Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Ostrava se rozloučila se „čtrnáctkami“

dpoPo dlouhá desetiletí typický zvuk, který lidem v okolí trolejbusových tratí zaručeně oznamoval, zda se jejich trolejbus již blíží, se v případě Ostravy stává pomalu ale jistě minulostí.

Znalci trolejbusů již vědí, že řeč je o trolejbusech typu Škoda 14 Tr a Škoda 15 Tr. Právě i díky nezaměnitelnému zvuku zadní nápravy z produkce maďarské firmy Rába si hranaté „čtrnáctky“ a „patnáctky“ oblíbily celé generace dopravních fanoušků. Ti pak nejspíš se zármutkem přijali fakt, že Dopravní podnik Ostrava a.s. (dále jen DPO) po zařazení nových parciálních trolejbusů s karoserií Solaris – Škoda 26 Tr a kloubových Škoda 27 Tr – na počátku roku 2018 (o dodávce a zařazení nových trolejbusů se můžete dočíst více zde) vyřadí z provozu všechny zbylé vozy Škoda 14 Tr a Škoda 15 Tr.

2018 01 26@3261@@ul. Těšínská
Trolejbus Škoda 14 Tr M ev. č. 3261 stoupá po ul . Těšínská.

Číst dál: Ostrava se rozloučila se „čtrnáctkami“

Odkoupí Dopravní podnik Ostrava prototyp elektrobusu Ekova Electron 12?

dpoVe věstníku veřejných zakázek se na profilu dopravce Dopravní podnik Ostrava a.s. (dále jen DPO) objevila zajímavá zakázka s názvem ,,Nákup předváděcího bateriového nízkopodlažního autobusu EKOVA ELECTRON“. Více podrobných informací se dozvíte zde. V nedávné době dceřiná společnost DPO Ekova Electric uspěla v dodávce dvou elektrobusů Ekova Electron 12, které budou jezdit na autobusové lince č. 64 ze Svinova do Sanatorií v Klimkovicích. Zakázka by měla být realizována během letošního roku.

24.11.2015   Ekova Electron 12   Czechbus 2015
Prototyp elektrobusu Ekova Electron 12, který byl vystaven na veletrhu Czechbus 2015.

Číst dál: Odkoupí Dopravní podnik Ostrava prototyp elektrobusu Ekova Electron 12?

Ostravský skibus v provozu

dpoOd 1. prosince 2017 je v provozu smluvní linka do areálu Skalka family park, kterou zajišťuje Dopravní podnik Ostrava a.s. Linka je vedena v trase Vřesinská – Skalka family park. Na jedné konečné je otáčení minibusu zajištěno na obratišti Poruba radnice a na druhé straně dochází k otáční v prostoru parkoviště areálu Skalka family park .

2017 12 31@7902@OVX 57 40@Skalka family park
Minibus Mercedes-Benz 412 D NP ev. č. 7902 vyfotografovaný na parkovišti v areálu Skalka family park.

Na linku je nasazován minibus Mercedes-Benz 412 D NP ev. č. 7902 a linka je opatřena kurzem 250/101/201. Tento kurz vypravují porubské garáže. V pátek je vůz vypraven z garáží Hranečník a poté od pátku večera do sobotu je garážován v garážích Poruba a v neděli se minibus vrací opět do domovských garáží Hranečník.

Číst dál: Ostravský skibus v provozu

Nové trolejbusy pro DPO

dpoDne 30. září 2016 se ve věstníku veřejných zakázek objevila zakázka na dodávku 2 dvoučlánkových trolejbusů a 10 jednočlánkových trolejbusů s pomocným akumulátorovým pohonem (tedy jedná se o bateriové nebo-li parciální trolejbusy). Dopravce předpokládal, že celková hodnota zakázky by měla být 170 mil. Kč bez DPH. Cena za jeden dvoučlánkovy vůz cca 15 mil Kč bez DPH a za jednočlánkový 14 mil Kč bez DPH). Dále dopravce předpokládá, že část z této hodnoty bude uhrazena z Evropského fondu pro regionální rozvoj (Integrovaný regionální operační program – IROP).

Technická specifikace vozů
Dvoučlánkové vozy

  • 2 dvoučlánkové vozy by měly být dlouhé 17,5 až 18,8 m a šířka by měla být 2,55 m.
  • Kapacita vozu by měla být minimálně 110 cestujících, z tohoto počtu by 30 % cestujících mělo mít možnost přepravy na sedadlech, a to včetně sklopných.
  • Vozy by měly být vybaveny superkapacitory.
  • Dále ve vozech by neměla chybět celovozová klimatizace, kamerový záznam.
  • Vozy by měli být vybaveny vnitřními LCD monitory, které jsou shodné již s dodanými autobusy Solaris Urbino 18 CNG.

Číst dál: Nové trolejbusy pro DPO

Ekova Electric informuje

ekovaV současné době probíhá v Ekova Eletric a.s. ve spolupráci s firmou Cegelec zakázka pro Estonské město Tallinn. Jedná se o rekonstrukci 12 ks tramvajových vozů KTNF6 a 2 vozy ČKD KT4D s rozchodem kol podvozků 1060 mm. Tramvaje KTNF6 vychází z vozidel KT4D vyráběných v osmdesátých letech v bývalé ČKD, do kterých byl v devadesátých letech Německou firmou MGB Mittenwalde přidán střední nízkopodlažní článek s letmo uloženými nápravami. Zakázka zahrnuje kompletní odstrojení všech komponentů z tramvaje až na holou kostru, sundání staré- ho oplechování, otrýskání a následnou opravu kostry karoserie, oplechování do nerez provedení, laková- ní a osazení tramvaje novými komponenty. Tramvaj jsou po renovaci dále osazeny trakční výzbroji Progress od firmy Cegelec., novými motory se zvýšeným výkonem a kompletním LED osvětlením. Kontrakt počítá s dokončením 10 vozů do konce roku 2017 a další 4 vozy do konce dubna 2018.

11.8.2017   Tallinn
Tallinnská tramvaj KTNF6 zachycená ve stavu před rekonstrukcí ve společnosti Ekova Electric a.s.

Číst dál: Ekova Electric informuje

Jste zde: