Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Dopravní podnik Ostrava vybírá nové typy sedadel

V uplynulých měsících provedl Dopravní podnik Ostrava a.s. ve vybraných vozech městské hromadné dopravy obměnu sedadel pro cestující. Zcela přirozeně se zde nabízí otázka, proč k takovéto změně – tedy výměně dosavadních čalouněných sedadel – dochází. Důvodem jsou především zvýšené hygienické požadavky a nezanedbatelné jsou také útoky vandalů. V těchto dnech vám Dopravní podnik Ostrava a.s., nabízí příležitost vyzkoušet si pohodlí čtyř druhů nových sedadel. Tato sedadla jsou nainstalována v tzv. „testovacím voze“, kterým je tramvaj typu Vario LF3/2, ev.č. 1653. Pro vybrané, podle vás nejvhodnější sedadlo můžete hlasovat prostřednictvím ankety umístěné na stránkách www.dpo.cz.

Odlišnost od ostatních vozů je u tohoto testovacího patrná již při nástupu. Sedadla jsou pro lepší orientaci mezi jednotlivými typy označena výraznou červenou číslicí. Po vyhodnocení ankety a zkušebním provozu dojde k výběru nejvhodnějšího typu sedaček pro Ostravu. Jízdní řád testovací tramvaje.

1653 - 26.1.2...
1653 - 26.1.2...
1653 - 26.1.2...
1653 - 26.1.2...

Tramvaj Vario LF3/2 (ev. č. 1653) s testovacími sedadly. Zvenčí na tuto skutečnost upozorňuje reklama u dveří v prostředním článku.

Číst dál: Dopravní podnik Ostrava vybírá nové typy sedadel

Ekova Electric informuje

ekova-logoTěžká údržba DPO

Po celý rok 2013 prováděla EE plánovanou i mimořádnou údržbu tramvajových vozidel pro DPO. Celkem bylo provedeno 64 středních a 26 velkých prohlídek ve složení 76 vozidel standardních, 13 vozidel velkokapacitních a 1 vlečné vozidlo, posledních 5 vozidel bude předáno v průběhu padesátého až padesátého prvního týdne. Ve stavu rozpracovanosti zůstává v EE na přelomu roku 2013/2014 1 velká a 4 střední prohlídky.

Göteborg

V prosinci v EE dokončujeme již třicátou třetí revizi tříčlánkové tramvaje typu M31 pro konečného zákazníka Göteborgs Spårvãgar (Göteborg, Švédsko). Vůz poř. č. 33 (ev. č. 366) bude posledním vozidlem v letošním roce, které bude expedováno z EE. Ještě v letošním roce přijede do Ostravy vůz poř. č. 36 (ev. č. 343), který bude posledním prosincovým vozidlem roku 2013 a připojí se tak k vozům poř. č. 34 (ev. č. 329) a poř. č. 35 (ev. č. 355), jež budou čekat na expedici do roku 2014 a společně s dalšími 12 vozy budou v příštím roce dokončeny. EE tak každoročně plní svůj plán provést 15 ks revizí tramvají ročně a v roce 2014 již bude za polovičním objemem z celkového počtu tramvají, jež činí 79 ks, na základě smlouvy, kterou uzavřela EE se společností Cegelec a.s. již v roce 2011. Od příjezdu prvního vozidla ev. č. 341, které přijelo do Ostravy v červnu 2011 tak uplynulo přesně dva a půl roku.

Číst dál: Ekova Electric informuje

Obnova vozového parku ostravských tramvají v roce 2013

V druhé polovině roku 2013 začala další etapa modernizace vozového parku tramvají v Ostravě. Jedná se o 4 ks tramvají Vario LFR.S (ev. č. 1358 – 1361) a 2 ks vozidel Vario LF2R.S (1402 – 1403). Vozidla vycházejí z koncepce Vario LF, která jsou v DPO a.s. provozována od roku 2004 a pro svůj tvar získala přezdívku ,,wana“. Svým ojedinělým designem, dobře řešenou nízkopodlažní částí a vysokou spolehlivostí se řadí mezi nejmodernější v České republice.

1358 - 28.11....
1358 - 28.11....
1358 - 28.11....
1358 - 28.11....
1358 - 28.11....
1360 - 18.12....
1359 - 29.12....
1359 - 29.12....

Foto č. 1. - Vario LFR.S (ev. č. 1358),
Foto č. 2. - Vario LFR.S (ev. č. 1358), detail elektronické kurzovky,
Foto č. 3. - Vario LFR.S (ev. č. 1358), detail nové sedadla od firmy MSV Interiér,
Foto č. 4. - Vario LFR.S (ev. č. 1358), detail bočního oboustranného panelu,
Foto č. 5. - Vario LFR.S (ev. č. 1358), pracoviště řidiče,
Foto č. 6. - Vario LFR.S (ev. č. 1360), zachycené při zkušební jízdě, omluvte prosím sníženou kvalitu fotografie.
Foto č. 7. - Vario LFR.S (ev. č. 1359),
Foto č. 8. - Vario LFR.S (ev. č. 1359), interiér.

Číst dál: Obnova vozového parku ostravských tramvají v roce 2013

Změny cen jízdného pro rok 2014

dpoV Ostravě začnou od 1. ledna 2014 platit nové jízdenky. Rozhodli o tom v úterý 30. října 2013 radní města. Nové jízdenky budou desetiminutové, půlhodinové a hodinové a stát budou 14, 20 a 26 Kč. Ke změně se radnice rozhodla z důvodu každoročního úbytku cestujících. Od nového roku tedy ze sortimentu jízdenek vymizí patnáctiminutové jízdenky, ale nově můžeme zakoupit půlhodinové.

Samotnému rozhodnutí předcházela anketa pro širokou veřejnost, v níž byly na výběr celkem čtyři varianty, mimo jiných i ponechání současného systému. Téměř 92 % dotázaných však bylo pro změnu současného systému.

Naopak návrh na sjednocení čtyř městských zón do jediné neprošel, takže město Ostrava nadále zůstává rozděleno na zóny
1 – 4.

Číst dál: Změny cen jízdného pro rok 2014

Program Švýcarsko – české spolupráce zahájen

  1. swiss cntrb 2010Zkvalitnění tramvajové infrastruktury v Ostravě

             a) Rekonstrukce tramvajové zastávky                      Krajský úřad
                 Rekonstrukce tramvajové zastávky                        Křižíkova
                 Rekonstrukce tramvajové zastávky Prostorná

             b) Propojení ulic Plzeňská - Pavlovova

        2.   Výstavba nové trolejbusové trati na Hranečník

Dopravní podnik Ostrava se stal úspěšným žadatelem o dotaci z Programu Švýcarsko – české spolupráce pro projekt „Zkvalitnění tramvajové infrastruktury v Ostravě“. 27. srpna 2013 dopoledne byla poklepáním na pamětní desku slavnostně zahájena realizační fáze tohoto projektu, který v Ostravě přináší rekonstrukce dvou tramvajových zastávek a výstavbu kolejového propojení ulic Pavlovova a Plzeňská. Slavnostního aktu se zúčastnili také hosté z Velvyslanectví Švýcarské konfederace, Ministerstva financí ČR, Ministerstva životního prostředí ČR, Magistrátu města Ostravy a Moravskoslezského kraje.

V rámci projektu budou zrekonstruovány tramvajové zastávky „Křižíkova“ a „Krajský úřad“, které budou mít nově parametry zajišťující nejen vyšší bezpečnost pro cestující, ale také vyšší komfort – to vše v souladu se zásadami bezbariérovosti a přístupnosti. Nové kolejové propojení ulic Plzeňské a Pavlovovy umožní provoz tramvajové linky spojující velká sídliště na jihu města. Celkové náklady projektu ,,Zkvalitnění tramvajové infrastruktury v Ostravě“ činí více než 80 milionů Kč, přičemž dotace z Programu Švýcarsko – české spolupráce budou tvořit 85 % nákladů. Zbytek nákladů bude hrazen z rozpočtu Statutárního města Ostravy.

Číst dál: Program Švýcarsko – české spolupráce zahájen

Jste zde: