Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Dopravní podnik Ostrava se chystá nakoupit nové tramvaje a autobusy

dpoNa portále veřejných zakázek byla vyvěšena zpráva o tom, že Dopravní podnik Ostrava vypisuje výběrové řízení na nová vozidla v počtu 40 kusů a ceny 1,4 mld. Kč. Ze specifikace je pak poměrně dobře poznat, jaký typ vozidel by to měl být a znalci i vycítí konkrétní typ.

Požadavek sleduje středněkapacitní vůz (tedy náhrada vozů K2 a doplněk Aster či Trií) s otočnými podvozky, určené k jednosměrnému provozu. Důležitým prvkem je důraz na 70% nízkopodlažnost.

Zajímavostí je kritérium provozní rychlosti minimálně 70 km/h s přáním, že zadavatel preferuje schválení vozidla až pro provozní rychlost 80 km/h. Tím by se mohla realizovat vize komfortnější a rychlejší páteřní tramvaje na určitých úsecích trati i když středněkapacitní velikost vozu tuto myšlenku příliš nepodporuje.

Z komfortních a dosud nezvyklých prvků jmenujme předsuvné dveřme s funkcí automatického zavírání dveří po dokončení nástupu a výstupu (např. fotobuňka). Prostor cestujících by měl být vybaven USB konektory pro dobíjení mobilních telefonů v minimálním počtu 10 na vůz. A hlavně má být instalována klimatizace salónu cestujících!

Tyto parametry v podstatě reagují na dřívější neoficiální prohlášení různých pracovníků o budoucím vývoji tramvajového parku v metropoli, kde již nemá být preferovaná pouhá částečná nízkopodlažnost a priorita by měla připadnout skutečně moderně řešeným vozidlům a nikoliv evoluci tramvají T3.

Číst dál: Dopravní podnik Ostrava se chystá nakoupit nové tramvaje a autobusy

Nové trolejbusy pro DPO

dpoDne 30. září 2016 se ve věstníku veřejných zakázek objevila zakázka na dodávku 2 dvoučlánkových trolejbusů a 10 jednočlánkových trolejbusů s pomocným akumulátorovým pohonem (tedy jedná se o bateriové nebo-li parciální trolejbusy). Dopravce předpokládal, že celková hodnota zakázky by měla být 170 mil. Kč bez DPH. Cena za jeden dvoučlánkovy vůz cca 15 mil Kč bez DPH a za jednočlánkový 14 mil Kč bez DPH). Dále dopravce předpokládá, že část z této hodnoty bude uhrazena z Evropského fondu pro regionální rozvoj (Integrovaný regionální operační program – IROP).

Technická specifikace vozů
Dvoučlánkové vozy

  • 2 dvoučlánkové vozy by měly být dlouhé 17,5 až 18,8 m a šířka by měla být 2,55 m.
  • Kapacita vozu by měla být minimálně 110 cestujících, z tohoto počtu by 30 % cestujících mělo mít možnost přepravy na sedadlech, a to včetně sklopných.
  • Vozy by měly být vybaveny superkapacitory.
  • Dále ve vozech by neměla chybět celovozová klimatizace, kamerový záznam.
  • Vozy by měli být vybaveny vnitřními LCD monitory, které jsou shodné již s dodanými autobusy Solaris Urbino 18 CNG.

Číst dál: Nové trolejbusy pro DPO

Dodávka nových elektrominibusů

dpoDopravce Dopravní podnik Ostrava a.s. po zadání výběrového řízení na dodávku minibusů s pohonem na CNG nyní ve výběrovém řízení ve věstníku veřejných zakázek poptává novou zakázku s názvem „Dodávka 3 ks elektrominibusů“.

Ze zadávací dokumentace můžeme vyčíst, že vozidla by měla být vybavena celovozovou klimatizací pro cestující, USB přípojkami pro dobíjení mobilních telefonů a připravena na instalaci Wi-Fi. Ve vozidlech by neměl chybět informační LCD displej. Dále se v zadávací dokumentaci můžeme dočíst, že zadavatel (tedy dopravce) bude vést předběžné tržní konzultace se společnostmi ROŠERO-P, s.r.o., KAR group, a.s., SKD TRADE,a.s. a EVC GROUP, s.r.o.

Kromě tří nových elektrominibusů by měl vítěz výběrového řízení dodat také 4 ks nových mobilních nabíjecích stanic pro nabíjení dodaných elektrominibusů, dokumentaci k vozidlům a také všechny příslušné softwary a provést zaškolení obsluhy. 

Předpokládaná cena této zakázky je odhadována na 21 milionů Kč bez DPH. DPO předpokládá, že většina z této sumy bude financována z prostředků EU, konkrétně z operačního programu Nízkoemisní a bezemisní vozidla.

Číst dál: Dodávka nových elektrominibusů

Víkendové milníky ostravských trolejbusů

dpoJak již bylo před měsícem avizováno v článku o konci vozů Škoda 14 Tr, svou derniéru si nedlouho po nich prožily i kloubové varianty hranatých trolejbusů z výrobního závodu Škody v Ostrově nad Ohří.

Sobota 3. března 2018 se stala posledním dnem, kdy byl do pravidelného provozu s cestujícími v Ostravě nasazen trolejbus typu Škoda 15 Tr (M). Byla tak nejen ukončena etapa provozu těchto vozů v ostravských ulicích, trvající bezmála tři desetiletí, ale zároveň se jejich odstavením stává vozový park trolejbusů 100% nízkopodlažní.

2018 03 03@3511@@
Rozlučková cedule na voze Škoda 15 Tr M ev. č. 3511.

Číst dál: Víkendové milníky ostravských trolejbusů

Doubledeckery zasáhnout poprvé do české MHD

dpoDne 28. února 2018 se na portálu Věstníku veřejných zakázek objevila nová zakázka s názvem „Nákup 2 ks nových dvoupodlažních autobusů“. V této zakázce je zařazen také nákup servisního speciálního nářadí a diagnostického zařízení.

Poprad 13.5.2017
Ilustrační fotografie: Dvoupodlažní autobus Troliga Sirius společnosti SAD Poprad a.s. Autobus byl vyfocen na autobusové zastávce Poprad, AS

Předpokládaná hodnota této zakázky je 18 mil. Kč bez DPH. Nové dvoupodlažní (patrové) autobusy by měly být buď s pohonem na CNG, nebo s hybridním pohonem. Předběžné tržní konzultace dopravce Dopravní podnik Ostrava a.s. (dále jen DPO) vedl se společnostmi Volvo Group Czech Republic s.r.o., MAN Truck & Bus Czech Republic s.r.o. a Scania Czech Republic s.r.o.

Číst dál: Doubledeckery zasáhnout poprvé do české MHD

Nové fotografie

duben 2018
Po 29162330
Út 3101724 
St 4111825 
Čt 5121926 
 6132027 
So 7142128 
Ne18152229 
Poslední příspěvky:
  26.4.2018 19:42
Autobusy Solaris Urbino 15 RZ 4T3 8242 a 4T5 8977 dopravce Letiště Ostrava a.s. Autobusy byly vyfotografovány před odbavovací halou Letiště Leoše Janáčka Ostrava. (12.4.2018)

  26.4.2018 09:33
Již dnes se na našem webu můžete těšit na krátký článek věnovaný autobusům na Letišti Leoše Janáčka Ostrava.
  23.4.2018 15:20
Dopravní podnik hl. m. Prahy (dále jen DPP) uzavřel smlouvu na dodávku 300 autobusů standardní délky 12 metrů se společností SOR Libchavy spol. s r.o. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS), který šetřil stížnost neuspěšného uchazeče společnosti Iveco Czech Republic a.s. tuto stížnost zamítl. Iveco Czech Republic a.s. si stěžovala na zadávací podminky soutěže a na vyloučení z této soutěže. ÚOHS tedy zrušil předběžné opatření neuzavřít smlouvu, a to z důvodu, že DPP neporušil zákon o veřejných zakázkách. Ilustrační fotografie pražského autobusu SOR CITY NB 12.

  23.4.2018 13:55
Dopravní podnik Ostrava se chystá nakoupit nové tramvaje a autobusy - MHD ŽIVĚ.cz

>> Přejít na odkaz

  23.4.2018 12:42
Video zachycuje pomalé sjíždění tramvaje Stadler Tango NF2 nOVA z návěsu kamionu na koleje v martinovských dílnách.
  23.4.2018 10:17
Vyložení nové ostravské tramvaje Stadler Tango NF2, které probíhalo od 8 hodiny ranní až do 12 hodiny v prostorách ÚD v Martinově. Další fotografie přineseme v zítřejších ranních hodinách v aktualizovaném článku na našem webu. (23.4.2018)

  23.4.2018 06:46
Dnes bude asi přestadlerováno :D Zadní čelo nové tramvaje Stadler Tango NF2 pro Ostravu. Jak se Vám líbí? Foto: Martin Plačko

  23.4.2018 06:19
Jsme u toho! Právě probíhá vyložení prvni ostravské tramvaje Stadler Tango NF2 v areálu ústředních dílen v Ostravě-Martinově. Další fotografie přineseme během dopoledne v aktualizovaném článku. Foto: Martin Plačko

  23.4.2018 05:43
Parciální trolejbus Škoda 30 Tr SOR, který byl zapůjčen DP hl. m. Prahy a.s. byl již osazen informačním a odbavovacím systémem a od dnešního dne jej bude jej možné vídat při zkušebních jízdách v Praze. Foceno v areálu pražských garáží Klíčov. (22.4.2018)

Jste zde: