Dceřiná společnost Dopravního podniku Ostrava a.s. (dále jen DPO) - Ekova Eletric vyrobila nový model trolejbusu AMZ City Smile 12 T. Jeho karoserie byla použita od polské firmy AMZ-Kutno (konkrétně skelet, který typově odpovídá autobusu AMZ City Smile CS12LF.)
Vůz nyní v ostravké sítí najede cca 200 km se zátěží (pytle s pískem), poté bude mít možnost svézt se i běžná cestující veřejnost - na linkách DPO totiž najezdí zkušební kilometry s cestujícími, aby jako nový typ získal homologaci pro provoz.
Pro tyto zkušební účely obdržel také evidenční číslo 9995. První zkušební jízdy bez cestujících započaly dne 4.2.2013.
Nový trolejbus AMZ City Smile 12 T (ev. č. 9995)
Další fotografie tohoto vozu naleznete ve fotogalerii.
Základní technické údaje:
Trakční pohon:
Trakční motor: TAM 1050C6, 175 kW, třífázový asynchronní 6pólový motor s kotvou nakratko (Pragoimex a.s.)
Trakční výzbroj: TV EUROPULSE s použitím IGBT tranzistorů (Cegelec a.s.)
Kompletace vozidla: Ekova Eletric
Bližší podrobnosti o tomto modelu, avšak v autobusovém provedení naleznete zde.
Dne 17. června 2013 se poněkud se zpožděním vydal nový trolejbus do ostravských ulic i na pravidelné linky. S cestujícími musí ve zkušebním provozu najet 4 tisíce kilometrů a během prvního dne jsme jej mohli potkávat na lince 106, kvůli závadě však musel být stažen zpátky do vozovny. Jen připomeňme, že trolejbus obdržel nové evidenční číslo a to 9991.
Trolejbus AMZ City Smile 12 T (ev. č. 9991) první den ve zkušebním provozu s cestujícími