Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Ostrava na konci srpna otevře první rychlodrážní tramvajovou trať

dpoAč nadpis článku může znít jako sci-fi (zvláště vzhledem k protahující se snaze vystavět tramvajovou trať na porubský VIII. obvod), není to opravdu žádný apríl. Pokud půjde vše podle plánu, měl by Dopravní podnik Ostrava (dále jen DPO) již na konci letošních letních prázdnin otevřít první úsek tramvajové tratě, kde budou moci tramvaje jezdit rychlostí až 80 km/h.

Nejedná se samozřejmě o novou trať, nýbrž pouze o rekonstrukci již existující, konkrétně té v úseku mezi zastávkami Nová Ves vodárna a Třebovice, OC. Impulsem pro městského dopravce byl nejspíše fakt, že jak nové tramvaje Stadler Tango NF2, tak plánované vozy Škoda ForCity Smart jsou schváleny pro maximální rychlost 80 km/h, kterou však v současnosti na ostravské síti nemohou nikde dosáhnout.

Ke konci roku 2018 proto DPO vyhlásil veřejnou zakázku s názvem ,,Analýza rizik Zvyšováni rychlosti na TT,“ a zároveň vybral čtveřici tramvajových úseků , kde by maximální rychlost tramvají rád zvýšil na zmíněných 80 km/h. Následně byla v dubnu 2019 zveřejněna zakázka na vyhotovení projektové dokumentace, jejíž obsahem již měly být konkrétní stavební úpravy vybraných tratí.

A o jaké vybrané úseky tramvajových tratí se tedy jedná?
Důl Zárubek – Hranečník
Nová Ves vodárna – Třebovice, OC
Dolní Vítkovice – Kolonie Jeremenko
Josefa Kotase – Václava Jiříkovského.

Tramvajová trať Nová Ves vodárna – Třebovice, OC
Zakázku na rekonstrukci tratě přes Svinovské mosty vypsal DPO 13. března 2020 s původním finančním odhadem 121 milionů Kč. Konečná vysoutěžená cena, kterou nabídlo vítězné konsorcium firem Strabag Rail a EUROVIA CS, je nakonec o téměř devět milionů vyšší. Rekonstrukce se týká otevřeného traťového úseku na ulicích 28. října a Opavská od vyústění Fričovy ulice po zastávku Třebovice, OC. Během hlavní fáze prací mezi 1. červencem a 31. srpnem 2020 proběhne nepřetržitá výluka tramvajového provozu za účelem výměny svršku i spodku tramvajové trati včetně úpravy trolejového vedení. Přípravné práce však začaly již večer 15. června.

16.6.2020   Rekonstrukce trati Třebovice, OC   Fryčova (7)

12.6.2020   Rekonstrukce trati Třebovice, OC   Fryčova (5)
16.6.2020   Rekonstrukce trati Třebovice, OC   Fryčova (5) 16.6.2020   Rekonstrukce trati Třebovice, OC   Fryčova (6)

Současná podoba tramvajové trati v úseku Třebovice, OC - Fričova (nová Ves vodárna).

Po veškerých zkouškách se tak již na počátku září budou moci tramvaje v tomto úseku prohánět až 80km/h rychlostí. Dodejme však, že to platí pouze pro nejnovější Stadlery, ostatní typy zde budou moci dosáhnout pouze svých maximálních provozních rychlostí, které činí až na výjimky 65 km/h. Zmiňovanou výjimku tvoří vozy Škoda-Inekon LTM 10.08 (Astra) a Inekon 2001 Trio s rychlostí 70 km/h. Ovšem žádné razantní krácení jízdních dob nečekejte, ve směru z Poruby do centra města půjde pro Stadlery o zrychlení o 20 vteřin, v opačném směru projedou rekonstruovaným úsekem rychleji o 21 sekund, u ostatních typů tramvaji bude ušetřený čas samozřejmě ještě mnohem nižší.

2020 06 16@1736@@Třebovice, OC

16.6.2020   Rekonstrukce trati Třebovice, OC   Fryčova (1)
16.6.2020   Rekonstrukce trati Třebovice, OC   Fryčova (2) 19.6.2020   Rekonstrukce trati Třebovice, OC   Fryčova

Průběh stavebních prací na rekonstrukci tramvajové trati (zvyšování traťové rychlosti) v měsíci červnu 2020.

2.7.2020    Rekonstrukce trati Třebovice, OC  Nová Ves vodárna (2)
2.7.2020    Rekonstrukce trati Třebovice, OC  Nová Ves vodárna (5) 2.7.2020    Rekonstrukce trati Třebovice, OC  Nová Ves vodárna (1)

Průběh stavebních prací na rekonstrukci tramvajové trati (zvyšování traťové rychlosti) ze dne 2. července 2020.

5.7.2020    Rekonstrukce trati Třebovice, OC  Nová Ves vodárna (3)
5.7.2020    Rekonstrukce trati Třebovice, OC  Nová Ves vodárna (2) 5.7.2020    Rekonstrukce trati Třebovice, OC  Nová Ves vodárna (Fryčova)

Průběh stavebních prací na rekonstrukci tramvajové trati (zvyšování traťové rychlosti) ze dne 5. července 2020.

1201 - 4.7.20...
1251 - 4.7.20...

V úseku Martinov - Poruba, Vřesinská - Budišovice, Zátiší je zavedena NTD. V pracovní dny jsou na NTD vypravovány sopravy tramvají. O víkendech jsou zde vypravovány převážně tramvaje Škoda-Inekon LTM 10.08 (Astra) a Inekon 2001 Trio.

14.7.2020   Rekonstrukce trati Třebovice, OC   Fričova (2) 14.7.2020   Rekonstrukce trati Třebovice, OC   Fričova (3)
14.7.2020   Rekonstrukce trati Třebovice, OC   Fričova 14.7.2020   Rekonstrukce trati Třebovice, OC   Fričova (4)

Průběh stavebních prací na rekonstrukci tramvajové trati (zvyšování traťové rychlosti) ze dne 14. července 2020.

18.7.2020   Rekonstrukce trati Třebovice, OC   Fričova 18.7.2020   Rekonstrukce trati Třebovice, OC   Fričova (2)
18.7.2020   Rekonstrukce trati Třebovice, OC   Fričova (1) 18.7.2020   Rekonstrukce trati Třebovice, OC   Fričova (3)

Průběh stavebních prací na rekonstrukci tramvajové trati (zvyšování traťové rychlosti) ze dne 18. července 2020.

23.7.2020   Rekonstrukce trati Třebovice, OC   Fričova (5) 23.7.2020   Rekonstrukce trati Třebovice, OC   Fričova (1)
23.7.2020   Rekonstrukce trati Třebovice, OC   Fričova 23.7.2020   Rekonstrukce trati Třebovice, OC   Fričova (8)

Průběh stavebních prací na rekonstrukci tramvajové trati (zvyšování traťové rychlosti) ze dne 23. července 2020.

Další fotografie z rekonstrukce trati (zvyšování traťové rychlosti) v úseku Třebovice, OC - Fričova (Nová Ves vodárna) naleznete zde.

Tramvajová trať Důl Zárubek – Hranečník
Zakázku na rekonstrukci tramvajové trati od zastávky Důl Zárubek po křížení před terminálem Hranečník vypsal DPO 30. března 2020. Oproti rekonstrukci trati přes Svinovské mosty očekával dopravce nižší náklady, ty nakonec opravdu dosáhnou pouze necelých 15 milionů Kč. Opět se jedná o rekonstrukci trati s otevřeným traťovým svrškem, v tomto případě navíc vedené zcela mimo pozemní komunikace i jakoukoli zástavbu. Po rekonstrukci, při níž bude upraven pouze kolejový svršek a trakční vedení, bude tedy možné i v tomto úseku jezdit rychlostí 80 km/h. Oprava, a tedy i tramvajová výluka této trati, je předběžně plánována na letošní listopad. Po rekonstrukci dojde ke zrychlení průjezdů vozů Stadler tímto úsekem o 9 až 10 sekund.

O dalších úsecích budeme postupně informovat

Aktualizováno 28. 7. 2020 11:54

Nové fotografie

srpen 2020
Po 310172431
Út 4111825 
St 5121926 
Čt 6132027 
 7142128 
So18152229 
Ne29162330 
Poslední příspěvky:
Nepodařilo se načíst příspěvky.
Jste zde: