Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Zima dorazila do Ostravy

dpoV pondělí dne 8. února 2021 komplikovalo dopravu v Ostravě v ranních a dopoledních hodinách husté sněžení. Cestující pocítili zpoždění až 30 minut, neboť byli všichni účastníci dopravního provozu tradičně zaskočeni. Dopravní podnik Ostrava vydal k této mimořáádnosti v provozu tiskovou zprávu.

Úterý bylo ve znamení stabilizované situace, a tak až středeční sněžení přineslo na cesty nehody a kolony. Veřejná doprava nabírala zpoždění okolo 20 minut. Závěr dne byl doprovázen lehkým sněžením a je možné očekávat komplikace ve čtvrtečních ranních hodinách. Níže můžete shlédnout několik fotografií ze středečního večera. Situaci budeme dále sledovat.

2021 02 10@7877@1TY 3052@Francouzská
Autobus Solaris Urbino 18 CNG ev. č. 7877 odbavuje cestující na zastávce Francouzská.

Číst dál: Zima dorazila do Ostravy

Rychlostní výhybky v Ostravě

dpoKromě rekonstrukcí tramvajových tratí, které také přispívají ke zvýšení rychlosti a komfortu tramvajové dopravy, je důležitým krokem ke zvýšení rychlosti také instalace rychlostních výhybek. V Ostravě došlo k instalaci první rychlostní výhybky u zastávky Josefa Kotase, a to již začátkem listopadu 2019. 

Něco málo z předpisů
Jízda po tramvajové trati je stanovena vyhláškou Ministerstva dopravy č. 173/1995 Sb., kterou vydává dopravní řád drah. 

Podle tohoto obecného předpisu nesmí drážní vozidla na tramvajové trati (dráze) jet větší rychlostí než 10 km/h přes výhybku při jízdě proti hrotům postavené do odbočky a větší než 15 km/h při jízdě v přímém směru - ovšem výhybka musí být zajištěna, aby nedošlo k nechtěnému přestavení do jiného směru jízdy.

V lokálních podmínkách však může být tento obecný předpis upraven, nejinak tomu je i v případě Dopravního podnik Ostrava, který má pro drážní vozidla tzv. Provozní předpis D1, kde jsou také upravená nařízení. 

  • Rychlost jízdy přes výhybku proti hrotům v přímém směru je max. 20 km/h, do odbočky rychlost max. 15 km/h. 
  • Maximální rychlost 20 km/h je také stanovena při průjezdu kolejových křižovatek (křížení tramvajových tratí). 

Číst dál: Rychlostní výhybky v Ostravě

V Ostravě se chýlí ke konci provoz autobusů Solaris Urbino 15

dpoPo ukončení provozu vysokopodlažních autobusů typu Karosa v Ostravě dne 7. listopadu 2020, kdy dlouhou etapu jejich provozu ukončil symbolicky vůz Karosa B 941 E ev. č. 4285, se již pomalu také vědělo, že Dopravní podnik Ostrava a.s. (dále jen DPO) po zprovoznění všech nových kloubových autobusů Solaris Urbino 18 CNG přistoupí k odstavování také zbývajících patnáctimetrových autobusů Solaris Urbino 15. Pojďme se tedy ohlédnout za historií těchto autobusů, kterých v ulicích Ostravy jezdilo rovných třicet.

Píše se rok 2000, kdy se v březnu do Ostravy dostal první autobus značky Solaris Bus & Coach. Jednalo se o plně nízkopodlažní patnáctimetrový autobus Solaris Urbino 15. V Ostravě vůz obdržel ev. č. 7601 a v období od března do června 2000 sloužil jako předváděcí vůz po různých DP v ČR: prezentován byl v Brně, Českých Budějovicích, Děčíně, Liberci, Pardubicích, Plzni, Praze, Olomouci a Zlíně, tehdy ještě na polských registračních značkách P 51 1700. Stal se vůbec prvním exportovaným autobusem polské společnosti Solaris do zahraničí.

2013 03 06@7601@OSB 59 31@ul. Horní
2013 03 06@7601@OSB 59 31@Poliklinika 2013 03 01@7601@OSB 59 31@Garáže Hranečník

Autobus Solaris Urbino 15 ev. č. 7601.

Číst dál: V Ostravě se chýlí ke konci provoz autobusů Solaris Urbino 15

Nová konečná zastávka autobusu v Krásném Poli

Na přelomu roku 2020/2021 byl dokončen nový zastávkový záliv v městské části Ostrava – Krásné Pole. Tato budoucí nová autobusová zastávka se nachází poblíž tramvajové zastávky l. č. 5 Krásné Pole. V nedávné době přesněji dne 1. prosince 2020 byla v Krásném Poli zprovozněna nová autobusová zastávka Krásné Pole, škola.

10.1.2021   Krásné Pole
Nově vybudovaný autobusový záliv poblíž tramvajové zastávky Krásné Pole linky č. 5.

Číst dál: Nová konečná zastávka autobusu v Krásném Poli

DPO poptává nové kloubové autobusy na CNG

dpoDne 1. července 2019 se ve věstníku veřejných zakázek objevila nová zakázka Dodávka 37 ks nových dvoučlánkových autobusů na CNG pohon, kterou vypsal Dopravní podnik Ostrava a.s. Předpokládaná hodnota celé zakázky na 37 kloubových autobusů s pohonem CNG by měla být 330 mil. Kč. Financování těchto vozidel by mělo proběhnout z evropských dotací z Integrovaného regionálního operačního programu. Hlavními kritérii ve výběrovém řízení je cena (70 %), údržba po dobu záruky vozidla (20%).

Nové kloubové autobusy by měly být nízkopodlažní.Délka by měla být od 17,5 do 19 m.Standardem by již měla být celovozová klimatizace a USB zásuvky.Nově by vozy měli být vybaveny informačními panely s LED bílými diodami.Další novinkou je uzavřená kabina řidiče tak jako se používáv trolejbusech. Levé křídlo předních dveře bude tedy určeno jen pro řidiče. Potencionální zájemci musí předložit své nabídky do 29. července 2019.

2020 12 19@7911@1TY 2421@ul. Hlavní třída
Nově dodaný autobus Solaris Urbino 18 CNG ev. č. 7911.

Číst dál: DPO poptává nové kloubové autobusy na CNG

Jste zde: