Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Doubledeckery zasáhnou poprvé do české MHD

dpoDne 28. února 2018 se na portálu Věstníku veřejných zakázek objevila nová zakázka s názvem „Nákup 2 ks nových dvoupodlažních autobusů“. V této zakázce je zařazen také nákup servisního speciálního nářadí a diagnostického zařízení.

Poprad 13.5.2017
Ilustrační fotografie: Dvoupodlažní autobus Troliga Sirius společnosti SAD Poprad a.s. Autobus byl vyfocen na autobusové zastávce Poprad, AS

Předpokládaná hodnota této zakázky je 18 mil. Kč bez DPH. Nové dvoupodlažní (patrové) autobusy by měly být buď s pohonem na CNG, nebo s hybridním pohonem. Předběžné tržní konzultace dopravce Dopravní podnik Ostrava a.s. (dále jen DPO) vedl se společnostmi Volvo Group Czech Republic s.r.o., MAN Truck & Bus Czech Republic s.r.o. a Scania Czech Republic s.r.o.

Ze zadaného výběrového řízení se také můžeme dočíst, že dodavatel nových dvoupodlažních (patrových) autobusů musí doložit, že za poslední tři roky realizoval obdobné dodávky. Pojmem obdobné dodávky se rozumí výroba minimálně 1 kusu nového dvoupodlažního (patrového) autobusů v délce do 15 m, splňující emisní normu min. Euro 6.

Mezi hlavní hodnotící kritéria patří:
Nabídková cena, náklady na předepsanou údržbu – 90%
Termín dodáni – 10%

Maximální délka vozu je omezena do 13 m, šířka do 2,6 m a výška do 4 m. Celková obsaditelnost by měla být min. 75 cestujících, z toho min. 65 sedících. Autobusy by měly být vybaveny klimatizací, kamerovým systémem a také min. 10 USB nabíječkami. Neměla by chybět ani příprava pro zapojení WiFi.

Z technické specifikace zmiňme například rychlost vozidla 80 km/h a minimální dojezd 450 km. Výkon motoru v případě vozů CNG by měl činit min. 370 kW, vozy s hybridním pohonem by měly mít výkon motoru min. 170 kW a výkon elektromotoru min. 110 kW. Autobusy by měly být vybaveny dveřmi o šířce 1200 mm, u předních dveří je připuštěna šířka 800 mm. Počítá se, že by měly být dodány již v novém barevném provedení DPO a jejich životnost by měla být min. 12 let.

Arriva bus
Ilustrační fotografie: Dvoupodlažní autobus zahraniční divize Arriva.

Závěrem zmiňme, že dopravce DPO počítá s provozem těchto autobusů na lince č. 88, která bude mít turistický charakter – spojí hojně navštěvovanou oblast Dolních Vítkovic s dalším častým cílem turistů – Zoologickou zahradou. Linka bude v provozu o víkendech a ve dnech českých i polských státních svátků. Případné využití těchto autobusů během pracovních dní prozatím není ještě známo.

Dne 31. května 2018 se ve věstníku veřejných zakázek objevila informace o zrušení zakázky ,,Nákup 2 ks dvoupodlažních autobusů". Důvodem zrušení veřejné zakázky bylo nepodání žádné nabídky do této veřejné zakázky. Vypravení linky č. 88 je tedy závislé na vypsání nového výběrového řízení na dodávku nových autobusů. Mezitīm se formuje jiný plán na dopravu do ZOO pomocí vlaků na vlečce AWT.

Článek o nové autobusové lince provozované patrovými autobusy.

Z
droj: www.vestnikverejnychzakazek.cz

Aktualizováno 9. 6. 2018 9:14

Nové fotografie

červen 2018
Po 4111825
Út 5121926
St 6132027
Čt 7142128
18152229
So29162330
Ne3101724 
Poslední příspěvky:
  12.6.2018 18:12
Elektrominibus Rošero First FCLLI Electric ev. č. 5302, dopravce Dopravní podnik Ostrava a.s. poprvé vypravený do provozu s cestujícími opouští nástupní zastávku Petřkovice náměstí. (12.6.2018)

  12.6.2018 17:55
Dodávka nových elektrominibusů - MHD ŽIVĚ.cz

>> Přejít na odkaz

  10.6.2018 21:15
VIDEO: V Hranicích vzplál elektrobus MHD

>> Přejít na odkaz

  9.6.2018 19:52
Ostravská muzejní noc 2018. Dopravní podnik Ostrava a.s. zpřístupnil svůj depozitář s historickými vozidly, který se nachází v dilnách DPO v Ostravě-Martinově. Další fotografie a krátký článek přineseme během zítřejšího dne. Foto: Martin Plačko

Jste zde: