Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Dopravní podnik hl. m. Prahy a.s. elektrifikuje autobusovou linku č. 137 - tuto elektrifikaci provedou společnosti OHLA ŽS a Elektrizace Praha, výstavba začne ještě letos v srpnu

DPP2Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) vybral zhotovitele výstavby infrastruktury elektrifikace autobusové linky č. 137 Na Knížecí – U Waltrovky a vybudování až 37 venkovních dobíjecích stání pro trolejbusy v garáži Řepy. Vítězem veřejné zakázky se stalo sdružení společností OHLA ŽS a Elektrizace Praha, se kterým DPP v těchto dnech podepsal smlouvu. Nabídková cena vítěze tendru činí 185,9 milionů korun. Podle uzavřené smlouvy výstavba nabíjecích stání v garáži Řepy potrvá do konce roku 2025, samotné infrastruktury budoucí trolejbusové tratě pak do 30. dubna 2026. Zprovoznění v pořadí třetí trolejbusové linky v Praze DPP předpokládá v květnu 2026.

2024 03 06@414@@
Elektrifikace autobusové linky č. 119 proběhla v nedávní době. Nyní je to trolejbusová linka č. 59 na kterou jsou nasazovány trolejbusy Škoda-Solaris 24m. Nafotografii mžete vidět vz ev. č. 414.

Číst dál: Dopravní podnik hl. m. Prahy a.s. elektrifikuje autobusovou linku č. 137 - tuto elektrifikaci...

Dopravní podnik hl. m. Prahy již provozuje první hybridní autobusy

DPPDopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) dne 18. června 2024 v rámci obnovy vozového parku nasadil do běžného provozu s cestujícími první vlastní hybridní kloubové autobusy. Sedm vozidel Iveco Urbanway Hybrid 18 M od ranního výjezdu bylo vypraveno  na linky  č. 135, 177, 193, 195 a 197 vypravovaných z garáží DPP v Hostivaři a na Kačerově. Další vozidla z první objednávky DPP postupně nasadí do pravidelného provozu v následujících dnech. Zatím si objednal dvacet hybridů na základě vysoutěžené rámcové smlouvy až na 140 autobusů, kterou uzavřel v dubnu 2023.

2024 18 06 17 11 09 800 800 2 foto 2 hybridni autobusyIveco Urbanway 18 M Hybrid. Foto: DPP

Číst dál: Dopravní podnik hl. m. Prahy již provozuje první hybridní autobusy

Dopravní podnik hl. m. Prahy zahájil pravidelný provoz nejdelších trolejbusů v ČR. Autobusová linka č. 119 se změnila na trolejbusovou linku č. 59

DPP2Dopravní podnik hl. m. Prahy (dále jen DPP) dne 6. března 2024 odpoledne zahájil provoz na druhé, nově vybudované trolejbusové trati ve městě mezi Nádražím Veleslavín a Letištěm Václava Havla Praha. Obsluhovat ji budou velkokapacitní tříčlánkové bateriové trolejbusy Škoda–Solaris 24m na lince č. 59, která plně nahradila dosavadní autobusovou linku č. 119. Výměnu vozidel DPP provedl v průběhu 24 minut v čase od 14:41 do 15:05. Díky nasazení nejdelších trolejbusů v ČR DPP na lince na/z Letiště Václava Havla Praha zvýší přepravní kapacitu o cca 30 % při zachování stejného jízdního řádu. Kromě toho ročně ušetří stovky tisíc litrů nafty a sníží emise CO2 zhruba o 1300 tun. Obě investiční akce, výstavbu infrastruktury této trolejbusové tratě i nákup 20 velkokapacitních trolejbusů, financuje Evropská unie v rámci Národního plánu obnovy, aby podpořila rozvoj čisté veřejné dopravy v Česku.

2024 03 06@417@@Nádraží Veleslavín
417

Číst dál: Dopravní podnik hl. m. Prahy zahájil pravidelný provoz nejdelších trolejbusů v ČR. Autobusová...

Dopravní podnik hl. m. Prahy od února zahájil pravidelný provoz na trolejbusové lince č. 58

DPP2Od čtvrtka 1. února 2024 od ranního výjezdu Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) zahájil standardní rutinní provoz na trolejbusové lince č. 58 Palmovka – Čakovice – Miškovice. Tím byl ukončen dosavadní zkušební testovací provoz kloubových trolejbusů SOR TNS 18, ale také autobusová linka č. 140. Počet spojů i jízdní řád na trolejbusové lince č. 58 zůstává stejný jako byl na autobusové lince č. 140.

SOR TNS 18 DPP
Trolejbus SOR TNS 18 ev. č. 112. Foto: DPP.

Číst dál: Dopravní podnik hl. m. Prahy od února zahájil pravidelný provoz na trolejbusové lince č. 58

Rada hl. m. Prahy schválila automatizaci linky metra C

DPP2Rada hl. m. Prahy (RHMP) na svém jednání odsouhlasila přípravu realizace dopravního systému společně pro obě linky C a D v podobě automatického metra bez strojvedoucích a s novým vozovým parkem. Návrh bude předložen také na únorovém zasedání Zastupitelstva hl. m. Prahy (ZHMP), které bude o něm hlasovat. Spojení těchto dvou projektů znamená, že stejné automatické metro by mělo v Praze jezdit nejen na budované trase D, kde se s ním počítalo, ale současně i na stávající lince C.


Siemens M1
Souprava pražského metra Siemens M1.

Číst dál: Rada hl. m. Prahy schválila automatizaci linky metra C