Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Nový Solaris pro DPO namísto shořelého

dpoPři požáru v areálu garáží Hraničník (informace o požáru v garážích Hranečník naleznete zde) shořelo celkem 7 autobusů. Mezi nimi i vůz Solaris Urbino 12 CNG III. generace s ev. č. 7193. Pro zajištění chybějícího vozidla uzavřel Dopravní podnik Ostrava a.s. dodatkovou smlouvu s výrobcem Solaris Bus & Coach S.A. na nový vůz, který nahradil požárem zničeny autobus ev. 7193.

@7251@@Garáže Hranečník (1)
Nově dodaný autobus Solaris Urbino 12 CNG IV. generace ev. č. 7251. Vůz byl pořízen jako náhrada za shořelý autobus Solaris Urbino 12 CNG III. generace ev. č. 7193.

Číst dál: Nový Solaris pro DPO namísto shořelého

Doubledeckery zasáhnou poprvé do české MHD

dpoDne 28. února 2018 se na portálu Věstníku veřejných zakázek objevila nová zakázka s názvem „Nákup 2 ks nových dvoupodlažních autobusů“. V této zakázce je zařazen také nákup servisního speciálního nářadí a diagnostického zařízení.

Poprad 13.5.2017
Ilustrační fotografie: Dvoupodlažní autobus Troliga Sirius společnosti SAD Poprad a.s. Autobus byl vyfocen na autobusové zastávce Poprad, AS

Předpokládaná hodnota této zakázky je 18 mil. Kč bez DPH. Nové dvoupodlažní (patrové) autobusy by měly být buď s pohonem na CNG, nebo s hybridním pohonem. Předběžné tržní konzultace dopravce Dopravní podnik Ostrava a.s. (dále jen DPO) vedl se společnostmi Volvo Group Czech Republic s.r.o., MAN Truck & Bus Czech Republic s.r.o. a Scania Czech Republic s.r.o.

Číst dál: Doubledeckery zasáhnou poprvé do české MHD

Ukončení pravidelného provozu autobusů Karosa B 952 / 952 E v Ostravě.

dpoPíše se měsíc říjen roku 2002, kdy jste mohli zahlédnout poprvé v ostravských ulicích autobus typu Karosa B 952 ev. č. 6517. Autobus v interiéru připomínal již jezdící autobusy Karosa B 932/932 E. Ovšem při pohledu zvenčí jste mohli spatřit odlišnost v podobě rovného zadního čela. Dále také mohl cestující upoutat jiný zvuk motoru: starší typy autobusů Karosa B 932/932 E byly vybaveny motorem Liaz, nový typ autobusu Karosa B 952 byl vybaven motorem Iveco Cursor, splňující emisní normu Euro 3. Měsíc na to, tedy v listopadu 2002, byly dodány další autobusy tohoto typu, které obdržely ev. č. 6518 – 6528. Autobusy byly vybaveny klimatizační jednotkou pro řidiče Trav-l-Cool (tzv. ,,mokrý hadr“) a manuální pětistupňovou převodovkou Praga. Autobusy byly rozděleny mezi Garáže Hranečník, Poruba a Fifejdy. Po zrušení garáží Fifejdy se autobusy přesunuly do garáží Hranečník. Během měsíce října 2002 byl dodán také jediný meziměstský autobus Karosa C 954, který byl zakoupen pro obsluhu linky č. 33, která byla tehdy vedena na letiště v Mošnově. Obdržel ev. č. 6529.

2012 09 06@6517@OSC 54 12@Garáže Hranečník
Vůz Karosa B 952 ev. č. 6517, vyfotografovaný v garážích Hranečník po provedení střední opravy SO.

Číst dál: Ukončení pravidelného provozu autobusů Karosa B 952 / 952 E v Ostravě.

Do Ostravy dorazil poslední čtyřicátý Stadler

dpoRok a půl od převzetí první tramvaje Stadler dorazila do Ostravy i ta poslední. Švýcarský výrobce tak definitivně dokončil svou miliardovou zakázku na čtyřicet středo-kapacitních vozidel pro Dopravní podnik Ostrava (DPO). Další nové tramvaje čekají na cestující DPO už za rok. Tentokrát půjde o velkokapacitní tramvaje od společnosti Škoda Transportation.

dpo
Poslední dodaný Stadler do Ostravy. Foto: Dopravní podnik Ostrava.

Číst dál: Do Ostravy dorazil poslední čtyřicátý Stadler

Ředitel DPO Morys lže veřejnosti

V rámci evropského projektu Noci vědců, která probíhala na mnoha místech naší republiky a také v Ostravě vystoupil v Moravskoslezské vědecké knihovně také ředitel Dopravního podniku Ostrava pan Ing. Daniel Morys, MBA se svou prezentací “kam kráčí doprava v Ostravě”.

Ve svém hodinovém příspěvku, který nakonec výrazně přesáhl vymezený časový interval postupně informoval o různých projektech veřejné akciové firmy, ve které zasedá v představenstvu. Některé jeho příspěvky nás odborníky vyloženě pobavily, některé byly příliš zasněné. Hlavně nás vytočil příspěvek o dalším výběrovém řízení na vysokokapacitní tramvají, které doplní současnou objednávku na středně kapacitní tramvaje “plus” z roku 2017 přesněji 4. září 2017. To je přece jasná lež, právě minulé výběrové řízení bylo na tramvaje vysokokapacitní, ale z krajně nevhodných důvodů (zjevná chyba v desetinné čárce) byl vyloučen osvědčený uchazeč firma Stadler a jako jediná zůstala nabídka domácího výrobce firmy Škoda Transportation o kterém se ovšem ví, že je napojený na vysoké politiky a v jiných městech díky tomu vyhrával výběrová řízení.

Číst dál: Ředitel DPO Morys lže veřejnosti

Nové fotografie

prosinec 2019
Po 29162330
Út 310172431
St 4111825 
Čt 5121926 
 6132027 
So 7142128 
Ne18152229 
Poslední příspěvky:
Nepodařilo se načíst příspěvky.
Jste zde: