Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Zvětšení flotily CNG 12 m autobusů pro DPO

dpoDne 17. ledna 2020 se na portálu Věstníku veřejných zakázek dopravce Dopravní podnik Ostrava a.s. objevila nová zakázka s názvem „Dodávka 24 ks nových jednočlánkových autobusů na CNG pohon“. V této zakázce je zařazen také nákup servisního speciálního nářadí a diagnostického zařízení.

2021 02 13@7253@1TZ 4941@Náměstí SNP

Předpokládaná hodnota této zakázky je 168 500 000,‐ Kč bez DPH což je přibližně a průměrně 7 miliónu Kč za jeden vůz bez DPH (servisní zařízení je také zahrnuto). Nové nízkopodlažní autobusy budou s pohonem na CNG. Projekt nákupu nových nízkopodlažních autobusů je spolufinancován Evropskou unií – Evropský fond pro regionální rozvoj v rámci Integrovaného regionálního operačního programu (IROP).

Dopravní podnik Ostrava a.s. provedl tržní konzultace s těmito výrobci / prodejci: EVOBUS Česká republika, s.r.o., Iveco Bus Czech Republic a.s., Kar-mobil s.r.o., MAN Truck & Bus Czech Republic s.r.o., Scania Czech Republic s.r.o., Solaris Czech spol. s.r.o., SOR Libchavy spol, s r.o. a ZLINER s.r.o. 

Číst dál: Zvětšení flotily CNG 12 m autobusů pro DPO

Nudíte se? Kupte si kloubový autobus!

dpoPokud jste si přáli mít vlastní autobus a nestačil Vám jen klasický, nýbrž kloubový, nyní máte šanci! Dopravní podnik Ostrava (dále DPO) v aktuálně zveřejněné nabídce na svých webových stránkách chystá k odprodeji rovnou desítku již nepotřebných autobusů, včetně dvou kloubových.

Při předchozích výprodejích byly předmětem prodeje patnáctimetrové Solarisy (o jejich konci v Ostravě jsme psali zde) a také vozy Irisbus Citelis 12 M (jejich chystaný konec v ostravských ulicích jsme čtenářům přiblížili zde). Tentokrát se DPO zbavuje osmi dvanáctimetrových vozů Solaris Urbino 12 a dvojice kloubových autobusů Solaris Urbino 18.

Z krátkých solarisů jsou na prodej vozy ev. č. 7729, 7732, 7733, 7735 a 7737 z roku 2007 a 7742, 7744 a 7745 z roku 2009. Najeto mají od 807 tis. do 1 134 tis. km a k prodeji jsou minimálně za cenu 236 900 Kč.

2014 07 23@7729@4T4 6107@LDN 2014 02 20@7732@4T4 8793@Nová huť hlavní brána (3)
2013 01 07@7733@4T4 8794@Paseky (1) 2014 02 10@7735@4T4 9217@Kunčičky kostel

Fotografie č. 1: Solaris Urbino 12 ev. č. 7729.
Fotografie č. 2: Solaris Urbino 12 ev. č. 7732.
Fotografie č. 3: Solaris Urbino 12 ev. č. 7733.
Fotografie č. 4: Solaris Urbino 12 ev. č. 7735.

Číst dál: Nudíte se? Kupte si kloubový autobus!

Zima dorazila do Ostravy

dpoV pondělí dne 8. února 2021 komplikovalo dopravu v Ostravě v ranních a dopoledních hodinách husté sněžení. Cestující pocítili zpoždění až 30 minut, neboť byli všichni účastníci dopravního provozu tradičně zaskočeni. Dopravní podnik Ostrava vydal k této mimořáádnosti v provozu tiskovou zprávu.

Úterý bylo ve znamení stabilizované situace, a tak až středeční sněžení přineslo na cesty nehody a kolony. Veřejná doprava nabírala zpoždění okolo 20 minut. Závěr dne byl doprovázen lehkým sněžením a je možné očekávat komplikace ve čtvrtečních ranních hodinách. Níže můžete shlédnout několik fotografií ze středečního večera. Situaci budeme dále sledovat.

2021 02 10@7877@1TY 3052@Francouzská
Autobus Solaris Urbino 18 CNG ev. č. 7877 odbavuje cestující na zastávce Francouzská.

Číst dál: Zima dorazila do Ostravy

Rychlostní výhybky v Ostravě

dpoKromě rekonstrukcí tramvajových tratí, které také přispívají ke zvýšení rychlosti a komfortu tramvajové dopravy, je důležitým krokem ke zvýšení rychlosti také instalace rychlostních výhybek. V Ostravě došlo k instalaci první rychlostní výhybky u zastávky Josefa Kotase, a to již začátkem listopadu 2019. 

Něco málo z předpisů
Jízda po tramvajové trati je stanovena vyhláškou Ministerstva dopravy č. 173/1995 Sb., kterou vydává dopravní řád drah. 

Podle tohoto obecného předpisu nesmí drážní vozidla na tramvajové trati (dráze) jet větší rychlostí než 10 km/h přes výhybku při jízdě proti hrotům postavené do odbočky a větší než 15 km/h při jízdě v přímém směru - ovšem výhybka musí být zajištěna, aby nedošlo k nechtěnému přestavení do jiného směru jízdy.

V lokálních podmínkách však může být tento obecný předpis upraven, nejinak tomu je i v případě Dopravního podnik Ostrava, který má pro drážní vozidla tzv. Provozní předpis D1, kde jsou také upravená nařízení. 

  • Rychlost jízdy přes výhybku proti hrotům v přímém směru je max. 20 km/h, do odbočky rychlost max. 15 km/h. 
  • Maximální rychlost 20 km/h je také stanovena při průjezdu kolejových křižovatek (křížení tramvajových tratí). 

Číst dál: Rychlostní výhybky v Ostravě

V Ostravě vznikne rekonstrukcí další rychlodrážní tramvajová trať

dpoOstravský dopravní podnik (dále DPO) zahájí v neděli 7. března 2021 rekonstrukci tramvajové tratě v úseku mezi zastávkami Důl Zárubek a Hranečník. Jde zároveň o další z úseků vybraných ke zvýšení maximální provozní rychlosti na 80 km/h.

30.1.2021   Důl Zárubek
Současný stav tramvajové trati u zastávky Důl Zárubek.

Číst dál: V Ostravě vznikne rekonstrukcí další rychlodrážní tramvajová trať

Nové fotografie

únor 2021
Po181522
Út291623
St3101724
Čt4111825
5121926
So6132027
Ne7142128
Jste zde: