Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Dopravní podnik hl. m. Prahy dnes zahájil stavbu trolejbusové tratě Palmovka – Prosek a Letňany – Čakovice

DPP2Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) dnes v Letňanech zahájil výstavbu infrastruktury pro první regulérní trolejbusovou linku od roku 1954. Stavební práce na elektrifikaci autobusové linky č. 140 Palmovka – Miškovice zahrnují výstavbu více než 11 kilometrů nového trolejového vedení v úsecích Palmovka – Prosek a Letňany – Čakovice, jakož i potřebné napájecí infrastruktury. Stavba potrvá 10 měsíců, její uvedení do zkušebního provozu DPP předpokládá v průběhu letošního října. Bude to znamenat skutečný návrat trolejbusů do Prahy, které budou na lince č. 58 jezdit z Palmovky do Čakovic a část spojů až do Miškovic.

Číst dál: Dopravní podnik hl. m. Prahy dnes zahájil stavbu trolejbusové tratě Palmovka – Prosek a Letňany –...

Škoda Transportation zahajuje zkoušky nového elektrobusu Škoda E’CITY pro Prahu

DPP2První ze série 14 dvoupólových bateriových elektrobusů Škoda 36BB E’CITY, které Dopravní podnik hl. m. Prahy (dálé jen DPP) vysoutěžil ve veřejné zakázce, vyjede  do plzeňských ulic na zkušební jízdy bez cestujících. Během nich bude výrobce, skupina Škoda Transportation, testovat základní vozové funkce v rámci přípravy na homologaci elektrobusu pro provoz v ČR. Vozidlo je již v základních barvách nového jednotného stylu PID a fanoušci MHD jej v následujících dnech uvidí především na trase z Borských Polí, přes náměstí Milady Horákové do Černic, odkud se přes přivaděč na Přeštice bude vracet zpět na Borská Pole. DPP a Škoda Transportation plánují elektrobus představit veřejnosti na letošním, jubilejním 10. ročníku středoevropského veletrhu autobusů CZECHBUS v Praze.

Škoda E’CITY
Elektrobus Škoda 36BB E’CITY pro DPP.

Číst dál: Škoda Transportation zahajuje zkoušky nového elektrobusu Škoda E’CITY pro Prahu

V Praze po čtvrtstoletí dojezdily vozy T6

DPP2V sobotu 19. června 2021 se po více než 25 letech uzavřela kapitola pravidelného provozu tramvají typu ČKD T6A5 u Dopravního podniku hl. města Prahy a.s. (dále DPP). Dlouho očekávaný a několikrát odkládaný konec hranatých vozů si v pražských ulicích nenechala ujít spousta fanoušků městské dopravy, kteří se i přes tropické teploty atakující 35 stupňů Celsia přišli s „té-šestkami“ rozloučit.

2021 06 19@8601@@Praha (1)
Vůz ČKD T6A5 ev. č. 8601.

DPP rozlučkový den pojal ve velkorysém stylu: na linku č. 4, která je běžně v provozu pouze ve všední dny, nasadil celkem pět sólo vozů ČKD T6A5, které v 15minutovém intervalu mezi 8. a 18. hodinou pendlovaly v trase Smíchovské nádraží –⁠ Čechovo náměstí. K posledním třem provozním mohykánům ev. č. 8637, 8658 a 8748 se pro sobotní rozlučku přidaly i vozy ev. č. 8601 a 8750, tedy první a poslední do Prahy dodané vozy tohoto typu. Ve smyčce u smíchovského nádraží pak byl navíc ještě celý den odstaven zástupce této řady ze střešovického Muzea MHD, vůz ev. č. 8702.

Číst dál: V Praze po čtvrtstoletí dojezdily vozy T6

Do Prahy byla završena dodávka vozů SOR CITY NB z Libchav

DPP2Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) si dne 19. března 2021 od společnosti SOR Libchavy převzal poslední autobus SOR CITY NB 12 s výrobním číslem 1000, který je současně posledním dodaným vozidlem typové řady SOR NB. Končí tak jedna etapa modernizace autobusové flotily DPP, která probíhala v uplynulých necelých čtyřech letech, v níž hlavní roli hrála dieselová vozidla s emisní normou EURO VI a největší měrou se na ní podílely právě autobusy značky SOR. Díky tomu má DPP nejen nejmladší flotilu v novodobé historii s průměrným stářím autobusů 5,39 let, ale došlo také k jejímu výraznému sjednocení. V dalších letech se DPP bude při obnově vozového parku více zaměřovat na elektrobusy, trolejbusy, nebo hybridní autobusy v souladu s koncepcí využití alternativních paliv.

SOR CITY NB 12 1000 kus (2)
Křest 1000. vyrobeného autobusu SOR CITY NB 12.

Číst dál: Do Prahy byla završena dodávka vozů SOR CITY NB z Libchav

Dopravní podnik hl. m. Prahy nakoupí historicky první elektrobusy standardní délky, pro Prahu je vyrobí Škoda Electric

DPP2Praha, 1. února 2021 – Vítězem veřejné zakázky na nákup 14 nových elektrobusů standardní délky 12 metrů, kterou Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) vypsal v loňském roce, se stala společnost Škoda Electric. První elektrobus Škoda E’City by v rámci této zakázky měl do Prahy dorazit na sklonku letošního prosince, zbylých 13 pak na začátku příštího roku. DPP je plánuje nasazovat především na linky č. 154 a 213. Celková hodnota zakázky včetně možných opcí, např. na nákup nových akumulátorů, je 207 milionů Kč.

Dodávka 14 vozidel Škoda E’City pro DPP a pražskou MHD má minimálně dvě prvenství: budou to historicky první elektrobusy standardní, dvanáctimetrové délky, které DPP nakupuje do své flotily. Současně to je první dodávka elektrobusů, kterou Škoda Electric realizuje na platformě autobusů Temsa.

Skoda Ecity
ElektrobusŠkoda E’City, foto: Škoda Electric.

Číst dál: Dopravní podnik hl. m. Prahy nakoupí historicky první elektrobusy standardní délky, pro Prahu je...