Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

DPO: jak naštvat své zaměstnance pro trochu marketingu

dpoNěkolika, původně jistě dobře míněnými výroky, si současný ředitel Dopravního podniku Ostrava poštval proti sobě své zaměstnance, když ve článku pro iDnes zmínil, že hodlá vytvořit skupinu elitních 40 řidičů. Tak si Ing. Daniel Morys, MBA rozzlobil stávající řidiče, kteří se cítí dotčení svým zařazením mezi podřadné zaměstnance i když denně odvádí práci v náročném prostředí silničního či tramvajového provozu.

To vše v době, kdy DPO prokazuje, že není dlouhodobě schopný pracovat efektivně s personalistikou: chybí mu noví řidiči, současní jsou unavení z nucených přesčasů, některé běžné linky nejsou vůbec vypravovány pro nedostatek zaměstnanců. Zdá se, že nedomyšleným krokem v honu za vyššími výsledky v oblasti PR se dá přijít o mnohem více.

Ještě abychom vysvětlili onen krok: nemá vzniknout skupina elitních řidičů, ale jen skupina univerzálních řidičů, kteří budou mít oprávnění na všechny druhy trakcí, které DPO provozuje, tedy tramvaje, trolejbusy i autobusy. V případě potřeby mají být pružně nasazováni tam, kde je potřeba. Takovým krokem se tak dá předejít například loňské situaci, kdy chyběli trolejbusoví řidiči a některé z linek byly nahrazeny autobusy. Letošní krize v tramvajovém provozu vinou komplikovaného zisku drážní licence neumožňuje tento problém takto jednoduše vyřešit, pomoci by mohli právě univerzální zaměstnanci.

Číst dál: DPO: jak naštvat své zaměstnance pro trochu marketingu

Ostravská linka 9 předčasně v letním provozu

dpoZ důvodu přetrvávajícího nedostatku řidičů se DPO rozhodl počínaje 12. červnem u tramvajové linky č. 9 přejít na tzv. letní provoz, jinými slovy zrušení denních spojů této linky. Zatímco v minulých letech byla tato linka takto omezena až v období letních školních prázdnin, současná personální krize stála nakonec za rozhodnutím sáhnout k tomuto omezení již od pondělí 12. června. Za zrušené spoje linky č. 9 budou do konce školního roku a začátku prázdnin alespoň kapacitně posíleny především spoje linky č. 4, na které budou namísto současné kapacity vozů 1,5 T vypravovány spřažené soupravy 2xT. 

Podotýkáme, že na konci měsíce dubna a začátkem května 2017 (celkem 17 dnů) nebylo kvůli personální krizi vypraveno několik kurzů linek čísel 6 a 10 a víceméně byl zastaven denní provoz na tramvajové lince číslo 9.

Současný předpoklad tohoto omezení je do konce letních prázdnin, uvidíme však, jak se situace s řidiči bude dále vyvíjet, takže avizovaný konec 2. září nemusí být definitivní.

2013 09 19@976@@Svinov mosty h.z.
Ilustrační fotografie tramvajové linky č. 9.

Dopravní podnik Ostrava testuje nové uniformy pro řidiče MHD

dpoV prvním letošním zpravodaji byla informace, že z podnětu ředitele DPO byla vypsána soutěž o nejzdařilejší návrh nové řidičské uniformy, která by nahradila uniformu stávající, více by odpovídala aktuálním módním trendům, přitom by byla dostatečně reprezentativní a současně pohodlná. V polovině měsíce března skončilo první kolo soutěže, v němž měli uchazeči za úkol předložit výtvarné návrhy všech stejnokrojových součástí, včetně jejich budoucího materiálového složení. Nyní se nacházíme v kole druhém. V rámci druhého kola soutěže byly dodány již skutečné uniformy, ušité přesně podle návrhů z prvního kola. Tyto uniformy jsou v současné době testovány v provozu těmi, kteří je budou denně oblékat, tedy řidiči MHD.

Testována je jedna kompletní pánská a jedna dámská uniforma. Každý testující zaměstnanec testuje uniformu cca týden. Pak následuje důkladné vyčištění a vydezinfikování uniformy v certifikované čistírně, přesně podle instrukcí výrobce. Tím se ověřuje také odolnost materiálu a jejich barevná stálost. Testování bude probíhat až do konce měsíce května. Veškeré poznatky k novým uniformám, k jejich vzhledu, barevnému řešení, střihu, materiálovému složení atd. pečlivě zaznamenáme, vyhodnotíme a následně použijeme při rozhodování o konečné podobě uniforem. Testované vzorky tedy ještě v žádném případě nelze považovat za definitivní.

Číst dál: Dopravní podnik Ostrava testuje nové uniformy pro řidiče MHD

Ostravské tramvaje po letech na Valchařské ulici

V pátek, 19. května 2017, krátce před 13. hodinou odpolední došlo v Ostravě na křižovatce ulic Nádražní a Valchařské ke střetu dvou osobních automobilů. Havarované vozy zablokovaly obousměrně v počínající dopravní špičce vytížené tramvajové spojení z centra na hlavní nádraží. Navíc bylo obousměrně odříznuto také spojení z vozovny po Plynární ulici směrem do centra města.

19.5.2017 - N...
 
19.5.2017 - N...
 
19.5.2017 - N...
 

Nehoda na ul. Nádražní bránící tramvajovému provozu a také výjezdu y tramvajové vozovny Moravská Ostrava.

Vyšetřování a odstraňování následků nehody, které mělo podle odhadů trvat 1–2 hodiny, si proto vyžádalo odklon tramvajových spojů linek 1, 2, 8, 9 a 11 ze zastávky Karolina na Výstaviště. Mezi zastávkami Výstaviště a Křižíkova byla vypravena náhradní autobusová doprava. Tramvaje, které zůstaly na části trati mezi Křižíkovou a hlavním nádražím, resp. Hlučínskou pak zajišťovaly dopravní obsluhu na těchto úsecích, přičemž otáčení probíhalo v areálu vozovny Moravská Ostrava.

Číst dál: Ostravské tramvaje po letech na Valchařské ulici

Rekonstrukce ulice Českobratrské v Ostravě

Od 13. května 2017 do října 2017 dochází k rekonstrukci ulice Českobratrská v centru Ostravy, kromě individuální dopravy, která bude vyloučena po celou dobu, dojde také k úpravám a změnám v dopravě hromadné.

2017 05 12 10.45.54 Ceskobratrska 002  2017 05 12 11.16.20 Ceskobratrska 020

Číst dál: Rekonstrukce ulice Českobratrské v Ostravě

Jste zde: