chuť k údržbě starých vozidel je nedávná „změna“ dodavatele servisních prací.

2013 02 28@1116@@ul. Martinovská

Celovozové reklamy na tramvajích T6A5 nebyly tak časté, souprava tramvají T6A5 vedená vozem ev. č. 1116 propagující rádio Hey.

Číst dál: Odprodej ostravských tramvaji v roce 2022

Rekonstrukce tramvajového mostu v Ostravě-Zábřehu

dpoTramvajový most spolu se zastávkou Dolní na ulici Plzeňské projde rekonstrukcí. Zakázka se jmenuje Rekonstrukce mostu č. 5-020 na ul. Plzeňská a jejím investorem je přímo Dopravní podnik Ostrava (dále jen DPO).

Tuto veřejnou zakázku vyhrála společnost FIRESTA-Fišer, rekonstrukce, stavby, a.s. a provede ji za 46 351 162 CZK bez DPH. Na tuto stavbu byla čerpána dotace z Operačního programu Doprava EU v předpokládané výši cca 80 %.

8.4.2022   Most na ul. Plzeňské (1)
Průběh stavebních prací na rekonstrukci mostu na ul. Plzeňské ze dne 8. dubna 2022.

Číst dál: Rekonstrukce tramvajového mostu v Ostravě-Zábřehu

Jste zde: