Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Dopravní podnik Ostrava zavádí celodenní nástup předními dveřmi na vybraných linkách

dpoDopravní podnik Ostrava a.s. zavedl v neděli 11. prosince 2016 celodenní nástup předními dveřmi na linkách č. 21 a 81. Zkušební nástup předními dveřmi na těchto linkách měl probíhat v následujících měsících a poté dojít vyhodnocení a rozhodnutí o dalším postupu.

2024 03 15@7756@7T5 9784@Outlet centrum
Od 1. dubna 2024 bude také na lince č. 32 celodenní nástup pouze předními dveřmi.

Číst dál: Dopravní podnik Ostrava zavádí celodenní nástup předními dveřmi na vybraných linkách

Konec rozdělení Ostravy na zóny

dpoDne 15. prosince 2016, schválila Valná hromada Koordinátora ODIS s.r.o. nový Tarif ODIS platný od 1. ledna 2017. Mimo jiné úpravy tarif snižuje počet ostravských zón na jednu, prodlužuje dobu pro zvýhodněný přestup u jednotlivých elektronických jízdenek, mění ceny dlouhodobých jízdenek na území města Ostravy a zavádí novou třídenní jízdenku. 

Společným znakem všech úprav v tarifu je zjednodušení, zvýhodnění dlouhodobých předplatitelů a podpora elektronických jízdenek. Mezi základní změny patří snížení počtu ostravských zón ze současných čtyř pouze na jednu, úprava cen dlouhodobých jízdenek ve většině případů směrem dolů s výrazným zvýhodněním žáků a studentů a dále prodloužení doby pro zvýhodněné přestupování u elektronických jízdenek z 30 minut na 45 minut. Návrh obsahuje také změnu cen krátkodobých časových jízdenek, a to u 60minutových jízdenek, obyčejné z 28 Kč na 30 Kč, zlevněné ze 14 Kč na 15 Kč. Ceny ostatních jízdenek z této kategorie zůstávají beze změny. Novinkou je zavedení třídenní jízdenky za 220 Kč, resp. 110 Kč ve zlevněné verzi. Po přijetí návrhu Radou města a Zastupitelstvem města Ostravy bude nový tarif předložen ke schválení valné hromadě společnosti Koordinátor ODIS s platností od 1. ledna 2017.

Jízdenka cena 2016 (Kč) cena 2017 (Kč)
el. nepřestupní obyčejná/zlevněná (ODISka) 14/ 7 14 /7
el. nepřestupní (BPK) 14 14
10minutová - obyčejná/zlevněná (papírová) 16 / 8 16 / 8
el. přestupní obyčejná / zlevněná (ODISka) 20 / 10 20 / 10
el. přestupní (BPK) 20 20
30minutová - obyčejná/zlevněná (papírová) 20 / 10 20 / 10
60minutová - obyčejná/zlevněná (papírová) 28 / 14 30 / 15
70minutová - obyčejná/zlevněná (SMS) 30 / 15 30 / 15

Vyšší ceny papírových jízdenek jsou stanoveny pro podporu prodeje elektronických jízdenek.

Číst dál: Konec rozdělení Ostravy na zóny

Ostravský dopravní podnik zvyšuje bezpečnost: SOS tlačítko a kamerový systém pro tramvaje

dpoOstravský dopravní podnik neustále zkvalitňuje své služby a přináší další novinky v podobě unikátního SOS tlačítka a kamerových systémů v tramvajích. Obě novinky zapadají do aktuální strategie Chytrá a přátelská doprava pro Ostravu a naplňují její cíle v její oblasti „bezpečí“.

Dopravní podnik Ostrava vlastními silami vyvinul, vyrobil a ve spolupráci s Městskou policií Ostrava zprovoznil unikátní zařízení, které přinese cestujícím vyšší míru bezpečí při cestování ve vozidlech MHD. SOS tlačítko je umístěno uprostřed tramvaje na dobře dostupném místě a slouží pro přímé přivolání policejní, případně zdravotní pomoci v případech napadení, výtržnictví, akutního zdravotního problému nebo jiné nebezpečné situace, ke které může při jízdě veřejným dopravním prostředkem dojít. Tlačítko je napojeno přímo na Městskou policii Ostrava, a tak se při jeho použití volajícímu ozve přímo operační pracovník městské policie, stejně jako při zavolání na linku 156.

Číst dál: Ostravský dopravní podnik zvyšuje bezpečnost: SOS tlačítko a kamerový systém pro tramvaje

Rozšíření zastávek na znamení v ODIS Ostravsko

dpoS poprázdninovou změnou jízdních řádů s platností od neděle 28. srpna 2016 souvisí i změny v režimu zastavování vozidel integrovaného dopravního systému ODIS v Ostravě a okolí. S ohledem na snahu o zvyšování komfortu cestujících, snižování provozních nákladů a zvyšování plynulosti dopravy, bude od výše uvedeného data rozšířen počet zastávek „na znamení“. Po roční zkušenosti se zavedením této novinky na 15 zastávkách přibude od uvedeného data v oblasti Ostrava XXL dalších celkem 109 zastávek. Princip fungování zastávek „na znamení“ se nemění, tedy vozidlo zastaví na zastávce, pokud se v jejím prostoru viditelně nachází alespoň jedna osoba, nebo již na zastávce stojí jiné vozidlo. V případě vystupování z vozidla musí cestující včas před zastávkou „na znamení“ signalizovat řidiči vozidla přání zastavit vozidlo stisknutím tlačítka „Znamení k řidiči“ nebo jedním dlouhým stisknutím tlačítka „Stop“ nebo stisknutím „Předvolby otevírání dveří“.

Číst dál: Rozšíření zastávek na znamení v ODIS Ostravsko

Dopravní podnik Ostrava se chystá nakoupit nové tramvaje a autobusy

dpoNa portále veřejných zakázek byla vyvěšena zpráva o tom, že Dopravní podnik Ostrava vypisuje výběrové řízení na nová vozidla v počtu 40 kusů a ceny 1,4 mld. Kč. Ze specifikace je pak poměrně dobře poznat, jaký typ vozidel by to měl být a znalci i vycítí konkrétní typ.

Požadavek sleduje středněkapacitní vůz (tedy náhrada vozů K2 a doplněk Aster či Trií) s otočnými podvozky, určené k jednosměrnému provozu. Důležitým prvkem je důraz na 70% nízkopodlažnost.

Zajímavostí je kritérium provozní rychlosti minimálně 70 km/h s přáním, že zadavatel preferuje schválení vozidla až pro provozní rychlost 80 km/h. Tím by se mohla realizovat vize komfortnější a rychlejší páteřní tramvaje na určitých úsecích trati i když středněkapacitní velikost vozu tuto myšlenku příliš nepodporuje.

Z komfortních a dosud nezvyklých prvků jmenujme předsuvné dveřme s funkcí automatického zavírání dveří po dokončení nástupu a výstupu (např. fotobuňka). Prostor cestujících by měl být vybaven USB konektory pro dobíjení mobilních telefonů v minimálním počtu 10 na vůz. A hlavně má být instalována klimatizace salónu cestujících!

Tyto parametry v podstatě reagují na dřívější neoficiální prohlášení různých pracovníků o budoucím vývoji tramvajového parku v metropoli, kde již nemá být preferovaná pouhá částečná nízkopodlažnost a priorita by měla připadnout skutečně moderně řešeným vozidlům a nikoliv evoluci tramvají T3.

Číst dál: Dopravní podnik Ostrava se chystá nakoupit nové tramvaje a autobusy

Jste zde: