Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Neuskutečněná přestavba tramvaje 1301 u DPO

dpoDopravní podnik Ostrava dne 9. července.2019 vyhlásil veřejnou zakázku na „přestavbu stávajícího vozidla typu T3R.EV na víceúčelové drážní vozidlo“, které má přiděleno evidenční číslo 1301. Tramvaj po přestavbě měla sloužit jako cvičný vůz a současně jako měřicí vůz. Tuto veřejnou zakázku posléze zrušil 18.listopadu 2019. Vozidlo však nepokračuje v provozu s cestujícími, protože musí projít údržbou v souvislosti s ujetými kilometry.

Připravili jsme pro vás článek s původními plány, které se tedy zatím neuskuteční. Uvádíme původní rozsah změn pro zajímavost:

phoca thumb l 1301+301   24.7.2012   Náměstí Republiky
Tramvaj T3R.EV ev. č. 1301.

Základem vozidla je tramvaj T3 ostravského evidenčního čísla 729, která byla v roce 2004 znovu postavena firmou Pragoimex. Při této příležitosti byla poprvé v Ostravě použita vysokopodlažní skříň VarCB3 lišící se na první pohledu od dnes majoritně zastoupené vozové skříně VarCB3LF, která má doplněnou nízkopodlažní část ve středu vozidla. Vůz při modernizaci obdržel výzbroj TV Europulse od firmy Cegelec umístěnou opět oproti vozidlům typu Vario LFR.E (dále LF) pod podlahou vozidla.


Veřejná zakázka na úpravu toho vozidla počítá s demontáží zástěny kabiny řidiče a dále výměnou stávajícího pomocného panelu řidiče nacházejícího se po jeho levé straně. Panel má být shodný s typem používaným v ostatních vozech LF. Dojte tak pravděpodobně k demontáži mechanického odpojovače 600V trolej-zem a nahrazení elektrického odpojovače, který vozy LF jsou standardně vybaveny.

Vzor LFR.E

1
Zdroj: Dopravní podnik Ostrava a.s.

Pravé dveřní křídlo prvních dveří z pohledu nástupu do vozidla bude odstraněno a dveřní pohon upraven pro provoz pouze s levým dveřním křídlem, nicméně zadávací dokumentace počítá s možností případného navrácení obou dveřních křídel. Získaný prostor bude využit pro umístění sedadla instruktora výuky a pultu pro ovládání přístrojů instruktorem.

Dveře
Zdroj: Dopravní podnik Ostrava a.s.

kabina
Zdroj: Dopravní podnik Ostrava a.s.

Přestavba dále obsahuje instalaci kolizní kamery na stropní část kabiny před čelní sklo a montáží nové klimatizace řidiče KONVEKTA. Úpravou projde prostor sedadel cestujících, kam má být umístěno sedadlo technického pracovníka včetně stolku s panelem zásuvek a příprava pro připojení měřící techniky trolejového vedení. Tramvaj obdrží monitor pro výuku nových řidičů na zadní mezistěnu za řidičem, dojde také demontáži označovačů a tlačítek otevírání dveří. Dojde rovněž k instalace panelu BUSE zobrazující linkovou orientaci na levé boční straně vozidla. Původní topidla vozidla projdou přemístěním a doplněním nových odporových topnic zakrytých okopovým plechem, které jsou k vidění u vozů typů T3 a Astra.

Schéma
Zdroj: Dopravní podnik Ostrava a.s.

Na předním a zadním čele vozu budou umístěny majáky. Na sběrači bude nainstalováno snímací zařízení pro kontrolu trolejového vedení. V zadní části vozu bude prosklená nástavba s prohlížecí kamerou obdobná jako u vozu evidenčního čísla 8208, která umožní připojení k PC na stolu technického pracovníka. Pod podlahou v zadní části vozu bude nainstalován nový statický měnič, který umožní dostatečné napájení nové klimatizace řidiče a vybavení vozu. U vozu zadavatel požaduje lak ve standardu DPO.

t3 ova
Ostravský měřící vůz T3 ev. č. 8208.

Vozidlo je v současné době odstaveno a čeká na vypsání dalšího výběrového řízení na provedení této nebo podobné úpravy a změny využití. Původní výběrové řízení bylo zrušeno 18. listopadu 2019

Nové fotografie

červen 2020
Po18152229
Út29162330
St3101724 
Čt4111825 
5121926 
So6132027 
Ne7142128 
Poslední příspěvky:
Nepodařilo se načíst příspěvky.
Jste zde: