Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Tříměsíční rekonstrukce změní tvář tramvajové trati v Hlučínské ulici

dpoPrvního září se pro tramvaje na více než tři měsíce zcela uzavřel úsek tramvajové trati mezi zastávkami Sad Boženy Němcové a konečnou zastávkou Přívoz, Hlučínská. Město spolu s Dopravním podnikem Ostrava a.s. (dále jen DPO) totiž hodlá uskutečnit rozsáhlou rekonstrukci nejen tramvajové trati, ale i celé ulice, a to v úseku od sadu Boženy Němcové po křižovatku ulice Hlučínské s Palackého.

26.8.2021   ul. Sokolská třída (1)'
Původní stav tramvajové trati v ulici Sokolská třída. (pohled od Sadu Boženy Němcové).

Číst dál: Tříměsíční rekonstrukce změní tvář tramvajové trati v Hlučínské ulici

Dodávka nových velkokapacitních tramvají pro Dopravní podnik Ostrava

dpoPo vysoutěžené zakázce na dodávku 40 ks nových středněkapacitních nízkopodlažních tramvají, kterou překvapivě vyhrála švýcarská společnost Stadler Bussnang AG (více informací) vypsal DPO 4. září 2017 další veřejnou zakázku s názvem „Dodávka 40 ks nových nízkopodlažních velkokapacitních tramvají“, která má po roce (7. září 2018) známého vítěze, kterým je Škoda Transportation s modelem Škoda 39T ForCity Smart, ale bo Ostrava je kraj razowity, tak je příběh zajímavější než jen tisková zpráva.

Skoda ForCity Smart
První vizualizace nových tramvají Škoda 39T ForCity Smart pro Ostravu. Zdroj: www.skoda.cz

Technická specifikace nových velkokapacitních tramvají:
Délka skříně vozidla bez spřáhel by měla být max. 32,4 m, šířka karoserie od 2,45 do 2,6 m. Obsaditelnost tramvaje při 5 os/m2 min. 200 osob je jedním z hodnotících kritérií. Všechny podvozky musí být otočné. 

Číst dál: Dodávka nových velkokapacitních tramvají pro Dopravní podnik Ostrava

Rekonstrukci čeká v Ostravě další tramvajový úsek

dpo

Ostravský dopravní podnik (dále DPO) zveřejnil 6. dubna 2021 veřejnou zakázku s názvem „Traťový úsek Dolní Vítkovice – Kolonie Jeremenko – Zvyšování rychlosti“. Předmětem zakázky jsou stavební práce na zmíněném tramvajovém úseku, které umožní zvýšení traťové rychlosti na 80 km/h. Jedná se o pokračování projektu Zvyšování rychlosti tramvajové dopravy v DPO.

3.5.2021   Úsek mezi zastávkami Kolonie Jeremnko   Důl Jeremenko
Současný stav tramvajové trati poblíž zastávky Důl Jeremenko.

Číst dál: Rekonstrukci čeká v Ostravě další tramvajový úsek

První muzejní elektrobus v ČR

dpoZatímco některé dopravní podniky v současné době teprve s provozem elektrobusů začínají, někde už jsou o krok dále a naopak elektrobus zařazují do svých muzejních sbírek.

Tou první vlaštovkou je Dopravní podnik Ostrava (dále jen DPO) a jeho vůbec první elektrobus, SOR EBN 10.5, který ostravské ulice křižoval pod ev. č. 5001. Jde zároveň o vůbec první elektrobus vyrobený libchavskou firmou SOR (karoserie) spolu se společnostmi Cegelec (elektrická výzbroj) a Dopravní podnik Ostrava (konečná kompletace vozidla), světlo světa spatřil na počátku roku 2010.

5.6.2010   SOR EBN 10.5
Ostravský elektrobus SOR EBN 10.5 budoucího ev. č. 5001 na brněnské výstavě Autotec 2010.

Číst dál: První muzejní elektrobus v ČR

DP v Ostravě má nové služební tramvaje

dpoDopravní podnik Ostrava (dále jen DPO) v posledních dnech rozšířil řady svých služebních tramvají. Jednou z novinek v těchto řadách je jediný ostravský vůz typu T3R.EV, který se v Ostravě od svého zařazení v roce 2004 honosil evidenčním číslem 1301, ten má sloužit jako vozidlo tramvajové autoškoly pro výcvik nových řidičů. Druhým vozem je vůz T3R.P, který završoval dodávku vozů v roce 1985 a s cestujícími jezdil pod ev. č. 977 – ten je nově přeřazen do stavu služebních vozů jako mazací a nese nové ev č 8211.

@8209@@Vozovna Poruba (2)
Tramvaj T3R.EV ev. č. 8209 ,,Tramškola" ex ev. č. 1301.

Číst dál: DP v Ostravě má nové služební tramvaje

Nové fotografie

říjen 2021
Po 4111825
Út 5121926
St 6132027
Čt 7142128
18152229
So29162330
Ne310172431
Jste zde: