Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Doubledeckery zasáhnou poprvé do české MHD

dpoDne 28. února 2018 se na portálu Věstníku veřejných zakázek objevila nová zakázka s názvem „Nákup 2 ks nových dvoupodlažních autobusů“. V této zakázce je zařazen také nákup servisního speciálního nářadí a diagnostického zařízení.

Poprad 13.5.2017
Ilustrační fotografie: Dvoupodlažní autobus Troliga Sirius společnosti SAD Poprad a.s. Autobus byl vyfocen na autobusové zastávce Poprad, AS

Předpokládaná hodnota této zakázky je 18 mil. Kč bez DPH. Nové dvoupodlažní (patrové) autobusy by měly být buď s pohonem na CNG, nebo s hybridním pohonem. Předběžné tržní konzultace dopravce Dopravní podnik Ostrava a.s. (dále jen DPO) vedl se společnostmi Volvo Group Czech Republic s.r.o., MAN Truck & Bus Czech Republic s.r.o. a Scania Czech Republic s.r.o.

Ze zadaného výběrového řízení se také můžeme dočíst, že dodavatel nových dvoupodlažních (patrových) autobusů musí doložit, že za poslední tři roky realizoval obdobné dodávky. Pojmem obdobné dodávky se rozumí výroba minimálně 1 kusu nového dvoupodlažního (patrového) autobusů v délce do 15 m, splňující emisní normu min. Euro 6.

Mezi hlavní hodnotící kritéria patří:
Nabídková cena, náklady na předepsanou údržbu – 90%
Termín dodáni – 10%

Maximální délka vozu je omezena do 13 m, šířka do 2,6 m a výška do 4 m. Celková obsaditelnost by měla být min. 75 cestujících, z toho min. 65 sedících. Autobusy by měly být vybaveny klimatizací, kamerovým systémem a také min. 10 USB nabíječkami. Neměla by chybět ani příprava pro zapojení WiFi.

Z technické specifikace zmiňme například rychlost vozidla 80 km/h a minimální dojezd 450 km. Výkon motoru v případě vozů CNG by měl činit min. 370 kW, vozy s hybridním pohonem by měly mít výkon motoru min. 170 kW a výkon elektromotoru min. 110 kW. Autobusy by měly být vybaveny dveřmi o šířce 1200 mm, u předních dveří je připuštěna šířka 800 mm. Počítá se, že by měly být dodány již v novém barevném provedení DPO a jejich životnost by měla být min. 12 let.

Arriva bus
Ilustrační fotografie: Dvoupodlažní autobus zahraniční divize Arriva.

Závěrem zmiňme, že dopravce DPO počítá s provozem těchto autobusů na lince č. 88, která bude mít turistický charakter – spojí hojně navštěvovanou oblast Dolních Vítkovic s dalším častým cílem turistů – Zoologickou zahradou. Linka bude v provozu o víkendech a ve dnech českých i polských státních svátků. Případné využití těchto autobusů během pracovních dní prozatím není ještě známo.

Dne 31. května 2018 se ve věstníku veřejných zakázek objevila informace o zrušení zakázky ,,Nákup 2 ks dvoupodlažních autobusů". Důvodem zrušení veřejné zakázky bylo nepodání žádné nabídky do této veřejné zakázky. Vypravení linky č. 88 je tedy závislé na vypsání nového výběrového řízení na dodávku nových autobusů. Mezitīm se formuje jiný plán na dopravu do ZOO pomocí vlaků na vlečce AWT.

Dne 2. července 2018 se ve věstníku veřejných zakázek na profilu zadavatele Dopravní podnik Ostrava a.s. objevila zakázka s názvem Nákup 2 ks nových dvoupodlažních autobusů II. Jedná se již o druhé výběrové řízení tohoto typu, předchozí výběrové řízení bylo zrušeno 31. května 2018, informace viz. výše. Lhůta pro podání nabídek končí 6. srpna 2018 v 10 hodin. Autobusy v případě první dodávky měli být dodány do 180 dnů od nabytí smlouvy. V případě druhé zakázky se jedná o 240 dnů od nabytí smlouvy.

Článek o nové autobusové lince provozované patrovými autobusy.

Dne 21. srpna 2018 byla na profilu zadavatele zakázka zrušena. Jedntá se o zrušení již druhé této zakázky z důvodu nepřihlášenī žádného účastníka do výběrového řízení.

Třetí zakázka
Po předchozích neúspěšných zakázkách Dopravní podnik Ostrava a.s. (dále jen DPO) přistoupil k vyhlášení již třetí zakázky, která byla zveřejněna dne 3. září 2018. Nově DPO značně zjednodušil zadávací dokumentaci. Stále ale platí, že se poptávají dvoupodlažní autobusy s hybridním nebo CNG pohonem, minimální dojezd 450 km. Nově dopravce neupřesnil minimální šířku dveří jen upřesnil, že mají být 2. Samozřejmostí je celovozová klimatizace, jak pro cestující tak pro řidiče nebo také automatická převodovka.

V úterý 2. října 2018 DPO obdržel žádost o vysvětlení zadávací dokumentace od jednoho z uchazečů. Tento uchazeč byl jediný možný pro přihlášení do zadávacího řízení, ale nakonec se do řádného termínu nikdo nepřihlásil.

V souladu s legislativou se upravuje typ vyhlášené poptávky, očekáváme, že dojde k dalšímu vyhlášení výběrového řízení, ovšem typu “technický dialog”, který nejspíše otevře možnosti k úpravě technických požadavků ze strany zadavatele, které dosud nenachází odezvu na reálném trhu s tímto v kontinentální Evropě poměrně vzácném typu autobusu.

Zdroj: www.vestnikverejnychzakazek.cz

Aktualizováno 31. 10. 2018 11:06

Nové fotografie

prosinec 2018
Po 310172431
Út 4111825 
St 5121926 
Čt 6132027 
 7142128 
So18152229 
Ne29162330 

Probíhající výluky

Poslední příspěvky:
  11.12.2018 12:35
První EVO1 v Olomouci - MHD ŽIVĚ.cz

>> Přejít na odkaz

  6.12.2018 06:48
Zaměstnanci Iveca už třetí den protestují. Kvůli nevyplaceným prémiím

>> Přejít na odkaz

  5.12.2018 19:54
Dnes probíhala Mikulášská jízda v Dopravním podniku Karlovy Vary. Dopravce pro tuto příležitost tematicky upravil autobus Irisbus Citelis 12 M ev. č. 393.

  2.12.2018 23:43
Jakub Vovsík za volantem jediného ostravského příměstského autobusu Karosa C 954 ev. č. 6529. Foto: Martin Plačko

Jste zde: