Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Dopravní podnik Ostrava představil podobu nových tramvají Škoda

dpoDopravní podnik Ostrava (DPO) představil výslednou podobu nových tramvají Škoda ForCity Smart, které se v Ostravě objeví na podzim příštího roku. Ostrava bude prvním městem v České republice i střední Evropě, kde bude tento typ tramvaje jezdit.

Novým ostravským tramvajím bude opět dominovat tyrkysová barva, do které se již dva roky postupně přebarvuje vozový park DPO, a současně ladí i s městským vizuálním stylem. Dynamicky tvarované čelo tramvaje zajistí jak pohodlí a komfort pro řidiče, tak i větší bezpečnost v provozu. Tramvaji nebudou chybět ani dnes už typické tři ostravské vykřičníky nad dveřmi.

01

"Při tvorbě designu nové ostravské tramvaje jsme se inspirovali charakterem města, tak aby design zapadal nejen do historického centra, ale i do průmyslových oblastí. Důraz je kladen na tvarovou čistotu, účelnost a bezpečnost jak pro cestující, tak pro kolemjdoucí," říká Tomáš Chludil, designer kolejových vozidel Škoda Transportation.

Vozidla budou naplňovat nejmodernější ostravské standardy pro komfort a bezpečnost. Budou plně klimatizovaná, vybavena wi-fi pro připojení k internetu, USB porty pro nabíjení mobilních zařízení cestujících, antivandalskými foliemi a vnějšími i vnitřními kamerovými systémy. Přesně tak, aby nové tramvaje nabízely cestujícím při cestách MHD maximální komfort, bezpečnost a nejmodernější technologie.

„Věřím, že nová tramvaj se bude líbit. Veřejnost opět necháme vybrat její jméno,“ říká generální ředitel DPO Daniel Morys a dodává, že by chtěl pro novou ostravskou „lokalku“ nějaké „fajné“ pojmenování, které by Ostraváci přijali.

02

Dopravní podnik Ostrava podepsal smlouvu na koupi 40 kusů tramvají Škoda ForCity Smart nejnovější generace, v hodnotě 1,9 miliardy korun. V ostrém provozu na linkách DPO by se měly objevit po všech schvalovacích procedurách na podzim roku 2020. Kapacita nových tramvajových souprav je 200 cestujících.

Ačkoliv výběrové řízení na tyto tramvaje úspěšně pokračuje a dopravce prezentuje další technické detaily druhé řady nových vozů, stále existuje na pozadí otázka o nutnosti nákupu dalších opravdu vysokokapacitních vozů. Technické zadání na tramvaje, které vyhrála Škoda Transportation totiž nebylo napsáno tak, aby v něm uspělo řešení, které si dopravce představoval. Jinými slovy, bude nutné nakoupit další vozidla, která v budoucnu nahradí model ČKD KT8 a LF3. Prozatím se o této otázce hlasitě nemluví, uvidíme později.

Zdroj: Tisková zpráva Dopravního podniku Ostava a.s., vlastní zdroje

Nové fotografie

únor 2020
Po 3101724
Út 4111825
St 5121926
Čt 6132027
 7142128
So18152229
Ne291623 
Poslední příspěvky:
Nepodařilo se načíst příspěvky.
Jste zde: