Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Doubledeckery zasáhnou poprvé do české MHD

dpoDne 28. února 2018 se na portálu Věstníku veřejných zakázek objevila nová zakázka s názvem „Nákup 2 ks nových dvoupodlažních autobusů“. V této zakázce je zařazen také nákup servisního speciálního nářadí a diagnostického zařízení.

Poprad 13.5.2017
Ilustrační fotografie: Dvoupodlažní autobus Troliga Sirius společnosti SAD Poprad a.s. Autobus byl vyfocen na autobusové zastávce Poprad, AS

Předpokládaná hodnota této zakázky je 18 mil. Kč bez DPH. Nové dvoupodlažní (patrové) autobusy by měly být buď s pohonem na CNG, nebo s hybridním pohonem. Předběžné tržní konzultace dopravce Dopravní podnik Ostrava a.s. (dále jen DPO) vedl se společnostmi Volvo Group Czech Republic s.r.o., MAN Truck & Bus Czech Republic s.r.o. a Scania Czech Republic s.r.o.

Číst dál: Doubledeckery zasáhnou poprvé do české MHD

Tramvajová smyčka Přívoz, Hlučínská v Ostravě projde proměnou

dpoTramvajová smyčka Hlučínská v Ostravě–Přívoze leží u křižovatky ulic Hlučínská a Slovenská již od roku 1976. Tehdy se po svém vzniku stala přestupním uzlem mezi tramvajemi linky č. 1 do Hlučína, která zůstávala v režii starých dvounápravových vozů, a linkami č. 14 a 15, které obsluhovaly centrum města, Vítkovice a Hrabůvku a byly obsluhovány moderními vozy řady T. Vznik smyčky umožnil odsunout vozy staré konstrukce na úseky mimo centrum města, takže mohlo dojít k celkovému zvýšení cestovní rychlosti. Původní provedení smyčky poskytovalo možnost k obracení jak tramvajových vlaků ve směru z centra města, tak souprav starých vozů od Hlučína.

16.6.2020   Smyčka Přívoz, Hlučínská (2)
16.6.2020   Smyčka Přívoz, Hlučínská (1) 16.6.2020   Smyčka Přívoz, Hlučínská (3)

Současný stav tramvajové smyčky Přívoz, Hlučínská.

Číst dál: Tramvajová smyčka Přívoz, Hlučínská v Ostravě projde proměnou

Ostravský DP ustupuje kritice, od září vrátí více přímých spojů na Vřesinskou

dpoPřesně půl roku po kontroverzním zkrácení tramvajové linky č. 17 pouze k porubské vozovně to vypadá, že dojde k obnovení spojů v původní délce. Alespoň některých. Po stížnostech řady občanů se totiž na stranu nespokojených cestujících přidalo také zastupitelstvo městského obvodu Ostrava-Jih. Při březnových změnách totiž došlo ke zrušení přímého spojení mezi Dubinou a porubskou Fakultní nemocnicí.

2013 10 17@1135@@Dubina Interspar
Ilustrační fotografie: Dnes již vyřazená souprava tramvají ČKD T6 EV. Č. 1135+1131 opouští ještě tehdejší smyčku Dubina Interspar (dnes Dubina) a směřuje na tehdejší konečnou Vřesinská (dnes Poruba, Vřesinská).

Číst dál: Ostravský DP ustupuje kritice, od září vrátí více přímých spojů na Vřesinskou

Ostrava na konci srpna otevře první rychlodrážní tramvajovou trať

dpoAč nadpis článku může znít jako sci-fi (zvláště vzhledem k protahující se snaze vystavět tramvajovou trať na porubský VIII. obvod), není to opravdu žádný apríl. Pokud půjde vše podle plánu, měl by Dopravní podnik Ostrava (dále jen DPO) již na konci letošních letních prázdnin otevřít první úsek tramvajové tratě, kde budou moci tramvaje jezdit rychlostí až 80 km/h.

Nejedná se samozřejmě o novou trať, nýbrž pouze o rekonstrukci již existující, konkrétně té v úseku mezi zastávkami Nová Ves vodárna a Třebovice, OC. Impulsem pro městského dopravce byl nejspíše fakt, že jak nové tramvaje Stadler Tango NF2, tak plánované vozy Škoda ForCity Smart jsou schváleny pro maximální rychlost 80 km/h, kterou však v současnosti na ostravské síti nemohou nikde dosáhnout.

Ke konci roku 2018 proto DPO vyhlásil veřejnou zakázku s názvem ,,Analýza rizik Zvyšováni rychlosti na TT,“ a zároveň vybral čtveřici tramvajových úseků , kde by maximální rychlost tramvají rád zvýšil na zmíněných 80 km/h. Následně byla v dubnu 2019 zveřejněna zakázka na vyhotovení projektové dokumentace, jejíž obsahem již měly být konkrétní stavební úpravy vybraných tratí.

Číst dál: Ostrava na konci srpna otevře první rychlodrážní tramvajovou trať

První historické jízdy v Ostravě v roce 2020

dpoV sobotu dne 11. června 2020 si Dopravní podnik Ostrava a.s. (dále jen DPO) pro cestující připravil historické jízdy autobusů i trolejbusů. Trasa autobusu byla poměrně nezvyklá, když byla linka vedena v trase Poruba, Alšovo náměstí – Francouzská – Jižní svahy – Hulváky – Ahepjukova – Husův sad – Most Pionýru – ZOO. Spojení obstarával autobus Ikarus 280.10 ev. č. 4070 z roku 1988.

2020 07 11@4070@OVB 50 94@ul. Hornopolní.
Historický autobus Ikarus 280.10 ev. č. 4070 projíždí ul. Hornopolní v Ostravě.

Číst dál: První historické jízdy v Ostravě v roce 2020

Nové fotografie

srpen 2020
Po 310172431
Út 4111825 
St 5121926 
Čt 6132027 
 7142128 
So18152229 
Ne29162330 
Poslední příspěvky:
Nepodařilo se načíst příspěvky.
Jste zde: