Doubledeckery zasáhnou poprvé do české MHD - MHD ŽIVĚ.cz
Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Doubledeckery zasáhnou poprvé do české MHD

dpoDne 28. února 2018 se na portálu Věstníku veřejných zakázek objevila nová zakázka s názvem „Nákup 2 ks nových dvoupodlažních autobusů“. V této zakázce je zařazen také nákup servisního speciálního nářadí a diagnostického zařízení.

Poprad 13.5.2017
Ilustrační fotografie: Dvoupodlažní autobus Troliga Sirius společnosti SAD Poprad a.s. Autobus byl vyfocen na autobusové zastávce Poprad, AS

Předpokládaná hodnota této zakázky je 18 mil. Kč bez DPH. Nové dvoupodlažní (patrové) autobusy by měly být buď s pohonem na CNG, nebo s hybridním pohonem. Předběžné tržní konzultace dopravce Dopravní podnik Ostrava a.s. (dále jen DPO) vedl se společnostmi Volvo Group Czech Republic s.r.o., MAN Truck & Bus Czech Republic s.r.o. a Scania Czech Republic s.r.o.

Ze zadaného výběrového řízení se také můžeme dočíst, že dodavatel nových dvoupodlažních (patrových) autobusů musí doložit, že za poslední tři roky realizoval obdobné dodávky. Pojmem obdobné dodávky se rozumí výroba minimálně 1 kusu nového dvoupodlažního (patrového) autobusů v délce do 15 m, splňující emisní normu min. Euro 6.

Mezi hlavní hodnotící kritéria patří:
Nabídková cena, náklady na předepsanou údržbu – 90%
Termín dodáni – 10%

Maximální délka vozu je omezena do 13 m, šířka do 2,6 m a výška do 4 m. Celková obsaditelnost by měla být min. 75 cestujících, z toho min. 65 sedících. Autobusy by měly být vybaveny klimatizací, kamerovým systémem a také min. 10 USB nabíječkami. Neměla by chybět ani příprava pro zapojení WiFi.

Z technické specifikace zmiňme například rychlost vozidla 80 km/h a minimální dojezd 450 km. Výkon motoru v případě vozů CNG by měl činit min. 370 kW, vozy s hybridním pohonem by měly mít výkon motoru min. 170 kW a výkon elektromotoru min. 110 kW. Autobusy by měly být vybaveny dveřmi o šířce 1200 mm, u předních dveří je připuštěna šířka 800 mm. Počítá se, že by měly být dodány již v novém barevném provedení DPO a jejich životnost by měla být min. 12 let.

Arriva bus
Ilustrační fotografie: Dvoupodlažní autobus zahraniční divize Arriva.

Závěrem zmiňme, že dopravce DPO počítá s provozem těchto autobusů na lince č. 88, která bude mít turistický charakter – spojí hojně navštěvovanou oblast Dolních Vítkovic s dalším častým cílem turistů – Zoologickou zahradou. Linka bude v provozu o víkendech a ve dnech českých i polských státních svátků. Případné využití těchto autobusů během pracovních dní prozatím není ještě známo.

Dne 31. května 2018 se ve věstníku veřejných zakázek objevila informace o zrušení zakázky ,,Nákup 2 ks dvoupodlažních autobusů". Důvodem zrušení veřejné zakázky bylo nepodání žádné nabídky do této veřejné zakázky. Vypravení linky č. 88 je tedy závislé na vypsání nového výběrového řízení na dodávku nových autobusů. Mezitīm se formuje jiný plán na dopravu do ZOO pomocí vlaků na vlečce AWT.

Dne 2. července 2018 se ve věstníku veřejných zakázek na profilu zadavatele Dopravní podnik Ostrava a.s. objevila zakázka s názvem Nákup 2 ks nových dvoupodlažních autobusů II. Jedná se již o druhé výběrové řízení tohoto typu, předchozí výběrové řízení bylo zrušeno 31. května 2018, informace viz. výše. Lhůta pro podání nabídek končí 6. srpna 2018 v 10 hodin. Autobusy v případě první dodávky měli být dodány do 180 dnů od nabytí smlouvy. V případě druhé zakázky se jedná o 240 dnů od nabytí smlouvy.

Článek o nové autobusové lince provozované patrovými autobusy.

Z
droj: www.vestnikverejnychzakazek.cz

Aktualizováno 25. 7. 2018 18:19

Nové fotografie

srpen 2018
Po 6132027
Út 7142128
St18152229
Čt29162330
310172431
So4111825 
Ne5121926 
Poslední příspěvky:
  19.8.2018 08:29
Autobusy společnosti Arriva Morava a.s. v garážích provozovny Nový Jičín. (12.8.2018) Foto: Martin Plačko

  18.8.2018 07:58
Již od 21.8.2018 zapůjčí k testování dceřiná společnost Ekova Electric své matce Dopravnímu podniku Ostrava a.s. parciální trolejbus Ekova Electron 12 T. Více informacī přineseme v samostatném článku na našem webu. Foto: Martin Plačko

  18.8.2018 02:58
Autobusy na Opavsku a Vítkovsku v zimě možná nevyjedou

>> Přejít na odkaz

  16.8.2018 20:09
V Přerově mají taky MHD s klimatizací. A cestující tam okna neotvírají.

  15.8.2018 17:49
Dopravce Arriva Morava a.s. zakoupil nový autobus Scania Citywide LE 14.9 M Suburban, který obdržel RZ: 1TM 4410. Vůz bude zařazen pod olomouckou provozovnu. Autobus byl vyfotografován v areálu Dolních Vítkovic. (15.8.2018) Foto: Lukáš Majerník

  14.8.2018 09:57
Elektrobus Ekova Electron 12 (ev. č. 5005), dopravce Dopravní podnik Ostrava a.s. Vůz byl vyfotografován na odstavné ploše poblíž zastávky Svinov mosty d.z., kde byla vybudována společností Ekova Electric rychlonabíjecí stanice pro tyto dva zmíněné elektrobusy, které budou obsluhovat linku č. 64 vedenou do klimkovických lázni. V dnešních dnech probíha zkušební dobíjení elektrobusu (komunikace rychlonabíjecí stanice s vozem), v další fázi by měl začít zkušební provoz bez cestujících a na podzim by elektrobusy měli být nasazeny do řádného provozu s cestujícími.

  14.8.2018 09:39
První den provozu tj. 13. srpna 2018 byly vypravena nová ostravská tramvaj Stadler Tango NF2 ev. č. 1701. Tramvaj byla vyfotografována na zastávce Výstaviště. Omlouváme se za pozdní uveřejnění článku s dalšími fotografiemi, ale na našem webu bude zveřejněn až zítra v dopoledních hodinách. (13.8.2018)

  13.8.2018 08:15
Dnes poprvé zasáhla do zkušebního provozu s cestujícími nová ostravská tramvaj Stadler Tango NF2 ev. č. 1701. Tramvaj byla nasazena na kurz 4/105. Další fotografie a krátký článek zveřejníme ve večerních hodinách na našem webu. Foto: Honza Orálek

  13.8.2018 02:38
Dnes poprvé v 7:08 vyjede z konečné zastávky Martinov do zkušebního provozu s cestujícími nová ostravská tramvaj Stadler Tango NF2. Vůz bude nasazen na tramvajovou linku č. 4. Na fotografii můžete vidět tramvaj Stadler Tango NF2 ev. č. 1702. Foto: Dominik Schulz

Jste zde: