Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Etický kodex řidiče Dopravního podniku Ostrava a.s.

placka ridicEtický kodex zaměstnanců středisek Dopravy je soubor pravidel, jejichž dodržování v zaměstnání je oprávněným zájmem Dopravního podniku Ostrava a.s., a to zejména ve smyslu zvyšování spokojenosti veřejnosti s poskytovanou přepravní službou. Pravidla kodexu vycházejí ze zažitých společenských zvyklostí a obecně platných zásad slušného chování v kulturní společnosti.

Číst dál: Etický kodex řidiče Dopravního podniku Ostrava a.s.

Aktuálně z 3CSAD: vozy dodané za přispění z ROP Moravskoslezsko

V Moravskoslezském kraji rostou počty nových autobusů jak houby po dešti. vedle nedávných přírůstků u dopravce Veolia Transport Morava a Dopravního podniku Ostrava obnovuje během posledních tří let svůj vozidlový park s pomocí dotací ROP (Regionálního operačního programu) i Dopravní skupina 3CSAD a.s. V následující tabulce jsme připravili přehled nakoupených vozů společností ČSAD Havířov a.s. s pomocí dotací ROP.

ČSAD Havířov a.s.

Rok zakoupení Množství zakoupených autobusů Irisbus Crossway LE 12 M pro linky PHD Množství zakoupených autobusů Irisbus Citelis 12 M CNG pro linky MHD
2011 6 2
2012 5 2
2013 3 2

Všechny zakoupené vozy jsou nízkopodlažní (bezbariérové, vybaveny mechanickou plošinou pro snadný nástup cestujících se sníženou schopností pohybu a orientace), jsou vybaveny světelným a akustickým signalizačním zařízením APEX, které pomáhá sluchově a zrakově postiženým cestujícím, a splňují emisní normu EURO 5, což vede k snížení škodlivin produkovaných autobusy a zlepšuje ovzduší v Moravskoslezském kraji.

Číst dál: Aktuálně z 3CSAD: vozy dodané za přispění z ROP Moravskoslezsko

Hromadné odstavování vozů DPO

Změny v MHD vynucené úspornými opatřeními mají vždy za následek snížení množství vozidel, potřebných pro provoz. V souvislosti se změnami v ostravské MHD platnými od 3. března, o kterých náš server nedávno informoval, došlo k odstavení poměrně velkého množství autobusů. Jedná se o vozidla typu Karosa B 932, Karosa B 941, Karosa B 941 E, Karosa B 961 E a Solaris Urbino 15. Vozy jsou odstaveny, byly z nich sejmuty zpětná zrcátka a byly uzamčeny. Autobusy byly odstaveny z důvodu nepotřebnosti a zakonzervovány na tramvajovou a trolejbusovou výluku u Hlavního nádraží, která započne v květnu. Některé z autobusů budou v nejbližší době zlikvidovány rovnou, zbylé po ukončení výluky.

Garáže Hranečník odstavily tyto vozidla:
Karosa B 932 – ev. č. 6476 (likvidace), 6486, 6487, 6488 a 6489 
Karosa B 941 – ev. č. 4250, 4252, 4253, 4265, 4267, likvidace: 4251 a 4259
Karosa B 941 E – ev. č. 4268 a 4287
Karosa B 961 E – ev. č. 4288 (likvidace) o tomto voze níže podrobněji
Solaris Urbino 15 – ev. č. 7601 o tomto voze níže podrobněji, 7602, 7603, 7604, 7605, 7610 a 7611

V Garážích Poruba dojde v nejbližší době k odstavení nebo vyřazení několika kloubových autobusů.

Číst dál: Hromadné odstavování vozů DPO

Pražská autobusová garáž Klíčov slaví 40 let existence

V pražské městské části Prosek patřila sobota 9. března jednoznačně městské hromadné dopravě. Již při výstupu ze stanice metra Prosek bylo ve vzduchu cítit, že dnes se na Praze 9 děje něco neobvyklého. Ve stanici mě totiž vítala unikátní výstava o garáži Klíčov, která právě v tomto roce slaví 40. výročí. Poté, co jsem z podzemky vystoupal na povrch, zahlédl jsem další symbol slavnostního dne, a to speciálně vypravované autobusy v trase Garáže Klíčov – Prosek – Vysočanská – Českomoravská. Slavnostní a bezplatná linka s označením 747 mě tedy dovezla až do samotného centra všeho dění, a to do garáže Klíčov. Ta na první pohled zaujme netradičním a unikátním architektonickým řešením.

Na návštěvníky čekala možnost prohlídky zázemí garáže. Především se jednalo o některé haly a střediska údržby. Na Hale spodního mytí (mytí podvozků a agregátů) jsme si mohli detailně prohlédnout podvozek a motorovou část autobusu Karosa B 931 vyzdviženého na hydraulickém zvedáku. Zúčastněné lákala i hala pravidelných prohlídek a oprav.

Karosa B 931 ...
Karosa B 931 ...
SOR NB 18- 9....

Autobusy Karosa B 931 na hydraulickém zvedáku a autobus SOR CITY NB 18 v opravně vozidel

Číst dál: Pražská autobusová garáž Klíčov slaví 40 let existence

Po stopách historie pražské autobusové garáže Klíčov

Garáž Klíčov je díky své charakteristické střešní konstrukci viditelná zdaleka. Oslavuje sice své čtyřicáté narozeniny, ale její historie je zhruba o dvacet let starší. Připomeňme si, jaké byly její počátky.

Konkrétnější přípravy na stavbu započaly v roce 1960. V následujících letech byl vypracován projekt, který počítal s tím, že střecha garáže bude zavěšena na soustavě ocelových lan a trubkových vazníků. Hlavními prvky se nakonec staly dvě dvojice šikmých ocelových oblouků podle projektu Ing. Josefa Zemana.

Stavba měla být zahájena 1. 4. 1967 a její dokončení se předpokládalo v roce 1969. Avšak stavební povolení pro garáž Klíčov vydal tehdejší Obvodní národní výbor v Praze až v červenci 1968, takže stavební práce započaly s více než ročním skluzem.

Číst dál: Po stopách historie pražské autobusové garáže Klíčov

Výběr dopravce

Nové fotografie

červenec 2024
Po18152229
Út29162330
St310172431
Čt4111825 
5121926 
So6132027 
Ne7142128 
Jste zde: