Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Dopravní podnik hl. m. Prahy zavedl po 46 letech pravidelnou trolejbusovou linku

DPP2Od začátku července se mohou cestující pražské MHD svést na v pravidelném provozu trolejbusovou linkou č. 58 v úseku Palmovka – Letňany. Na lince bude nasazen parciální trolejbus Škoda 30 Tr SOR ve zhruba hodinovém intervalu. Zahájení pravidelného provozu navazalo na úspěšné zkoušky systému dynamického nabíjení, které probíhaly od října 2017 postupně se dvěma různými vozidly. Od roku 1972 tak má Praha znovu pravidelnou trolejbusovou linku.

2018 05 28@9506@@Garáže Klíčov
Oba zapůjčené parciální trolejbusy SOR vyfotografované v garážích Klíčov, přesněji vlevo Škoda 30 Tr SOR ev. č. 9506 a vpravo SOR TNB 12 ev. č. 9505, který již byl vrácen do Brna.

Číst dál: Dopravní podnik hl. m. Prahy zavedl po 46 letech pravidelnou trolejbusovou linku

DP hl. m. Prahy dokončil opravu historické tramvaje KT4D pro Postupim

DPP2Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) připravil veřejnou prezentaci opravené historické tramvaje KT4D pro německou Postupim. V pražských ulicích se tramvaj bez cestujících projela ve čtvrtek 24. května odpoledne, v pátek 25. května dopoledne se na ni veřejnost mohla podívat ve smyčce Výstaviště Holešovice. Vůz KT4D modernizovala Opravna tramvají DPP. Opravna tramvají v Hostivaři funguje od roku 1968 a je jedním z nejmodernějších opravárenských zařízení ve střední Evropě, specializovaným na údržbu, opravy a rekonstrukce tramvajových vozidel a jejich dílů.

2018 05 24@001@@Nádraží Braník (1)
Rekonstruovaná tramvaj KT4D ev. č. 001 pro německé město Postupim vjíždí do smyčky Nádraží Braník.

Číst dál: DP hl. m. Prahy dokončil opravu historické tramvaje KT4D pro Postupim

DP hl. m. Prahy získá 300 nových moderních nízkopodlažních autobusů od společnosti SOR Libchavy

DPP2Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) uzavřel smlouvu na dodávku 300 autobusů se společností SOR Libchavy. DPP totiž v tendru na standardní nízkopodlažní autobusy v počtu 300 ks zákon o veřejných zakázkách neporušil. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) zamítl návrh společnosti IVECO Czech Republic, která napadla zadávací podmínky, své vyloučení ze soutěže a posouzení nabídek ostatních firem.

2015 06 07@3685@2AL 2515@Praha
Ilustrační fotografie: Pražský autobus SOR CITY NB 12 ev. č. 3685.

Číst dál: DP hl. m. Prahy získá 300 nových moderních nízkopodlažních autobusů od společnosti SOR Libchavy

Dopravní podnik hl. m. Prahy dal zelenou plné elektrifikaci linky č. 140

DPP2Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) pokračuje v rozvoji ekologické elektrobusové dopravy. DPP schválil na základě vyhodnocení zkušebního provozu záměr na plnou elektrifikaci autobusové linky č. 140 na trase Palmovka – Letňany – Čakovice – Miškovice. Elektrobusy s dynamickým dobíjením by na celé lince č. 140 měly vyjet nejpozději v roce 2021.

2017 10 27@9505@@Palmovka (2)
Parciální trolejbus SOR TNB 12 ev. č. 9505 zapůjčený na testování DP hl. m. Prahy a.s.

Číst dál: Dopravní podnik hl. m. Prahy dal zelenou plné elektrifikaci linky č. 140

Pražané si připomněli 110 let od zahájení provozu první autobusové linky

DPP2V sobotu 10. března si Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) připomněl 110. výročí od zahájení provozu první autobusové linky v Praze. Zájemci měli možnost svézt se od 10 do 16 hodin v hodinových intervalech autobusem Ikarus E91 na dobové trase Malostranské náměstí – Hradčany – Pohořelec – Chotkovy sady – Malostranské náměstí a přiblížit si tak prožitek z jízdy, který se 7. března v roce 1908 naskytl jejich předchůdcům. K dispozici byla pro zájemce i pamětní jízdenka a brožura.

2018 03 10@2005@6A8 0796@Pražský hrad (1)
Setkání autobusů na Pražském hradě. Vlevo historický autobus Jelcz MEX 272 ev. č. 4881 a vpravo minibus Ikaris E91 ev. č. 2005.

Číst dál: Pražané si připomněli 110 let od zahájení provozu první autobusové linky