Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Nudíte se? Kupte si autobus!

dpo

Pokud jste si přáli mít vlastní autobus, opět se vám naskýtá jedna možnost – Dopravní podnik Ostrava (dále DPO) v aktualizované nabídce na webových stránkách nabízí vedle pracovních strojů a osobních automobilů k prodeji také Karosu B 952 E ev. č. 9213, která poslední roky sloužila pro výcvik nových řidičů. Vůz původního čísla 6554 z roku 2006 je k mání za minimální cenu 30 tisíc včetně DPH. Lhůta pro podávání nabídek je do 3. června.

Při předchozích výprodejích byly předmětem úspěšného prodeje hlavně polské autobusy Solaris. Úspěšný byl prodej trojice krátkých Solarisů ev. č. 7738, 7739 a 7740 z listopadové prodejní nabídky. Ty v březnu 2021 odkoupila pracovní agentura Recra Moravia za nejnižší možnou cenu 236 900 korun bez DPH za kus. V České republice ale nakonec nezůstaly, v dubnu totiž byly odprodány dopravní firmě Kłosok z polského města Żory. Dopravce se se svým vozovým parkem podílí na zajištění dopravní obslužnosti v celkem šesti polských městech, kromě čtyř měst Slezského vojvodství, která jsou nedaleko Ostravy (Wodzisław Śląski, Rybnik, Pszczyna, Zabrze) má pobočky také ve Wrocławi a dolnoslezském Dzierżoniówě.

Podařilo se prodat také všechny nabízené patnáctimetrové Solarisy (o jejich konci v Ostravě jsme psali zde). Všech deset vozů určených na prodej (ev. č. 7620–7629) odkoupila pražská společnost Truck Centre, která se je snaží prodat dále – nejprve za ně chtěla mezi 320 a 370 tisíci, po nezájmu zlevnila na současných 250–300 tisíc korun bez DPH za jeden kus.

V zatím poslední ryze autobusové výprodeji DPO z března letošního roku byly zařazeny vozy, které se nepodařilo prodat při předchozích pokusech a prodávající šel výrazně s cenou dolů. Mezi celkem 20 vozy byla půl na půl zastoupena česká a polská produkce. Z Vysokého Mýta to byla desítka čerstvě odstavených autobusů Irisbus Citelis 12 M (jejich konec v ostravských ulicích jsme čtenářům přiblížili zde), ze závodu Solarisu v polském Bolechowě to bylo osm dvanáctimetrových vozů Solaris Urbino 12 a dvojice kloubových autobusů Solaris Urbino 18. Všechny vozy splňují emisní normu Euro 5.

Citelisy ev. č. 7016–7025 z roku 2008 byly zlevněny o cca 25 % z původních 94 tisíc na minimální cenu 70 tisíc korun bez DPH za jeden kus. Na tachometru měly od 642 (vůz 7018) po 922 tisíc km (vůz 7024) a odstaveny z provozu byly v únoru až březnu 2021. Třech vozů (ev. č. 7020, 7021 a 7023) se nakonec ujala firma TOMECZECH s.r.o., a to za cenu téměř 220 tisíc korun bez DPH.

Dvacetiprocentní pokles ceny z 237 na současných 190 tisíc Kč bez DPH byl u krátkých solarisů – na prodej byly vozy ev. č. 7729, 7732, 7733, 7735 a 7737 z roku 2007 a 7742, 7744 a 7745 z roku 2009. Najeto měly od 807 tis. (vůz 7745) do 1 134 tis. km (vůz 7737). Vozy z roku 2007 byly odstaveny v březnu 2021, vozy z roku 2009 jsou prozatím stále vedeny jako provozní.

Z kloubových solarisů byly k odprodeji určeny první dva do Ostravy dodané vozy daného typu – ev. č. 7801 a 7802 z roku 2009, a to za cenu od 260 000 Kč (o 40 tisíc méně než původně). Za sebou mají 891, resp. 845 tis. kilometrů a odstaveny byly na počátku prosince 2020. Oba vozy si nakonec našel ČSAD Liberec, který jimi obohatí svůj vozový park, a trojnásobně tím rozšíří počet kloubových autobusů.

2014 07 23@7729@4T4 6107@LDN 2014 02 20@7732@4T4 8793@Nová huť hlavní brána (3)
2013 01 07@7733@4T4 8794@Paseky (1) 2014 02 10@7735@4T4 9217@Kunčičky kostel

Fotografie č. 1: Solaris Urbino 12 ev. č. 7729.
Fotografie č. 2: Solaris Urbino 12 ev. č. 7732.
Fotografie č. 3: Solaris Urbino 12 ev. č. 7733.
Fotografie č. 4: Solaris Urbino 12 ev. č. 7735.

2013 05 07@7737@7T1 4062@U Káňů
Solaris Urbino 12 ev. č. 7737.

2016 06 11@7742@6T3 0850@ul. Hlučínská
Solaris Urbino 12 ev. č. 7742.

2012 05 30@7801@6T3 1018@ul. Českobratrská (1)
Solaris Urbino 18 ev. č. 7801.

2010 11 30@7802@6T3 1017@Šídlovec
Solaris Urbino 18 ev. č. 7802.

Aktualizováno 12. 8. 2021 19:10

Jste zde: