V souvislosti s dlouhodobým cílem posílit kapacitu přepravy cestujících na pražské letiště zajistil DPP zhruba čtyřměsíční zkušební provoz belgického tříčlánkového autobusu Van Hool. Jedná se o nejdelší autobus, který kdy DPP provozoval.
Oficiální představení vozidla proběhlo v pondělí 14. listopadu 2016 v autobusovém obratišti Letiště Václava Havla. Autobus bude nyní testován na trase linky číslo 119 mezi Nádražím Veleslavín a Letištěm Václava Havla.
Autobus Van Hool AGG300 ev. č. 6561 zachycen na letišti Václava Havla při obsloužení zastávky Terminál 1.
Mimořádně dlouhý autobus měří téměř 25 metrů, čímž překonává českými předpisy danou maximální délku 18,75 metru. Prezentační režim provozu na určené trase je umožněn díky dočasně udělené výjimce. V současné době se jedná o nejdelší autobus v Čechách, který svou délkou překonává i velkokapacitní autobus Mercedes-Benz CapaCity L, jež DPP krátkodobě testoval v únoru tohoto roku.
Belgický autobus Van Hool AGG300 je určen především pro trasy s mimořádně vysokou přepravní poptávkou. Celkově pojme 182 cestujících (včetně řidiče), z toho je 75 míst určeno k sezení a 107 míst ke stání. Vozidlo plně splňuje emisní normu Euro V.
Od pondělí 28. listopadu 2016 dochází k nasazení autobusu Van Hool na pravidelné pořadí linky číslo 119. Celotýdenně bude autobus nasazován na prvním pořadí této linky.Jízdní řád naleznete zde.
Základní technické parametry autobusu | |
Označení | Van Hool AGG300 |
Výrobce | SA Van Hool, Belgie |
Celková délka | 24 785 mm |
Šířka | 2 550 mm |
Výška | 3 280 mm |
Rozvor náprav | 5 790 + 7 150 + 6 750 mm |
Motor | DAF PR 265 U1, vznětový přeplňovaný řadový šestiválec |
Největší povolená hmotnost | 35 000 kg |
Objem válců | 9 186 cm3 |
Výkon | 265 kW při 1 900 ot.min-1 |
Převodovka | ZF 6AP 1700 B, automatická šestistupňová |
Celková kapacita | 182 včetně řidiče (z toho 75 k sezení a 107 k stání) |
Všechny fotografie autobus Van Hool AGG300.
Zdroj: Tisková zpráva Dopravního podniku hl. m. Prahy a.s., vlastní zdroje