Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Rekonstrukce zastávky Náměstí Svatopluka Čecha v Ostravě

dpoDne 4. května 2020 byla zahájena rekonstrukce sdružené zastávky Náměstí Svatopluka Čecha a má trvat do 30. června 2020. Jde o první ze série oprav, ve se nachází také tramvajové zastávky na ulicích Výškovická, Hlučínská a Opavská a které budou realizovány všechny do roku 2022. Investiční akce je významným podílem financována z dotace Evropské unie a zhotovitelem je společnost Strabag Rail s.r.o. Cena za zhotovení stavby bude více než 38 miliónu korun bez DPH.

29.4.2020   Zastávka Náměstí Svatopluka Čecha (2)

Číst dál: Rekonstrukce zastávky Náměstí Svatopluka Čecha v Ostravě

Dopravní podnik Ostrava poptává nové minibusy

dpoDne 18. května 2020 se ve věstníku veřejných zakázek na profilu zadavatele Dopravní podnik Ostrava a.s. (dále jen DPO) objevila nová zakázka s názvem ,, Dodávka 2 ks nových minibusů na pohon CNG“ Předpokládaná cena zakázky je 6 400 000 Kč bez DPH.

Naposled zařadil DPO do svého vozového parku nové minibusy Dekstra Bus Daily LE 37 CNG ev. č. 7307 - 7310, jak je z názvu patrné s pohonem na CNG a také 2 elektrominibusy Rošero First FCLLI Electric ev. č. 5304 – 5305. Po zařazení nových minibusů se předpokládalo vyřazení i starších minibusů Mercedes-Benz 411 CDI NP ev. č. 7904 a Fiat MAVE CiBus 3Z ev. č. 7302, ovšem DPO si tyto vozy ponechalo nejspíš jako záložní. Zmíněné vyřazení těchto vozidel by mohlo nastat právě nyní po nákupu dvou nových minibusů. Nabídky je možné podávat do 16. června 2020.

Dopravní podnik Ostrava již vedl předběžné tržní komutace: s dodavateli:
Bus Design, Dekstra Bus, EvoBus Česká republika, Mave, KAR group, KHMC, ROŠERO-P a Zliner.

Číst dál: Dopravní podnik Ostrava poptává nové minibusy

Ostravská Ekova Electric na prodej

ekovaDceřiná společnost Dopravního podniku Ostrava a. s. - Ekova Electric a. s. hledá strategického investora. DPO zvažuje prodej až 100 % akcií této firmy, informoval na svých internetových stránkách v půlce měsíce prosince 2019. Potenciální zájemci by měli podat své nabídky do 17. ledna 2020.

Připomeňme, že Ekova Electric a.s. vznikla v roce 2011, a to osamostatněním těžké údržby kolejových vozidel, prováděné v ústředních dílnách v Martinově. Mimo oprav vozidel pro DPO však Ekova montuje také nové trolejbusy a elektrobusy a opravuje rovněž vozidla pro další dopravní podniky nejen v České republice, ale i ze zahraničí.

Číst dál: Ostravská Ekova Electric na prodej

Rychlostní výhybky v Ostravě

dpoKromě rekonstrukcí tramvajových tratí, které také přispívají ke zvýšení rychlosti a komfortu tramvajové dopravy, je důležitým krokem ke zvýšení rychlosti také instalace rychlostních výhybek. V Ostravě došlo k instalaci první rychlostní výhybky u zastávky Josefa Kotase, a to již začátkem listopadu 2019. 

Něco málo z předpisů
Jízda po tramvajové trati je stanovena vyhláškou Ministerstva dopravy č. 173/1995 Sb., kterou vydává dopravní řád drah. 

Podle tohoto obecného předpisu nesmí drážní vozidla na tramvajové trati (dráze) jet větší rychlostí než 10 km/h přes výhybku při jízdě proti hrotům postavené do odbočky a větší než 15 km/h při jízdě v přímém směru - ovšem výhybka musí být zajištěna, aby nedošlo k nechtěnému přestavení do jiného směru jízdy.

V lokálních podmínkách však může být tento obecný předpis upraven, nejinak tomu je i v případě Dopravního podnik Ostrava, který má pro drážní vozidla tzv. Provozní předpis D1, kde jsou také upravená nařízení. 

  • Rychlost jízdy přes výhybku proti hrotům v přímém směru je max. 20 km/h, do odbočky rychlost max. 15 km/h. 
  • Maximální rychlost 20 km/h je také stanovena při průjezdu kolejových křižovatek (křížení tramvajových tratí). 

Číst dál: Rychlostní výhybky v Ostravě

DPO poptává nové parciální trolejbusy

dpoDne 1. července 2019 se ve věstníku veřejných zakázek objevila nová zakázka Dodávka až 12 ks parciálních trolejbusů kterou vypsal Dopravní podnik Ostrava a.s.Předpokládaná hodnota celé zakázky 12 sólo parciálních trolejbusů by měla být až 168 mil. Kč. Financování těchto vozidel by mělo opět proběhnout z evropských dotací.Hlavními kritérii ve výběrovém řízení je cena (70 %), údržba po dobu záruky vozidla (20 %).

Výrobce splní předpoklady pro přihlášení, pokud v posledních třech letech vyrobil alespoň jedentrolejbus.Standardem výbavy by měla být celovozová klimatizace a USB zásuvky.Dojezd na trakční baterie musí být minimálně 12 km.Potencionální zájemci musí předložit své nabídky do 29. července 2019.Závěrem připomeňme, že DPO nyní využívá parciální trolejbusy na linkách č. 101 a 106 a pro výlukové stavy.

2018 01 26@3736@@ul. Těšínská
Parciální trolejbusy Škoda 26 Tr Solaris v ulicích Ostravy.

Číst dál: DPO poptává nové parciální trolejbusy

Nové fotografie

červen 2020
Po18152229
Út29162330
St3101724 
Čt4111825 
5121926 
So6132027 
Ne7142128 
Poslední příspěvky:
Nepodařilo se načíst příspěvky.
Jste zde: